PDA

Bekijk Volledige Versie : DIS Hosting failliet



Pagina's : [1] 2

Pur
28/02/08, 12:16
Iemand roept dat DIS Hosting failliet is:

http://mistac.jaiku.com/presence/27388524

Heeft iemand meer informatie over het waarheids gehalte want ik kan verder niks vinden. Netwerk is nog steeds up & running. Website van DIS is nog steeds in de lucht en vermeld er ook niks over..

Randy
28/02/08, 12:23
Er staan geen aantekeningen in het insolventieregister.

Glenn
28/02/08, 12:25
Hopen dat m'n Fiberworld inkoop lijnen nog wel even blijven draaien. We hebben nu echt de capaciteit niet om al die lijnen als een malle te migreren.

Pur
28/02/08, 12:33
Het klant systeem waar je je dataverkeer kon zien en toegang aanvragen tot het DC ligt er in ieder geval wel uit.

MeKKeR
28/02/08, 12:54
DIS Hosting != Fiberworld sinds vorig jaar, hele zwikje is toen uit elkaar gevallen.

Fiberworld zit nu bij Abel Telecom o.i.d. in (iig op zelfde adres), zover ik weet (zie adressen op de sites, haskeruitgang 105 in Heerenveen).

Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik.

Glenn
28/02/08, 12:59
DIS Hosting != Fiberworld sinds vorig jaar, hele zwikje is toen uit elkaar gevallen.

Fiberworld zit nu bij Abel Telecom o.i.d. in (iig op zelfde adres), zover ik weet (zie adressen op de sites, haskeruitgang 105 in Heerenveen).

Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik.

Gezien de site van Abel en de medewerkers die ik er te spreken krijg heeft het nog wel allemaal verbanden met elkaar.

---

Ok, even gebeld met DIS Hosting. Het verhaal is waar. DIS Hosting is sinds 12 uur vannacht failliet. Er komt zodirect een persbericht uit, komt een melding op de website van DIS en Webwereld gaat er ook over berichten.

Het is niet bekend wat voor gevolgen het heeft. Het is wel zo dat medewerkers niets meer mogen doen.

Fiberworld staat los van DIS en blijft wel doordraaien.

KDISS
28/02/08, 13:15
leuk om dit te lezen... of juist even niet. Ben benieuwd naar het persbericht.

Randy
28/02/08, 13:17
Iemand een idee wie de curator is? Eens kijken of we wat weg kunnen kaufen :)

Glenn
28/02/08, 13:18
Iemand een idee wie de curator is? Eens kijken of we wat weg kunnen kaufen :)
Het schijnt nog niet bekend te zijn wie de curator is, aldus iemand van de administratie die ik net aan de lijn had.

Pur
28/02/08, 13:35
Ok, even gebeld met DIS Hosting. Het verhaal is waar. DIS Hosting is sinds 12 uur vannacht failliet. Er komt zodirect een persbericht uit, komt een melding op de website van DIS en Webwereld gaat er ook over berichten.

Het is niet bekend wat voor gevolgen het heeft. Het is wel zo dat medewerkers niets meer mogen doen.


Ik ben benieuwd.... Gelukkig is de server die daar hangt niet zo heel belangrijk maar ben wel benieuwd naar of het e.e.a. nog lang blijft draaien en hoe we onze server terug gaan krijgen.

flashbanger
28/02/08, 13:52
Zojuist heb ik gebeld met DIS - Hosting, failisement is uitgesproken.

Pur
28/02/08, 15:07
http://pro.tweakers.net/nieuws/52158/dis-hosting-vraagt-faillisement-aan.html

Glenn
28/02/08, 15:07
Dis Hosting vraagt faillisement aan

Door Dimitri Reijerman, donderdag 28 februari 2008 15:02, submitter: mc-lapwing

Dis Hosting uit Heerenveen wordt naar alle waarschijnlijkheid nog deze week failliet verklaard. Klanten van het hostingbedrijf zouden veel last van het faillisement hebben ondervonden, omdat zij van niets wisten.

