PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto incasso België



Maxhost
05/03/08, 22:37
Hallo conculega's,

Ik heb zojuist 2 dedicated servers van een aardige waarde verhuurt aan een Belg.
Deze meneer wil graag betalen via automatische incasso.
Zelf doe ik dit al in NL, maar weten jullie of dit ook mogelijk is in het buitenland?
Is dit lastig te regelen? Of kan het net zoals NL? Moet ik er aparte dingen voor tekenen met de bank? Een aangepast contract met de klant? Hoe zit dit?

Ik gebruik de rabobank.

Alvast bedankt!

Marin
06/03/08, 00:46
Volgens mij kan dat niet. Ik denk dat je het beste even je adviseur bij de Rabobank kunt bellen.

swedendedicated
06/03/08, 00:54
Ik vraag me dit ook af, moet toch wel kunnen met een handtekening? Als het mogelijk is zullen de kosten vrij hoog vallen denk ik zo.

DutchTSE
06/03/08, 01:38
Waarom stelt de klant zelf geen maandelijkse betaling in? Of is dit niet mogelijk bij belgische banken?

AlfaHosting
06/03/08, 08:19
Waarom stelt de klant zelf geen maandelijkse betaling in? Of is dit niet mogelijk bij belgische banken?

Dat is mogelijk. Je kan ook werken met een domicilering.

frankske
06/03/08, 09:28
Alleen moet je voor domiciliëring een nummertje aanvragen bij de Nationale Bank (van België). Ik betwijfel of je dat als Nederlands bedrijf kan. Bovendien denk ik dat je geld dan op een Belgische bankrekening gestort moet worden enz.

Maxhost
06/03/08, 22:26
Wil het graag zelf in handen hebben, anders ben je altijd afhankelijk van de klant. Hij heeft een drukke baan e.d. dus ik heb het liever zelf in handen.
Heb inmiddels bank gemaild, maar je weet hoe die zijn... Dat duurt nog wel 3 dagen:P Ik laat hun reactie hier wel achter.

braxato
07/03/08, 12:10
Volgens mij werkt automatische incasso zoals dat in Nederland heet, hier in België gewoon als een domiciliëring hoor.

hanskind
07/03/08, 12:11
SEPA lijkt mij hier van toepassing.

http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalingsverkeer/sepa_overboeking/sepa.html

Bij mijn beste weten, kun je via SEPA ook automatisch incasso's opgeven, kan daar echter 1-2-3 niets over vinden.

groenleer
07/03/08, 12:14
SEPA lijkt mij hier van toepassing.

http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalingsverkeer/sepa_overboeking/sepa.html

Heel leuk, maar een europese incasso is er volgens die site niet voor Eind 2009.

Wynand
07/03/08, 19:43
Gewone doorlopende opdrachten bestaan plots niet meer? Bij KBC en Dexia/Bacob ben ik er 100% zeker van dat dit mogelijk is, met de andere heb ik geen ervaring.

Maxhost
07/03/08, 22:08
Heb inmiddels contact gehad met de bank. Automatische incasso uit belgië is helaas (nog) niet mogelijk. Toch bedankt voor jullie antwoorden.

Wynand
07/03/08, 22:17
Precies daarom dat ik doorlopende opdrachten aanhaal.. Hij moet dan enkel een getalletje wijzigen als er een keer extra kosten aan komen vanwege extra dataverkeer, remotehands, whatever.