PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosten van meerdere weblogs op subdomeinen welke hoster?



DeBastaard
22/03/08, 15:25
Hey,

Ik heb nu een hostingpakket bij een hoster in NL, waar ik 3gb aan ruimte krijg en 60gb traffic. Helaas kan/mag ik daar mijn ruimte niet "weggeven" aan derden. Ik wilde namelijk een website maken d.m.v. Wordpress MU, waar ik gebruikers een subdomein kan laten aanmaken en dat daar automatisch een blog op komt te staan. Helaas wordt dit niet ondersteund door mijn hoster (virtualhosts is uitgeschakeld in httpd.conf). Nu zoek ik dus waarschijnlijk een andere hoster, of misschien zelfs wel een virtuele server? Helaas kost dat laatste ongeveer per maand, wat ik nu per jaar voor hosting betaal.

Heben jullie misschien tips over wat ik zou kunnen doen?

Luana IS
22/03/08, 19:33
mod_rewrite gebruiken om http://www.jouwdomein.nl/user01 te rewriten naar user01.jouwdomein.nl

DeBastaard
22/03/08, 21:38
Ik heb mod rewrite volgens mij aan staan...

RewriteEngine On
RewriteBase /


#uploaded files
RewriteRule ^(.*/)?files/$ index.php [L]
RewriteRule ^(.*/)?files/(.*) wp-content/blogs.php?file=$2 [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule . - [L]
RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(wp-.*) $2 [L]
RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(.*\.php)$ $2 [L]
RewriteRule . index.php [L]

Edit:

Ben er achter dat dat niet, omdat dan Wildcards aan moet staan in de apache config. Iets wat mijn hoster dus niet wilt doen.

teleuk
29/03/08, 11:18
ik gebruik freehostia, werk wel fijn maar weinig ruimte

RedoX
29/03/08, 14:26
@teleuk,

Hij geeft toch al aan dat hij niet weggaat bij z'n hoster maar opzoek is naar een manier om het te maken!

Kan je eventueel domein.com/username niet rewriten naar domein.com/index.php?username=$username .. Zodra mensen dan hun eerste click doen zien ze wel weer een lelijke lange URL.

Triloxigen
29/03/08, 17:26
Ik raad je voor zoiets snel een VPS aan, Wordpress MU kan nogal snel groeien (komen veel bots op af ook) en kan nogal serverintensief worden.