PDA

Bekijk Volledige Versie : WHMCS en IDEAL



timmermike
21/03/08, 08:45
Mensen een goede morgen.

Ik heb de volgende vragen wie bekent is met WHMCS. Heb me deze systeem aangeschaft omdat deze een ideal betaaliings module heeft. Maar nu zit ik zelf met een probleeem.

Ik heb zelf een contract met de ING IDEAL Basic. Nu wil ik dus ideal activeren maar wie kan mij vertelen hoe ik dit nu precies moet doen.

ik heb al contact gehad met WHMCS en dat is al meer dan 2 weken terug over deze vraag. maar ik wil dit nu eens klaar hebben.

Wie o Wie heegt hier een andwoort voor. Met vriendelijke groet Mike

Triloxigen
21/03/08, 09:50
Je moet hier iDeal advanced voor hebben :o

timmermike
21/03/08, 10:02
Je moet hier iDeal advanced voor hebben :o

Oke maar waar haal je deze info vandaan. Met vriendelijke Groet Mike

Triloxigen
21/03/08, 10:05
Omdat Basic enkel een knopje is met post bedrag, de afhandeling gebeurt dan door de bank zelf.
Terwijl je met advanced de afhandeling een eigen script kan laten doen.

Gewoon lezen naar de producten die je bank aanbied ;)

Dominic
21/03/08, 10:08
Je moet hier iDeal advanced voor hebben :o

Nee hoor, is niet nodig voor de WHMCS module.

@TS;

In WHMCS kun je de ideal module activeren, je moet vervolgens enkele instellingen goed zetten.
Ik neem aan dat je al zover bent dat je de module hebt geactiveerd binnen WHMCS

- iDeal submission URL is de URL naar de iDeal afhandeling van je bank.
Dit is per bank afhankelijk
- Merchant ID is je persoonlijke merchant ID, dit heb je van je bank gekregen
- Secret Key ook dit heb je van je bank gekregen, danwel ingesteld bij je bank
- Sub ID is over het algemeen 0, tenzij je meerdere ideal contracten hebt.

Mocht je hulp nodig hebben, stuur even een mailtje dan help ik je er even mee.

timmermike
21/03/08, 10:09
ik zal je dan mailen want ik kom er niet meer mee uit

Nou wil wel contact met je zoeken maar moet meer post hebben maar ik heb de instelling zo gedaan hoe je zij in het begin. Maar WHMCS geeft aan dat het nog niet werkt. Bedoel mee tezeggen IDeal test doet het en als ik betaal met de test dan ga ik terug naar de site dan geeft het aan dat ik nog niet betaalt heb


Nee hoor, is niet nodig voor de WHMCS module.

@TS;

In WHMCS kun je de ideal module activeren, je moet vervolgens enkele instellingen goed zetten.
Ik neem aan dat je al zover bent dat je de module hebt geactiveerd binnen WHMCS

- iDeal submission URL is de URL naar de iDeal afhandeling van je bank.
Dit is per bank afhankelijk
- Merchant ID is je persoonlijke merchant ID, dit heb je van je bank gekregen
- Secret Key ook dit heb je van je bank gekregen, danwel ingesteld bij je bank
- Sub ID is over het algemeen 0, tenzij je meerdere ideal contracten hebt.

Mocht je hulp nodig hebben, stuur even een mailtje dan help ik je er even mee.


Nou ben nog bezig maar ik kom er niet meer mee uit:mad:

sssachaaa
24/07/09, 20:49
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan:

Ik log als klant in whmcs. Kies ideal betaling, voer betaling succesvol uit. Wanneer ik "terug naar winkel" klik, kom ik uit op de factuur pagina van WHMCS met de status als waar ik mee begonnen ben; status niet betaald.

Op whmcs forum zag ik post van Math, dat je in settings van ideal portal ING geen url's moet invoeren; error url, succes url etc. Deze heb ik dan ook blanc gelaten in de testomgeving van ING ideal.

Wie o wie heeft de oplossing?

Xeron
25/07/09, 14:05
De oplossing is de handleiding (api) van whmcs lezen. En een beetje creatief nadenken (scripten). Er wordt in de iDeal API van whmcs geen callback uitgevoerd, zoals die bij PayPal. Is prima werkend te krijgen vol automatisch. Heb ik ook ;)

ps. Nee ik verkoop het niet, ik geef alleen een richting waarin je moet zoeken ;)

EncryptedBrain
25/07/09, 16:40
Hier is de ING Advanced module voor WHMCS 4, deze module heb ik via Matt van WHMCS gekregen die ooit door iemand voor versie 3 gemaakt was.

In samenwerking met Matt heb ik het werkend gekregen voor de versie 4 en mag gewoon vrij gebruikt worden.

Note:
- werkt alleen met de Advanced versie (maar lijkt mij kleine moeite om je abbo om te laten zetten)


!! verwijder eerst de originele iDeal module voordat je deze upload !!

"StatReq.php"

In dit bestand moet je nog wat details invullen anders werkt de callback / api functie niet !!

Lijn 14 : plaats hier de url naar je WHMCS lokatie (zie voorbeeld)
Lijn 68 : plaats hier de exacte url naar je whmcs api (zie voorbeeld)
Line 69 : plaats hier je admin gebruikersnaam (zie voorbeeld)

Vul hierna in WHMCS in de adminpanel in de Ideal optie alle overige data in.

!! vergeet niet in je admin panel (whmcs) in General Settings in Other option (laatste tabblad) bij "API IP Access Restriction" je IP nummer waarop WHMCS draaid in te vullen !!

Doorloop nu de testen en overige info van ING om te kijken of alles werkt naar behoren ( let op je certificaten etc. )

Dat was het eigenlijk, geen garantie maar ik weet dat er al inmiddels een heleboel bedrijven zijn die deze module in een uurtje werkend hadden.

Groeten, Louise.

sssachaaa
27/07/09, 11:20
Louise,

Bedankt voor de gouden info :-) Ik ga ermee aan de slag.

gr,
Sacha

Erik H.
27/07/09, 16:30
Even een tip, ik liep hier tegen aan ....

Ik kreeg een error: The following error occured: Invoice ID Not Found
Dit heeft te maken met de lengte van het factuurnummer (bij ons: 8 tekens)

Je moet dan in StatReq.php het volgende aanpassen:
$invoiceid = fread($handle, 8);

(waarbij 8 het aantal tekens van het factuurnummer is uiteraard)

sssachaaa
31/07/09, 08:36
Dag Allen,

Ik heb advances werkend. Enigste onduidelijkheid was de plek van bestanden .cer en .pem. op de server.

lokatie moet zijn: whmcs\modules\gateways\myideal\security
(aanvulling op beschrijving van EncryptedBrain (louise)

Bedankt voor de hulp :-)

gr,
Sacha

WeServIT
31/07/09, 14:20
Beste WHT'ers,

Ik zie dit topic dus zal hier mijn vraag ook maar even stellen!

Wij hebben nu de aanvraag gedaan bij Rabobank voor iDeal Lite. Dit is voldoende om te kunnen integreren binnen WHMCS?

En hoe gaat dit exact in zijn werking? Heb hier thuis nu het contract liggen, deze dien ik nog alleen op te sturen. Maar wil natuurlijk wel eerst even zekerheid hebben voordat ik het teken.

Ik hoor het graag van jullie, bedankt!

