PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Eweka



hax0r
07/03/08, 00:52
Ik zat zojuist op http://www.eweka.nl/nl/colocatie_diensten/prijzen/ te kijken en vroeg me af of er mensen zijn die al een paar jaar ervaring met hen hebben.

DutchTSE
07/03/08, 10:33
Neem maar even contact met me op mocht je ervaringen willen :)

Netwerk is overigens prima, de problemen die er vroeger waren zijn er gelukkig niet meer. Draait nu allemaal "prima".

Verwacht bij het datacentrum geen rode loper met een geweldige entree etc: het is een simpel datacentrum, maar het doet zijn ding: stroom, netwerk, koeling en koffie verzorgen. Erg groot nadeel is dat de toegangsprocedure is veranderd bij het datacentrum, er is nu een lastige manier van aanmelden (iemand anders vult een webformulier in, dan is het afwachten tot eweka handmatig de aanmelding goed keurt enz.. teveel menselijke handelingen, dit kunnen ze beter automatiseren).

Hoor van anderen dat ze het personeel dat er rond loopt beroerd vinden (qua gedrag); ik ben zelf niet zo kritisch en kom er nauwelijks dus ik heb er nog geen last van gehad.

Aan ervaringen over contact met eweka zelf kan ik je niet helpen, ik werk er via een 3e partij.

hax0r
08/03/08, 02:35
Neem maar even contact met me op mocht je ervaringen willen :)

Netwerk is overigens prima, de problemen die er vroeger waren zijn er gelukkig niet meer. Draait nu allemaal "prima".

Verwacht bij het datacentrum geen rode loper met een geweldige entree etc: het is een simpel datacentrum, maar het doet zijn ding: stroom, netwerk, koeling en koffie verzorgen. Erg groot nadeel is dat de toegangsprocedure is veranderd bij het datacentrum, er is nu een lastige manier van aanmelden (iemand anders vult een webformulier in, dan is het afwachten tot eweka handmatig de aanmelding goed keurt enz.. teveel menselijke handelingen, dit kunnen ze beter automatiseren).

Hoor van anderen dat ze het personeel dat er rond loopt beroerd vinden (qua gedrag); ik ben zelf niet zo kritisch en kom er nauwelijks dus ik heb er nog geen last van gehad.

Aan ervaringen over contact met eweka zelf kan ik je niet helpen, ik werk er via een 3e partij.

Zinvol, wat toegangsprocedure aangaat sinds vandaag staat "bio totempaal" aan bij Leaseweb, het schijnt dat je elke keer jezelf bij dat ding moet aanmelden en dan pas pasje krjigt, aangezien de gesproken instructie filmpjes 5 minuten duren, ben je per persoon 7 minuten verder.

Dus als het bij eweka 10 minuten duurt en ik zelf niets hoef te doen is het altijd beter.

Maar je hebt wel een punt, geautomatiseerd is altijd beter.

Maar is het DC van hun of zitten ze in Redbus?

Randy
08/03/08, 04:02
Eweka zit aan de Westhavenweg op ca. 2 kilometer afstand / 5 minuten met de auto van Redbus.
Ikzelf heb er wel eens een nachtje doorgebracht voor een migratie van een klant. En er dan achter komen dat er geen toiletpapier is, is niet echt fijn. Een rol papier behoort tegenwoordig dus ook tot de standaarduitrusting van mijn datacentrum-kit. :)

Hoewel het niet mijn keus is, is het datacentrum wel oke, zeker voor de bandbreedteprijzen en de racks die standaard met 25 Mbit geleverd worden! Er geldt wel een beperking van 10 Ampere stroom per rack, iets om zeker rekening mee te houden als je échte servers gaat plaatsen. Verder is er een kleine kantine met een tafel waar je even rustig kunt zitten om met je laptop te werken zonder de herrie van alle servers. Ik weet alleen niet of er ook een open accesspoint aanwezig is. Een Senso staat er wel voor klanten dus met wat pads in je tas, ben je ook nog eens voorzien van een bakkie, mocht je wat langer aan het werk zijn in de droge lucht van de datacentra.

