PDA

Bekijk Volledige Versie : Startdatum met 2e handelsnaam



Jenex
21/03/08, 18:04
Beste conculega's,

Ik vroeg mij wat af. Ik heb een bedrijf dat in juni 2 jaar bestaat.
Hier is sinds 2 weken een handelsnaam aan toegevoegd.
Deze handelsnaam is 'Jenex'

Kan ik nu stellen dat Jenex ook 2 jaar bestaat, omdat hij zelfde kvk nummer heeft? Of bestaat Jenex nu 2 weken?

Phu
21/03/08, 18:20
volgens kvk heet je gewoon maxhost
en is jenex meer een 2e handelsnaam dus kan je ook niet adverteren met dat jenex 2 jaar bestaat

wat wil je hiermee bereiken dan ?

remoteoffice
21/03/08, 18:27
als het goed is heb je op de kvk papieren ingevult wanneer de 2e handelsnaam start

Jenex
21/03/08, 19:07
Dat klopt, maar als je dus op de kvk website kijkt bij Jenex, ga ja naar maxhost. Die bestaat 2 jaar. De kvk is dus 2 jaar. Stel ik moet bij ISPgids aangegeven hoelang Jenex bestaat, kan je dan 2 jaar zeggen, of moet je dan 3 weken o.i.d. zeggen?

vcelis
21/03/08, 23:07
Dat klopt, maar als je dus op de kvk website kijkt bij Jenex, ga ja naar maxhost. Die bestaat 2 jaar. De kvk is dus 2 jaar. Stel ik moet bij ISPgids aangegeven hoelang Jenex bestaat, kan je dan 2 jaar zeggen, of moet je dan 3 weken o.i.d. zeggen?

Ik vrees dat dat 3 weken zal worden. Lijkt mij het eerlijkst neen?

Henky!
21/03/08, 23:13
Eerlijk misschien wel. Maar op de KvK papieren en website staat niets meer dan de oorspronkelijke oprichtingsdatum van de eerste inschrijving.

Jenex
22/03/08, 00:00
Ja, daarom. Andere mensen die hier ervaring mee hebben?

Zijn wel meer vragen die ik heb over 2e handelsnaam.
Kan ik gewoon nieuwe factuur reeks beginnen? Volgens belastingdienst moeten facturen opéénvolgend zijn, maar bij een nieuwe handelsnaam mag je volgensmij gewoon weer bij 1 beginnen?

dreamhost_nl
22/03/08, 09:55
Wij hanteren ook meerdere handelsnamen en nummeren de facturen (maatwerk) gewoon opvolgend, ongeacht de handelsnaam waar de cliënt cliënt bij is. Afhankelijk van een prefix in de cliëntcode wordt dan bepaald wat voor header er boven een factuur komt te staan. Uiteraard kun je met je nieuwe handelsnaam ook gewoon met 1 beginnen te tellen, maar dan moet je weer een apart facturatieprogramma inrichten voor de nieuwe handelsnaam. Ligt er net aan of alle handelsnamen apart en onafhankelijk van elkaar functioneren of dat het gewoon in een grote pot terecht komt...