PDA

Bekijk Volledige Versie : PayPal betalingen



Nielsvk
20/03/08, 14:13
Hi,

Sinds kort bieden wij ook in een DRS panel PayPal betalingen aan (saldo opwaarderen dmv. PayPal). Alleen nou lees je vaak dat klanten een geschil indienen enzo hun bedrag terug krijgen. Is dit op een een of andere manier te voorkomen? Want het gaat hier niet echt om een gekocht object, maar om een saldo opwaardering. Iemand enige ervaringen/idee'n?

Bedankt, Niels.

Randy
20/03/08, 18:45
Niels,

Refunds kun je enkel aanvragen op producten, niet op diensten. Dus als jij je domein als dienst (service-fee) verkoopt, zal een refund niet mogelijk zijn. Als het goed is kun je dit via de API aangeven, bij een handmatige omzetting staat er in ieder geval wel een checkbox.

Nielsvk
20/03/08, 19:00
Oke, bedankt voor de informatie.

Het script werkt gewoon via IPN. :)

jeffrey
25/03/08, 12:27
Let wel op met betalingen die met een gestolen creditcard gedaan worden, deze kunnen namelijk nog wel teruggeboekt worden als de eigenaar van de creditcard bezwaar aantekend.

Nielsvk
25/03/08, 12:42
Ja, dat is dan het enigste risico wat je zal lopen. Maar dat kan weer verwerkt worden in de algemene voorwaarden. PayPal systeem werkt nu, realtime saldo opwaarderen.

Bedankt voor jullie informatie!

Domenico
25/03/08, 13:04
Niels,

Refunds kun je enkel aanvragen op producten, niet op diensten. Dus als jij je domein als dienst (service-fee) verkoopt, zal een refund niet mogelijk zijn. Als het goed is kun je dit via de API aangeven, bij een handmatige omzetting staat er in ieder geval wel een checkbox.

Dat dacht ik dus ook maar nadat iemand een door mij betaalde dienst niet had geleverd werd na een maand toch wel het volledige bedrag op mijn rekening terug gestort terwijl de persoon zelf niet eens zoveel op zijn PayPal account had staan. Als jij kan aantonen dat wat je beweerd ook echt waar is vechten zij het helemaal uit voor je.

Nielsvk
25/03/08, 13:07
Als je kan bewijzen dat je wel de diensten hebt geleverd is het voor het bedrijf dus veilig?

Domenico
25/03/08, 13:09
Als je kan bewijzen dat je wel de diensten hebt geleverd is het voor het bedrijf dus veilig?

Natuurlijk! Ze halen verhaal bij alle partijen natuurlijk. Behalve bij credit card refunds natuurlijk niet. Dit gebeurd eenzijdig zonder verdere vragen. Vandaar dat ik credit card betalingen ook de meest veilige betalingen vind ondanks stemmingmakerij in Nederland.

Nielsvk
25/03/08, 13:12
Dat van CreditCard betalingen snap ik, evt. zou je het bedrag ook kunnen verhalen op de klant dmv. algemene voorwaarden / contract. Vind PayPal zowizo een betrouwbare partij, geschillen worden altijd serieus genomen. :)

chielsen
25/03/08, 16:26
Misschien is het nu anders, maar ik dacht dat je alleen jezelf kan wapenen tegen zulke dingen als je met een vrachtbrief kan bewijzen dat je hebt geleverd.
Bij services heb je dat natuurlijk niet en kan je helemaal niks.

johnbrand
25/03/08, 16:33
Natuurlijk heb je wel iets. Als er opgewaardeerd word neem ik aan dat daar toch wel een logvermelding van gemaakt word.