DutchTSE
08/03/08, 08:25
Zinvol, wat toegangsprocedure aangaat sinds vandaag staat "bio totempaal" aan bij Leaseweb, het schijnt dat je elke keer jezelf bij dat ding moet aanmelden en dan pas pasje krjigt, aangezien de gesproken instructie filmpjes 5 minuten duren, ben je per persoon 7 minuten verder.
De toegangsprocedure die ik een maand geleden nog hebt gevolgd bij Leaseweb is een stuk prettiger dan die bij Eweka, al is het maar omdat ik me bij Leaseweb via een webformulier kan aanmelden, en een code krijg via het systeem.. ben van niemand afhankelijk in geval van storingen: aanmelden en naar binnen.


Hoewel het niet mijn keus is, is het datacentrum wel oke, zeker voor de bandbreedteprijzen en de racks die standaard met 25 Mbit geleverd worden! Er geldt wel een beperking van 10 Ampere stroom per rack, iets om zeker rekening mee te houden als je échte servers gaat plaatsen. Verder is er een kleine kantine met een tafel waar je even rustig kunt zitten om met je laptop te werken zonder de herrie van alle servers. Ik weet alleen niet of er ook een open accesspoint aanwezig is. Een Senso staat er wel voor klanten dus met wat pads in je tas, ben je ook nog eens voorzien van een bakkie, mocht je wat langer aan het werk zijn in de droge lucht van de datacentra.

Racks zijn standaard maximaal 8 ampere. Prijzen zijn inderdaad netjes, alleen wat toch nog steeds een doorn in het oog is is het feit dat je alleen tijdens kantooruren naar binnen mag, en tags tegenwoordig niet meer uitgegeven worden. Colocatie aanbieden vanuit Eweka kun je dus eigenlijk wel vergeten, aangezien ieder serieus, zichzelf respecterend bedrijf 24x7 naar binnen zal willen gaan.

FunnyMedia
08/03/08, 18:57
Netwerk van Eweka is wel OK, zeker sinds ze weg zijn bij Redbus.
Divese core switchen hebben ze wel redelijk op orde nu.
Sta er met 1u server, Eweka deed dat toen nog los verkopen en ik moet zeggen dat ik geen problemen ondervind.
Nadeel is wel dat ik alleen tijdens kantoortijden naar binnen kan.
Laats had ik een probleem met mijn server op vrijdag avond omstreeks 19.00 uur.
Gelukkig kon ik dat op afstand herstellen en na een reboot kwam de server weer op...
Maar als die niet op kwam, dan ben je maandag de 1e om naar binnen te gaan wat natuurlijk weer veel geld kost.
Dan kies ik toch voor de We Dare oplossing ondanks dat ik slechts een 1u klant ben wil ik toch graag naar mijn server als dat nodig is.

Glenn
08/03/08, 19:12
Wat is eigenlijk de reden dat men geen tags/pacs uitgeeft voor minstens full rack klanten?

Randy
08/03/08, 21:47
Voor zover ik weet, krijgen half- en full-rack klanten gewoon een tag. Alleen bij losse U's niet.

VanderToorn
09/03/08, 09:20
Voor zover ik weet, krijgen half- en full-rack klanten gewoon een tag. Alleen bij losse U's niet.


Ik snap nog steeds niet waarom dit niet te realizeren is.
Een tag is dan toch persoonsgebonden en er kan dus altijd nagezien worden wie er binnen is geweest.

of zie ik dat verkeerd

Als je server snachts down gaat moet je dan wachten tot kantooruren?

Randy
09/03/08, 11:26
Nee hoor, je kunt gewoon bellen en er komt iemand. Alleen dat is het wel tegen uurtarief. Zo slecht is dat toch niet?

Sander-
09/03/08, 13:50
Bedenk je ook even administratieve kosten om voor elke U een tag/pac te maken en te registreren tov alleen voor racks...

