PDA

Bekijk Volledige Versie : Dutch Hosting Provider Association (DHPA)



Domenico
22/03/08, 18:40
We zouden bijna vergeten dat er naast ISPConnect nog een andere branchevereniging bestaat met iets hogere eisen (bijvoorbeeld minimaal BV) voor hun leden. Wat vinden jullie van dit initiatief en denken BV's aanwezig op wht hier iets mee te gaan doen?

Huidige leden:

http://www.apcare.net/
http://www.bluedome.nl/
http://www.interoute.nl/
http://www.is.nl/
http://www.kpn.com/
http://www.leaseweb.nl/
http://www.multrix.nl/multrix/nl
http://www.nxs.nl/
http://www.pins.nl/
http://www.rackspace.nl/
http://www.siennax.nl/
http://www.proserve.nl/

http://www.hostingassociation.nl/

Welcome to the Dutch Hosting Provider Association (DHPA)
The Dutch Hosting Provider Association is a not-for-profit trade organization dedicated to the promotion of outsourced Web and application hosting services, the development of quality market research, and to the promotion of industry-drive certification.

The organization promotes growth in the hosting industry through technology policy, events, research, promotion and the fostering of business and strategic relationships.

Our Goals
The DHPA aims to unite the leading players in the Dutch Hosting Industry. Our key objective is to further professionalize our industry through Enhancing Industry Profile and Profitability.

- Enhance Industry Profile en Profitability
- Provide a Clear Perspective on the Hosting Industry
- Exchange Knowledge and Industry Information
- Be a Point of Entry and a Spokesperson for Business, Media, Education, Politics and Influentials

Membership Criteria
The DHPA has drafted a series of admission criteria for it’s members. All DHPA members comply with these criteria which will be referenced upon evaluating the admission of new members. DHPA members:

- are a BV or NV registered with the Chamber of Commerce in The Netherlands
- have concluded a minimal number of 2 years in business
- have a minimum staff of 10 full time employees dedicated to hosting services
- offer 24/7/365 support
- offer true managed hosting solutions
- are dedicated to making an active contribution to the DHPA
- are committed to further professionalizing hosting business
- have C-level commitment to the DHPA and it’s goals

:lovewht:

Hans
22/03/08, 18:46
- have C-level commitment to the DHPA and it’s goals


Ik vind dit persoonlijk alweer erg jammer. Ze bedoelen "its goals", maar schrijven "it's goals". Zulke fouten zaaien bij mij altijd direct al twijfel over de professionaliteit van een dergelijke organisatie.

Op zich is het wel een aardig initiatief. Wellicht wordt aan hun opvattingen mbt. bijvoorbeeld de dataretentie-wetgeving meer waarde gehecht, dan aan die van een vereniging met kleinere bedrijven in het ledenbestand.

RobinJB
22/03/08, 18:48
Klinkt goed, ga het zeker eens bekijken.
Helaas voldoen wij nog niet aan enkele eisen, verder ziet het er interessant uit.

host3000
22/03/08, 19:00
Ik denk dat niet heel veel kandidaten die bij XCAT aangesloten zijn, aan de voorwaarden voldoen, zoals:


- have a minimum staff of 10 full time employees dedicated to hosting services

Domenico
22/03/08, 19:05
Ontopic iedereen! Dit is een topic over de Dutch Hosting Provider Association (DHPA)...

host3000
22/03/08, 19:10
Ontopic iedereen! Dit is een topic over de Dutch Hosting Provider Association (DHPA)...

Uhm, daar gaat het ook over ....:D

De twee clubs lijken geen concurrentie voor elkaar te zijn. De eisen liggen aanzienlijk hoger (en worden waarschijnlijk ook nageleefd).

Ber|Art
22/03/08, 19:23
Goed initiatief voor zover ik kan zien..., helaas voor ons en voor erg veel andere kleine en middel grote hosters niet haalbaar. Zoals hierboven al genoemd is. Dus gaat het weer alleen over de “Grote” jongens straks en dat vind ik wel jammer.

Waarom nu de markt vertegenwoordigen alleen voor bedrijven met 10 dedicated werknemers? Dat vertegenwoordig je de markt dus nog niet. Dus ook hier kan je NIET spreken over een belangenvereniging of branchevereniging IMO. Dus tja, hopelijk komt hier nog verandering in, zo niet zullen er straks alleen nog maar groter hosters een stem hebben. En hier heb je dus helemaal niets aan volgens mij, want de kleine zelfstandige zal uiteindelijk weer het onderspit delven is deze setting en geen stem hebben.... Same old same old…

Glenn
22/03/08, 19:31
Grote spelers zeg. Maar ondanks dat ze hun doelen vermeldt hebben, welke concrete doelen heeft de DHPA?