Erik H.
31/07/09, 14:22
Hoi,

Bovenstaande is wel voor de ADVANCED versie, dus daar heb je dan verder niks aan. Ik neem aan dat het werkt voor de Rabobank (de standaard versie werkt ook voor Light van ING). Ik zou het even checken bij Matt of wellicht dat iemand anders hier het werkend heeft.

Hou er wel rekening mee dat je met Lite dus alsnog handmatig de betalingen moet verwerken in WHMCS.

Triloxigen
31/07/09, 23:47
iDeal Lite voor postbank is inderdaad aanwezig, jammer dat Matt de url ervoor heeft vast gezet maar bij whmcs zijn ze ook net echt flexibel te noemen helaas.
Maar zelf integreren is ook eenvoudig, anders heb ik nog wel een ideal basic module voor je te koop met een vrije keuze voor een bank.

Cybafish
01/08/09, 01:28
Beste WHT'ers,

Ik zie dit topic dus zal hier mijn vraag ook maar even stellen!

Wij hebben nu de aanvraag gedaan bij Rabobank voor iDeal Lite. Dit is voldoende om te kunnen integreren binnen WHMCS?

En hoe gaat dit exact in zijn werking? Heb hier thuis nu het contract liggen, deze dien ik nog alleen op te sturen. Maar wil natuurlijk wel eerst even zekerheid hebben voordat ik het teken.

Ik hoor het graag van jullie, bedankt!

Ja en nee. Ja, iDeal betalingen kunnen worden gedaan via WHMCS. Nee, de resultaten van transacties worden niet automatisch door WHMCS opgepikt.

sitetech
28/09/09, 13:57
Ik ben bezig om de module aan de praat te krijgen. Dit gaat aardig behalve waar het om gaat, het terug rapporteren naar whmcs.

Bij de bank wordt het met succes verwerkt, terug komt hij echter met de melding:

The following error occured:

Verder niets. Ergens met de API van WHMCS gaat het toch nog fout. Iemand die me kan helpen toevallig?

Erik H.
28/09/09, 13:58
Je hebt wel je eigen IP toegang gegeven tot de API in WHMCS ?

Triloxigen
28/09/09, 14:01
Welke module gebruik je nu?

sitetech
28/09/09, 14:17
Bedankt voor de snelle reactie, maar het is verholpen. Ik heb whmcs op https staan, en daar kan curl niet zomaar mee overweg, ivm certificaten. Om het te omzeilen moet je -k toevoegen bij curl. Ik heb even voor een andere oplossing gekozen en een symbolic link naar de http directory aangebracht en gewoon naar http verwezen. Het werkt nu eerst en kijk later nog wel even verder.

@Triloxigen, ik gebruik nog Ideal Basic, maar deze week wil ik over naar Advanced.

nutnet
02/10/09, 14:24
Hoe verloopt het uitvoeren van de testen middels deze add-on?

rensariens
02/10/09, 14:48
Ik heb handmatig facturen aan zitten maken met de gevraagde bedragen. Werkt als een trein.

wim*
20/11/09, 16:47
Ik ben een paar weken dol blij met deze module, maar na de laatste update van WHMCS werkt hij niet meer..


Er is helaas iets misgegaan. Foutmelding van iDEAL:
Amount too low. (Detailed record states the minimum amount)

Is dat alleen bij mij?

wanneer ik


$amount = $_POST['grandtotal'];

een vaste waarde geef werkt het wel!

Mijn eerste post hier op het forum..
Benieuwd naar de reacties!

Wim

wim*
20/11/09, 22:51
Ben intussen wat verder. De variabelen die worden gebruikt uit de smarty template kunnen niet meer gebruikt worden. Althans, de $total wordt niet meer gebruikt, maar deze veranderen in de nu voor de hand liggende $balance geeft niet het gewenste resultaat..

Dotdns
21/11/09, 01:38
Met de devkit,
kan je alle ideal gebruiken.
zo hebben wij de ideal en ogone module gemaakt voor whmcs.
Download de gateway module
KLIK (http://wiki.whmcs.com/Creating_Modules)
Bestudeerd hem even, en je zal zien dat makkelijk te doen is .

wim*
21/11/09, 03:01
Bedankt voor je reactie!

Heb jij ook al geupgrade naar whmcs 4.1.2 ?
Ik heb die module bekeken, maar die maakt van de zelfde functie gebruik als de module die ik nu heb. Hij haalt uit de template de $amount. Maar in de nieuwe viewinvoice.php zit die $transaction.amount niet! Alleen een $balance, maar die kan je om een of andere reden niet zomaar uit de template halen.. ik heb hem dmv {php}{/php} op het scherm gekregen, maar dat wordt wel heel erg amateuristisch.

Ik ben nu aan het kijken of ik via de API de invoice gegevens naar de module kan krijgen. Als jij met deze module de template van V4.1.2 gebruikt hoor ik het graag, want dan zit ik kompleet op het verkeerde spoor.

Als je nog niet geupgrade hebt... Zou er nog even mee wachten...

Tnx

Dotdns
21/11/09, 14:39
Nee, ik heb de upgrade nog niet gemaakt.
Ons system is zodanig aangepas aan versie Version: 4.0.2, dat ik nog het 4.1.2 moet bestuderen.

Ik weet nu niet of ( waarschijnlijk wel ) de viewinvoice.tpl van de versie Version: 4.0.2 kunt behouden.
Daar op lijn 97 komt je de {$transaction.amount} tegen

En ja , soms om aanpassingen door te voeren, moet je van die amateuristisch code gebruiken.
Matt's system is ook niet 100% naar ieder wensen.
En hijzelf, heeft hij niet altijd zin om ernaar te luisteren

wim*
21/11/09, 15:34
Ik heb het intussen aan de gang.

Ik heb een functie geschreven die middels de API de invoice uit leest. hier kan je de nodige gegevens uit halen. (Ik heb nu alleen <amount> gepakt, maar ben van plan alle gegevens via de API te pakken IVM de volgende updates).

Hoe je dat doet vindt je HIER (http://wiki.whmcs.com/API:Get_Invoice)

Is vrij eenvoudig te maken, en sexyer dan in de template te zitten vogelen. (Wat mij overigens ook niet lukte, want in de variabele zit ook het €, en als je die probeert weg te halen met bv floatval($balance); krijg je vreemde tekens voor je bedrag)

Bedankt voor het mee denken iig!

24x7group
21/11/09, 18:55
Bij mij werkt het sinds de upgrade naar versie 4.1.2 ook niet meer.
Ben jammer genoeg niet zo'n coder, dus ik ga ook niet met die code liggen knoeien :(

wim*
21/11/09, 19:51
Ik ben idd niet de enige dus! ;-D

Voor de gene die wel zin hebben om een beetje te experimenteren en als reactie op PM:

maak eerst een BACK UP!!!!! van elk document waar je in gaat rommelen, dan kan er weinig mis! ;-) (werken doet het toch al niet meer..)

Eerst maak je een functie waarin je middels de API de factuur gegevens binnen haalt.

HIER (http://wiki.whmcs.com/API:Example_Usage) vindt je een voorbeeld.
dan pas je dit stukje aan om de invoice binnen te halen:


$postfields["username"] = $username;
$postfields["password"] = md5($password);
$postfields["action"] = "getinvoice"; #action performed by the API:Functions
$postfields["invoiceid"] = $invoiceid;

Die data zet je in een variabele


$doc = new SimpleXmlElement($data, LIBXML_NOCDATA);

En bij succes laat je je functie de juiste gegevens retourneren. (het totala bedrag)

Zoiets:


if ($doc->result=="success") {
return $doc->total;
} else {
# An error occured
echo "Er is iets mis gegaan met de get Invoice: result = ".$doc->result;
}

Dan roep je de functie aan in je myideal.php (niet vergeten te includen als je de functie in een extern document heb gezet) en geef het factuur nummer mee aan de functie.

