PDA

Bekijk Volledige Versie : hosten php-site bij XS4ALL



lilian2
13/03/08, 16:34
Ik heb een php-website gehost bij XS4ALL. Deze doet het niet.
Ik heb netjes de aanwizjingen van de site van xs4all gevolgd: de site onder de map htdocs gezet, de permissions gewijzigd in 755 (chmod).

Ik heb de helpdesk gevraagd of het account welk php ondersteunt en dat is zo.

De helpdesk van xs4all is niet erg behulpzaam:
Ja, er kan van PHP gebruik worden gemaakt voor uw website.
Indien het u niet lukt, laat er dan bijvoorbeeld een kennis
naar kijken die er wat meer ervaring mee heeft. De XS4ALL
helpdesk ondersteunt het installeren van software pakketten op
de website ruimte namelijk niet.

Wie weet hoe het moet?

Luke B
13/03/08, 16:37
De bestanden zijn wel .php? Krijg je een error? Krijg je niks te zien?

brinkie
13/03/08, 16:48
Wie weet hoe het moet?

Hij "doet 'ut niet".. tja, ... daar kan je een helpdesk ook geen kant mee op natuurlijk, wat is de foutmelding? Doe eens een link naar je site/script, wellicht vertelt ons dat meer.

Glenn
13/03/08, 16:48
Maak eens een help.php met dit als inhoud:



<?
phpinfo();
?>


En vraag daarna help.php eens op. Je zou dan een paarsige pagina moeten krijgen. Dan ben je iig zeker dat PHP draait.

lilian2
13/03/08, 17:01
Ik krijg een lege pagina met in de onderbalk klaar.

De index.php opent wel. Dit is een foto-pagina met uitsluitend html-tags. Vanuit deze pagina verwijs ik naar de eerste pagina met php erin. Hier krijg ik dus een leeg scherm.

Overigens toen ik deze site op yourhosting testte deed hij het gewoon!

Het is dus iets van xs4all wat je speciaal moet instellen.

Triloxigen
13/03/08, 17:13
Volgens mij heeft xs4al de error reporting uitstaan.

Zet eens bovenaan je PHP script (uiteraard wel onder <?php):

error_reporting(E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);

lilian2
13/03/08, 17:32
Ik heb de help,php gemaakt met code
<?
phpinfo();
?>
Deze geeft de volgende info:


PHP Version 4.4.4

System FreeBSD wh-www1.xs4all.nl 4.10-RELEASE-p2 FreeBSD 4.10-RELEASE-p2 #0: Wed i386
Build Date Sep 6 2006 20:14:49
Configure Command './configure' '--enable-calendar' '--enable-dba' '--enable-exif' '--enable-ftp' '--enable-gd-native-ttf' '--enable-mbstring' '--enable-memory-limit' '--enable-sockets' '--enable-xslt' '--enable-zend-multibyte' '--with-bz2' '--with-curl' '--with-db4' '--with-dom-exslt=/usr/local/lib' '--with-dom-xslt=/usr/local/lib' '--with-dom=/usr/local/lib' '--with-expat-dir=/usr/local' '--with-flatfile' '--with-freetype-dir=/usr/local/lib' '--with-fribidi=/usr/local' '--with-gd' '--with-gdbm' '--with-gettext' '--with-gnu-ld' '--with-iconv=/usr/local' '--with-imap' '--with-imap-ssl' '--with-inifile' '--with-jpeg-dir=/usr/local/lib' '--with-ldap=/usr/local' '--with-mcrypt' '--with-mhash' '--with-ming' '--with-mysql=/usr/local' '--with-ndbm' '--with-openssl' '--with-pcre-regex' '--with-pgsql=/usr/local' '--with-png-dir=/usr/local/lib' '--with-snmp' '--with-t1lib=/usr/local/lib' '--with-tiff-dir=/usr/local/lib' '--with-ttf' '--with-xml' '--with-xslt-sablot=/usr/local/lib' '--with-zip=/usr/local/lib' '--with-zlib' '--enable-cgi' '--disable-cli' '--enable-fastcgi' '--enable-force-cgi-redirect'
Server API CGI/FastCGI
Virtual Directory Support disabled
Configuration File (php.ini) Path /usr/local/lib/php.ini
PHP API 20020918
PHP Extension 20020429
Zend Extension 20050606
Debug Build no
Zend Memory Manager enabled
Thread Safety disabled
Registered PHP Streams php, http, ftp, https, ftps, compress.bzip2, compress.zlib

Ik heb de code
error_reporting(E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);
in de pagina gezet, maar krijg geen foutmelding. Alleen een leeg scherm met onderin 'klaar'.