Domenico
22/03/08, 19:33
Wat velen vergeten is dat zonder de kleinere spelers op de markt de meerderheid van de grotere spelers geen bestaansrecht hebben. ;)

BsHosting
22/03/08, 19:34
iedereen moet gelijke kansen hebben.

als een bv wel mag en een eenmanszaak niet dan is het discriminatie vind ik zo.
als je kijkt wie het beter doen bv al qua service zijn het wel de kleinere bedrijven.

een belangenvereniging is goed maar iedereen die een zaak heeft dus idd incl kvk inschrijving moet toegang hebben dus zonder eisen hoeveel werknemers etc etc iemand moet hebben.


in een winkelcentrum bv kan ook iedereen lid worden van de winkeliersvereniging of het nu een kleine of grote zaak is.

Ber|Art
22/03/08, 19:34
Wat velen vergeten is dat zonder de kleinere spelers op de markt de meerderheid van de grotere spelers geen bestaansrecht hebben.mee eens :) maar die worden bij DHPA wel gewoon buitenspel gezet...

az-nzl
22/03/08, 19:46
bij een winkeliersvereniging praat je over een gelimiteerd aantal bedrijven dat zich aansluit.
binnen de hostingbusiness is dat iets anders. ik kan me dan ook best voorstellen dat DHPA deze regels heeft en handhaaft. Naar mijn idee voor de rest best interessant genoeg mits het aantal werknemers aan deze kant ook toereikend zou zijn ;)

Wat daarentegen dan weer een plan van ISPConnect kan zijn is om te kijken of het zinvol is om de DHPA te benaderen of zij de kleinere providers als een lid zijnde mogen vertegenwoordigen.

BsHosting
22/03/08, 19:56
bij een winkeliersvereninging is het gelimiteerd op het aantal winkeliers dat er zit, komt er een winkel meer kan die gewoon lid worden.

wat dhpa doet is gewoon grote jongens wel en de kleintjes niet.
een belangenvereniging moet geen onderscheid maken hoe groot een bedrijf is.

wat wel kan en beter is zou zijn je betaald naar het aantal werknemers en je omzet das eerlijk.

kleine partijen uitsluiten is gewoon fout en zal dus ook nooit niks worden op deze manier

Pur
22/03/08, 23:53
Maar ik denk dat je evengoed wel een mechanisme moet inbouwen die niet serieuze partijen moet weren / ontmoedigen. Maar dit kun je onderhand al doen door te eisen dat je al meerdere jaren bij de KVK bent ingeschreven.

Wij hebben sowieso niet genoeg mensen in dienst om ons aan te sluiten. Maar ik zou op dit moment DHPA prefereren boven ISPConnect. Ik heb bij de laatste gewoon geen goed gevoel gekregen. Ik sluit me aan bij een groot deel van de kritiek die Danny Mekic' heeft op ISPConnect. ISPConnect vertegenwoordigd ook zeker niet mijn visies. En ik mis bij ISPConnect dus partijen die bij DHPA wel zijn aangesloten.

En gevoelsmatig zeg ik (maar dat is echt een gevoels kwestie) dat ISPConnect voornamelijk om Arnout en de mening van Arnout draait.

Oftewel we zouden ons graag ergens bij willen aansluiten maar dat is op dit moment nog onmogelijk. Ik vraag me trouwens wel af waarom de website van DHPA in het Engels is. Ze richten zich - neem ik aan - op de Nederlandse markt. Daar past ook een Nederlandse taal bij, en wellicht nog een additionele taal zoals Engels. Maar nu staan er (zoals al eerder aan gerefereerd in dit topic) vol met slordige fouten.

Jesperw
23/03/08, 00:05
Dit vind ik wel een interessante ontwikkeling. In ISPconnect zie ik niets, maar als zulke partijen een serieuze organisatie op willen richten dan is dat alleen maar goed.

We matchen op alle punten behalve die 10 medewerkers. Best jammer, want door verregaande automatisering doen we niet onder dan enkele van de aangesloten bedrijven. Ze doen gewoon iets verkeerd waardoor ze 10 of meer mensen nodig hebben. ;)

Stewie
23/03/08, 11:59
En gevoelsmatig zeg ik (maar dat is echt een gevoels kwestie) dat ISPConnect voornamelijk om Arnout en de mening van Arnout draait.

