PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijf in België starten



Dries.S
20/03/08, 00:58
Hallo,

Ik ben van plan om mijn eigen hostingbedrijfje op te gaan richten maar weet niet of dit zo maar kan. Even server kopen en dan hosting aanbieden.

Mijn vraag is eigenlijk wat je hiervoor allemaal eerst moet doen?

Hoe kom ik aan een btw nummer ed?

Graag wat meer info aub...

Greetz,

Dries

vcelis
20/03/08, 01:05
Hallo,

Ik ben van plan om mijn eigen hostingbedrijfje op te gaan richten maar weet niet of dit zo maar kan. Even server kopen en dan hosting aanbieden.

Mijn vraag is eigenlijk wat je hiervoor allemaal eerst moet doen?

Hoe kom ik aan een btw nummer ed?

Graag wat meer info aub...

Greetz,

Dries

Een bezoek aan een Unizo kantoor kan wonderen doen. Hun website is een goede start: www.unizo.be. Dit staat boordevol antwoorden op de vragen die u op dit moment heeft.

AlfaHosting
20/03/08, 11:42
Hallo,

Ik ben van plan om mijn eigen hostingbedrijfje op te gaan richten maar weet niet of dit zo maar kan. Even server kopen en dan hosting aanbieden.

Mijn vraag is eigenlijk wat je hiervoor allemaal eerst moet doen?

Hoe kom ik aan een btw nummer ed?

Graag wat meer info aub...

Greetz,

Dries

Als bedrijf of als bijberoep ?
Ik raad je gewoon aan een goede boekhouder op te zoeken, wat in België zeker nodig is :)

Marin
20/03/08, 11:48
Is het niet zo dat je in belgie een bepaald diploma moet hebben om een bedrijf te mogens tarten?

GlobalServe
20/03/08, 11:55
Klopt, bedrijfsbeheer.

Simpel diploma, krijg je wel overal op school, maar is nodig.

Marin
20/03/08, 12:20
Is dat ook zo als je als buitenlander een bedrijf in belgie wil starten?? Sorry beetje offtopic maar sluit wel aan.

TS; Heb je wel de juiste kennis in huis en mogelijheden tot leveren van support? Want die heb je uiteraard ook nodig. Maar hier zijn al genoeg topics over geschreven.

Belingro
20/03/08, 16:26
Is dat ook zo als je als buitenlander een bedrijf in belgie wil starten?? Sorry beetje offtopic maar sluit wel aan.

TS; Heb je wel de juiste kennis in huis en mogelijheden tot leveren van support? Want die heb je uiteraard ook nodig. Maar hier zijn al genoeg topics over geschreven.

Iedereen die een zaak wil opstarten heeft Bedrijfsbeheer nodig, buitenlander of niet, je kan wel vrijstellingen krijgen.

Bijv. Je woont meer dan 6 maand bij iemand die bedrijfsbeheer heeft, jouw vrouw/man (wel getrouwd zijn!!!! niet zomaar een liefje) heeft bedrijfsbeheer... bij Unizo en Min. Economie kan alles hierover weten.

Anders gewoon een bedrijfspartner zoeken die wel Bedrijfsbeheer heeft en een BVBA opstarten...

vdf
23/03/08, 10:38
Iedereen die een zaak wil opstarten heeft Bedrijfsbeheer nodig, buitenlander of niet, je kan wel vrijstellingen krijgen.

Bijv. Je woont meer dan 6 maand bij iemand die bedrijfsbeheer heeft, jouw vrouw/man (wel getrouwd zijn!!!! niet zomaar een liefje) heeft bedrijfsbeheer... bij Unizo en Min. Economie kan alles hierover weten.

Anders gewoon een bedrijfspartner zoeken die wel Bedrijfsbeheer heeft en een BVBA opstarten...

eventjes een kleine opmerkingen: een vriending mag wel als je samenwoont en als ze de nodige volmachten tekent is dit best mogelijk. :D

Belangrijk is idd dat je een goede boekhouder hebt die de kleine lettertjes kent en kan toepassen en dat is heel belangrijk hier of je kan nooit overleven.

mvg

mauer
23/03/08, 15:52
Waar zou in je in Nederland dit diploma kunnen halen?

dreamhost_nl
23/03/08, 19:10
Niet. Bedrijfsbeheer is een puur Belgische aangelegenhied en dat kun je dus alleen in België halen.

tvm
26/03/08, 10:17
@ ts: bezint eer ge begint! hebt ge kennis over hosting en het beheren van een bedrijf.

België is namelijk zeer complex voor het onderhouden van jou bedrijf, zonder boekhouding is het practisch niet mogelijk je hoofd boven water te houden. Moest ik van jou zijn zou ik doen zoals de meesten in België doen: alles oprichten onder begeleiding van uw boekhouder. Neem een boekhouder met minimum 5 jaar ervaring en die lid is van de bibf.

mvg,

Tim

crazycoder
26/03/08, 11:00
Niet. Bedrijfsbeheer is een puur Belgische aangelegenhied en dat kun je dus alleen in België halen.
Het is mogelijk om vrijstelling te krijgen als je over een hiermee gelijkwaardig buitenlands diploma beschik. Als je in Nederland ooit het middenstandsdiploma heb gehaald zou je dat misschien in kunnen zetten.