Zoiets dus:


$amount = getInv($params['invoiceid']);

Geen garantie's, maar met een beetje puzzelen moet het zo lukken!

nJoy

24x7group
21/11/09, 20:02
Pff zelfs dat is te ingewikkeld voor me, ik laat Matt hier wel naar kijken, toch bedankt voor je moeite en uitleg.

24x7group
22/11/09, 11:09
Oplossing:

Ok, have done some testing and the problem is that the third party developer of this module gave a custom field the name "currency" which is then overiding the WHMCS currency setting value. To fix it need to comment out line 29 of modules/gateways/myideal.php and then run this SQL query on the database:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Then retry it and see if it works.


Met dank aan Matt van WHMS :)

wim*
23/11/09, 21:31
Dat is wel een heel stuk minder bewerkelijk dan mijn workaround!

:thumbup:

hostb
15/02/10, 00:10
Ik weet dat het een oud topic is, ik heb succesvol gebruik gemaakt van bovenstaande ideal module. Dank daarvoor!
Nu duurt het erg lang (schat ongeverr 30sec) voordat de pagina geladen is wanneer ideal is gekozen als betaalmethode. Iemand een soortgelijk probleem of wellicht zelfs een oplossing?

cuevision
18/02/10, 23:13
Hallo!

Ik ben druk doende om de advanced van iDEAL in WHMCS te implementeren. Alle iDEAL tests zijn muv de success test in orde. Op het moment dat de successtest wordt gedaan, moet het script contact gaan zoeken met WHMCS en daar de factuur uiteindelijk op betaalt zetten. Alleen bij deze test (overigens zit ik nog in de testmodule van iDEAL) krijg ik het volgende bericht terug:

Bedankt voor uw bestelling bij Demowinkel
894

1 x Product 1

Voor een totaalbedrag van 1

De bestelling is betaald en wordt naar u opgestuurdThe following error occured: Invalid Access Key

En dat laatste word ik een beetje moedeloos van ->| ' Invalid Access Key'

Kan iemand mij vertellen waar die access key de mist in gaat???

kzou er errug mee geholpen zijn!

Greetz
Ed

Triloxigen
19/02/10, 00:18
WHMCS API Key

cuevision
19/02/10, 08:43
Hi Triloxigen,

Thanks for your fast reply.

Ok, this make sense, but can you tell me where I must make this code or where I can find it. It this moment WHMCS forum is down and hope you are able to repsond before it is online.. So I can search for it.

It is all a bit fuzzy for me at this moment, but I believe this is the only issue left before it will work.

Thanks,
Ed

cuevision
19/02/10, 23:06
Hi

This issue is solved.

Thanks,
Ed

cuevision
20/02/10, 17:20
Overigens kreeg ik het alleen werkende met de gecodeerde WHMCS bestanden. Dan sta ik nu voor het volgende 'probleem', ik kan de callbackpagina niet langer naar smaak invullen. Normaal kun je dat met het bestand 'statreq_html.php'. Dat bestand is buitenspel gezet en kennelijk in het gecodeerde bestand 'StatReq.php geintegreerd. Weliswaar wordt er na een cancel van de klant een redirect neergezet die na 10 sec terug naar de winkel gaat, maar juist die pagina ziet er niet uit!

Als ik de ongecodeerde bestanden gebruik, kom ik dus in de ellende die ik al eerder aangaf.

Iemand nog een idee hoe ik toch een nette cancelpagina kan invoegen, nu 'statreq_html.php' niet meer wordt gebruikt??

Dank je,
Ed

EncryptedBrain
20/02/10, 17:28
Ik probeer serieus je probleem te begrijpen maar wat is er fout aan het feit dat wanneer de klant niet verder gaat deze terug komt in de shop of zijn/haar account? En wanneer de pagina niet naar je zin is qua uiterlijk, waarom verander je deze dan niet? Wat je nu graag zou willen is niet mogelijk (zover ik nu snel even bekeken heb)

cuevision
20/02/10, 17:32
Hallo EncryptedBrain,

Nee ik ben in ieder geval erg blij dat de klant wordt teruggeleid; gelukkig wel, maar die opvangpagina die ziet er niet uit. Doordat er geen css codes zijn meegegeven worden de tekens op die pagina verkeerd weergegeven. Pijltjes worden vierkantjes. En ja, als je winkel er goed uitziet (bescheiden) dan wil ik niet dat er een of ander aftands formuliertje draait.

Dus het gaat om een stuk smoel van begin tot einde!

Dank je trouwens voor je snelle reactie!

Ed

EncryptedBrain
20/02/10, 17:41
Even nog wat vragen:
Welke versie whmcs gebruik jij?
Welke module gebruik je voor iDeal (de gene die hier te downloaden is?)
StatReq.php gecodeerd? uhh waarom bij mij niet?

cuevision
20/02/10, 17:59
Hallo EB

Ik gebruik de recentste versie, 4.1

Ik heb verschillende modules gebruikt. Een die hier is te downloaden (ongecodeerd) en een hele recente die ik twee weken geleden van Matt heb ontvangen. Die laatste werkt in 5 min, maar geeft de geschetste situatie en die ongecodeerde krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang.

Dus dat is gelijk het verschil. Er zijn twee versies op de markt. Jij hebt dus de ongecodeerde uitvoering,

Gr
Ed

EncryptedBrain
20/02/10, 18:09
De gecodeerde heb ik ongecodeerd aangeleverd aan Matt ;)

cuevision
20/02/10, 18:13
Ok nou dan heeft ie er kennelijk toch wat mee geworsteld, want de redirectpagina is er niet meer dus die heeft ie dan kennelijk in het bestand verwerkt.

Zou je die aan mij ook willen afstaan? Wellicht is dat de versie die dus ook ongecodeerd ook bij zal werken :0

Dan is mijn dank groot.

Thanks,
Ed

EncryptedBrain
20/02/10, 18:41
Ik ga contact met hem opnemen en even wat opheldering vragen. Ik merk nu pas dat er het een en ander veranderd is. Had al een tijdje dit topic niet meer gevolgd. Ik kom hier asap op terug.

cuevision
20/02/10, 18:49
Ok

Ik moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat ik die van 'hem' nu heb gebruikt, want de open versie werkt bij mij voor geen meter. Ik ben er gisteren de hele dag mee bezig geweest zonder resultaat en dan maar die van 'Matt' geplaatst en het werkt!

Ik ben benieuwd!

Gr
Ed

cuevision
20/02/10, 19:30
EncryptedBrain,

Ik heb net de ongecodeerde versie in een cleane omgeving geplaatst en HET WERKT!!! Nu kan ik dus met de 'statreq_html.php' aan de slag!

Goed dat we even wat zaken doornamen!

Gr
Ed

ju5t
20/02/10, 19:34
Dit is wat anders dan de standaard iDeal module in WHMCS?

cuevision
20/02/10, 19:35
??

Ed

ju5t
20/02/10, 20:05
Zo onduidelijk is de vraag niet lijkt me. Onder Payment Gateways in WHMCS heb ik de keuze voor iDeal, waar je de iDeal Submission URL, Merchant gegevens etc. in kunt vullen.