Een sterk bestuur zou dat kunnen corrigeren, op dit moment is Arnout echter de drijvende kracht achter de vereniging.



Oftewel we zouden ons graag ergens bij willen aansluiten maar dat is op dit moment nog onmogelijk. Ik vraag me trouwens wel af waarom de website van DHPA in het Engels is. Ze richten zich - neem ik aan - op de Nederlandse markt. Daar past ook een Nederlandse taal bij, en wellicht nog een additionele taal zoals Engels. Maar nu staan er (zoals al eerder aan gerefereerd in dit topic) vol met slordige fouten.
DHPA lijkt daarmee vooral een lobby club (goed! is nodig!) met een prestige tintje (ook begrijpelijk, grote bedrijven willen niet met een zolderkamer hoster aan tafel, de belangen zijn ook beduidend anders).

Gezien DHPA zich afsluit voor de kleine hoster heb ik toch een sterke neiging naar ISPConnect. Ook de kleinere ISPs moeten zich verenigen (http://stewie.biz/2008/03/22/the-troubled-voice-of-the-dutch-hosting-industry/) en hun stem laten horen. Belangrijk punt is dat DHPA en ISPConnect elkaar niet teveel in de weg lopen, wat bijvoorbeeld kan gebeuren als de overheid een gesprekspartner uit de ISP branche zoekt. De twee, DHPA en ISPConnect, vullen elkaar aan.


Ze doen gewoon iets verkeerd waardoor ze 10 of meer mensen nodig hebben. Of ze doen serieus goede zaken ;)
Helpdesk en sales groeien sneller dan de technische afdelingen bij ISPs naarmate ze professioneler worden.

Gsmurf
23/03/08, 12:38
[Belangrijk punt is dat DHPA en ISPConnect elkaar niet teveel in de weg lopen, wat bijvoorbeeld kan gebeuren als de overheid een gesprekspartner uit de ISP branche zoekt. De twee, DHPA en ISPConnect, vullen elkaar aan.

De DHPA heeft informele contacten met ISPconnect en komen elkaar wel eens tegen. We lopen
elkaar niet in de weg en drinken zelfs wel eens een kopje koffie.

Groet,

Sven
-
secretaris DHPA

Pur
23/03/08, 12:46
Een sterk bestuur zou dat kunnen corrigeren, op dit moment is Arnout echter de drijvende kracht achter de vereniging.

Maar ik denk dat als - noem een dwars straat - Danny Mekic' een rol zou willen vervullen Arnout hier niet echt happig op zou zijn. En als het al door zou gaan dat in de kortste tijd zou botsen. Ik heb wel eens een kleine discussie met Arnout gevoerd en kreeg daar toch wel de indruk "If you're not with us, you're against us"-achtig idee bij. Of minstens het idee dat er een oceaan ligt tussen mijn visie en die van Arnout.

Een branche vereniging juich ik ook absoluut toe. En op dit moment is ISPConnect dus de enige branche vereniging waar we ons bij kunnen aansluiten. En we hebben bijna op dat punt gestaan. Alleen toen ben ik zelf wat meer op Arnout gaan letten en tsja toen werd al snel onzekerder. En een voorzitter mag best een beetje een ego hebben en een air van 'alles draait om mij'. Maar zoals Arnout er -mijn inziens- nu (te vaak) in zit luistert hij te weinig naar de achterban en naar de potentiele achterban, en juist die laatste mag je niet uitvlakken want die gaan je toekomstige succes bepalen. Want je hebt een groot deel van de markt achter je nodig om een serieuze gespreks partner te worden.


DHPA lijkt daarmee vooral een lobby club (goed! is nodig!) met een prestige tintje (ook begrijpelijk, grote bedrijven willen niet met een zolderkamer hoster aan tafel, de belangen zijn ook beduidend anders).

De zolderkamer hosters zijn eerder diegene die meeliften op wat een branche vereniging bereikt denk ik :)

Overigens vraag ik me wel af hoe makkelijk het organiseren van de markt zal zijn. Neem de access providers waarvan er niet al te gek veel zijn en de NLIP en de opvolger daarvan de ISPO oid. Die zijn toch allemaal dood gegaan of nooit tot wasdom gekomen.

