PDA

Bekijk Volledige Versie : werken met india



acid burn
10/03/08, 13:14
Hoi

is het een goed idee om een site te laten bouwen en hosten in India?

Wat weten jullie hierover en waarop moet zeker gelet worden

alle advies is welkom!!

Swiftway-UK
10/03/08, 13:17
Ik hoor er steeds meer horrorverhalen over. Dit komt vooral omdat het nu moeilijk is om goed personeel te vinden (en te houden) in India.

Het verloop van goed geschoold personeel in India is vaak erg hoog, omdat de salarisverwachtingen bijna maandelijk stijgen.

acid burn
10/03/08, 13:20
is een freelancer dan een betere optie? Ik heb een jonge freelancer die zich nog wil waarmaken op het www ook uit india wel

Randy
10/03/08, 13:21
India is niet echt een geweldig land. Het kent een kastensysteem en er zal nooit een opdracht geweigerd worden, hoe onmogelijk ook. Dit kan bij grotere projecten later tot problemen leiden. Daarnaast is mijn ervaring dat je alles tot de pixel nauwkeurig uit moet leggen.
Met name Nederland biedt goede opties voor het bouwen van websites, ook betaalbaar. Er zijn genoeg freelancers te vinden die even wat tijd over hebben en voor een laag uurtarief kunnen werken. Ik ken je eisen en budget niet, maar voor de meeste projecten is dit goed te doen.

Dreas
10/03/08, 13:26
Ik heb hier ooit een gerelateerde scriptie over geschreven (outsourcing of small IT projects via online marketplaces). PM me maar als je een kopie wil. Wel vertrouwelijk.

SmilieBG
10/03/08, 13:28
India is uiteraard in afgelopen paar maanden wel achteruit gegaan. Ik hoor ook zelf van verschillende kanten verschillende (slechte) verhalen.

Freelance is uiteraard ook een optie.

En zonder reklame te maken (als dat mogelijk is?), kijk ook voor outsourcing op onze eigen oude continent, hoef je niet helemaal naar verre oosten te gaan.

hanskind
10/03/08, 13:30
Het probleem met India is, en het is hier boven al door Randy aangegeven, is dat het gezichtsverlies is om Nee te zeggen. Hoe onmogelijk een vraag/opdracht is, men zal altijd Ja zeggen.

Uit eigen ervaring weet ik ook dat men ook niet mee denkt, mag namelijk niet van de baas. Voorbeeld was een functioneel ontwerp, waar een duidelijke fout in zat. De programmeurs in India, hebben exact volgens het functioneel ontwerp ontworpen, en dat resulteerde in een niet functionerend resultaat.

acid burn
10/03/08, 13:35
ik heb nog te weinig posts voor privat mail...

Dreas
10/03/08, 13:37
Dan moet je me op MSN toevoegen ofzo :) Ik wil wel enigzins tegenwicht bieden aan deze overwegend negatieve reacties want er is ook heel wel WEL goed mogelijk in landen zoals India. Alleen vereist dat inderdaad een andere verwachting en aanpak dan de meeste mensen gewend zijn.

acid burn
10/03/08, 13:37
we hebben de mensen in india een website doorgestuurd die ze als basis moeten gebruiken

het is dus de bedoeling dat ze die "namaken". mits enkele wijzigingen. Denk je dat ze zoiets aankunnen

ik geef nu maar een voorbeeld: netlog zoiets sturen we door en vragen of ze het kunnen. hun antwoord is idd meestal positief

ik heb je toegevoegd en ben alweer een post rijker ;)

Triloxigen
10/03/08, 13:43
Dat raad ik je dus af. Ze zullen niet alle functies zien, zeker niet het beheergedeelte waardoor je er wellicht niet eens een krijgt.

acid burn
10/03/08, 13:47
hoe moet je t dan wel aanpakken

Swiftway-UK
10/03/08, 13:52
we hebben de mensen in india een website doorgestuurd die ze als basis moeten gebruiken

het is dus de bedoeling dat ze die "namaken". mits enkele wijzigingen. Denk je dat ze zoiets aankunnen

Dit kunnen wij nooit beoordelen. Wij weten niet aan welke organisatie je dit uitbesteed, wat hun reputatie en kennis is. Werkt er een project manager die alles eerst ontwerpt of word het direct uitgevoerd door programmeurs?

