PDA

Bekijk Volledige Versie : SMS gateway / sms on crash



Serve-xs
19/03/08, 12:59
Heren,

Voor onze office servers, en remote location servers te Amsterdam ben ik opzoek naar iemand met een vergelijkbaar werkende setup als ik ga beschrijven.

Momenteel hebben we enkele servers te Eindhoven die zorgen voor de mail, domain controller, DNS, etc. Van deze servers komen er identieke systemen in Amsterdam te hangen die continu syncen met de servers te Eindhoven.

Mochten de servers in het kantoor overdag, of snachts uitvallen. Zal alles door draaien op de remote location servers.

Omdat wij deze setup graag iets beter willen gaan monitoren willen wij een sms gateway, software en scripts etc. Die onze servers pingen/monitoren op bepaalde services. Zodra deze niet meer te bereiken zijn zouden wij van de IT-afdeling graag een SMS ontvangen waar en wanneer dan ook!

Hardware, software en abonnementen die moeten worden aangeschaft lijkt me niet zo'n probleem in kosten. Dit heeft namelijk wel een hoge prioriteit.

Is er iemand met een vergelijkbare setup, of weet wat wij allemaal nodig hebben dan zou ik hem graag het een en ander willen vragen.

Alvast bedankt,

Joey

Paulewk
19/03/08, 13:39
nagios icm bijv mollie.nl

Werkt perfect.

Wido
19/03/08, 13:44
Zabbix met een SMS gateway, zoals smsstunter.nl, mollie.nl oid

Serve-xs
19/03/08, 14:09
Zitten deze SMS api's/scripts er standaard in bij nagios/zabbix?

Paulewk
19/03/08, 14:16
Nagios heeft standaard plugins voor deze zaken en Mollie kan je helpen met de sms functionaliteit. (wij doen het nog via mail wat enorm simpel is, maar het kan tegenwoordig geloof ik ooko via XML)

hostlogic.nl
19/03/08, 14:37
Nagios icm mollie, we gebruiken een zelfgeschreven script wat via http de SMS verstuurt. Let er op dat je deze nagios server ook dubbel uit wilt voeren. B.v. met deze info:
http://nagios.sourceforge.net/docs/2_0/redundancy.html

Geert-Jan
19/03/08, 14:43
Zitten deze SMS api's/scripts er standaard in bij nagios/zabbix?


Nagios i.c.m. mollie werkt niet goed, maar super, ben er goed over te spreken i.i.g.
Zeker met de mogelijkheden van Nagios.

Mollie heeft een API klaar staan voor Nagios, kan zo geintregeerd worden.
(al heb ik het laten doen....)

DutchTSE
19/03/08, 14:48
Om even te spuit11-en: Nagios in combinatie met Mollie. Werkt inderdaad super, en zodra alles is ingesteld door middel van config files zoals jij het wilt hebben is het onderhoudsvrij, en gebruik je enkel de webinterface om de status van verschillende services te bekijken.

Daarnaast is Nagios erg geschikt voor grote omgevingen (1000+ servers), veel beter dan de PHP scriptjes die je op het web vind.

Verder blinkt Nagios natuurlijk uit in het aantal mogelijke controles, je kunt het zo gek niet bedenken of het is er (of kan gemaakt worden).

Serve-xs
19/03/08, 16:19
Bedankt voor alle reacties. Ik zie dat bijna iedereen erg tevreden is met een Nagios en Mollie combinatie. Ik ga hier eens naar kijken!

Sander-
19/03/08, 17:47
Als je op enterprise level werkt en een "echte" monitoring solution overweegt, kijk dan ook eens naar IBM Tivoli Monitoring bijvoorbeeld. Dat wordt veel gebruikt bij banken, verzekeringsmaatschappijen en andere bedrijven met high-critical applicaties.