Domenico
23/03/08, 12:53
Om even Glen te quoten:

Maar ondanks dat ze hun doelen vermeldt hebben, welke concrete doelen heeft de DHPA?
Sven, als secretaris van de DHPA kan je ons dit vast wel duidelijk maken. :)

Ik lees en begrijp wat er over op de site staat maar kun je hier zoals gevraagd concreter over zijn? En wat denk jij dat dit voor invloed zal hebben op de hosters die buiten deze groep vallen maar bijvoorbeeld ook klant zijn van jullie huidige en toekomstige deelnemers?

Stewie
23/03/08, 12:54
[Belangrijk punt is dat DHPA en ISPConnect elkaar niet teveel in de weg lopen, wat bijvoorbeeld kan gebeuren als de overheid een gesprekspartner uit de ISP branche zoekt. De twee, DHPA en ISPConnect, vullen elkaar aan.

De DHPA heeft informele contacten met ISPconnect en komen elkaar wel eens tegen. We lopen
elkaar niet in de weg en drinken zelfs wel eens een kopje koffie.

Groet,

Sven
-
secretaris DHPA
Goed om te horen!
Zal de samenwerking op termijn worden verstevigd, of blijft dit informeel?

Maar ik denk dat als - noem een dwars straat - Danny Mekic' een rol zou willen vervullen Arnout hier niet echt happig op zou zijn. En als het al door zou gaan dat in de kortste tijd zou botsen. Ik heb wel eens een kleine discussie met Arnout gevoerd en kreeg daar toch wel de indruk "If you're not with us, you're against us"-achtig idee bij. Of minstens het idee dat er een oceaan ligt tussen mijn visie en die van Arnout.

Een branche vereniging juich ik ook absoluut toe. En op dit moment is ISPConnect dus de enige branche vereniging waar we ons bij kunnen aansluiten. En we hebben bijna op dat punt gestaan. Alleen toen ben ik zelf wat meer op Arnout gaan letten en tsja toen werd al snel onzekerder. En een voorzitter mag best een beetje een ego hebben en een air van 'alles draait om mij'. Maar zoals Arnout er -mijn inziens- nu (te vaak) in zit luistert hij te weinig naar de achterban en naar de potentiele achterban, en juist die laatste mag je niet uitvlakken want die gaan je toekomstige succes bepalen. Want je hebt een groot deel van de markt achter je nodig om een serieuze gespreks partner te worden.Het is jammer dat niemand van ISPConnect hier feedback geeft. Anyway, ik ben ook voorstander van een sterk bestuur, over de gehele linie, niet alleen de voorzitter. Wat ik wel weet, en wat ISPConnect vreemd genoeg niet publiekelijk maakt, is dat er achter de schermen al heel veel werk verzet wordt. Niet organisatorisch, maar in de lobby sfeer met overheid en andere partijen.

Glenn
23/03/08, 13:37
Om op Pur in te haken. Het lijkt me sowieso niet handig als Danny en Arnout in één bestuur zouden zitten. Beide figuren hebben hun mondje altijd klaar en hebben allebei een ego. Dat brengt ze ver, maar als ze tegenover elkaar staan gaat dat inderdaad botsen.

BsHosting
23/03/08, 13:54
Persoonlijk zie ik meer in een belangenvereniging waar het belang van de hosters centraal staat of ze nu klein of groot zijn.

de 2 partijen die hier genoemd worden zie ik meer als veel geblaat weinig wol.
een paar zullen het er goed mee hebben misschien maar bij een belangenvereningin hoort iedereen die in die branche valt aangesloten te kunnen worden.

ok eisen als kvk ed zie ik als positief maar minimaal 10 man personeel is niet normaal.
en zo zijn er nog wat eisen.

je zet hier mee wel de kleinere spelers geheel buiten spel, maar zonder die kleintjes waren die groten er al helemaal niet.

dit is meer monopoly

Gsmurf
23/03/08, 15:42
Ik lees en begrijp wat er over op de site staat maar kun je hier zoals gevraagd concreter over zijn?

Ja hoor, onder het kopje topics van onze site staat:
The DHPA has chosen below topics as it’s primary focus areas
- to develop a common code of conduct
- to collect and publish market data and information
- to formulate a DHPA common Service Level Agreement
- to develop a common method in customer satisfaction rating
- to promote the importance of the hosting industry for the Dutch Economy
- to create awareness for the hosting industry on the labour market and universities
- to represent the hositng industry in debates on privacy, bots, spam, etc.

