PDA

Bekijk Volledige Versie : Overname Webhostingbedrijf



nl2ger
10/03/08, 15:24
Hallo

Ik ben opzoek naar een Hostingbedrijf voor overname om er zelf mee te starten.

Erik H.
10/03/08, 15:36
Iets meer info zou toch wel gewenst zijn ....

TCM
10/03/08, 15:38
Simpel.. hij zoekt een al bestaand hostingbedrijf welke hij kan overnemen voor een prikkie zodat ie de prijzen van dat bedrijf omhoog kan gooien en veel geld kan verdienen..

Toch? ;)

Erik H.
10/03/08, 15:39
@ TCM : maar verdorie, dat zoek ik ook al ....

TCM
10/03/08, 15:41
Iedereen zoekt dat volgens mij... maar ben bang dat al je klanten dan weglopen en je dus niks overhoudt :(
Maar ach dat is een risico van het vak ;)

systemdeveloper
10/03/08, 15:48
Ik zou eerst een kvknummer regelen voordat je een bedrijf gaat overnemen. ;)

Marin
10/03/08, 16:29
met een klantje of 1000? en een waarde van 50.000?

Maar even serieus, denk je werkelijk dat je dat op deze manier gaat lukken? Er is op WHT een speciaal topic voor webhosters die hun bedrijf te koop zetten. Als je serieus iets wilt zul je toch wel wat meer van jezelf moeten laten zien...

Waarom zou ik bijvoorbeeld mij bedrijf aan jou willen verkopen?(bij wijze van...) Heb je ervaring in de webhosting? Of ben je een beetje aan het hobbyen met je thuispctje? Waar ben je onderscheidend in?

nl2ger
11/03/08, 01:33
Ik zou eerst een kvknummer regelen voordat je een bedrijf gaat overnemen. ;)

Hoe weet jij zo zeker dat ik geen kvk nummer heb?


met een klantje of 1000? en een waarde van 50.000?

Maar even serieus, denk je werkelijk dat je dat op deze manier gaat lukken? Er is op WHT een speciaal topic voor webhosters die hun bedrijf te koop zetten. Als je serieus iets wilt zul je toch wel wat meer van jezelf moeten laten zien...

Waarom zou ik bijvoorbeeld mij bedrijf aan jou willen verkopen?(bij wijze van...) Heb je ervaring in de webhosting? Of ben je een beetje aan het hobbyen met je thuispctje? Waar ben je onderscheidend in?

Mijn bedoeling om een bestaand bedrijf over te nemen met hardware en alles erbij. Ik heb wel ervaring met webhosting maar om nu zelf iets nieuws op te zetten lijkt me nu niet echt de juiste stap. Vandaar dat ik veel meer mogelijkheden zie om een bestaand bedrijf voort te zetten en om daar ook wat leuks van te kunnen maken. Het is voor mij niet de bedoeling om snel geld te verdienen want die formule bestaat gewoon niet.

DutchTSE
11/03/08, 08:19
Hoe weet jij zo zeker dat ik geen kvk nummer heb?
Waarschijnlijk omdat je die niet in je profiel hebt ingevuld ;)

Thrillseekah
11/03/08, 08:34
Zoiezo zou ik toch een basis zelf beginnen. Er zijn amper tot geen hosters die hun bedrijf aan een onbekende doen. Okee misschien als je een gigantisch hoog bedrag biedt. Maar buiten dat zal een ex-hoster het liever aan een bekend iets over doen.

nl2ger
11/03/08, 10:48
Dat is natuurlijk ook wel weer zo, wat je veel ziet zijn studenten van amper 16 die een eigen webhosting beginnen en dat ook niet eens na kunnen komen. Dat vind ik nu een bedrijf verzieken. Maar goed om zelf iets te gaan starten moet je natuurlijk ook onderaan de ladder beginnen. En daarom denk ik ook dat het juist het mooiste is als je iets overkoopt met bestaande servers en waar alles al draait ik hoef zowiezo geen 100 klanten om te starten. Maar wie weet kom ik nog iets tegen hier iemand die wat wou opstarten en toch afhaakt en alles al heeft aangeschaft want ook dat gebeurt wel veel.

Thrillseekah
11/03/08, 11:01
Zo ben je wel al duidelijker in je aanvraag. Meer het doorstart idee. Misschien dat je ook met iemand anders die aan het starten is kunt samenwerken? Er zijn er enkele hier op het forum

nl2ger
11/03/08, 16:16
Zo ben je wel al duidelijker in je aanvraag. Meer het doorstart idee. Misschien dat je ook met iemand anders die aan het starten is kunt samenwerken? Er zijn er enkele hier op het forum

Is wel een goed idee inderdaad zo kun je zelf ook veel van elkaar leren en iedereen heeft een andere blik op een zaak. Alleen een nadeel zou dan weer zijn mochten er conflicten komen dat je dan natuurlijk weer een risico hebt wat er gaat gebeuren. Maar misschien zijn er mensen met leuke tips om zelf iets te beginnen of ook hun ervaring zouden willen delen ik ben er ook wel benieuwd naar.