DIS Hosting logoOnder andere internetonderneming DDS moest op het laatste moment noodgedwongen zijn bij Red Bus ondergebrachte hardware in allerijl verhuizen naar een andere locatie, omdat het bedrijf niet op de hoogte was gebracht van de financiële problemen bij het hostingbedrijf. Hierdoor lagen woensdagavond tussen 22.00 en 2.00 uur een groot deel van de webdiensten van het bedrijf plat. Het e-mailverkeer bleef nog wel in de lucht, omdat deze door Leaseweb wordt verzorgd. Paul Vogel, bedrijfsleider van DDS, noemt tegenover Tweakers.net de gehele operatie een uiterst vervelende en stressvolle ervaring. "Wij hebben geprobeerd de schade nog zoveel mogelijk te beperken. Normaal kost een migratie weken of maanden, nu was het snel improviseren."

Harmen Dam, directeur van Dis Hosting en aanvrager van het faillisement, noemt de zaken 'vervelend' maar zegt tot op het laatste moment in onderhandeling te zijn geweest met een overnamepartij. Hij zou teveel klanten hebben, naar eigen zeggen ongeveer tienduizend, om op tijd bij hen te melden dat zij hun heil elders moesten gaan zoeken. Dam heeft bij de rechter in Leeuwarden gevraagd om een zijn klanten 14 dagen de tijd te geven om een andere hostingpartner te vinden. Toch zal er meer haast nodig zijn, want de servers van Dis Hosting in het datacenter Telecity 3 krijgen per maandag geen stroom meer.

Tweakers.net

Toon
28/02/08, 15:49
Denk dat er weinig weg te kaufen valt ;)

®on
28/02/08, 15:58
Als je Harry een beetje gevolgd hebt de afgelopen jaren, snap je al snel het volgende:

Dam kocht de hostingprovider vorig jaar van Dis-Europe. "De cijfers waren heel goed," zegt Dam, "maar achteraf bleken er lijken in de kast te zitten. Er was trammelant met heel veel klanten."
http://webwereld.nl/articles/50088/dis-hosting-failliet-verklaard.html

Glenn
28/02/08, 16:33
Goed, we zijn net gebeld door Dis Hosting. Ze verzochten ons z.s.m. alle domeinregistraties als de wiedeweerga te verhuizen. Ze gaan namelijk hun SIDN account opheffen.

Dit is ook een advies voor andere klanten van Dis, aldus de medewerker van Dis die ik aan de lijn had.

Swiftway-UK
28/02/08, 16:40
Goed, we zijn net gebeld door Dis Hosting. Ze verzochten ons z.s.m. alle domeinregistraties als de wiedeweerga te verhuizen. Ze gaan namelijk hun SIDN account opheffen.


Dat is vreemd, hoort de curator zo een besluit niet te nemen na faillisement?

pierce
28/02/08, 17:24
Dat is vreemd, hoort de curator zo een besluit niet te nemen na faillisement?


Afgezien van het feit of de curator dit zou moeten besluiten of niet zou ik sowieso domeinen, servers, etc verhuizen naar een andere partij. De kans dat het namelijk allemaal vloeiend overgaat naar een andere provider is denk ik erg klein...

Glenn
28/02/08, 17:27
Dat is vreemd, hoort de curator zo een besluit niet te nemen na faillisement?

Geen idee, ik weet alleen wel dat ik dit de Dis meneer tegen mij hoorde zeggen ;)

HighFly
28/02/08, 17:29
Denk dat klanten blij mogen zijn dat het nieuws al was uitgelekt. Tenminste diegene die voor het faillissement hun spullen hebben mogen/kunnen ophalen.

Diegene die na het faillissement spullen ophalen en dat gaat terug tot middernacht op de dag van faillissements uitspraak dienen goed op te passen, want de Curator is vanaf het moment van faillissement de 'baas' en kan zelfs, met hulp van de rechterlijke macht, transacties (zelfs tot 1 jaar voor faillissement) terug draaien. Denk bijv. aan een bedrijfspand verkoop, net 1 maand voor faillissement. :D.