En wat denk jij dat dit voor invloed zal hebben op de hosters die buiten deze groep vallen maar bijvoorbeeld ook klant zijn van jullie huidige en toekomstige deelnemers?[/QUOTE]

Moelijke vraag waar ik geen antwoord op kan geven. Wij zien ons zelf niet als branche verenging (wij zijn een stichting), maar als een organisatie die probeert hosting verder te professionaliseren zodat de markt zich verder kan ontwikkelen

AlexanderOnline
23/03/08, 17:08
Dat klinkt prima, maar hoe dan? Wat moet ik me er bij voorstellen? Wat voor een idee heb je er zelf bij, wat gaat de DHPA nou bijv. als eerste doen (behalve vergaderen). ISPConnect bijv heeft als een spreekpunt contact met de SIDN bijv over dingen als DRS etc., wat gaan jullie doen?

AlfaHosting
23/03/08, 17:25
Persoonlijk zie ik meer in een belangenvereniging waar het belang van de hosters centraal staat of ze nu klein of groot zijn.


Zo een branchevereniging is wel een goed idee op zich. Een aparte vereniging voor grotere hosters en kleinere hosters lijkt me eigenlijk niet zo goed. Men heeft vaak in dergelijke vereniging soms een aparte tak heeft waarin men de kleinere deelnemers verenigt zodat deze ook in de vereniging zelf iets te zeggen hebben. Zoiets zou misschien ook nog een idee zijn voor DHPA.


Dat klinkt prima, maar hoe dan? Wat moet ik me er bij voorstellen? Wat voor een idee heb je er zelf bij, wat gaat de DHPA nou bijv. als eerste doen (behalve vergaderen). ISPConnect bijv heeft als een spreekpunt contact met de SIDN bijv over dingen als DRS etc., wat gaan jullie doen?

Aan de deelnemers te zien denk ik dat ze waarschijnlijk meer indruk zullen maken als ISconnect.

Gsmurf
23/03/08, 18:43
Dat klinkt prima, maar hoe dan? Wat moet ik me er bij voorstellen? Wat voor een idee heb je er zelf bij, wat gaat de DHPA nou bijv. als eerste doen (behalve vergaderen). ISPConnect bijv heeft als een spreekpunt contact met de SIDN bijv over dingen als DRS etc., wat gaan jullie doen?

We bestaan pas sinds eind 2007, maar tot hebben wij ons gemengd in de Notice en Take down discussie, werken we aan een Code of Conduct en aan bouwstenen voor SLA's. Ook hadden wij laatst een bijeenkomst met alle technische directeuren zodat er ook op dat nivo kennis wordt uitgewisseld. We werken vooral aan zaken die door klanten als belangrijk worden ervaren en minder aan zaken die door ISP's belangrijk worden gevonden.

crazycoder
23/03/08, 20:43
iedereen moet gelijke kansen hebben.

als een bv wel mag en een eenmanszaak niet dan is het discriminatie vind ik zo.
als je kijkt wie het beter doen bv al qua service zijn het wel de kleinere bedrijven.

een belangenvereniging is goed maar iedereen die een zaak heeft dus idd incl kvk inschrijving moet toegang hebben dus zonder eisen hoeveel werknemers etc etc iemand moet hebben.

Iedere organisatie is vrij om de eigen toelatingseisen vast te stellen. Dat is absoluut geen discriminatie.

BsHosting
23/03/08, 21:02
@ crazycoder

Als je je als belangenvereniging wil presenteren lijkt me het toch logisch dat iedereen in die branche lid moet kunnen worden.

kijk normale eisen als een kvk inschrijving etc etc zie ik als normaal maar een eis dat je een bv moet zijn toch niet.

Dan ben je geen belangenvereniging maar een clubje van natsjaken die zich belangenvereniging wil noemen terwijl ze alleen belangen behartigen van mensen die in hun straatje passen.

een belangenvereniging voor een branche hoort een ieder die in de branche werkzaam is en lid wil worden te vertegenwoordigen.
Zonder de belachelijke eisen een bv en minimaal 10 man personeel.

Randy
23/03/08, 21:18
Ik snap best dat ze eisen stellen. Niet om te bashen, maar als ik jouw pagina bekijk, zie ik enkel een 06-nummer / postbus, twee servertjes en ben je geen lid van de SIDN. Dit voorbeeld is niet te vergelijken met een provider als genoemd in de lijst. Er zit wel degelijk verschil in de markt tussen amateurs en professional, net zoals in de sport. En iedere tak, heeft ook zijn eigen belangenpartij en/of afdeling...

