PDA

Bekijk Volledige Versie : Dual cpu plug and play?



Bob2
01/03/08, 16:29
Tech specs: mainboard supermicro X7DWN+
Centos 5 + Virtuozzo

Is een tweede cpu plug and play of komt hier meer bij kijken? In dat geval plaats ik er gelijk twee ;)

marcel5
01/03/08, 16:54
Houd dan wel rekening met max. 80W extra stroomverbruik, dat kan je extra gaan kostten.

GlennMatthys
01/03/08, 17:12
Dat is "plug and play" ja.

Nielsvk
02/03/08, 18:03
Volgens mij bedoeld TS dat je zonder de server/pc uit te zetten er een bij kan plaatsen? (kan zijn dat ik het mis heb :X) Volgens mij brengt dit wel een risico met zich mee, hehe..

Bob2
02/03/08, 18:05
Volgens mij bedoeld TS dat je zonder de server/pc uit te zetten er een bij kan plaatsen? (kan zijn dat ik het mis heb :X) Volgens mij brengt dit wel een risico met zich mee, hehe..

Nee bedoel niet hot swap... lijkt me een gevaarlijke bezigheid :)

Nielsvk
02/03/08, 18:13
Hehe, vond het al een raar idee idd. :)

Magus
03/03/08, 10:16
denk dat het erover gaat of je dan opnieuw je OS moet installeren, iets moet instellen, of dat je gewoon 'server uit'-'cpu erbij'-'server aan' kunt doen zonder problemen.

Bij windows OS-en levert het wel een herinstallatie op meen ik.

pierce
03/03/08, 10:38
denk dat het erover gaat of je dan opnieuw je OS moet installeren, iets moet instellen, of dat je gewoon 'server uit'-'cpu erbij'-'server aan' kunt doen zonder problemen.

Bij windows OS-en levert het wel een herinstallatie op meen ik.

Nee hoor, je hoeft alleen maar een bestand te extracten van je windows cd.
Hier is ergens een KB artikel over te vinden.

Waupiman
26/03/08, 22:18
Dit zou hardware matig plug and play moeten zijn. Software matig kan dit problemen opleveren. Ingeval van Linux wil een hardware initialisatie nog wel eens wonderen doen!

DutchTSE
27/03/08, 15:11
Dit zou hardware matig plug and play moeten zijn. Software matig kan dit problemen opleveren. Ingeval van Linux wil een hardware initialisatie nog wel eens wonderen doen!
En op linux niet vergeten vanaf het begin SMP aan te zetten, voor dual CPU ondersteuning. Sowieso is vanaf het begin het makkelijkst.