De vraag is dus, waar jullie het over hebben, is wat anders dan deze module?

cuevision
20/02/10, 20:10
Ok Getup,

Jij hebt het over de basic en standaard versie van iDEAL in WHMCS. Wij hebben het over de Advanced iDEAL module, dus idd, wij hebben het weliswaar over iDEAL maar dan de advanced. Basic is te beperkt en deze advanced werkt nu als een trein!

Ed

cuevision
20/02/10, 20:32
ehmmm

Ik was te voorbarig (sniff) Het werkt niet. ALs ik een betaling doe en ik klik op voltooien (ING) dan is er toch weer een foutmelding: 'The following error occured: Invalid Access Key'

Dat was ik vergeten. De hele fase ervoor gaat goed, maar deze fout zit er dus nog steeds in.

Dan ga toch maar weer naar de gecodeerde versie van Matt.

Te vroeg gejuichd :-((

Ed

cuevision
22/02/10, 23:11
Matt vandaag gesproken. Met de komst van de nieuwe versie WHMCS zal het mogelijk zijn de module naar eigen smaak te kunnen invullen. Het wacht dus op 4.2

cuevision
22/02/10, 23:14
Matt vandaag gesproken. Met de komst van de nieuwe versie WHMCS zal het mogelijk zijn de module naar eigen smaak te kunnen invullen. Het wacht dus op 4.2 :thumbup:

ju5t
23/02/10, 11:44
Naar eigen smaak? Kun je dat toelichten? Ik heb overigens wel interesse in deze module.

cuevision
23/02/10, 15:10
Ha getUP,

Tot nu toe zijn er binnen WHMCS nog veel dingen alleen Engels. Kijk alleen al in de clientarea. Nederlands en Engels lopen door elkaar. Aangezien er veel start-php-bestanden gecodeerd zijn, kun je daar dus niets in vertalen.

Dat gaat bij versie 4.2 anders worden. In deze nieuwe release moet het mogelijk worden alles te kunnen vertalen. Dat geldt ook voor de iDEAL module die er nu is. De cancelpagina ziet er niet uit en die is door Matt van WHMCS helaas in een gecodeerd jasje gestoken. Ook dat zal straks bij 4.2 aangepast kunnen worden. - NAAR EIGEN SMAAK - :thumbup:

Voor zover je de MATT-versie nog niet hebt, die heb ik nog maar eens bijgesloten. Deze werkt zonder extra aanpassingen bij mij prima met iDEAL advanced. Alle bestanden van je bank zijn hierbij niet nodig. Je moet uiteraard wel de certificaten uploaden/aanmaken.

Enjoy!
Ed

Raimondo
01/03/10, 20:53
Ha getUP,

Tot nu toe zijn er binnen WHMCS nog veel dingen alleen Engels. Kijk alleen al in de clientarea. Nederlands en Engels lopen door elkaar. Aangezien er veel start-php-bestanden gecodeerd zijn, kun je daar dus niets in vertalen.

Dat gaat bij versie 4.2 anders worden. In deze nieuwe release moet het mogelijk worden alles te kunnen vertalen. Dat geldt ook voor de iDEAL module die er nu is. De cancelpagina ziet er niet uit en die is door Matt van WHMCS helaas in een gecodeerd jasje gestoken. Ook dat zal straks bij 4.2 aangepast kunnen worden. - NAAR EIGEN SMAAK - :thumbup:

Voor zover je de MATT-versie nog niet hebt, die heb ik nog maar eens bijgesloten. Deze werkt zonder extra aanpassingen bij mij prima met iDEAL advanced. Alle bestanden van je bank zijn hierbij niet nodig. Je moet uiteraard wel de certificaten uploaden/aanmaken.

Enjoy!
Ed


Ik ben dus ook aan de gang gegaan met deze module,maar werkt dus niet bij mij.

Module geupload,alles ingevuld en de .cert en .pem files geupload.
Produkt aangemaakt van 1 euro en getest,maar helaas:


A technical error occurred.
# Er is een onbekende fout opgetreden

Bovenstaande melding krijg ik,

Vanalles geprobeerd,maar word er helemaal gek van zeg.

Is er misschien iemand die tijd heeft en even met mij mee wil kijken?

Alvast hartelijk dank.

cuevision
01/03/10, 21:16
Hallo Raimondo,

Werk je met advanced of Basic? Dit is bestemd voor advanced. Via advanced kan er alleen maar een terugkoppeling plaatsvinden. Heb je de certificaten aangemaakt zoals omschreven? OpenSSL? Alle overige bestanden van advanced kun je weglaten.

UIteraard plaats je de bestanden die hierboven in de zip staan. Je hebt dus alleen de bestanden cert.cer, ideal.cer en merchantprivatekey.pem nodig die in de map security wordt geplaatst.

Heb je ook de juiste gateway in WHMCS gekozen? De standaard uitvoering in WHMCS is namelijk die voor Basic.

Ed

Raimondo
01/03/10, 21:25
Ik werk met ING ideal advanced.

Heb eerst de basis ideal uit whmcs verwijderd.

Daarna de advanced coded module erin gezet.

Cer en pem geupload in de security map van myideal en de gegevens in de admin ingevuld.

De cert en pem had ik al aangezien ik dit al had gebruikt als test in wefact en dit werkte wel.

cuevision
01/03/10, 21:41
Ok Rai

Dit geeft weer wat houvast. Met mijn bestanden naast mij loop ik weer met je mee:

-In modules/gateways staat nu de map myideal?
-In de map myideal staan de mappen icons, logs en security en de bestanden:
myideal_lib.php, StatReq.php, ThinMPI.php en TransReq.php
-De map logs heeft permissie 777
-In security staat: cert.cer, ideal.cer en merchantprivatekey.pem

In WHMCS heb je iDEAL geconfigureerd zoals ik in de bijgaande picture heb aangegeven. En in de lijn private Key pass moet je de key gebruiken die je tijdens het genereren van de cert hebt gebruikt.

Tot zover komt het overeen?

Ed

Raimondo
01/03/10, 21:47
Dank je voor het meekijken.

Maar welke ideal advanced versie gebruik jij nou,de eerste of de laatste in dit topic?
En gebruik je ook de laatste versie van WHMCS?

cuevision
01/03/10, 21:49
Ik heb een paar weken geleden van Matt de meest recente versie gekregen. De versies ervoor had ik alleen maar foutmeldingen. Ik plaatse in 5 min tijd de bestanden van Matt en het werkte gelijk.

Je hoeft namelijk met de bestanden van Matt helemaal niets meer aan te passen. het werkt gewoon gelijk.

Je moet dus de zip gebruiken die ik een paar topics eerder heb meegestuurd. Die is gecodeerd.

Ed

Raimondo
01/03/10, 21:51
Oke ga ik het nog eens proberen met jou topic erbij.

cuevision
01/03/10, 21:51
Ik ben online dus ik hoor wel als je vragen hebt.

Suc6

Raimondo
01/03/10, 22:22
Alle stappen gevolgd,maar kom tot een volgende foutmelding:

Bestelling
Er is helaas iets misgegaan. Foutmelding van iDEAL:
Amount too low. (Detailed record states the minimum amount)

24x7group
01/03/10, 22:32
Effe deze SQL query uitvoeren op je mysql database:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Werkt perfect :) Blijkt om een bug te gaan die er tijd geleden ook al in zat.

cuevision
01/03/10, 22:33
Hier nog even het bestand

Raimondo
01/03/10, 22:38
Effe deze SQL query uitvoeren op je mysql database:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Werkt perfect :) Blijkt om een bug te gaan die er tijd geleden ook al in zat.

