PDA

Bekijk Volledige Versie : GrafiX NOC?



Voip-Link
18/03/08, 20:04
Ik zie de laatste tijd allemaal offertes vliegen waarin GrafiX NOC nog als optie geboden wordt als lokatie voor colocation en dergelijke.
Voor zover ik weet (heb zelf enkele servers draaien daar) heeft GrafiX een algehele plaatsingsstop waar ze nu al enkele maanden mee bezig zijn.

Is er iets dat ik over het hoofd zie waardoor ik WEL servers zou mogen plaatsen? Ik ben momenteel namelijk op zoek naar coloc(zie thread), verreweg de beste optie zou GrafiX zijn.

Wie kan mij hier meer over vertellen, is dit een klassiek geval "Klakkeloos offertes smijten" of is plaatsing mogelijk?


Bedankt vast!

Phu
18/03/08, 20:05
het beste misschien grafix zelf eens te bellen ?

Technotop
18/03/08, 20:11
Wij mogen inderdaad al maanden geen servers meer plaatsen, hierdoor hebben wij noodgedwongen servers moeten plaatsen in Amsterdam. Zo nu en dan plaatsen wij ook servers die in Capelle staan in Amsterdam om zo ruimte en stroom vrij te maken voor klanten die daar direct willen plaatsen.

Binnen 2 tot 3 weken is er voor bestaande klanten binnen GrafiX weer voldoende stroom om de servers die nu in Amsterdam staan te plaatsen in Capelle, dit noemen ze ook wel: Fase 1 kleine upgrade. Hierbij krijgt GrafiX de beschikking over een kleine hoeveelheid extra stroom.

Binnen 2 tot 3 maanden krijgt GrafiX een gehele stroomupgrade, hierdoor krijgen ze ongeveer 2 tot 3 keer meer capaciteit dan dat ze nu hebben.

Servers die nu in Amsterdam staan hoeven hun IPAdressen niet te veranderen zodra ze naar Capelle worden verhuisd, we werken nu met aparte VLAN's naar bijvoorbeeld Eunetworks en routeren een aantal IPAdressen om naar onze andere locaties in Amsterdam.

Remigius
18/03/08, 20:17
Ik vroeg mij toevallig hetzelfde af als de topic starter :). Wij zitten ook te wachten met een aantal servers en hier vliegen de aanbiedingen voorbij. Indien je tijdens de plaatsingsstop servers hebt weggehaald, mag je dezelfde servers (of servers die evenveel stroom gebruiken) ook weer terugplaatsen. Wellicht dat een aantal aanbieders dit gedaan hebben.

Voip-Link
18/03/08, 20:18
@Technotop
Ok, om dan gelijk even in te springen op de offerte die je aanbod in de betreffende thread. Is Coloc 1U op dit moment mogelijk bij GrafiX, vanuit technotop wel te verstaan?

Technotop
18/03/08, 20:28
@Technotop
Ok, om dan gelijk even in te springen op de offerte die je aanbod in de betreffende thread. Is Coloc 1U op dit moment mogelijk bij GrafiX, vanuit technotop wel te verstaan?

Ja anders hadden wij uiteraard geen offerte gedaan. Wij hebben de laatste tijd meerdere servers verplaatst naar Amsterdam en verplaatsen deze week tevens nog een aantal van onze servers. (een aantal servers staan zelfs uit).

ps. wij hebben zelf ook vreselijk veel klanten die zitten te wachten om hun nieuwe racks, het is dus nog even wachten tot er echt een bulk aan servers kan worden geplaatst.

Voip-Link
18/03/08, 21:33
Perfect, ik neem binnenkort contact met u op.