PDA

Bekijk Volledige Versie : DRAC 2 - Debian



ianmen
09/03/08, 22:44
Hallo, ik heb sinds enige dagen een ouder poweredge 2550 gekocht. Om thuis wat mee te experimenteren. Daar zat ook een DRAC II kvm over ip kaart bij. Nu draai ik debian 3.1 en krijg deze kaart maar niet aan de praat. Noch op de machine zelf noch via netwerk. Nu las ik op de dell website dat je eerst de kaart moet configureren met racadm. Deze heb ik op debian gekregen ( is eigenlijk rpm voor red hat ) maar deze geeft telkens een transport error als ik iets wil veranderen. Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met DRAC II op een dell poweredge server met debian/ubuntu. Bij voorbaat dank :)

umf
10/03/08, 09:47
heb je hem al vanuit de boot kunnen configgen ?

als je hem opstart dan kan je instellen welke ip en degelijke hij heeft

CyberNBD
10/03/08, 14:27
DRAC 2 heeft geen bios en is niet te configgen vanuit boot, enkel vanuit racadm. Vanaf DRAC 3 is dat wel mogelijk.

Ik heb hier ook ooit een DRAC 2 gehad in een 2550 om eea te testen, maar het ding ook nooit aan het werk gekregen vanwege racadm errors. Heb het ding toen aan een collega gegeven die 'm uiteindelijk wel werkend had na veel gedoe, zal eens horen of hij er meer over weet wat het probleem nu uiteindelijk was.

Dat was overigens wel niet op debian/ubuntu, maar wel dezelfde error.

Mikey
10/03/08, 14:37
misschien een livecd van redhat de uitkomst om zo toch de rpm juist aan het werk te krijgen ?

RobJEpping
10/03/08, 20:03
Zelf nooit veel met DRAC's gewerkt maar installeer nu standaard op onze Debian kisten OMSA met onderstaande regel in sources.list. VZIW zit hier ook RAC tools in.

deb ftp://ftp.sara.nl/pub/sara-omsa dell sara
Geen idee of de package geschikt is voor Sarge (Debian 3.1) werkt perfect met Etch.

umf
10/03/08, 22:09
kan je de kaart niet iets van flashen met nieuwe firmware?

ianmen
10/03/08, 22:41
Kaart kan je inderdaad wel flashen met nieuwe firmware. Maar dan kan je verder nog niet de kaart configureren via de bios. De deb ftp.sara.nl... Ga ik zeker proberen. mocht dat niet lukken. Dan heb ik nog de optie windows installeren dan proberen de drac kaart te configureren. En vervolgens de kaart te configureren.

umf
11/03/08, 11:12
net even gegoogled

http://support2.jp.dell.com/docs/software/smdrac/drac24/en/ug/dra24c20.pdf

heb je deze al bekeken ?

ianmen
17/03/08, 18:48
Bedankt voor alle reacties ! Ik kon er geen touw aan vast knopen hoe ik de drac kaart kon configureren. Dus heb ik voor een andere oplossing gekozen een remote APC aansluiting. Iedereen bedankt voor zijn reacties !