Luke B
13/03/08, 18:14
Vreemd. Hoe ziet het PHP bestand eruit waar naartoe gelinked wordt (en welke dus niet werkt)?

bakkerl
13/03/08, 18:34
En wat staat er in de error log van apache. Als je een witte pagina krijgt, doet php daar meestal wel in melden wat er mis is.

Luke B
13/03/08, 19:04
En wat staat er in de error log van apache. Als je een witte pagina krijgt, doet php daar meestal wel in melden wat er mis is.
Lijkt me niet dat je bij een shared XS4ALL-pakketje dat kunt inzien ;)

SF-Jeroen
13/03/08, 19:17
En wat staat er in de error log van apache. Als je een witte pagina krijgt, doet php daar meestal wel in melden wat er mis is.

Niet als errors uit staan he :)

Je moet even een .htaccess file maken met;

php_flag display_errors On

lilian2
13/03/08, 21:06
Hoe maak ik een .htaccess file en wat moet er precies in komen?

frvge
13/03/08, 21:33
maak een file met als inhoud


php_flag display_errors On

en rename het naar .htaccess
Dus [punt]htaccess

vcelis
14/03/08, 03:19
Kan je even de code die niet werkt posten?

lilian2
14/03/08, 11:21
Dit is het begin van de pagina, ik kan niet de hele pagina hierop zetten mijn post count is maar 4:

<?php
// Load Scripts
require_once('scripts/sb_functions.php');

// Login
global $logged_in;
$logged_in = logged_in( false, true );

// Create a session for the anti-spam cookie
if ( !session_id() ) {
session_start();
}
$_SESSION['cookies_enabled'] = '1';

// Read configuration file
read_config();

// Load language strings
require_once('languages/' . $blog_config[ 'blog_language' ] . '/strings.php');
sb_language( 'index' );

// Verify information being passed in:
//
// home.php?d=12&m=11&y=05
// home.php?entry=entry051128-213804
// home.php?d=28&m=11&y=05&category=3
// home.php?category=3
//
$temp_year = NULL;
if ( array_key_exists( 'y', $_GET ) ) {
if ( strpos( $_GET[ 'y' ], array( '/', '.', '\\', '%' ) ) === false && strlen( $_GET[ 'y' ] ) == 2 ) {
$temp_year = $_GET[ 'y' ];
}
}
$temp_month = NULL;
if ( array_key_exists( 'm', $_GET ) ) {
if ( strpos( $_GET[ 'm' ], array( '/', '.', '\\', '%' ) ) === false && strlen( $_GET[ 'm' ] ) == 2 ) {
$temp_month = $_GET[ 'm' ];
}
}

Ik heb een .htaccess gemaakt met code:
<?php
php_flag display_errors On
?>

Ik heb een link vanuit de index.php naar deze file gemaakt en krijg dan op het scherm deze code te zien i.p.v. errors.
Of moet het anders?

deCube
14/03/08, 12:21
In je .htaccess bestand hoef je geen php tags neer te zetten. Je gebruikt daar namelijk geen php in. Dus gewoon plain:

php_flag display_errors On

Verder, in het stukje script wat je hebt gepost, echo je niets, dus krijg je vanzelfsprekend een witte pagina. Wordt er wel wat geechoot?

lilian2
14/03/08, 12:52
Als ik alleen de code:
php_flag display_errors On
in de file zet, zie ik ook deze code op het scherm.

Ja, ik heb wel echo's in de pagina staan, bv.:

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=<?php echo( $lang_string[ 'html_charset' ] ); ?>" />

<!-- Meta Data -->
<?php global $lang_string, $sb_info, $blog_config; ?>
<meta name="generator" content="Simple PHP Blog" />
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="Get RSS 2.0 Feed" href="rss.php" />
<link rel="alternate" type="application/rdf+xml" title="Get RDF 1.0 Feed" href="rdf.php" />
<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="Get Atom 0.3 Feed" href="atom.php" />

vcelis
14/03/08, 12:55
Als ik alleen de code:
php_flag display_errors On
in de file zet, zie ik ook deze code op het scherm.