Dit schijnt zeker te werken,tot nu toe de eerste test geslaagd.

Alleen kom ik uiteindelijk op een blanco pagina terecht,maar nu even belangrijk dat de test is geslaagd.

cuevision
01/03/10, 22:38
Ja het bericht van serverboot snijdt ook hout, want idd heb ik die regel ook niet meer in de database staan. Ik meen me ook te herinneren dat ik die op advies van Serverboost heb vewijderd en het werkte.

Raimondo
01/03/10, 22:40
Ja het bericht van serverboot snijdt ook hout, want idd heb ik die regel ook niet meer in de database staan. Ik meen me ook te herinneren dat ik die op advies van Serverboost heb vewijderd en het werkte.

Het werkt zeker,alleen weet ik niet waarom ik uiteindelijk op een blanco pagina terecht kom.

24x7group
01/03/10, 22:41
In de testomgeving of bij echte betalingen?

Raimondo
01/03/10, 22:42
Ik zit nog in de testomgeving,dus weet niet of dit dan normaal is om op een blanco pagina terecht te komen,waarschijnlijk wel ?

24x7group
01/03/10, 22:42
Heb nog geen klachten gehad van klanten, dus neem aan dat het prima werkt.
Hoewel die testomgeving ook gewoon moet werken.

Indien niet, misschien best ff doorgeven aan Matt? :)

Raimondo
01/03/10, 22:45
Heb nog geen klachten gehad van klanten, dus neem aan dat het prima werkt.
Hoewel die testomgeving ook gewoon moet werken.

Indien niet, misschien best ff doorgeven aan Matt? :)

Gebruik jij de hardcoded versie van deze module?Ik wel namelijk,dus kan ook weinig aanpassen.

Uhm,de naam Matt heb ik vaker voorbij horen komen,maar om eerlijk te zijn weet ik niet wie het is.

24x7group
01/03/10, 22:46
Ja ik gebruik die laatste versie ook (gecodeerde).
Matt is een support medewerker van WHMCS, heeft me al vaak geholpen bij problemen.

Raimondo
01/03/10, 22:49
Ja ik gebruik die laatste versie ook (gecodeerde).
Matt is een support medewerker van WHMCS, heeft me al vaak geholpen bij problemen.

Oké,helemaal duidelijk.
Hem moet ik dus hebben,waarschijnlijk ook nog voor een ander probleempje wat ik heb met WHMCS

Kan je ook rechtstreeks met hem in contact komen?

24x7group
01/03/10, 22:50
Gewoon effe naar vragen als je een ticket opent :) Komt wel goed dan.

Raimondo
01/03/10, 23:26
Dan ga ik morgen eens contact opnemen en zal ik naar Matt vragen,ben benieuwd.

Apoc
01/03/10, 23:55
Matt is een support medewerker van WHMCS, heeft me al vaak geholpen bij problemen.

Matt is geen support medewerker, maar de eigenaar en coder van WHMCS. Er zijn een aantal support medewerkers, maar als het op gecompliceerdere zaken aankomt, kom je eigenlijk altijd bij Matt uit.


Hier nog even het bestand

Volgens mij ben je de attachment vergeten :)

Raimondo
02/03/10, 09:04
Ben vanmorgen maar weer eens verder gegaan met testen en alle test zijn geslaagd,dus de module werkt naar behoren.

Het enige is dat er op de invoice een image hoort te staan van ideal(in de map "icons" van de MyIdeal module),maar er is helemaal geen map "icons"in de MyIdeal module.

Iemand die hetzelfde heeft ervaren?

24x7group
02/03/10, 09:52
Zie bijlage, effe icons mapje aanmaken in de myideal folder en deze file er in zetten.

hostb
02/03/10, 15:37
Ik heb nogsteeds hetzelfde probleem en de ideal module nog niet werkend.
Althans, hij deed het wel maar erg traag.
Met de nieuwe versie is het niet beter geworden.
Wanneer de klant een factuur gaat openen kan deze rechtsboven kiezen voor een betaalmethode. Bij bank overschrijving of paypal gaat dit snel. Echter als de klant kiest voor ideal blijft de pagina laden, en verschijnt er niets. Ik kan niets vinden wat het script daar doet of wil inladen. De firewall is het niet.
Als ik bijv. het merchant id wijzig naar 000000 krijg ik wel de error: Foutmelding van iDEAL: required fields missing.
Dit gaat ook gewoon snel.

Wat zou dit kunnen zijn? iemand enig idee?

Raimondo
03/03/10, 11:35
Zie bijlage, effe icons mapje aanmaken in de myideal folder en deze file er in zetten.


Dank je,heb het geregeld hoor.

marcovit
10/03/10, 22:26
Om nog even terug te komen over dit, Hoe kan ik meerdere banken opgeven voor ideal? ik snap dat even niet..

Erik H.
10/03/10, 22:34
Om nog even terug te komen over dit, Hoe kan ik meerdere banken opgeven voor ideal? ik snap dat even niet..

Ik neem aan dat je 1 aansluiting voor iDeal hebt voor 1 bank? Waarom zou je er meerdere opgeven?

Apoc
11/03/10, 11:16
Even een update: WHMcs 4.2 is nu gereleased, en iDeal advanced is hier standaard bij inbegrepen.

Yourwebhoster
11/03/10, 16:56
Even een update: WHMcs 4.2 is nu gereleased, en iDeal advanced is hier standaard bij inbegrepen.
Ik zag het, WHMCS heeft verder nog wat interessante toevoegingen die het wel aantrekkelijk maken om het systeem te blijven gebruiken. Zoals de KB, deze is nu ook meertalig.

Triloxigen
11/03/10, 17:07
Even een update: WHMcs 4.2 is nu gereleased, en iDeal advanced is hier standaard bij inbegrepen.

Heb je de update al uitgerolt?

Yourwebhoster
11/03/10, 17:08
Heb je de update al uitgerolt?
Hier nog niet iig, morgen even tijd vrijmaken om het naar de dev omgeving te uploaden en de templates te aanpassen.

24x7group
11/03/10, 17:36
Even een update: WHMcs 4.2 is nu gereleased, en iDeal advanced is hier standaard bij inbegrepen.

Ow, interessant! Echter geen update hiervan gehad per e-mail :(

Yourwebhoster
11/03/10, 17:38
Ow, interessant! Echter geen update hiervan gehad per e-mail :(
Heb ik eigenlijk nooit gehad (kan het zo 1-2-3 niet vinden ook) en als dat wel kan laat het me even weten:)

rensariens
11/03/10, 17:48
Normaal krijg je het in whmcs zelf te zien, dit maal niet. Binnenkort ook maar even inplannen, huidige ideal implementatie werkt niet 100% sinds laatste updates.

24x7group
11/03/10, 17:52
Inderdaad, merk ook dat de Ideal module niet helemaal werkt. Jammer dat je zelf nog enkele aanpassing moet doen om het werkend te krijgen.

24x7group
11/03/10, 17:55
@rensaniers, krijg jij ook een hele query bovenaan de pagina bij de factuur als je wil betalen?

rensariens
11/03/10, 18:01
Heb verschillende problemen gehad, ook verschillende versies van Matt na de updates. Op dit moment is belangrijkste probleem redirect na betaling.