Dus als je nu nog servers ophaald of domeinnamen verhuisd loop je de kans op gerechtelijke stappen. Beter is informeren bij je advocaat wat je wel/niet mag doen.

Maar... zeg ik er gelijk bij, de meeste curatoren snappen totaal niet hoe om te gaan met hosting, domeinnamen en/of internetbedrijven.

Groet,
HighFly

pierce
28/02/08, 17:32
Denk dat klanten blij mogen zijn dat het nieuws al was uitgelekt. Tenminste diegene die voor het faillissement hun spullen hebben mogen/kunnen ophalen.

Diegene die na het faillissement spullen ophalen en dat gaat terug tot middernacht op de dag van faillissements uitspraak dienen goed op te passen, want de Curator is vanaf het moment van faillissement de 'baas' en kan zelfs, met hulp van de rechterlijke macht, transacties (zelfs tot 1 jaar voor faillissement) terug draaien. Denk bijv. aan een bedrijfspand verkoop, net 1 maand voor faillissement. :D.

Dus als je nu nog servers ophaald of domeinnamen verhuisd loop je de kans op gerechtelijke stappen. Beter is informeren bij je advocaat wat je wel/niet mag doen.

Maar... zeg ik er gelijk bij, de meeste curatoren snappen totaal niet hoe om te gaan met hosting, domeinnamen en/of internetbedrijven.

Groet,
HighFly

Over je eigen apparatuur zoals een colocated server ben je eigen baas, daar heeft een curator m.i. niks over te zeggen. Voor domeinnamen geldt dat deze niet partij afhankelijk zijn en dat je ze dus zonder problemen kan wegverhuizen.

Toon
28/02/08, 17:35
Een heleboel domeinnamen zijn al elders ondergebracht.
Zo zie ik een boel .eu's naar IS.nl gaan.

http://www.yourhosting.nl/verhuis_verhuizing_verhuizen_domeinnaam.html

En yourhosting gaat er maar meteen gebruik van maken.
Achja, je moet iets om klanten te krijgen :D

joriz
28/02/08, 18:00
Ik vraag me af wat voor conclusies dit faillissement heeft voor Dis telecom, Dis nogwat en Fiberworld. Ik zie bij de KvK dat dit losse BV's zijn maar het lijkt me niet goed als dochterbedrijven (of hoe de constructie ook werkt) opeens wegvallen.

HighFly
28/02/08, 18:21
Over je eigen apparatuur zoals een colocated server ben je eigen baas, daar heeft een curator m.i. niks over te zeggen. Voor domeinnamen geldt dat deze niet partij afhankelijk zijn en dat je ze dus zonder problemen kan wegverhuizen.

Je bent baas over je eigen (colo)server. Maar als de eigenaar (op dat moment de curator) geen server meer uit de ruimte laat verdwijnen kun je 100x de baas zijn, maar je bent ze wel (tijdelijk) kwijt en je kan er niet bij!
Helemaal als er bank- of belastingbeslag op ligt. Dan gaan ze eerst alles 'rustig' uitzoeken. Om geen verdere onkosten te maken gooien ze de stroom eraf. En schadevergoeding? "nope, overmacht" zeggen ze dan.

Wat ik eigenlijk wou aangeven is dat je wel op moet passen om zomaar spullen weg te halen, zeker als een bedrijf failliet is.

Blijft onverlet dat jij gelijk hebt dat je de baas bent en blijft. Daarom ben ik blij voor diegenen die nog wel (net op tijd) hun server konden oppakken.

dreamhost_nl
28/02/08, 18:34
Ze gaan namelijk hun SIDN account opheffen.


Dat is m.i. geheel niet mogelijk. Een deelnemer cat. I bij de SIDN kan pas stoppen, zodra er geen domeinnamen meer bij die deelnemer zijn geregistreerd. Wellicht is dat nu juist de bedoeling?