BsHosting
23/03/08, 21:53
Als je gaat bashen bash je eigen dan.

Punt 1 weet jij niet eens hoeveel servers ik heb das 1.
punt 2 staat niet alles op mijn site daar ik daar geen tijd voor heb en ik het ook niet interessant vind verder.

een 06 nr is voor mij veel handiger daar ik vaak onderweg ben en een postbus is uit leveranciers oogpunt handig daar ik s morgens mijn post om half 8 al heb en ook mijn producten die ik besteld heb.

En sidn lid laat me niet lachen wil dat zeggen dat je wat bent, als je dan zo'n grote mond hebt ben jij eurid lid, ben jij icann member etc etc.

Dat jij jezelf wat meer vind dan een ander is je eigen probleem maar ik noem dat meer ASO zoals je nu reageert.

AlexanderOnline
23/03/08, 22:32
@Gsmurf: Duidelijk, super, dat vroeg ik me af
@Rest: Doe eens lief

Gsmurf
23/03/08, 22:37
@ crazycoder

Als je je als belangenvereniging wil presenteren lijkt me het toch logisch dat iedereen in die branche lid moet kunnen worden.

De DHPA profileert zich helemaal niet als branche vereniging. We zijn een stichting die de hostingsbranche probeert te profesionaliseren. Een subtiel verschil.


Dan ben je geen belangenvereniging maar een clubje van natsjaken die zich belangenvereniging wil noemen terwijl ze alleen belangen behartigen van mensen die in hun straatje passen.

Wat natsjaken zijn weet ik niet..... :) .

Groet,

Headout edit: ik heb de quote tags bijgeplaatst; dat maakt je verhaal wat leesbaarder en verheldert ;)

Grischje
24/03/08, 12:18
BsHosting, precies om jouw reactie willen ze denk ik niet met kleine partijen aan tafel zitten. is ook volkomen logisch... wij zijn zelf ook een klein bedrijf, 7 man in dienst en heb echt niet de ilusie dat ik de "grote jongens" wat aan meerwaarde kan brengen.

als ik hier op de hoek een tankstation begin dat kan ik ook niet bij shell, BP en texaco aan tafel gezellig over de brandstofmarkt babbelen.

ik vindt de 10 man personeel misschien ook een vreemde eis, maar hoe kan je anders voorkomen dat de eenmans en kleine zaakjes steeds aan je deur kloppen?

Randy
24/03/08, 12:30
Helemaal mee eens. Je zult toch een bapaalde kennig en ervaring in huis moeten hebben (en dat gaat écht verder dan CentOS + DA en wat muisklikken) en innovatief bezig zijn. Vooral dit jaatste ontbreekt helaas bij veel partijen. Zoals Jesper ook zei, op de 10 man-eis na voldoet de rechtsvorm waarvoor ik veel werk er ook aan, maar je moet ergens een boden stelen. ISPC hebben we ook beteken en dit is prima te doen. De laatste tijd is het aantal niet-zolderkamerhosters gefiltert doordat er een contributie-eis kwam alleen mis ik nog in het verhaal 'wat krijg ik voor mijn geld'. Hoewel ik persoonlijk wel wat meer weet, deze kennis kan ik in dit geval niet inzetten.
Het is even kijken wat bijde partijen doen. Het opzetten van een dergelijke 'club' gaat gepaard met de inzet van veel manuren. Het heeft gewoon een jaartje de tijd nodig. En als er wat partijen /namen zijn, de tijd gegeven wordt, dan volgt de rest vanzelf wel. Zolang er maar geen wildgroei aan clubs komt.
Neem bijvoorbeeld - naam vergeten - dat gezamenlijk tapapparatuur beheerd voor netwerkaanbieders. Dit heeft ook flink wat uren aan setup gekost en loopt inmiddels ook redelijk. Wat daar vertragend is, is de duidelijkheid / wetgeving van de overheid uit.
Alle partijen lekke rde tijd geven, zoals de partijen hier ook veelal met 2 servertjes begonnen zijn. En dan groeit het vanzelf wel dichter bij elkaar.

Glenn
24/03/08, 12:40
Wellicht zouden ze bij de DHPA beter die 10 man kunnen schrappen en in plaats daar van een bepaalde omzet eisen.