24x7group
11/03/10, 18:09
Ik heb voorlopig de vorige versie teruggezet, degene die nu inclusief is, lijkt nog vol bugs te zitten.

Apoc
11/03/10, 18:16
Ik zag het, WHMCS heeft verder nog wat interessante toevoegingen die het wel aantrekkelijk maken om het systeem te blijven gebruiken. Zoals de KB, deze is nu ook meertalig.

Persoonlijk ben ik vooral ook benieuwd naar de nieuwe sub-user features.


Heb je de update al uitgerolt?

Nog niet, morgen even op dev platform installeren. Wordt uiteraard eerst uitgebreid getest.


Ow, interessant! Echter geen update hiervan gehad per e-mail

Heb ik eigenlijk nooit gehad (kan het zo 1-2-3 niet vinden ook) en als dat wel kan laat het me even weten

News & Announcements - WHMCS Forums
Forum Tools > Subscribe to This Forum


Ik heb voorlopig de vorige versie teruggezet, degene die nu inclusief is, lijkt nog vol bugs te zitten.

Wat voor bugs ben je tegengekomen?


@rensaniers

Belgische Lingo? :p

24x7group
11/03/10, 18:47
Wat voor bugs? Na het installeren geeft hij weer die melding van "amount too low", dat is op zich makkelijk op te lossen, maar hier geeft hij ook bovenaan de factuur een hele array met een reeks code wat niet echt professioneel overkomt naar de klanten toe ;)

hostb
11/03/10, 22:24
ik krijg ook bovenaan de factuur een hele hoop code, ik dacht dat het kwam omdat Matt een aanpassing had gedaan in mijn ideal versie, vanwege het probleem eerder hier in het forum gemeld.

hostb
11/03/10, 23:26
inmiddels verholpen/gefixt door Matt

Yourwebhoster
12/03/10, 00:22
News & Announcements - WHMCS Forums (http://forum.whmcs.com/forumdisplay.php?f=9)
Forum Tools > Subscribe to This Forum


Niet aan gedacht, bedankt.

Cybafish
17/03/10, 18:39
Jullie gebruiken allemaal ING?

24x7group
17/03/10, 18:48
Jullie gebruiken allemaal ING?

Wij wel, hoezo?

Cybafish
17/03/10, 19:12
Ik ben bezig om e.e.a. op te zetten i.c.m. Rabobank Pro, maar dat werkt allemaal voor geen meter natuurlijk. Ik lees hier over een 'ongecodeerde versie', waarin ik wellicht enkele aanpassingen zou kunnen maken, maar ook dat resulteert bij ons alleen maar in "Invalid Merchant ID".

Cybafish
18/03/10, 00:20
Heeft er hier iemand de beschikking over een daadwerkelijk ongecodeerde versie? Ik vind nergens een versie waarin ik de Acquirer kan aanpassen.

Heb het idee dat alles nu naar ideal.secure-ing.com:443/ideal/Ideal wordt verzonden, maar dat moet voor Rabo ideal.rabobank.nl:443/ideal/iDeal zijn. Buiten dat lijken er geen verschillen te zijn in de werking van ING t.o.v. Rabo.

Ik heb een mooie toolkit met kant-en-klare classes, maar die werken anders dan de libraries die Matt heeft gebruikt voor zijn module, waardoor ik niets meer aan zijn code heb. Ik ben niet zo'n fan van het wiel hervinden, dus als iemand bovenstaande kan regelen kan 'ie rekenen op een krat bier naar keuze ;)

EncryptedBrain
18/03/10, 02:05
Heeft er hier iemand de beschikking over een daadwerkelijk ongecodeerde versie? Ik vind nergens een versie waarin ik de Acquirer kan aanpassen.

Een hele oude versie maar mag dat geen probleem zijn. Hier kun je nog alles aanpassen.

Evoned
24/03/10, 14:37
Ik heb echt alles geprobeerd met zowel de 'open' versie als de hierboven bijgesloten versie van Matt, maar ik krijg steeds de melding:

Er is op dit moment geen betaling met iDEAL mogelijk.
Foutmelding van iDEAL: Field too short

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zie ik iets over het hoofd? Dit houdt mij nu al weken bezig...

Yourwebhoster
24/03/10, 17:14
Ik heb echt alles geprobeerd met zowel de 'open' versie als de hierboven bijgesloten versie van Matt, maar ik krijg steeds de melding:

Er is op dit moment geen betaling met iDEAL mogelijk.
Foutmelding van iDEAL: Field too short

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zie ik iets over het hoofd? Dit houdt mij nu al weken bezig...
Inmiddels draait het hier ook succesvol. Ik kreeg die melding ook toen ik het eea aan het testen toen ik een te korte ID ingevoerd had.

Apoc
24/03/10, 17:58
Inmiddels draait het hier ook succesvol. Ik kreeg die melding ook toen ik het eea aan het testen toen ik een te korte ID ingevoerd had.

Draai je het op de inbegrepen module van de nieuwe versie, of de "externe" module?

Yourwebhoster
24/03/10, 17:59
Draai je het op de inbegrepen module van de nieuwe versie, of de "externe" module?
De interne, deze werkt prima en heb dus niet de open versie gebruikt. Wel draait WHMCS nog niet op de nieuwste versie, te druk helaas om de templates te updaten.

ING overigens.

Evoned
27/03/10, 16:08
Inmiddels draait het hier ook succesvol. Ik kreeg die melding ook toen ik het eea aan het testen toen ik een te korte ID ingevoerd had.

Wat was er dan te kort aan jouw ID? Ik heb een ID dat begint met 0050 en dan nog een reeks van 5 getallen (9 in totaal). Ik zou niet weten wat hier niet aan klopt?

Overigens draai ik de module uit de laatste release (4.2).

Yourwebhoster
27/03/10, 16:22
Wat was er dan te kort aan jouw ID? Ik heb een ID dat begint met 0050 en dan nog een reeks van 5 getallen (9 in totaal). Ik zou niet weten wat hier niet aan klopt?

Overigens draai ik de module uit de laatste release (4.2).
Module is uit de laatste release geplukt en in 4.1 gezet, maar ik miste inderdaad die nullen (kreeg die testmodus niet goed aan de praat, geen idee wat het probleem was want later deed hij het wel). Het zijn overigens inderdaad 9 getalletjes.

Erik H.
01/04/10, 14:06
Ik heb dit nu op 2 identieke whmcs omgevingen geinstalleerd. Op de tweede krijg ik na het kiezen van de bank continu "Amount too low". Ik kan echt geen verschillen tussen beide installaties vinden... iemand suggesties?

Yourwebhoster
01/04/10, 14:13
Ik heb dit nu op 2 identieke whmcs omgevingen geinstalleerd. Op de tweede krijg ik na het kiezen van de bank continu "Amount too low". Ik kan echt geen verschillen tussen beide installaties vinden... iemand suggesties?
Kijk eens in de bron van de betaal pagina en zoek naar


<input name="grandtotal" type="hidden" value="{amount}">
Waarbij {amount} het bedrag moet zijn.

Erik H.
01/04/10, 14:16
Yourwebhoster,

Je hebt me al 10 stappen verder geholpen ;-)
Rara hastalapasta hoe-kan-dat-nou ...

<input name="grandtotal" type="hidden" value="">

(en belangrijker, waar zit de fout)

Yourwebhoster
01/04/10, 14:19
Yourwebhoster,

Je hebt me al 10 stappen verder geholpen ;-)
Rara hastalapasta hoe-kan-dat-nou ...