Ja, ik heb wel echo's in de pagina staan, bv.:

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=<?php echo( $lang_string[ 'html_charset' ] ); ?>" />

<!-- Meta Data -->
<?php global $lang_string, $sb_info, $blog_config; ?>
<meta name="generator" content="Simple PHP Blog" />
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="Get RSS 2.0 Feed" href="rss.php" />
<link rel="alternate" type="application/rdf+xml" title="Get RDF 1.0 Feed" href="rdf.php" />
<link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="Get Atom 0.3 Feed" href="atom.php" />

En staat de charset ook in de source code bij de output?

lilian2
14/03/08, 13:52
Ik zie dat niet op deze pagina. Maar deze code is gewoon van het CMS-systeem SimplePHP die het gewoon doet op een andere server. Ik heb deze website eerst getest op een account van yourhosting en daar deed hij het meteen goed.

Het moet dus echt iets specifieks van xs4all zijn wat je moet instellen om je php te draaien. Zij zeggen ook op hun website dat je de properties(chmod) van de bestanden moet wijzigen naar 755. Dat heb ik gedaan (hoefde bij yourserver helemaal niet).

vcelis
14/03/08, 13:57
Geef de url eens...

lilian2
14/03/08, 14:07
Ik krijg het bericht niet gepost als ik de hele url intyp. Daarom probeer ik het met een verkort stuk:
hansleenders-organist

de index.php bevat alleen maar html, de home.php is de pagina met php-code (is de indexpagina van SimplePHP).

deCube
14/03/08, 14:10
Weinig op te zien, zou je de home.php is kunnen uploaden met als extensie, home.phps? (Mocht er vertrouwelijke informatie in staan dit even weghalen)

vcelis
14/03/08, 14:11
Dit zegt mijn html validator:


OpenSP: End of document in prolog
Cause:

xml prolog at the beginning of the document was not closed.
Example:
Good

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
Good

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"
Solution:

Make sure you have closed the prolog
References:

* W3 validator: http://validator.w3.org/

Ramon Fincken
14/03/08, 14:11
kun je me die home.php enof index.php eens mailen?
Want home.php ziet er leeg uit ( bron / HTML ) waardoor ik vermoed dat er een PHP fout inzit.

lilian2 APENSTAART creativepulses.nl

lilian2
14/03/08, 15:05
Aan De Cube:

Ik heb hem als home.phps geupload.

vcelis
14/03/08, 15:19
Zoals ik dus al posten:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=<?php echo( $lang_string[ 'html_charset' ] ); ?>" />

Je sluit content niet af met een " en je opent charset niet met een "

Ramon Fincken
14/03/08, 15:23
Dat is geen PHP fout, al zou ik het doen: Foutje, je hebt gelijk, maar kijk even naar de onderste 2 andere voorbeelden:


<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset="<?php echo $lang_string[ 'html_charset' ]; ?>" />

of:


<?php
echo '<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset="'.$lang_string[ 'html_charset' ].'" />';

lilian2
14/03/08, 15:27
Ik heb de quotes aangebracht, maar helaas nog steeds een leeg scherm

vcelis
14/03/08, 15:55
Ik heb de quotes aangebracht, maar helaas nog steeds een leeg scherm

Excuses, maar ik was helemaal in de war. De quotes waren toch ok. Wat je eens moet proberen is:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"/>

lilian2
14/03/08, 16:17
Nee, helpt ook niet.

vcelis
14/03/08, 16:23
Ik begin toch te vermoeden dat het aan de webhost ligt. Om het even snel te testen wil ik dit wel even op mijn webserver draaien. Ik kan je een tijdelijke account geven. Als je dit wilt proberen gelieve iets te laten weten op vincent.celis@DOMAIN.be met het domein dat hieronder vermeld staat.

lilian2
14/03/08, 17:05
Ik heb gemailed maar is undelivered naar vincent.celis@domain.be Probeer het nog eens opnieuw naar het hopelijk goede adres.

vcelis
14/03/08, 17:08
Ik heb gemailed maar is undelivered naar vincent.celis@domain.be Probeer het nog eens opnieuw naar vincent.celis

de domain.be was om spam tegen te gaan :)

Krijg al genoeg spam, als je wilt kan je even je post editen. Is niet persé nodig maar alle beetjes helpen.


Ik heb gemailed maar is undelivered naar vincent.celis@domain.be Probeer het nog eens opnieuw naar vincent.celis@infinium.be

U heeft een e-mail.

Voip-Link
19/03/08, 13:07
Ik heb een paar maanden geleden ook een dergelijke geintje gehad. Sinds een jaar of 2 is Xs4all begonnen met het overzetten van websites naar een eigen dnsnaam/server voor de FTP.

Vroeger was het geval dat je naar ftp.xs4all.nl moest connecten met je inloggegevens, tegenwoordig simpelweg de url van je site. Kleine kans dat dit het is, maar ik heb me er in ieder geval kapot aan geërgerd.

Succes.