Grischje
24/03/08, 12:45
Wellicht zouden ze bij de DHPA beter die 10 man kunnen schrappen en in plaats daar van een bepaalde omzet eisen.

welke omzet eis dan? 1 miljoen? 500.000? de partijen die nu 'aangesloten' zijn zullen het echt niet voor minder doen... valt gelijk 95% van de wht bezoekers af denk ik....

Ber|Art
25/03/08, 08:41
BsHosting, precies om jouw reactie willen ze denk ik niet met kleine partijen aan tafel zitten. is ook volkomen logisch... wij zijn zelf ook een klein bedrijf, 7 man in dienst en heb echt niet de ilusie dat ik de "grote jongens" wat aan meerwaarde kan brengen.

Onzin, als je markt wil vertegenwoordigen als branchevereniging heb je het ook over de “kleine” hosters nl. over alle hosters, zo niet, vertegenwoordig je de branche gewoon niet. Dan is het net zoals ISPConnect “gewoon” een vereniging. Dit is ook wat BSHosting bedoeld. De hostingbranch bestaat uit erg veel hosting bedrijven, er zijn er echter maar weinig die 10 mensen dedicated aan hosting in dienst hebben. Dus het persentage hosting bedrijven zal erg laag zijn. Wat is dan het doel nog?

BsHosting
25/03/08, 08:51
@ Berrie,

Inderdaad.
Iedereen hoort toegang te hebben die een hostingbedrijf heeft.
kijk eisen bv hoe ga je om met gevoelige informatie, heb je kvk ed vind ik goede eisen.
maar mensen uitsluiten omdat ze klein zijn is gewoon in mijn ogen kijk eens hier wij hebben een select clubje holtorren.

eisen voor 10 man personeel en je dan als branchevereniging durven uit te laten en dan serieus genomen willen worden het moet niet gekker worden.

er zal 1 partij beter van worden en dat zijn niet de hosters waar het eigenlijk om draait op deze manier.

vergeet 1 ding niet als er geen kleine hosters waren, zouden de groten al helemaal niet bestaan jullie vreten nl wel van de kleinere.

crazycoder
25/03/08, 09:23
maar mensen uitsluiten omdat ze klein zijn is gewoon in mijn ogen kijk eens hier wij hebben een select clubje holtorren.

Misschien moet je toch nog een keer de doelstellingen lezen.

Als je een vereniging/stichting begin dan heb je een bepaalde doelstelling waarbij je ook een bepaald profiel hebt van de bedrijven/mensen die lid zouden mogen worden. Dat mag soms misschien wat onrechtvaardig lijken maar men heeft dat recht.

vergeet 1 ding niet als er geen kleine hosters waren, zouden de groten al helemaal niet bestaan jullie vreten nl wel van de kleinere.
Groten kunnen prima bestaan zonder kleintjes. Het gaat in hostingland niet zoals in het dierenrijk dat de groten de kleintjes opeten om te kunnen (over)leven.

AlfaHosting
25/03/08, 09:24
Onzin, als je markt wil vertegenwoordigen als branchevereniging heb je het ook over de “kleine” hosters nl. over alle hosters, zo niet, vertegenwoordig je de branche gewoon niet. Dan is het net zoals ISPConnect “gewoon” een vereniging. Dit is ook wat BSHosting bedoeld. De hostingbranch bestaat uit erg veel hosting bedrijven, er zijn er echter maar weinig die 10 mensen dedicated aan hosting in dienst hebben. Dus het persentage hosting bedrijven zal erg laag zijn. Wat is dan het doel nog?

Of zoals eerder gezegd zouden ze ook de kleinere kunnen toelaten in een vereniging in de vereniging .. zodat de vele kleintjes ook vertegenwoordigt worden door 1 of enkele mensen. Op die manier moeten ze niet steeds met alle kleintjes rond de tafel en hebben de kleintjes toch een stem in het geheel. Ik kan wel begrijpen dat ze niet rond de tafel willen met een student met 1 server.


welke omzet eis dan? 1 miljoen? 500.000? de partijen die nu 'aangesloten' zijn zullen het echt niet voor minder doen... valt gelijk 95% van de wht bezoekers af denk ik....

De 10 personen vind ik ook een wat vreemde eis. Beter zou volgens mij de omzet zijn .. en dan ka de discussie starten vanaf welk bedrag om een scheiding te maken als ze die willen.


welke omzet eis dan? 1 miljoen? 500.000? de partijen die nu 'aangesloten' zijn zullen het echt niet voor minder doen... valt gelijk 95% van de wht bezoekers af denk ik....