<input name="grandtotal" type="hidden" value="">

(en belangrijker, waar zit de fout)
Ik heb geen idee eigenlijk, vreemd genoeg werkt het hier in een keer terwijl ik voor de rest iedereen maar hoor klagen hier:lovewht:
WHMCS onderdrukt de fouten, als je deze uitschakelt, krijg je dan fouten?

24x7group
01/04/10, 14:24
Die "amount too low" error kan je oplossen zoals in 1 v/d vorige pagina's reeds vermeld:

Effe deze SQL query uitvoeren op je mysql database:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Daarna werkt het prima :)

Erik H.
01/04/10, 14:26
@ServerBoost: uiteraard dat al gedaan, maar dank voor het meedenken
Zoals Yourwebhoster aangeeft wordt bij het werkende systeem wel de juiste grandtotal meegegeven en bij de andere niet. En dat terwijl ik qua configuratie geen fouten kan vinden...

Evoned
01/04/10, 17:25
Module is uit de laatste release geplukt en in 4.1 gezet, maar ik miste inderdaad die nullen (kreeg die testmodus niet goed aan de praat, geen idee wat het probleem was want later deed hij het wel). Het zijn overigens inderdaad 9 getalletjes.

Mijn configuratie is dezelfde: myideal uit release 4.2 geplukt en in 4.1 gezet. Of het probleem in de testmodus schuilt, weet ik niet. Ik krijg in beide modi de melding: "Field too short"...

Ik sta op het punt om WHMCS er helemaal uit te sodemieteren, wanneer ik dit niet behoorlijk aan de praat krijg. Bij ING kunnen ze me niet helpen, omdat ze in de log-files niet kunnen zien wat er fout gaat. En met alle versleutelde PHP-files kan ik ze niet helpen door ze de code te verstrekken.

Iemand nog een laatste idee?

Erik H.
01/04/10, 17:26
Ja erg jammer dat het helemaal dicht getimmerd zit en er zo weinig log informatie is. Ik wacht al weer bijna 24 uur op feedback van Matt & co inzake een probleem.

Triloxigen
01/04/10, 21:02
Jehebt debuggin wel aan staan?

rensariens
02/04/10, 15:13
Heb hier net geupgrade (4.1.2 naar 4.2.1), werkte allemaal in 1x out-of-the-box :)

Upgrade snel uitgevoerd omdat er rare problemen waren bij een aantal mensen (layout niet goed, onwerkbaar en niet herproduceerbaar hier). Elke keer krijg ik dit soort vreemde dingen vlak na nieuwe release, wel erg opvallend.

Erik H.
02/04/10, 15:20
Heb hier net geupgrade (4.1.2 naar 4.2.1), werkte allemaal in 1x out-of-the-box :)

Upgrade snel uitgevoerd omdat er rare problemen waren bij een aantal mensen (layout niet goed, onwerkbaar en niet herproduceerbaar hier). Elke keer krijg ik dit soort vreemde dingen vlak na nieuwe release, wel erg opvallend.

Mazzelaar met je upgrade ;-) Ik heb soortgelijke problemen vlak na een update, opvallend inderdaad. Jammer alleen dat ik er na de update alleen maar problemen bij krijg!

dfoxx
02/04/10, 17:35
Mazzelaar met je upgrade ;-) Ik heb soortgelijke problemen vlak na een update, opvallend inderdaad. Jammer alleen dat ik er na de update alleen maar problemen bij krijg!

Wat voor problemen krijg je erbij dan ?

Erik H.
02/04/10, 17:38
Wat voor problemen krijg je erbij dan ?

===

Hi Matt,

I am still getting the same error after paying:

Fatal error: Cannot use object of type AcquirerStatusRequest as array in /home/service/domains/[x]/private_html/templates/wiseadvise/invoicepdf.tpl on line 158

https://[x]/modules/gateways/myideal/StatReq.php?trxid=0050000493385243&ec=15674022

However: the invoice is marked as paid in WHMCS

Kind regards,
Erik

===

Dus: klant kiest ideal, selecteert zijn bank, doet de betaling, gaat dan terug naar whmcs waar de factuur gemarkeerd wordt als voldaan MAAR dan loopt hij stuk op het versturen van de betalingsbevestiging.

Doe ik nu handmatig een "add payment" en vul ik daar ideal in en een betalingskenmerk dan gaat alles goed.


Suggesties hier zijn ook welkom. Matt's gemiddelde responsetijd ligt nu op > 24 uur.

ju5t
02/04/10, 18:37
Misschien een stomme vraag, maar kun je de layout ook nog ergens wijzigen van die module of kijk ik zo scheef?

Erik H.
02/04/10, 23:53
Misschien een stomme vraag, maar kun je de layout ook nog ergens wijzigen van die module of kijk ik zo scheef?

Ik zie het niet in ieder geval....

Yourwebhoster
03/04/10, 17:17
Zojuist upgraded naar 4.2.1 en zowel iDeal als transip doet het naar behoren.

Erik H.
03/04/10, 17:23
Ik heb de oude module weer teruggezet.... die nieuwe geeft mij iets te veel problemen. Maar ik lees dat het bij velen wel goed gaat, vreemd vreemd vreemd.

rudolfpietersma
06/04/10, 09:00
Testfase heb ik goed doorlopen. Maar krijg nu deze foutmelding in de live omgeving.

Er is helaas iets misgegaan. Foutmelding van iDEAL:
Amount too low. (Detailed record states the minimum amount)

Wat nu te doen?
Rudolf.

Triloxigen
06/04/10, 10:12
Controleren wat het bedrag is wat je probeert over te boeken, let op dat dit in centen moet zijn.

rudolfpietersma
06/04/10, 13:22
Controleren wat het bedrag is wat je probeert over te boeken, let op dat dit in centen moet zijn.

Hee hallo,
Ik probeer gewoon via WHMCS aangemaakte factuur te betalen, ik snap het niet helemaal dan denk ik :-)

Rudolf.

rudolfpietersma
08/04/10, 07:57
Niemand een idee waarom ik de foutmelding krijg "amount to low"?

Yourwebhoster
08/04/10, 07:58
Niemand een idee waarom ik de foutmelding krijg "amount to low"?
Lees het topic svp door.

rudolfpietersma
08/04/10, 08:35
Dit schijnt toch de oplossing te zijn:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Yourwebhoster
08/04/10, 09:55
Dit schijnt toch de oplossing te zijn:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';
Weet ik niet, het was iig duidelijk dat er geen waarde werd opgegeven. Ik heb het probleem niet dus ik kan je hier niet mee helpen.

hostb
14/04/10, 18:46
Is er iemand bekend met het probleem dat na een succesvolle ideal betaling de klant terugkomt in whmcs maar de factuur niet op betaald is gezet?
Klant krijgt te zien, "fout probeer opnieuw"

Ben benieuwd waar dit aan kan liggen.

Cybafish
14/04/10, 20:24
WHMCS API logingegevens?

hostb
14/04/10, 20:28
volgens mij zit die niet meer in de nieuwe ideal versie, de oude kon je altijd een admin/password opgeven dacht ik, maar dit zit in de nieuwe versie niet meer.
Of ik kijk er overheen :)

Yourwebhoster
14/04/10, 20:39
WHMCS API logingegevens?
Waar haal jij vandaan dat dit nodig is bij de nieuwe module?

hostb
19/04/10, 15:03
Niemand een soort gelijk probleem? Anders maar Matt proberen... maar altijd handig om even hier te polsen.

marty77
02/05/10, 19:36
Ik heb echt alles geprobeerd met zowel de 'open' versie als de hierboven bijgesloten versie van Matt, maar ik krijg steeds de melding:

Er is op dit moment geen betaling met iDEAL mogelijk.
Foutmelding van iDEAL: Field too short

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zie ik iets over het hoofd? Dit houdt mij nu al weken bezig...

