PDA

Bekijk Volledige Versie : Wil Gamehosting Beginnen



Jeekap
05/03/08, 21:40
Hallo,

Ik wil samen met een vriend een dedicated gaan huren en games erop hosten maar wij weten niet hoe je bijv.. een server moet gaan aanmaken enz. enz.. en een control panel maken weten wij ook niet..
Kost het veel geld als ik aan iemand een control panel kan laten maken of kan ik die zo van iemand anders krijgen of kopen?
Met een Control Panel bedoel ik de een panel voor de klant dat hij of zij de server kan restarten..
Ik heb begrepen dat je voor ventrillo een licentie nodig hebt om servers ervoor te laten verhuren.. maar teamspeak kan ik toch wel hosten op een dedicated?

tot zo ver dit..

nu heb ik nog een paar vragen..

hoeveel servers van 12 slots private voor het spel call of duty 2 kan ik hier op hosten ongeveer?(schatting)

Server 1 : Linux

- Processor : Intel Pentium 4 2.66 GHZ
- RAM (werkgeheugen) : 1024 MB
- HDD : 80 GB
- Traffic 2000 GB

Server 2 : Linux

- Processor : AMD Opteron 146
- RAM (werkgeheugen) : 1024 MB
- HDD : 2x80 GB (RAID1)
- Traffic : 2000 GB

Server 3 : Debian Linux of CentOS

- Processor : AMD64 3700+
- RAM (werkgeheugen) : 1024 MB
- HDD : 80GB 7.200 RPM
- Traffic : 150 GB

Server 4 : Debian Linux of CentOS

- Processor : AMD64 X2 3800+
- RAM (werkgeheugen) : 1024 MB
- HDD : 80GB 7.200 RPM
- Traffic : 150 GB

Alvast Bedankt..

Mvg Yakup

SF-Jeroen
05/03/08, 21:51
Server 1: 3-4
Server 2: 3-4
Server 3: 1 (Niet genoeg verkeer voor meer)
Server 4: 1 (Niet genoeg verkeer voor meer)

Dit is natuurlijk een schatting, hangt van een aantal factoren af.

Gamepanel gaat idd heel duur worden wil je dat custom. Je kan beter TCAdmin kopen voor ca 200 dollar. (www.tcadmin.com)

Ventrilo licentie kan je niet krijgen (en is onbetaalbaar). TS kan wel, kost ook wat (behalve als je de gratis versie gebruikt, maar dat mag dacht ik niet voor commericiel gebruik)

w3rd
05/03/08, 22:01
Server 1: 3-4
Server 2: 3-4
Server 3: 1 (Niet genoeg verkeer voor meer)
Server 4: 1 (Niet genoeg verkeer voor meer)

Dit is natuurlijk een schatting, hangt van een aantal factoren af.

Gamepanel gaat idd heel duur worden wil je dat custom. Je kan beter TCAdmin kopen voor ca 200 dollar. (www.tcadmin.com)

Ventrilo licentie kan je niet krijgen (en is onbetaalbaar). TS kan wel, kost ook wat (behalve als je de gratis versie gebruikt, maar dat mag dacht ik niet voor commericiel gebruik)

Aangezien tcadmin enkel op windows draait heeft hij er niets aan, hij noemt zeer duidelijk Linux servers.

@TS, het is naar mijn idee geen goed plan om te starten in de gamehosting wereld, er zijn net zoals bij webhosting teveel partijen die het aanbieden en het onderscheiden wordt hierdoor zeer moeilijk. Om deze reden doen ook enkel grote partijen als i3D.net het goed.

SF-Jeroen
05/03/08, 22:23
Aangezien tcadmin enkel op windows draait heeft hij er niets aan, hij noemt zeer duidelijk Linux servers.

@TS, het is naar mijn idee geen goed plan om te starten in de gamehosting wereld, er zijn net zoals bij webhosting teveel partijen die het aanbieden en het onderscheiden wordt hierdoor zeer moeilijk. Om deze reden doen ook enkel grote partijen als i3D.net het goed.

TCAdmin DRAAIT op windows als master ja, maar kan ook linux servers bedienen dacht ik hoor, het staat iig wel in de demo

CORRECTIE: Ik zie net dat linux niet meer compatible is (was het wel trouwens)

Stewie
05/03/08, 22:50
Ik heb begrepen dat je voor ventrillo een licentie nodig hebt om servers ervoor te laten verhuren.. maar teamspeak kan ik toch wel hosten op een dedicated?

