PDA

Bekijk Volledige Versie : Support vragen via forum hoster



rgh
28/02/08, 13:32
Hoi,

Er is een probleem met een domeinnaam van een vriend van mij die ik ondergebracht heb bij mijn hoster.

Tot nu toe was ik zeer te spreken over deze hoster, maar nu absoluut niet meer.

Deze hoster heeft Direct Admin.

Als ik een website online wil zetten zie ik niet de map Public_html in zijn account staan via het ftp programma.

Een simpele html bestand met de naam index.html is ook niet zichtbaar op het net als ik hem online zet. Dit komt gewoon omdat public_html ontbreekt.

Ik hiervoor hoster een mail gestuurd met de vraag om hier naar te kijken.

Krijg ik opees een mailtje terug van zie rode tekst:

Bedankt voor je e-mail.

De email die je hebt gestuurd is een supportvraag die wij graag behandelen via ons forum. Wij geven veel van onze support via ons forum om een schatkist aan veelgestelde vragen en antwoorden te ontwikkelen. Vaak is een vraag al eens eerder gesteld, zodat het antwoord inmiddels al te vinden is op het forum.

Vragen die persoonlijke communicatie vereisen, zoals privacygevoelige onderwerpen (bijvoorbeeld het resetten van een wachtwoord) kunnen natuurlijk wel per e-mail gesteld worden.

Om efficiënt een antwoord op je vraag te vinden kun je de volgende stappen ondernemen:

1. Kijk of je een antwoord kunt vinden in onze handleiding, te vinden op http://www.onzinnaamverzinnu.nl/handleiding/
2. Kijk of je een antwoord kunt vinden op ons forum door gebruik te maken van de zoekfunctionaliteit op http://forum.onzinnaamverzinnu.nl/search.php
3. Als je dan nog geen antwoord hebt kunt je de vraag stellen op het forum, te vinden op: http://forum.onzinnaamverzinnu.nl/

Je kunt jezelf op het forum registreren via http://forum.onzinnaamverzinnu/profile.php?mode=register .

Kom gerust ook vaker langs op het forum. Wie weet kun je iemand anders helpen met een probleem waar zij tegenaan lopen.


Nu moet ik mij opeens registreren om geholpen te worden, nou dit pik ik dus niet.

Maar het niet kunnen publiceren van een website hoef ik echt niet via een publiekelijk forum te laten lopen, niemand anders gaat wat aan wat de problemen zijn.

Tot voor kort had ik gewoon e-mail support.

Ik krijg nu ook geen verdere reacties meer van provider hoe dit probleem op te lossen.

Het betreft hier jaar contract, vind dit eerlijk gezeg wanprestatie die ze doen, kan mijn vriend er onder uit?

AlfaHosting
28/02/08, 14:17
Tot voor kort had ik gewoon e-mail support.

Ik krijg nu ook geen verdere reacties meer van provider hoe dit probleem op te lossen.

Het betreft hier jaar contract, vind dit eerlijk gezeg wanprestatie die ze doen, kan mijn vriend er onder uit?

Ik denk niet dat je dit kan bestempelen als wanprestatie, aangezien ze je nog wel willen verder helpen alleen op een andere manier.

Behalve als je een contract hebt afgesloten waarin vermeld staat welke vorm van support je krijgt denk ik dat er niets anders opzit dan je te registreren. Als je echt zo tevreden bent over de hoster is dit ook maar een éénmalig werk.

rgh
28/02/08, 14:20
Het punt is de manier waarop, en dit toch een fout is die bij hun ligt en dit toch alleen maar opgelost kan worden, door nieuwe aanmaak in DirectAdmin, dat is iets wat je niet via het forum van de website hoeft te vragen.

EHS-Jerre
28/02/08, 14:21
is een registratie nu zoveel gevraagd?
bovendien worden er wellicht geen persoonlijke gegevens behandeld, dus ik zie niet waarom het niet via een forum kan?

AlfaHosting
28/02/08, 14:25
Het punt is de manier waarop, en dit toch een fout is die bij hun ligt en dit toch alleen maar opgelost kan worden, door nieuwe aanmaak in DirectAdmin, dat is iets wat je niet via het forum van de website hoeft te vragen.

