PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant claimt dat emails niet aankomen



WF WebHosting
05/03/08, 00:11
Hallo,

Ik heb sinds kort een klant die claimt dat zijn emails niet aankomen. Hij heeft dat gechecked door met een gmail en hotmail account een test bericht te sturen naar zijn inbox.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Mijn eigen emails komen gewoon binnen en ik kan niets vreemds vinden in de spam lookup functie van het forum (mocht hij dus op een spamlist staan).

Volgens mij is er al eerder zoiets geweest echter de zoek functie van wht forum geneert een foutmelding bij mij.



Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 17 bytes) in /mnt/data/www/webhostingtalk.nl/htdocs/search.php on line 884


Iemand suggesties waar dit aan kan liggen?

groet,

Blade

tomzev
05/03/08, 00:24
check je logs of je een mailtje ziet binnenkomt

bakkerl
05/03/08, 00:33
staan de MX records voor de klant uberhaupt wel goed?

WF WebHosting
05/03/08, 00:33
Heb het net getest met een test account van zijn domein (na zijn goedkeuring uiteraad)
Email komt gewoon binnen, niks geen delay of wat dan ook.

Toevallig hebben we ook nog dezelfde access provider dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik weet het ook niet, denk dat het bij hem zelf ligt of zo.

groet,

Blade

ja mx record staat ook goed
Dubbel gechecked met die van mijn eigen domein en is precies hetzelfde muv de domein namen natuurlijk.

Groet,

Blade

crazycoder
05/03/08, 00:47
Bied jij ook webmail aan? Zo ja, laat daarin kijken.

99 van de 100 keer dat klanten hard roepen dat e-mail niet aankomt hebben ze in outlook of welke mailclient ze dan ook moge gebruiken een rule staan waardoor alle mail gefilterd wordt.
Met lookout 2007 is het nog leuker, als je daar niet oppas smijt het e-mail gelijk naar de eeuwige digitale jachtvelden. Iets met spamfilteren ofzo.

WF WebHosting
05/03/08, 00:51
Goed idee.
Ik bied inderdaad ook webmail aan.
Hij heeft wel via zijn controle panel een redirect gezet naar de access provider.

Zal het morgen doorzetten naar hem dat ie eerst zijn webmail moet checken.

Groet,

Blade

Caspar Gomez
05/03/08, 01:03
Kijk in zijn inbox voor hem?
Eventueel met zijn username/password.
Met qmail kan het ook vrij éénvoudig zonder zijn username/password.
Dan kun je kijken in hoeverre je tests succesvol zijn.
En anders kan de klant gewoon zelf aantonen, wanneer er problemen optreden als jouw tests gewoon goed gaan.

Ik vraag hier normaal altijd om de gebruikersnaam en wachtwoord van de klant en doe wat test via Server-SMTP, ADSL-SMTP en Hotmail-SMTP.
Vaak blijkt het inderdaad vals alarm.

crazycoder
05/03/08, 06:42
Goed idee.
Ik bied inderdaad ook webmail aan.
Hij heeft wel via zijn controle panel een redirect gezet naar de access provider.

Zal het morgen doorzetten naar hem dat ie eerst zijn webmail moet checken.

Groet,

Blade
Juist ja. Op dit moment zijn er teveel factoren. Dus eerst die redirect weg, dan kijken of de mail aankomt. Kans is redelijk groot dat iets als antispam voorkomt dat de mail aankomt.

Overigens zou jij in je logfiles de mail moeten kunnen zien.

wonko
05/03/08, 07:43
Kijk gewoon in je logfiles als je de mail ziet aankomen of niet. Het kan niet zo moeilijk zijn om een bepaalde mail zo te traceren tot in de mailbox van de gebruiker (of het punt waar hij terug verstuurd wordt naar de access-provider (via de redirect)).