Toon
28/02/08, 18:38
Dat ligt bij faillisement toch wat anders denk ik :)

jeffrey
28/02/08, 18:39
Een heleboel domeinnamen zijn al elders ondergebracht.
Zo zie ik een boel .eu's naar IS.nl gaan.

http://www.yourhosting.nl/verhuis_verhuizing_verhuizen_domeinnaam.html

En yourhosting gaat er maar meteen gebruik van maken.
Achja, je moet iets om klanten te krijgen :D
Geen domme jongens daar.
Gewoon inspelen op een feit dat reeds het nieuws heeft bereikt.

Swiftway-UK
28/02/08, 18:45
Van Tweakers.net

"Hierbij berichten wij dat wij op grond van een financieringsovereenkomst met Dis Hosting (vennootschappelijk te noemen Internet Online BV, Momandary BV en ISD Holland BV), (hierna te noemen: Dis Hosting) pandhouder zijn van het klantenbestand. De relatie tussen u en Dis Hosting is onderdeel van dit klantenbestand.
Dit klantenbestand willen wij wellicht aanwenden ter overdracht aan een derde partij. We gaan er hierbij van uit dat u instemt gaat met de contractovername. Voor vragen zijn wij bereikbaar. Per email kan dit naar .....@......"

Zou een mail naar klanten van DIS hosting zijn van Bon Advies BV
Nu is de vraag, wie zit er achter Bon Advies BV? iemand met KVK backend toegang die dit eens kan uitzoeken ?

Iljan
28/02/08, 21:00
Geen domme jongens daar.
Gewoon inspelen op een feit dat reeds het nieuws heeft bereikt.

Heb er een reseller account, werkt goed, nooit geen bandje van zoveel wachtenden...:p

hires
28/02/08, 22:11
Heb er een reseller account, werkt goed, nooit geen bandje van zoveel wachtenden...:p

Ja klopt, goeie club. Er werkt trouwens ook een Iljan bij die club. Toeval? ;)

Overigens denk ik dat als een curator de regels uitmaakt vanaf nu, dat je zeer binnenkort niet meer bij je rack kan en geen enkele hardware meer kan ophalen ook al wil je dat graag. Juist omdat die curator niet begrijpt wat colocatie betekent zal hij de boel in de hand willen houden en de deur tijdelijk op slot doen.

Daarnaast: als Telecity besluit om de stroom eraf te halen omdat zij denken dat recht te hebben (en waarschijnlijk omdat er een aantal rekeningen niet betaald is) dan zal de curator het voor elkaar moeten krijgen om de stroom up te houden om zo de hardware in de lucht te houden. Als dat niet lukt en de stroom gaat er maandag af (aldus een eerder bericht) dan moet je als klant ernstig gaan nadenken of het niet toch een goed idee was om alles dubbel uit te voeren... bij verschillende leveranciers... Lastig.

Mark17
28/02/08, 22:51
Ja klopt, goeie club. Er werkt trouwens ook een Iljan bij die club. Toeval? ;)

Overigens denk ik dat als een curator de regels uitmaakt vanaf nu, dat je zeer binnenkort niet meer bij je rack kan en geen enkele hardware meer kan ophalen ook al wil je dat graag. Juist omdat die curator niet begrijpt wat colocatie betekent zal hij de boel in de hand willen houden en de deur tijdelijk op slot doen.

Daarnaast: als Telecity besluit om de stroom eraf te halen omdat zij denken dat recht te hebben (en waarschijnlijk omdat er een aantal rekeningen niet betaald is) dan zal de curator het voor elkaar moeten krijgen om de stroom up te houden om zo de hardware in de lucht te houden. Als dat niet lukt en de stroom gaat er maandag af (aldus een eerder bericht) dan moet je als klant ernstig gaan nadenken of het niet toch een goed idee was om alles dubbel uit te voeren... bij verschillende leveranciers... Lastig.