Hoe complex is de site die je wilt laten namaken?



ik geef nu maar een voorbeeld: net log zoiets sturen we door en vragen of ze het kunnen. hun antwoord is idd meestal positief

Ik geef je een voorbeeld. Een klant van ons heeft een online portal in Polen met enkele miljoenen unieke bezoekers per dag! het is een soort online community met een specifiek thema.

De technology was eerder ontwikkeld door een bedrijf uit India, erg veel op de wijze waarop jij hierboven omschrijft: wijs een site aan en vraag "kunnen jullie dit maken" jazeker, dat konden ze en dat deden ze ook zonder problemen.

Opdrachtgever had alleen niet vermeld dat het schaalbaar moest zijn en veel simultane bezoekers moest kunnen verwerken in de toekomst (ze wisten ook niet dat het zo populair zou worden). Het was dus eenvoudig gesteld een grote ramp. Maar dit was zeker niet de schuld van het bedrijf uit India, maar van de opdrachtgever (te vaag concept, geen ruimte voor testen van platform, etc).

Ik denk dat jij als opdrachtgever het project veel beter moet gaan uitwerken, dat je moet aangeven welke technology je wilt gaan gebruiken (en waarom) en moet omschrijven wat je verwachtingen zijn van het platform, nu en in de toekomst.

acid burn
10/03/08, 14:02
het probleem is dat ik zelf niet veel afweet van sites bouwen. anders zou ik het zelf doen. ik ben daarop aangewezen op raad van jullie. suggesties, hulp enzovoort

de site lijkt op netlog maar moet niet zo uitgebreid zijn met video's enzo forums zijn belangrijker

moest iemand interesse hebben of nieuwsgierig zijn ? :p tell me

SmilieBG
10/03/08, 14:16
Ik zou zeggen, plaats een bericht in advertentie deel van de forum en zie wat daarvan uitkomt.

Uiteraard is het leiding van de project cruciaal hierin.

Swiftway-UK
10/03/08, 14:30
Uiteraard is het leiding van de project cruciaal hierin.

Misschien even belangrijk of belangrijker dan de uitvoering.
Aan Topicstarter: wat is je totale budget voor de planning en uitvoering van dit project?

acid burn
10/03/08, 14:33
swift, kan ik zo nergens prive praten? met u dan

Mikey
10/03/08, 14:34
swift, kan ik zo nergens prive praten? met u dan

Aan Topicstarter: kijk ook even naar de user zelf waar je informatie aan wilt vragen. Search en google.

acid burn
10/03/08, 14:36
ik heb momenteel contacten met web link india

Swiftway-UK
10/03/08, 15:05
swift, kan ik zo nergens prive praten? met u dan

Ik wil je best helpen op het forum, maar wij hebben geen capaciteit op dit moment om zulke opdrachten te aanvaarden. We hebben het erg druk, doordat onze bestaande vaste klanten ons heel veel werk hebben gegeven waar we de komende maanden, wellicht zelfs komend jaar wel vooruit mee kunnen.

hax0r
10/03/08, 15:36
Ik heb een vriend die een uitgebreid applicatie laat bouwen in India, van hem heb ik begrepen dat dit alleen goed uitpakt indien je het lokale bedrijf aandeel geeft in het uiteindelijke product, als je dit niet doet, zullen ze de eerste de beste keer dat ze je ontwerp/site/software kunnen verkopen dit gewoon nogmaals verkopen.

Verder voorkom je hiermee dat de Indiƫrs je gaan beconcurreren met ontwerp/site/software waar jij voor hebt betaald en naar jouw inzicht is gemaakt.