PDA

Bekijk Volledige Versie : Overzetten .eu domeinnaam



vcelis
20/03/08, 18:01
Beste WHTers,

Het is ondertussen de 4de keer dat ik een .eu domeinnaam voor een klant van mij wens over te zetten. Alleen krijgt deze geen e-mail met de vraag of hij deze wilt overzetten naar ons.

Het e-mail adres in de whois is volledig correct en ik heb tevens ook toegang tot deze inbox en heb dit zelf gecontroleerd maar geen e-mail te bespeuren.

De onsite contact moet dit toch niet eerst aanvaarden??

wyrix
20/03/08, 19:24
Beste Vincent,

Volgens de FAQ van de Eurid:

Once EURid has received the transfer request, an email is issued to the owner of the domain name. The owner then has seven days to confirm (via a link in the email) that they want the transfer to proceed. If EURid does not receive a confirmation within 7 days of issuing the confirmation email, a new email is sent out to the new registrar informing him that the confirmation is still outstanding.

Met andere woorden, alleen jouw klant zou hem moeten bevestigen via de link in de e-mail. Hiervoor wordt een e-mail gestuurd naar het e-mailadres van de registrant (de klant dus).

Mocht dit niet werken, dan kun je hem alsnog per fax bevestigen. Daarvoor heb je een formulier (zie de Eurid website). Een voorbeeld van de fax is te vinden op:
http://www.eurid.eu/images/Documents/Trd_Trnsfr_Templates/transfer_confirmation_fax.doc

Groeten,
Rik Wijnen

vcelis
20/03/08, 19:49
Beste Vincent,

Volgens de FAQ van de Eurid:


Met andere woorden, alleen jouw klant zou hem moeten bevestigen via de link in de e-mail. Hiervoor wordt een e-mail gestuurd naar het e-mailadres van de registrant (de klant dus).

Mocht dit niet werken, dan kun je hem alsnog per fax bevestigen. Daarvoor heb je een formulier (zie de Eurid website). Een voorbeeld van de fax is te vinden op:
http://www.eurid.eu/images/Documents/Trd_Trnsfr_Templates/transfer_confirmation_fax.doc

Groeten,
Rik Wijnen

Ideaal, bedankt! Ik had het eigenlijk ook even kunnen opzoeken maar had er niet aan gedacht. Bedankt voor de snelle en volledige reply