Stel de curator geeft de servers niet mee en maandag gaat de stroom eraf dan vraag ik me af hoe het dan zal lopen (hoe lang zijn sites offline bijvoorbeeld). Iemand een idee?

Mocht iemand de dupe zijn geworden/worden van dit faillisement dan kan hij/zij contact opnemen en zal ik uiteraard kijken hoe ik hem/haar uit de brand kan helpen. Afhankelijk van de problemen zal dit in bepaalde gevallen kosteloos zijn.

wbakker-letsgoonline
28/02/08, 23:00
Lijkt me toch wel dat DIS Hosting zijn colo klanten de mogelijkheid geeft hun eigen server(s) op te halen, je kunt failliet gaan maar ook dan lijkt me service verlenen een goede zaak ook al zijn het je klanten niet meer.

ATN-Networks
28/02/08, 23:05
Wat SIDN kan doen is DIS-Hosting verzoeken om binnen een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 24 uur) een zekerheid tot betaling te af te geven. Indien DIS-Hosting dit niet binnen deze bepaalde tijd kunnen doen heeft SIDN mogelijkheden om DIS-Hosting te Royeren waarna alle .nl domeinen vrij komen voor verhuizing. Een verhuizing is in dit geval zonder enige tegenspurt binnen enkele minuten geregeld.

SIDN zal hoe dan ook nimmer akkoord gaan met een algehele opheffing van alle .nl domeinen welke in beheer zijn van een bepaalde deelnemer. Ook in opdracht van een eventuele curator is dit absoluut niet mogelijk gezien de overeenkomst voor het .nl domein (de welbekende formulieren) tussen SIDN en de houder wordt gesloten en niet tussen de deelnemer en houder.

De houder van het domein naam, is ondanks faillisiment van DIS-Hosting, ten alle tijden vrij om zijn/haar/hun domein naar een deelnemer naar keuze te verhuizen. Geen enkele curator, advocaat of rechter kan hier wat aan doen.

Door faillisiment van DIS-Hosting zal de geldende overeenkomst, naar ons weten, automatisch ter verval komen. Enig senario bestaat nog dat als het bedrijf wordt overgenomen, je alsnog een opzegging zal moeten toezend. Je kan deze opzegging doen op gronde van o.a. een vertrouwingsbreuk.

hires
28/02/08, 23:05
Stel de curator geeft de servers niet mee en maandag gaat de stroom eraf dan vraag ik me af hoe het dan zal lopen (hoe lang zijn sites offline bijvoorbeeld). Iemand een idee?

Mocht iemand de dupe zijn geworden/worden van dit faillisement dan kan hij/zij contact opnemen en zal ik uiteraard kijken hoe ik hem/haar uit de brand kan helpen. Afhankelijk van de problemen zal dit in bepaalde gevallen kosteloos zijn.

Dat is nog lastig te zeggen; er start nu een heel nieuw traject. De curator zal nastreven om alles zo vloeiend mogelijk af te wikkelen, maar is wel afhankelijk van andere partijen. En de onderhandelingen, en het begrip dat derden moeten hebben (bijv. Telecity die overweegt: wel of geen stroom eraf) zal bepalen hoe lang het gaat duren. Ik weet eigenlijk niet of daar wettelijke bepalingen voor zijn.

Wel zou ik zelf als klant van DIS Hosting het zekere voor het onzekere nemen en snel de nodige maatregelen treffen. Je wil gewoon dat alles in de lucht blijft. En op een schadevergoeding moet je waarschijnlijk ook niet rekenen.

Voor de domeinnamen sluit ik me overigens bij ATN-Networks aan; de eigenaar kan ten alle tijden de domeinnaam verhuizen. Mijn reactie is dan ook voor de colo-klanten. Als het gaat om service en medewerking zal de curator er alles aan doen om alles in goede banen te lijden, maar je bent wel van hem afhankelijk, dat maakt het mijn inziens lastiger.

ATN-Networks
28/02/08, 23:06
P.S. Mogelijkerwijs zijn er mensen welke hulp nodig hebben met de spoedige migraties? Lijkt me leuk als collega's elkaar hiermee kunnen helpen!