Sotexis
31/03/08, 17:24
Volgens mij blokkeert PayPal je merchantaccount als je meer dan 3 chargebacks hebt. PayPal heeft een dispute regeling maar echte criminelen vullen eerst hun tegoed maximaal aan via een credit card betaling en kopen dan bij een bevriende merchant diensten of digitale producten. Daarna vragen ze via de bank hun credit card betaling binnen 179 dagen terug. De bevriende merchant heeft zijn account natuurlijk al geleegd.

cardgate
08/09/08, 08:19
Natuurlijk heb je wel iets. Als er opgewaardeerd word neem ik aan dat daar toch wel een logvermelding van gemaakt word.

Log vermeldingen kun je altijd opsturen, echter, Mastercard en Visa accepteren dit niet om een chargeback aan te vechten.

Het kan zijn dat Paypal hier een eigen policy voor heeft en wellicht verzekerd is tegen chargebacks. Of ze betalen het uit eigen zak.

Je kunt van iedere klant vragen of ze een kopie van de credit card faxen of emailen. Het beste is om voor iedere transactie een 'overeenkomst' te hebben met de datum van de transactie, de handtekening en het kaartnummer. We weten echter allemaal dat dit bij online betalingen niet te doen is.

AlfaHosting
08/09/08, 09:07
Niels,

Refunds kun je enkel aanvragen op producten, niet op diensten. Dus als jij je domein als dienst (service-fee) verkoopt, zal een refund niet mogelijk zijn. Als het goed is kun je dit via de API aangeven, bij een handmatige omzetting staat er in ieder geval wel een checkbox.


Ben je zeker dat dat wel klopt ? Bij ons is er ooit al een chargeback gebeurd op een dienst.

Vreemde was dat de chargeback niet eens door de klant was gebeurd. Heeft echt een hele periode en heel wat telefoons en faxen gekost om alles in orde te maken. Uiteindelijk heeft paypal na ongeveer een half jaar het geld terug gestort.

Domenico
08/09/08, 12:47
Ben je zeker dat dat wel klopt ? Bij ons is er ooit al een chargeback gebeurd op een dienst.

Vreemde was dat de chargeback niet eens door de klant was gebeurd. Heeft echt een hele periode en heel wat telefoons en faxen gekost om alles in orde te maken. Uiteindelijk heeft paypal na ongeveer een half jaar het geld terug gestort.

Wij hebben ook wel eens een chargeback gedaan op een dienst die niet was geleverd en toen heeft PayPal gelijk het nog aanwezige tegoed van de betreffende persoon geblokkeerd en eigenlijk gelijk terug gestort. Later hebben ze de rest ook nog kunnen verhalen en terug gestort. Dit doen ze dus gewoon wel mits je verhaal duidelijk is en gewoon klopt. Misschien scheelt het ook dat je al jaren een goede klant bent van PayPal maar dat durf ik verder niet te zeggen.

swedendedicated
08/09/08, 13:18
Betalingen is geen probleem, paypal zelf is wel een probleem. Hun vorderen geregeld betalingen terug omdat desbetreffende persoon een tussenpersoon is en dat mag niet. Zo heb je dus voor de dienst geleverd maar wordt het geld door paypal zelf teruggehaald, erg kinderachtig. Ik gebruik het enkel voor langdurige relaties.

chielsen
08/09/08, 14:56
Er is eens geklaagd bij mij om geld terug te krijgen (via het paypal klaagsysteem), ik hoefde echter niets te bewijzen en kon het geld (terecht) houden. Dit komt waarschijnlijk omdat de klant natuurlijk ook niks had om op te staan.
Dit ging dus over een hostingdienst.

Voxio
27/07/09, 10:07
Niels,

Refunds kun je enkel aanvragen op producten, niet op diensten. Dus als jij je domein als dienst (service-fee) verkoopt, zal een refund niet mogelijk zijn. Als het goed is kun je dit via de API aangeven, bij een handmatige omzetting staat er in ieder geval wel een checkbox.


Ik heb de documentatie (https://cms.paypal.com/us/cgi-bin/?cmd=_render-content&content_ID=developer/e_howto_admin_IPNIntro#id091F0M006Y4) er even op nageslagen en ik kon er zo gauw niets over vinden.
Enig idee hoe dit is aan te geven met de API?