PDA

Bekijk Volledige Versie : Marketingtermen verstaanbaar uitgelegd



Domenico
14/03/08, 19:15
Tijdens een van mij vele nutteloze recordpogingen zoals het klikken van elke link die te vinden is op het internet kwam ik de volgende tekst tegen. Voor sommigen misschien zelfs nuttig en niet op de laatste plaats vooral erg grappig:


Je ziet een geweldig meisje op een feestje. Je gaat naar haar toe en zegt: "Ik ben fantastisch in bed." Dat is Direct Marketing.

Je bent op een ander feestje met een stel vrienden en je ziet een geweldig meisje. Een van je vrienden gaat naar haar toe, wijst naar jou en zegt: "Hij is
fantastisch in bed." Dat is Advertising.

Je ziet alweer een geweldig meisje op een leuk feestje. Je gaat naar haar toe en vraagt haar telefoonnummer en dat krijg je ook. De volgende dag bel je haar op en zegt: "Hallo, ik ben fantastisch in bed." Dat is Telemarketing.

Je bent op een zoveelste feest en je ziet een geweldig meisje. Je staat op,trekt je stropdas recht, loopt naar haar toe en schenkt haar een drankje in. Je doet de deur voor haar open, raapt haar tas op die ze heeft laten vallen, biedt haar een lift aan en zegt dan: "Ik ben fantastisch in bed." Dat is Public Relations.

Je bent weeral op een feestje en je ziet een geweldig meisje. Ze komt naar je toe en zegt: "Ik hoor dat je fantastisch bent in bed." Dat is Brand Recognition.

Je bent voor de zoveelste keer op een feestje en je ziet nogmaals een geweldig meisje. Je vraagt haar emailadres en stuurt haar het volgende: "Ik ben fantastisch in bed." Dat is E-Commerce.

Je bent tot vervelens toe weeral op een feestje en je ziet een geweldig meisje. Je gaat eerst alle vriendinnen van haar versieren en laat haar tot de ontdekking komen dat jij fantastisch bent in bed. Dat is pull strategy of trend setting.

Tot slot: Je bent voor de allerlaastse keer op een feestje en je ziet een geweldig meisje. Je gaat erop af, pakt haar beet, en neemt haar mee naar bed, waar zij tot de ontdekking komt dat jij fantastisch bent in bed. Dat is pas VERKOPEN!

:lovewht:

BsHosting
14/03/08, 19:19
hij is wel humor

Rappie
14/03/08, 22:15
Je bent alweer op een feestje en je ziet een geweldig meisje. Je gaat op haar af, versiert haar en neemt haar mee naar bed. De video van die bed escapades zet je op YouTube. Dat is virale marketing.

DutchTSE
14/03/08, 22:19
Je bent alweer op een feestje en je ziet een geweldig meisje. Je gaat op haar af, versiert haar en neemt haar mee naar bed. De video van die bed escapades zet je op YouTube. Dat is virale marketing.
En orale marketing dan... ;)

AlexanderOnline
15/03/08, 00:59
Haha, prachtig :D

Jan-Willem
15/03/08, 02:30
Is eentje om te onthouden :D

crazycoder
15/03/08, 08:39
En orale marketing dan... ;)
Als je het over marketing hebt zijn er een aantal P's :p

WH-Tim
15/03/08, 16:01
Als je het over marketing hebt zijn er een aantal P's :p

4 of 6 p's? :p

Sorcer
15/03/08, 16:09
4 of 6 p's? :p

Officieel 5

AlexanderOnline
15/03/08, 17:47
Officieel 5
Beide niet helemaal correct.
De originele marketingmix theorie bestaat uit 4P's: Product, Price, Place, Promotion (McCarthy)
Dit is later uitgebreid met People, Process, Physical evidence (Booms & Bitner).
Je ziet echter wel dat er 5 worden gebruikt, de eerste 4 met People erbij, maar dat is niet de 'opzet' geweest.

Clanhost
15/03/08, 19:36
Je gaat erop af, pakt haar beet, en neemt haar mee naar bed, waar zij tot de ontdekking komt dat jij fantastisch bent in bed. Dat is pas VERKOPEN!

Dat is suprise sex!

mauer
15/03/08, 19:58
Geweldige uitleg :)

@AlexanderOnline: klopt, in de theorieboeken wordt er bij de "algemene stof" wel 5 P`s genoemd.

Hostbusiness
16/03/08, 15:28
Geweldig! Niet handig om het zo uit te leggen aan klanten, maar de moeite waard voor bekenden. :P

Ahmed
16/03/08, 17:23
Was het maar zo'n feest dat je bij Direct Marketing altijd verkoopt :X

Triloxigen
16/03/08, 18:48
Was het maar zo'n feest dat je bij Direct Marketing altijd verkoopt :XDat ligt echt aan je eigen skills ;)

Ahmed
16/03/08, 18:52
Dat ligt echt aan je eigen skills ;)

Ochja, ik ben beter in E-Commerce -> Verkopen ;)

Triloxigen
16/03/08, 19:05
Ochja, ik ben beter in E-Commerce -> Verkopen ;)

Je doet dus meer aan dating websites? :p

Ahmed
16/03/08, 19:08
Haha; SHHHHHHHHTTTT :X

Nee hoor. Maar ik wil ze wel hosten :p!

Onder E-Commerce versta ik ook MSN :o

SebastiaanStok
20/03/08, 12:53
Oh ik kom niet meer bij :D :W:

Maar het is nu wel alle maal heel duidelijk :p :)

Inmeso
20/03/08, 13:51
hahahaha :D