Swiftway-UK
28/02/08, 23:07
Lijkt me toch wel dat DIS Hosting zijn colo klanten de mogelijkheid geeft hun eigen server(s) op te halen, je kunt failliet gaan maar ook dan lijkt me service verlenen een goede zaak ook al zijn het je klanten niet meer.

Als een provider failliet gaat, dan hebben de medewerkers en oude eigenaren van DIS hosting niks meer te zeggen, als zij zomaar servers gaat 'terug geven' kunnen ze zelfs moeilijkheden krijgen met de curator.

Nu voor de coloklanten hopen dat er geen belastingschuld is, want die is preferent en de belasting heeft een speciaal recht van inbeslagname het Bodemrecht of bodembeslag. De fiscus heeft bijvoorbeeld het recht om beslag te leggen op roerende goederen die een belastingplichtige onder zich heeft, ook als dat zaken zijn die aan anderen toebehoren (zoals colocated server) en de fiscus kan deze servers gewoon verkopen. Het bodemrecht zorgt ervoor dat de fiscus geen rekening hoeft te houden met het eigendomsrecht van derden. Het bodemrecht breekt als het ware door het eigendomsrecht heen.

Benadeelden kunnen dan verhaal gaan halen bij de failliete onderneming / curator (wat natuurlijk nauwelijks of geen zin heeft) en/of kunnen in de openbare verkoop hun eigen apparatuur proberen terug te kopen van de fiscus.

Pur
28/02/08, 23:13
Stel de curator geeft de servers niet mee en maandag gaat de stroom eraf dan vraag ik me af hoe het dan zal lopen (hoe lang zijn sites offline bijvoorbeeld). Iemand een idee?

Mocht iemand de dupe zijn geworden/worden van dit faillisement dan kan hij/zij contact opnemen en zal ik uiteraard kijken hoe ik hem/haar uit de brand kan helpen. Afhankelijk van de problemen zal dit in bepaalde gevallen kosteloos zijn.

Als de stroom er inderdaad maandag vanaf zou gaan en we zouden de server dan niet kunnen ophalen dan zouden wij 'gedupeerd' zijn. Niet zwaar gedupeerd omdat daar 'alleen' onze secondary DNS en mail server staat. Iets vervelender is ook dat daar onze backup server stond. Niet dat we dagelijks backups restoren maar tis wel verdomd makkelijk :)

Wat ik kwalijker vindt is het gebrek aan communicatie. Het mailtje of brief waar op tweakers over wordt gesproken en Swiftway naar refeert hebben wij niet ontvangen. En ik vind het onzin dat Harmen Dam roept dat ze geen mogelijkheid hadden om klanten vooraf te informeren. Zo moeilijk is het niet om een mailing te versturen en dan had je je klanten een hoop potentiele ellende bespaard.

Maar goed qua communicatie zijn ze sowieso al niet erg sterk. Bij de verhuizing van Telecity2 naar Telecity3 belden ze ongeveer 8 uur van te voren dat ze dat gingen doen en of ze de server gewoon uit konden zetten.

crazycoder
28/02/08, 23:17
Dat is nog lastig te zeggen; er start nu een heel nieuw traject. De curator zal nastreven om alles zo vloeiend mogelijk af te wikkelen, maar is wel afhankelijk van andere partijen. En de onderhandelingen, en het begrip dat derden moeten hebben (bijv. Telecity die overweegt: wel of geen stroom eraf) zal bepalen hoe lang het gaat duren. Ik weet eigenlijk niet of daar wettelijke bepalingen voor zijn.

Een curator zal er alles aan doen om eerst zelf betaald te worden :)

Mark17
28/02/08, 23:22
P.S. Mogelijkerwijs zijn er mensen welke hulp nodig hebben met de spoedige migraties? Lijkt me leuk als collega's elkaar hiermee kunnen helpen!

Daar doelde ik met mijn opmerking ook op.