Ook voor Teamspeak dien je een licentie aan te vragen. Je krijgt die direct, maar je moet wel maandelijks betalen aan de makers van het programma.

DeziWeb
05/03/08, 22:54
@TS, het is naar mijn idee geen goed plan om te starten in de gamehosting wereld, er zijn net zoals bij webhosting teveel partijen die het aanbieden en het onderscheiden wordt hierdoor zeer moeilijk. Om deze reden doen ook enkel grote partijen als i3D.net het goed.

Mischien een beetje offtopic, maar ik ben het daar niet mee eens. Omdat er al veel bedrijven zijn kan je beter niet beginnen?

Als je ervoor zorgt dat je alles tip top voor elkaar hebt, klaar staat voor je klanten en ook nog eens een goede prijs hebt, waarom zou het dan niet slagen?

Uiteraard komt er veel meer bij kijken, maar het argument op zich ben ik het niet mee eens

Stewie
05/03/08, 23:14
Als je ervoor zorgt dat je alles tip top voor elkaar hebt, klaar staat voor je klanten en ook nog eens een goede prijs hebt, waarom zou het dan niet slagen?
Omdat uit de topicstart blijkt dat er een gebrek aan kennis is. Commercieel zal er dus geen succes zijn.

swedendedicated
05/03/08, 23:58
Denk dat TS zich beter eerst kan gaan verdiepen in linux en ervaring opdoen door zelf thuis op een desktop linux te zetten en daarmee gaat kloten.

pim1991
06/03/08, 07:21
Zoals andere ook al zeggen lijkt mij het geen goed idee om nu direct te beginnen.
Zoals ik kan af leiden uit je beginpost heb je totaal geen idee waar je aan begint. Het is namelijk niet allemaal zo makkelijk als het lijkt. Denk ook aan licenties die je nodig hebt, boekhouding, kvk, etc.
Ook blijkt dat je geen genoeg kennis van linux hebt waar je je dus eerst in zal moeten verdiepen.
Binnenkort heb ik een controlpanel die je misschien kan overkopen voor een klein bedrag.

Conclusie van tot nu toe alle berichten.
Maak je niet druk om het controlepaneel maar ga eerst even thuis oefenen met linux :)
Denk ook aan de boekhouding etc. Waar je je beter ook even in kunt verdiepen voordat je begint.

Ik wens je veel succes, je bent trouwens 1 van de vele die willen beginnen in deze branche en sommige komen er doorheen maar niet allemaal. Bied dus goede support etc. aan.

vipeax
07/03/08, 04:17
Hallo,

Ik wil samen met een vriend een dedicated gaan huren en games erop hosten maar wij weten niet hoe je bijv.. een server moet gaan aanmaken enz. enz.. en een control panel maken weten wij ook niet..
Kost het veel geld als ik aan iemand een control panel kan laten maken of kan ik die zo van iemand anders krijgen of kopen?
Met een Control Panel bedoel ik de een panel voor de klant dat hij of zij de server kan restarten..
Ik heb begrepen dat je voor ventrillo een licentie nodig hebt om servers ervoor te laten verhuren.. maar teamspeak kan ik toch wel hosten op een dedicated?

Auch, als je al met zoeen simpele vragen zit, dan kun je dit idee beter de komende jaren aan de kant leggen. :X

Zelfs als je leert hoe je ze opzet. Wat als er eentje down gaat? Het is heel belangrijk om te weten wat er mis is, hoe je het op lost & in een korte tijd. Verder moet je ook o.a. de mods van verschillende games kennen & weten hoe ie die installeerd.

Verder: Gamers zijn (vaak!) arrogant, betalen vaak niet omdat ze na de eerste/tweede maand geen geld meer hebben & de ouders er dan achter komen dat de zoon/dochter hun aan een contract heeft gebonden waar ze de rechtsbijstand voor moeten contacteren.


Mijn advies: Bespaar je een hoop geld & ellende.

WF WebHosting
07/03/08, 11:34
Verder: Gamers zijn (vaak!) arrogant, betalen vaak niet omdat ze na de eerste/tweede maand geen geld meer hebben & de ouders er dan achter komen dat de zoon/dochter hun aan een contract heeft gebonden waar ze de rechtsbijstand voor moeten contacteren.


Mijn advies: Bespaar je een hoop geld & ellende.

Het zijn niet alleen de jongeren hoor, ook vaak oudere gamers (18+) die zich niet houden aan het kontrakt. Maar idd je kan beter je eigen focussen op het leren van linux, KvK en boekhouding.

