PDA

Bekijk Volledige Versie : Pimp My Dell PE 2450



ExpendableAsset
21/03/08, 15:54
Beste webhostingpraaters,

Ik ben nieuw hier, hoi, hallo. Graag zou ik van jullie oude rotten in het vak wat informatie vergaren over een Dell PowerEdge 2450. Deze oude machine kan ik kosteloos overnemen maar zonder upgrades kan ik er niet zo heel veel mee.

Nu is er op de Dell site vrij weinig over dit oude model te vinden en wist customer support mij er ook nul over te vertellen dus hoop ik terug te kunnen vallen op deze community.

De vraag is dus welk slot/socket hier in zit en welke processoren hier op passen. Ik zit dan te denken aan 2x een Xeon PCU.

Met spanning in mijn hart wacht ik af,

ExpendableAsset

SF-Jeroen
21/03/08, 16:00
Dat is toch een P3 server? Socket 370 zou het dan zijn, daar ga je geen moderne Xeon op krijgen. Eventueel een Dual P3 Xeon met 1.0Ghz

Glenn
21/03/08, 16:35
Heb je het servicetag kunnen vinden? Deze kan je invullen op de site van Dell en zodoende meer info vergaren.

Ber|Art
21/03/08, 16:36
In een 2450 kan geen Xeon, alleen 2x Slot 1 PIII tot max 1Ghz

SF-Jeroen
21/03/08, 16:38
In een 2450 kan geen Xeon, alleen 2x Slot 1 PIII tot max 1Ghz

P3 is ook een Xeon versie van, alleen niet de xeon die hij bedoelt :)

http://www.intel.com/design/pentiumIII/xeon/qit/database/SL3D9.htm

ExpendableAsset
21/03/08, 16:39
Heren,

Bedankt voor deze informatie. Bummer dat het maximaal haalbare twee PIII 1Ghz is. Nu vraag ik mij af hoe moeilijk het is om het mobo te vervangen. Moet ik hier uberhaupt aan willen komen of is dit nog wel de moeite waard? Als ik voor €100,- een nieuwe er in kan stoppen met een semi-up-to-date processor (2x €50,- tweede hands ofzo) ben ik weer een happy panda.

SF-Jeroen
21/03/08, 16:40
100 euro gaat niet lukken, met dell reken op 200 euro minimaal voor een nieuw moederbord, dan nog ECC ram & de cpu's. Dat zou minimaal 400 euro worden wil je het een beetje updaten. Een nieuwe server van bijvoorbeeld supermicro kost je "maar" 400 euro, dus kan je dat veel beter doen, heb je ook meteen nieuwe psu

Ber|Art
21/03/08, 16:41
Niet doen... te veel moeite voor en te oud systeem

ExpendableAsset
21/03/08, 17:13
Duidelijk. Ga ik hier maar eens rondkijken of er nog leuke aanbiedingen zijn. Wat mij betreft mag het slot er op.

Sorcer
21/03/08, 17:19
Investeer dan inderdaad liever aan een nieuwer systeem of echt een compleet nieuw systeem. Succes met je zoektocht!

DJSmiley
24/03/08, 17:04
Wat wil je met die doos gaan doen? Als je er wat geheugen in stampt kun je een eind komen. Als testdoos heel prima geschikt, zeker om dingen te leren als raid, scsi, win2k3 server enz.

Mijn 'prutsdoos' die in de colo hangt voor privegebruik is ook een P3, 1Ghz.. ding staat beetje mail te serveren, apache + php, voor stuk of 20-30 sites, met amper hits.. en dat ding staat uit zn neus te eten.

Alleen even opletten of ie soms reg ecc moet hebben. Zoals gezegd verder niet upgraden, dat loont niet ivm leeftijd. Maar ondanks zn leeftijd kan t een heel leuk leerobject zijn.

Waupiman
26/03/08, 21:09
Voordat je geld in dit project gaat steken misschien een idee om te testen hoe stabiel de machine nog is. Oudere moederborden willen nog wel eens lastig doen, spreek uit ervaring.