Ik denk niet dat bij 500.000 euro 95% zal afvallen :)



vergeet 1 ding niet als er geen kleine hosters waren, zouden de groten al helemaal niet bestaan jullie vreten nl wel van de kleinere.

Als er geen kleintjes bestonden waren de groten alleen nog groter :)

crazycoder
25/03/08, 10:00
Of zoals eerder gezegd zouden ze ook de kleinere kunnen toelaten in een vereniging in de vereniging .. zodat de vele kleintjes ook vertegenwoordigt worden door 1 of enkele mensen. Op die manier moeten ze niet steeds met alle kleintjes rond de tafel en hebben de kleintjes toch een stem in het geheel. Ik kan wel begrijpen dat ze niet rond de tafel willen met een student met 1 server.

Er is niets mis met meerdere belangenverenigingen (voor zover ze dat dan al zijn).. Zolang het geen wirwar wordt kan je een ieder duidelijk maken wie de gesprekspartners zijn.

Eisen lijken mij wel duidelijk: er moet een relevant deel vertegenwoordigd worden en de gesprekspartner moet volwassen zijn. Daarmee doel ik met name op de organisatie en structuur.

gjtje
25/03/08, 10:45
Tja, het is niet echt nieuw dat binnen de IT iedereen denkt, dit kunnen wij beter. De DHPA doet dat slim omdat ze met die eisen op een niveau zitten waar je vaak een management team zal hebben in plaats van een koppige IT'er die alleen maar nee zegt en dan grommend wegloopt.

crazycoder
25/03/08, 11:42
Tja, het is niet echt nieuw dat binnen de IT iedereen denkt, dit kunnen wij beter. De DHPA doet dat slim omdat ze met die eisen op een niveau zitten waar je vaak een management team zal hebben in plaats van een koppige IT'er die alleen maar nee zegt en dan grommend wegloopt.
Vergis je niet, ook waar een mt zit lopen regelmatig zeer koppige individuen rond :)

Merlijn
25/03/08, 15:20
Vergis je niet, ook waar een mt zit lopen regelmatig zeer koppige individuen rond :)

Binnen een goed MT zitten altijd mensen met een eigen visie. Als iedereen dezelfde richting op loopt zonder af te vragen of het wel de juiste is dan heb je een slechte MT.

De vraag in deze thread en de andere mbt ISPC is eigenlijk wanneer men zich een brancheverening mag noemen. Mag de DHPA dat (doen ze niet, het is zoals eerder aangegeven een stichting die de markt wil professionaliseren)? En ISPC? En op basis waarvan?

De DHPA leden hebben ongeveer 20-35% van de NL markt in handen (zeer voorzichtige schatting, ik denk dat het nog wel meer is). ISPC is er inderdaad voor de 'kleintjes'. Ik denk dat het handig is voor de professionalisering van de maarkt die de DHPA voorstaat dat het ISPC ook als 'lid' bij de DHPA aanschuift. De kleintjes hebben toch een andere kijk op wat er speelt. Echter, dan zal de ISPC wel meer aan haar leden moeten vragen.
Uit ervaring weet ik dat ik van de DHPA meer heb gezien dan van de ISPC. Lezingen, denktanks etc. etc. Ruggespraak met de leden en ledeninput zijn bij DHPA geen uitzondering. Bij ISPC heb ik dat nog niet veel gezien.

DennisWijnberg
27/03/08, 11:13
Ik ben van mening dat het je ergens een grens moet stellen zoals Randy al zegt en ik begrijp ook wel dat het misschien niet "leuk" is wanneer je hier niet bij (kunt) horen.

Voor de wat grotere providers (bijv: > 5 racks) is het moeilijk om het verschil te maken met iemand met een 1/2 rack. Terwijl er heel wat verschillen kunnen zijn. Bijvoorbeeld de liquiditeit van een organisatie. Want kan elke provider die lid is van ISPC € 50.000 of € 100.000 voor-financieren als een klant een dergelijke serveropstelling vraagt? Het is dus gewoon een bepaald stukje zekerheid voor de klanten van een bij de DHPA aangesloten provider.

Ik denk dat je door lid te worden van deze brancheorganisatie wel aan kunt geven dat je bij de grotere partijen hoort en dat veel bedrijven dit wel aan zal spreken. Juist wanneer er ook kleinere providers lid zijn (ZZP-er bijvoorbeeld) dan maakt dat dit "Keurmerk" minder krachtig. Ik denk daarom ook dat 10 fulltime medewerkers niet eens een rare eis is.