PDA

Bekijk Volledige Versie : Error connecting to MySQL: Access denied for user 'da_admin'@'localhost'



beetle
29/02/08, 20:34
Ik krijg ineens een:

Error connecting to MySQL: Access denied for user 'da_admin'@'localhost' (using password: YES)
Repair guide: http://help.directadmin.com/item.php?id=45

ik heb geen paswoorden gewijzigd, en heb alle paswoorden nog, maar blijken toch niet meer te werken

via bovenstaande link staat een beschrijving voor redhat, ik draai debian en

mysqld_safe --skip-grant-tables & geeft command not found,

hoe doe ik dit dan in debian?

SF-Jeroen
29/02/08, 23:13
Heb je wel flush priveledges gedaan?

beetle
01/03/08, 09:34
ik kom niet in de mysql commandline

dit geeft

ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

ik probeer het volgende: eerst ik stop mysql en dan ik start met : /etc/init.d/mysqld start --skip-grant-tables --skip-networking &
volgens mij zou ik nu zonder password moeten kunnen inloggen,

maar eveneens: ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO )

Mark17
01/03/08, 11:00
@Beetle heb je toevallig het wachtwoord van MySQL voor de user da_admin aangepast in de MySQL database of de config van DirectAdmin? Kun je met een andere gebruiker als da_admin of root nog wel inloggen?

Lees ook even de oplossing in: http://www.webhostingtalk.nl/directadmin/131867-acces-denied-da_admin.html?highlight=da_admin

Het is het proberen waard!

beetle
01/03/08, 12:06
Het andere topic had ik ook gelezen,

echter als ik ingeef

/etc/init.d/mysqld stop
/etc/init.d/mysqld start --skip-grant-tables &
krijg ik starting mysqld [OK]

nu een lege regel

als ik dan ingeef use mysql ofwel USE mysql krijg ik beide keren

-bash: USE: command not found
[1]- Done /etc/init.d/mysqld start --skip-grant-tables
server:~#

uit /usr/local/directadmin/scripts/setup.txt haal ik mijn paswoorden

heb geen paswoorden gewijzigd, alleen het admin paswoord, maar daarna heb ik nog databes kunnen aanmaken, dus dit is wel goed gegaan

ik heb dus wel het install ww, maar kom phpmyadmin alleen in als admin, en heb alleen rechten in de al aangemaakte databases
als welke user zou je phpmyadmin in moeten? als da_admin? dit werkt elk geval niet met password uit de .txt

dirk939
01/03/08, 13:58
/etc/init.d/mysqld start --skip-grant-tables &

Zo wordt --skip-grant-tables genegeerd.

find / -name mysqld_safe
/pad/naar/mysqld_safe --skip-grant-tables --skip-networking &
mysql -u root -p

Mark17
01/03/08, 14:25
uit /usr/local/directadmin/scripts/setup.txt haal ik mijn paswoorden

heb geen paswoorden gewijzigd, alleen het admin paswoord, maar daarna heb ik nog databes kunnen aanmaken, dus dit is wel goed gegaan

ik heb dus wel het install ww, maar kom phpmyadmin alleen in als admin, en heb alleen rechten in de al aangemaakte databases
als welke user zou je phpmyadmin in moeten? als da_admin? dit werkt elk geval niet met password uit de .txt

In het geval het wachtwoord in /var/log/directadmin/install.log niet werkt dan is het wachtwoord in de MySQL database dus gewijzigt. Daar zul je dan ook het probleem weer moeten verhelpen.