NST
09/03/08, 13:54
Nee hoor, je kunt gewoon bellen en er komt iemand. Alleen dat is het wel tegen uurtarief. Zo slecht is dat toch niet?

Ligt er aan hoe snel die persoon er kan zijn, lijkt me dat als je er zelf enkele minuten vanaf woont en de persoon die de deur open moet maken kan er pas over een uur zijn dat dat knap lullig is. Ook moet de bereikbaarheid van dat nummer dan natuurlijk goed zijn, ik heb het zelf namelijk wel eens anders mee gemaakt waar we moesten bellen voor toegang, maar daar namen ze 2 van de 5 keer hun telefoon niet op. Sta je dan...

DutchTSE
09/03/08, 19:42
Nee hoor, je kunt gewoon bellen en er komt iemand. Alleen dat is het wel tegen uurtarief. Zo slecht is dat toch niet?
Wel als er in (alle?) andere DC's wel 24x7 aangeboden wordt. Maar dit zal wel met de prijs te maken hebben :)


Voor zover ik weet, krijgen half- en full-rack klanten gewoon een tag. Alleen bij losse U's niet.
Op hun site worden tegenwoordig alleen nog full racks aangeboden.

umf
10/03/08, 12:32
een leverancier van ons heeft laatst iets in het weekend moeten ophalen voor ons
toen bleken ze dicht te zijn

antwoord van een van die medewerkers was maandag ben je de eerste
toegang was op maandag wel goed geregeld

xboty
10/03/08, 12:54
het schijnt dat je elke keer jezelf bij dat ding moet aanmelden en dan pas pasje krjigt, aangezien de gesproken instructie filmpjes 5 minuten duren, ben je per persoon 7 minuten verder.


Dat is alleen de eerste keer dat je naar binnen gaat.. daarna is het slechts code inkloppen en vingerscan doen.

umf
10/03/08, 13:16
Dat is alleen de eerste keer dat je naar binnen gaat.. daarna is het slechts code inkloppen en vingerscan doen.

wacht toch liever dan die paar minuten dan dat ik iemand een paar dagen later moet laten terug komen hoor

maargoed ze hebben het redelijk goed voor mekaar voor een budget datacenter alleen jammer dat er geen 24x7 mensen aanwezig zijn.

Randy
10/03/08, 18:51
wacht toch liever dan die paar minuten dan dat ik iemand een paar dagen later moet laten terug komen hoor

maargoed ze hebben het redelijk goed voor mekaar voor een budget datacenter alleen jammer dat er geen 24x7 mensen aanwezig zijn.

Eweka is een netwerk- en housingleverancier. Geen colocatieprovider voor losse U's. En daar zit hem het verschil. 24/7 bewaking is niet nodig, doordat er maar een zeer beperkt aantal klanten toegang zullen hebben. De kosten voor 24/7 toegang en viir iedere losse U een tag, wegen lang niet op tegen de baten. En dit ga je dan weer zien in de prijs, wat ook weer niet goed is.

Eweka onderscheidt zich op een goede manier als netwerk- en housingaanbieder door niet (meer) de markt op te gaan met losse U's. Zo concurreren ze niet met hun eigen klanten die wél weer de kale producten kunnen voorzien van extra diensten.

Aan de andere kant: Wanneer moet je nu in een datacentrum zijn. Koop een ILO/IMPI/DRAC kaart voor je server en je kunt alles remote. Mocht er dan toch een keer een hardwarestoring zijn, betaal je gewoon voor toegang. De kans hierop is uitermate klein. Wel roepen dat als het tot de volgende dag plat ligt het honderden euros kost maar niet een paar toentjes willen betalen voor die ene keer in de 3? jaar dat je erbij moet, klopt niet.

umf
10/03/08, 22:13
ja maar wij hadden een kast gekocht van iemand die moest door mijn engineer worden opgehaald ;)

dus niets meer losse u te maken :)
meer bereikbaarheid

maar voor de rest ben ik wel puik ben hun ze hebben goeie support
en personeel die van zaken af weet