Persoonlijk vind ik een forum ook niet echt de manier om support te geven (misschien wel als iets ernaast) maar dat is natuurlijk een keuze van het desbetreffende bedrijf.

Als je niet tevreden bent kan je alleen nog verhuizen, het is wel geen reden om dit als wanprestatie in te roepen vrees ik.

Ramon Fincken
28/02/08, 14:26
een probleem is dat je op dat forum niet direct alle wachtwoorden kan vertrekken omdat mogelijk iedereen het kan lezen ..

pierce
28/02/08, 14:30
Een goede provider zal naar mijn idee nooit een forum als primair support systeem gebruiken, dat je het er naast doet als extra'tje is wat anders, en dan nog heb ik er mijn twijfels over.
Ze bieden zeker ook geen telefonische support....?

AlfaHosting
28/02/08, 14:37
een probleem is dat je op dat forum niet direct alle wachtwoorden kan vertrekken omdat mogelijk iedereen het kan lezen ..

Stond ook in de hoster zijn mail:

"Vragen die persoonlijke communicatie vereisen, zoals privacygevoelige onderwerpen (bijvoorbeeld het resetten van een wachtwoord) kunnen natuurlijk wel per e-mail gesteld worden."


Een goede provider zal naar mijn idee nooit een forum als primair support systeem gebruiken, dat je het er naast doet als extra'tje is wat anders, en dan nog heb ik er mijn twijfels over.
Ze bieden zeker ook geen telefonische support....?

Sommige budgethosters doen dit wel.

rgh
28/02/08, 14:53
het is inderdaad een budget hoster, maar tot voor kort was prima support via mail.

AlfaHosting
28/02/08, 15:03
het is inderdaad een budget hoster, maar tot voor kort was prima support via mail.

Misschien is het een groeiende budgethoster ? Dan loopt het in de beginfase erg goed maar éénmaal men meer klanten heeft wordt support via mail misschien minder houdbaar en schakelt men over naar alternatieven in de hoop dat klanten zelf de antwoorden gaan vinden op vragen. Vaak is iemand extra inschakelen nog niet betaalbaar in een groeifase.

Budgethosting is nu eenmaal gebaseerd op een groot aantal klanten om winst te kunnen maken. Daar kunnen soms nadelen aan zitten.

rgh
28/02/08, 15:38
Ze hebben inderdaad behoorlijke groeistuipen gehad de laatste tijd. Bij ispgids lees je ook niets anders als lovende woorden over hun.

Toevallig zojuist een mailtje van hun gekregen dat het account gereset is, en dat nieuwe inlog gegevens naar vriend zijn doorgestuurd.

TinCan
28/02/08, 21:19
Ik vind het van jou een nogal absurde reactie. Ze zeggen toch niet dat ze je niet willen helpen. Veel hosters, waaronder veel grote, hebben al FAQ/handleiding pagina, om zo simpele vragen te voorkomen.

Magus
29/02/08, 10:50
Wellicht staat er op dat forum nog een 'sticky' met een email adres, waar supportvragen die niet via het forum beantwoord kunnen worden naartoe gestuurd kunnen worden. Op die manier dwingen ze 'RTFM' af, en beperken ze de tijd die ze aan support kwijt zijn.

Erg fijn is deze manier van support uiteraard niet, maar zoals al veel op dit forum gezegd kun je niet al teveel van budgethosters verwachten. Ze moeten de servers up and running houden, en dan is je eurootje/maand wel weer opverbruikt.

en een kleine tip, iets wat je had kunnen vinden op de directadmin website en wellicht op het forum van je hoster:

je kunt ook uploaden naar /domains/domeinnaam.ext/public_html ;)

EHS-Jerre
29/02/08, 12:06
wel misschien is het aangenamer om persoonlijke support te krijgen, anderzijds kan ik ook bedenken dat zulke support niet altijd direct beschikbaar is.
Als er zo een forum voor handen is kan de klant kijken of er iemand anders een gelijkaardig probleem had en wat de oplossing was, zodat hij ook sneller geholpen is.