En ben je dit probleem al de baas?? Ik kom het nu ook tegen dus ben benieuwd wat de oplossing is.

Evoned
03/05/10, 08:34
Bij mij is het probleem opgelost door een volledige upgrade naar de laatste release van WHMCS.

Het probleem met facturen die niet op betaald werden gezet is bij mij ook opgelost. Dit onstond bij mij omdat de factuurnummers 9 getallen lang zijn, en de iDEAL module standaard maar 5 getallen kan verwerken. Het StatReq bestand is door Matt aangepast, nu werkt alles naar behoren. Klanten komen keurig na betaling in de factuur terug met een status betaling geslaagd.

marty77
03/05/10, 16:56
Bij mij is het probleem opgelost door een volledige upgrade naar de laatste release van WHMCS.

Het probleem met facturen die niet op betaald werden gezet is bij mij ook opgelost. Dit onstond bij mij omdat de factuurnummers 9 getallen lang zijn, en de iDEAL module standaard maar 5 getallen kan verwerken. Het StatReq bestand is door Matt aangepast, nu werkt alles naar behoren. Klanten komen keurig na betaling in de factuur terug met een status betaling geslaagd.
Werk je met Rabo of een andere bank?

Erik H.
03/05/10, 17:27
Bij mij is het probleem opgelost door een volledige upgrade naar de laatste release van WHMCS.

Het probleem met facturen die niet op betaald werden gezet is bij mij ook opgelost. Dit onstond bij mij omdat de factuurnummers 9 getallen lang zijn, en de iDEAL module standaard maar 5 getallen kan verwerken. Het StatReq bestand is door Matt aangepast, nu werkt alles naar behoren. Klanten komen keurig na betaling in de factuur terug met een status betaling geslaagd.

Ik had hetzelfde (8 cijfers) en zonder duidelijke error blijf je zoeken en zoeken. Heb er bij Matt ook op aangedrongen om dit een variabele te maken maar blijkbaar maakt hij liever voor iedereen een eigen gecodeerde file. Dat vind ik dan wel jammer persoonlijk.

Evoned
03/05/10, 21:05
@Marty: ING Ideal Advanced

Ach, het maakt mij niet zoveel uit, zolang hij (Matt) het dan maar op maat maakt (maar inderdaad, volkomen onbegrijpelijk). Ik kwam er wel al direct achter nadat ik zelf een testbetaling van 20 cent probeerde te doen. Na betalingen via iDEAL werd ik teruggeleid en zag direct in de URL het onjuiste factuurnummer. Direct in de gateway log gekeken en daarin werd bevestigd dat het factuurnummer te kort was. Zodoende direct contact met Matt opgenomen, en snel geholpen.

Weet iemand wellicht of er ook een payment gateway module voor Ogone voorhanden is? Ik zit eraan te denken alle betalingsverkeer via Ogone af te laten handelen ipv alle losse systemen in te stellen. Zorgt ook voor een vereenvoudigde administratie.

marty77
04/05/10, 11:52
Heeft iemand iDeal Rabobank met whmcs 4.2 werkend gekregen? ik blijf de melding "Foutmelding van iDEAL: Field too short" houden.

Ik kan de oplossing voor hetzelfde probleem met ING iDeal proberen natuurlijk.

Wie is die mysterieuze Matt en het script??

Evoned
04/05/10, 12:05
Heeft iemand iDeal Rabobank met whmcs 4.2 werkend gekregen? ik blijf de melding "Foutmelding van iDEAL: Field too short" houden.

Ik kan de oplossing voor hetzelfde probleem met ING iDeal proberen natuurlijk.

Wie is die mysterieuze Matt en het script??

Marty,

werk je met een versie van WHMCS die geupdate is naar 4.2, of direct als 4.2 is geïnstalleerd?

Matt is de ontwikkelaar van WHMCS en met 'het script' wordt in deze thread de myideal module bedoeld (vind je in het mapje /modules/gateways/myideal/).

Gr. Dick

marty77
04/05/10, 12:08
Hi Dick,

Het is een kakelverse installatie, zelfs nog draaiend op de 15-day trial.

Bedankt voor de lead, ik ga daar even verder zoeken voor de oplossing.

Bedankt!

Marty

Yourwebhoster
04/05/10, 12:25
Hi Dick,

Het is een kakelverse installatie, zelfs nog draaiend op de 15-day trial.

Bedankt voor de lead, ik ga daar even verder zoeken voor de oplossing.

Bedankt!

Marty
just-for-the-record: je kan een gratis dev licentie krijgen als je WHMCS hebt.

marty77
04/05/10, 12:43
--))) /modules/gateways/myideal/

Ja - dat is allemaal encrypted dus daar kan ik weinig mee. Iemand nog een suggestie hoe de "field too short" error te verhelpen?

marty77
04/05/10, 13:37
just-for-the-record: je kan een gratis dev licentie krijgen als je WHMCS hebt.

Hi D.,
WHMCS en Google kunnen met niet vertellen waar die dev license te halen is. heb je een linkje toevallig?

Harland
04/05/10, 13:40
Ik krijg ook dezelfde foutmelding wanneer in een nieuwe order aanmaak.

Het is een nieuwe installatie die wij momenteel aan het configureren zijn.

Wij maken gebruik van Ideal Lite van Rabobank.

Heb nog niet gevonden waar het probleem in zit.

Kan iemand mij bevestigen of ideal lite van rabobank werkt met whmcs?

Of moet ik een betaalde versie nemen of overstappen naar ING?

marty77
05/05/10, 13:51
Iemand een suggestie voor "field too short" error met Rabo iDeal ?

Heeft iemand iDeal werkend met de Rabo? Zo ja, is dat met de encrypted versie van laatste whmcs of met de open versie die eerder op deze post is geplaatst?

Dit houd mij al dagen bezig - sudoku voor volhouders

jh1rtd
25/05/10, 19:48
mollie heeft een goed werkende script ideal voor whmcs met een goback {xx}{xx}{xx}
zie bijlage

marty77
31/05/10, 22:12
Ik heb de mollie module geinstalleerd maar deze vereist dat openSSL is geinstalleerd op de webserver en leaseweb heeft dat blijkbaar niet op hun shared php webservers draaien... pfff

Triloxigen
31/05/10, 22:15
Ik heb de mollie module geinstalleerd maar deze vereist dat openSSL is geinstalleerd op de webserver en leaseweb heeft dat blijkbaar niet op hun shared php webservers draaien... pfff

Zou kunnen, maar lijkt me sterk gezien dat op bijna iedere webserver wel meedraait.

D. ter Horst
01/06/10, 16:25
Iemand die kan bevestigen dat iDeal Lite van de Rabobank met de WHMCS iDeal module functioneerd?

®on
01/06/10, 16:44
Iemand die kan bevestigen dat iDeal Lite van de Rabobank met de WHMCS iDeal module functioneerd?
Bij deze :) Let op: geen terugkoppeling, dus je zal zelf in het dashboard de check op betalingen moeten doen.