PDA

Bekijk Volledige Versie : MySQL update voor RAQ550



mellie
29/02/08, 13:09
Weet iemand waar je nog een 'ouderwetse'RAQ550 MySQL install kan verkrijgen zonder over te stappen op Rackstar?
Er zijn toch nog wel ergens MYSQL installatie bestanden te pakken, ook al zijn ze oud? ik had er een gevonden, maar die geeft een error op mijn RAQ als ik deze wil installeren.

Randy
29/02/08, 13:24
Gewoon Rackstar installeren, alle Rackstar-packages eraf halen en Directadmin erop. Of het yum systeem gebruiken voor je updates. Werkt perfect!

mellie
29/02/08, 14:44
Gewoon Rackstar installeren, alle Rackstar-packages eraf halen en Directadmin erop. Of het yum systeem gebruiken voor je updates. Werkt perfect!


Ik heb persoonlijk geen ervaring met Rackstar, maar ik maak zo op dat dit een goed alternatief is, maak jij gebruik van de gratis rackstar installatie?
en wat bedoel je met het Yum systeem?

Ik ga nu toch overwegen om over te gaan op een rackstar installatie.

bedankt alvast randy

Ramoonus
29/02/08, 15:47
je hebt ook nog; Strongbolt OS

Randy
29/02/08, 16:34
Het verschil tussen Strongbold en Rackstar is minimaal. Rackstar is gebaseerd op Fedora 7 (Heel nieuwe packages), Strongbold op CentOS (langere support, oude packages). Daarnaast is de laatste versie niet gratis.

Mijn eigen speeldoos, een Raq 550 draait inderdaad met de Fedora 7 + DirectAdmin installatie met de basisinstallatie van Rackstar. `

mellie
01/03/08, 14:13
Nu heb ik toch een vraagje,
Ik heb de Rackstar nu geinstalleerd staan op RAQ550.
Ziet er allemaal super uit en ik heb hem ingesteld, dat lukt dan nog net :P zoals het hoort.
Maar als ik een index.html upload in de ftp map blijf ik de melding krijgen Url kan niet op de server worden gevonden.
Als ik de map opbouw bekijk via telnet snap ik niet waar de "user"omgeving zich nu bevind. Ik zet de index.html netjes in de ftp map, maar hij pakt hem niet op? Zie ik iets over het hoofd? moet ik handmatig nog wijzigen in de map structuur? ik heb tot de late uurtjes ermee zitten vechten, kan iemand mij wellicht een klein beetje op weg helpen?

Op de RAQ550 werkte alles gewoon, maar ik wilde graag mijn PHP wat opschroeven en dus besloot ik de rackstar er over heen te zetten. en nu krijg ik niet eens meer een bestand gepubliceerd.

Als ik wat gegevens moet geven, roep maar.

Randy
01/03/08, 14:23
Voor je domein/ip: probeer het eens in /var/www/html en niet in /home/admin

Je rackstar PHP kun je niet updaten, dan moet je eerst alles verwijderen en dan nieuw installeren (met YUM bijvoorbeeld). Of makkelijker: Directadmin installeren.`

mellie
01/03/08, 22:02
Ik heb alle Yum beschikbare updates bekeken, maar nog even niet geinstalleerd, dit is nieuw voor mij, dus ben wat voorzichtig.

Weet iemand of het na het updaten van Yum nog mogelijk is over te schakelen naar eventueel een direct Admin?

en hoe kan ik de mappen onder de /home directory benaderen? ik kan via root komen tot de /Home directory, maar als ik de map users onder home opvraag krijg ik de melding dat deze map of bestand niet bestaat.
en kan je deze mappen ook handmatig in telnet aanmaken?

Randy
02/03/08, 01:09
Nee, enkel met useradd zal hij de juiste /home/$user toevoegen. Gewoon _alle_ rackstar packages verwijderen en voor 4 tientjes DirectAdmin kopen. (internal, 20+ prijs) of iemand inhuren die het voor je fixed. Dan kun je nog weel een jaar of drie plezier aan de Cobalt hebben.

mellie
03/03/08, 12:47
goed, ik ga hier dus zelf niet uitkomen.
wie kan/wil mij dan helpen om het beestje te updaten, tegen vergoeding natuurlijk. Het moet alleen niet te gek worden, het is een hobby server, ik ben geen bedrijf, maar ben natuurlijk wel bereid te betalen ;)
Zo overweeg ik ook de Rackstar upgrades af te nemen, maar omdat ik dus niet eens de website gepubliceerd krijg onder de user die ik heb aangemaakt onder Rackstar, wil ik zeker zijn dat er geen kink in de kabel zit. :rolleyes:

Randy
03/03/08, 13:26
Staat je server thuis of hangt deze in een datacentrum? Ik kan eventueel wel behulpzaam zijn. Doe dagelijks niets anders... Maar dan even je exaxte wensen mailen/msn'en: randy@aklmedia.nl