Als je dan alles op een rijtje zet, nog eens een keer goed denken.
Want alles bij elkaar kost het ook nog het een en ander.
Hardware (mijn oma zei altijd "bespaar nooit op hardware").
Colocatie (hoever is het rijden naar het DC mocht de server crashen) (SLA?)
Onderhoud (om de zoveel tijd je servers vervangen)
Licenties (windows spla, TeamSpeak, ventrilo)
Systeembeheer

Maar als je het goed aanpakt dan kan het wel, bovenstaande in gedachten houden.
Suc6

Groet,

Blade

Bento
07/03/08, 23:49
Als je er niets vanaf weet. Doe het niet ;)

BertvArkel
08/03/08, 02:00
uuh als je meer geld wil uitgeven dan er in gaat komen doe het an vooral. Misschien moet je een kijken of je kan reselleren bijv. van i3D maar dat je iets meer service geeft of zo...

Misschien kan je wel speciale prijzen krijgen bij game hosters als je veel gaat afnemen.

heb je al een KvKtje en BTW nummer binnen ?

timmermike
11/03/08, 09:22
of je doet het zoals mij begind gewoon een eigen bedrijf als timmerman en in je avond uren begin je je eigen gamehostings bedrijf.

Zoals ik heb gedaan is dit eerst een 1 tot 2 gaan timmeren en daar geld weg leggen en dan dingen kopen nu heb ik dus 3 goeie servers. En ben bijna klaar met me site. Dus ja langzaam beginenn. ZO groot als i3d moet je nu niet doen. Deze mensen hebben niet alleen i3d moet je ondhouden. Als ik moet zeggen leuke servertjes en leuk iedee gewoon door blijven zetten. Want je zit hier op het forum waar aaleen maar webmasters of hostings bedrijven komen en die zullen je altijd zeggen neee niet goed ga zo maar door.

Ik als advies voor jou. Zoek info over gamecp aangezien je linux draait. Als je windows draait tcadmin.

Als webserver neem je directadmin deze lecensie is goedkoper dan plesk. ik werkt met direct admin.

daarbij probeer op twee servers 4 gig ram teinstaleren zo dat je meer slots kan verkopen. Wandt als je processor al met 64 slots op max is betekent meer ram of een betere processor.

Met vriendelijke Groet Wooblehosting.nl

Bento
11/03/08, 10:40
of je doet het zoals mij begind gewoon een eigen bedrijf als timmerman en in je avond uren begin je je eigen gamehostings bedrijf.
Wat doe je dan als je klanten overdags support nodig hebben? Een server crasht oid? Als je het echt goed wil doen moet je ook voldoende support leveren imho.

timmermike
11/03/08, 12:01
Wat doe je dan als je klanten overdags support nodig hebben? Een server crasht oid? Als je het echt goed wil doen moet je ook voldoende support leveren imho.

Ik ben begonnen met een timmerbedrijf en daar stop ik mee. Dus support 100% wandt dan heb ik support van 09:00 tot 18:00 en dan support als er iets aan de hand is volgens een support nummer 0900

Zo doe ik het nu.

Moet weer aan het werk spreek jullie later weer

KDISS
11/03/08, 14:26
blijf het gevaarlijk vinden om als 'leek' zoiets nog te starten in de huidige markt. Jezelf onderscheiden zal met wat je zelf allemaal aangeeft niet gaan lukken ben ik bang, maar als reseller kan je best beginnen. Neemt niet weg dat je toch echt eerst ervaring moet gaan opdoen op je pc thuis danwel op een gehuurde bak ergens in een DC.

ramp
11/03/08, 17:58
Linux kennis is erg handig als je van plan bent om een gamehosting bedrijf te beginnen. Natuurlijk kan je de games wel op windows hosten, maar je moet je niet verkijken op de licentie kosten en de verschillen mbt performance en het automatiserings gemak.

Verder is een control panel een van de weinige manieren waarop je je kan onderscheiden. Als je de kennis in huis hebt zou ik deze zelf ontwikkellen. Dat is wel een lang proces, maar uiteindelijk heb je wel de features die jij precies erin wilt hebben en een hoop vrijheid (je kan immers makkelijk aanpassingen maken), waardoor jouw panel zich kan onderscheiden van de velen kant en klaar pakketjes.

Zoals andere postens ook al aangeven, met goede wil en inzet kan je ver komen, maar zonder de benodigde kennis op te doen of erbij te halen zal je altijd op een bepaald punt blijven steken.