PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein bot



Jenex
13/03/08, 19:24
Hallo hosters,

Kennen jullie een website waar je domeinen kan registreren zodra ze vrij komen?
Een soort domeinbot dus?

Bvd!

SF-Jeroen
13/03/08, 19:26
Godaddy biedt een dergelijke dienst aan tegen vergoeding

Anders word het waarschijnlijk zelf programmeren

Jenex
13/03/08, 20:09
Verder niet een andere provider die dat heeft?

royen99
13/03/08, 21:07
Wij bieden dit aan via onze public-server.com site. Hier wordt €1,- p/maand, p/domein (plus de kosten van de registratie, mocht dat lukken) voor gerekend. (enkel .com/net/org)

Let wel, niemand (dus ook wij niet) kan een zgn backorder garanderen, vooral bij populaire domeinnamen. Bedrijven als snapnames.com en pool.com zullen zeer gewilde namen ook zeer zeker proberen te registreren (om ze over het algemeen in een veiling te doen).

Triloxigen
13/03/08, 21:28
AfterNic
Pool.com

Keizer
13/03/08, 23:37
www.bnamed.nl, die is niet zo gek duur maar heb dr al veel mee gewonnen!

swedendedicated
13/03/08, 23:38
Dacht dat deze dienst "domain alert" heet, misschien even op google zoeken?

vcelis
14/03/08, 02:49
één van mijn klanten is hier zijn domeinnaam aan verloren. Zijn eigen fout want had zijn rekening niet betaald. Maar hij mocht wel allemaal nieuw promotie materiaal laten maken.

Het gaat hier over pizzaespressa.com.

Persoonlijk vind ik dit absoluut niet kunnen. De wet van de snelste zeker?

groenleer
14/03/08, 08:20
Hier is het zo dat de prijzen zo zijn, dat we van de marge normaal gesproken het domein nog 1 jaar langer vast zouden kunnen houden. Dit gebeurt dan ook regelmatig als klanten een domein opzeggen, of hun rekening niet betalen.

In geval van opzegging dienen ze ook afstand te doen van het domein op papier, om misstanden en problemen te voorkomen.

Liep de afname van het domein via jullie?


Wat betreft je vragen, First Come, First Serve!

Triloxigen
14/03/08, 09:01
één van mijn klanten is hier zijn domeinnaam aan verloren. Zijn eigen fout want had zijn rekening niet betaald. Maar hij mocht wel allemaal nieuw promotie materiaal laten maken.

Het gaat hier over pizzaespressa.com.

Persoonlijk vind ik dit absoluut niet kunnen. De wet van de snelste zeker?

Hoezo vind je het niet kunnen? Je vind dat een leverancier dan maar de kosten moet betalen omdat de klant dat dan maar niet doet?

vcelis
14/03/08, 09:23
Hoezo vind je het niet kunnen? Je vind dat een leverancier dan maar de kosten moet betalen omdat de klant dat dan maar niet doet?

Ik kan niet ontkennen dat dit geen goed standpunt is.

Triloxigen
14/03/08, 09:23
Ik kan niet ontkennen dat dit geen goed standpunt is.

Je bedoeld mijn of jouw standpunt?

vcelis
14/03/08, 09:34
Je bedoeld mijn of jouw standpunt?

Jouw standpunt. Om het cru te stellen: zijn eigen domme fout.

Triloxigen
14/03/08, 09:40
Jouw standpunt. Om het cru te stellen: zijn eigen domme fout.

Dat was het toch ook? Jij vindt dat de leverancier financieel maar op moet draaien voor de fouten van de klant?

vcelis
14/03/08, 09:49
Dat was het toch ook? Jij vindt dat de leverancier financieel maar op moet draaien voor de fouten van de klant?

Neen. Vandaar dat ik zei dat je een goed standpunt had ;)

Triloxigen
14/03/08, 10:00
Ok, ik dacht al dat ik je niet begreep :p

Voip-Link
19/03/08, 08:27
Ik denk overigens dat dit best simpel te programmeren is, niet?
PHP of enige andere taal is hier prima toe in staat, indien dit er echt nog niet is zal ik er eens een programmeur naar laten kijken :)

Triloxigen
19/03/08, 09:53
Ik denk overigens dat dit best simpel te programmeren is, niet?
PHP of enige andere taal is hier prima toe in staat, indien dit er echt nog niet is zal ik er eens een programmeur naar laten kijken :)

Het probleem is alleen dat je vaak genoeg requests moet kunnen doen, ik weet niet of alle whois servers dat zomaar toelaten.

royen99
19/03/08, 10:37
Het probleem is alleen dat je vaak genoeg requests moet kunnen doen, ik weet niet of alle whois servers dat zomaar toelaten.

Als je inderdaad continue (24/7) whois requesten blijft doen heb je kans dat je na enige tijd niet meer kunt (plus dat een whois relatief traag is).

Voor onze eigen Domain Grabber dienst gebruiken we geen whois searches maar maken we gebruik van de API's van meerdere ICANN registrars om zo rond de 400 domeinen/seconde te controleren.

AlfaHosting
19/03/08, 13:28
Hier goede ervaringen met snapnames.com.

Voip-Link
19/03/08, 14:33
Je kan toch ook gewoon meerdere whois servers gebruiken?