Swiftway-UK
28/02/08, 23:36
Wat ik kwalijker vindt is het gebrek aan communicatie. Het mailtje of brief waar op tweakers over wordt gesproken en Swiftway naar refeert hebben wij niet ontvangen.

En in deze fase kunnen klanten deze brief ook niet serieus nemen. De curator kan acties tot een jaar terugdraaien (waaronder de zekerstelling) en de fiscus kan dus het bodemrecht toepassen waardoor deze afspraak zowieso niet meer geld.

Ik ben nog steeds benieuwd wie er achter die kredietverstrekker Bon Advies BV zit, iemand die dit kan nazoeken?

Mark17
29/02/08, 00:09
Een korte google actie (gecombineerd met kvk info) leverde mij onderstaande info op:
http://www.telefoonnr.info/nederland/flevoland/zeewolde/zeewolde/3893je/van-bon-advies-bv-80178.html
Op dit adres woonde een zekere Rosenbrand (geen idee of die persoon er nog woont, ik heb hier zo enkel een oude telefoongids om in te zoeken bij de hand). Volgens een andere bron (geen idee welke meer up to date is) woont hier een zekere Koelewijn.
http://www.organisatieadviesbureaus.nl/Gelderland/Beekbergen/Van_Bon_Advies_B.V./
Dit bedrijf zit op huisnummer 12A, op huisnummer 12 woonde een zekere Wilbrink (geen idee of die persoon er nog woont, ik heb hier zo enkel een oude telefoongids om in te zoeken bij de hand). Online kon ik geen bron vinden dat er iemand anders zou wonen.

Van beide bedrijven kon ik zo gauw geen website vinden. Kortom het blijft speculeren nu het handelsregister gesloten is.

Michel2k
29/02/08, 01:04
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/12/04/F001.htm

Harmen Dam lijkt niet onbekend met Dijkstra..

Clanhost
29/02/08, 02:17
Ik ben heel erg benieuwd wat er nu gebeurd met de colocatie klanten. Het is toch te gek voor woorden als je geen toegang zou krijgen tot je eigen apparatuur. Ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die over de kop zouden gaan op het moment dat de stroom eraf gehaald wordt en zij niet in de gelegenheid worden gesteld om hun eigen apparatuur te verhuizen. Kan iemand hier wat duidelijkheid over verschaffen?

Ik heb de reactie van Swiftway-UK gelezen, maar die gast is compleet gestoord, dus graag reactie van iemand die alles wel op een rijtje heeft. Een beetje zoeken op 'bodemrecht' en wat stukjes aan elkaar plakken kan iedereen wel. In de meeste artikelen hebben ze het over, en ik citeer (http://www.financieel-management.nl/posts/view/1488): "crediteuren die zaken hebben geleverd onder eigendomsvoorbehoud". Bij colocatie is dat niet aan de orde lijkt mij. Dus graag een inhoudelijke reactie of bodemrecht van toepassing is in de situatie van colocatie klanten.

Apoc
29/02/08, 07:37
Ik ben heel erg benieuwd wat er nu gebeurd met de colocatie klanten. Het is toch te gek voor woorden als je geen toegang zou krijgen tot je eigen apparatuur. Ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die over de kop zouden gaan op het moment dat de stroom eraf gehaald wordt en zij niet in de gelegenheid worden gesteld om hun eigen apparatuur te verhuizen. Kan iemand hier wat duidelijkheid over verschaffen?

Het zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurde.

Mark17
29/02/08, 07:51
Ik ben heel erg benieuwd wat er nu gebeurd met de colocatie klanten. Het is toch te gek voor woorden als je geen toegang zou krijgen tot je eigen apparatuur. Ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die over de kop zouden gaan op het moment dat de stroom eraf gehaald wordt en zij niet in de gelegenheid worden gesteld om hun eigen apparatuur te verhuizen. Kan iemand hier wat duidelijkheid over verschaffen?

Ik heb de reactie van Swiftway-UK gelezen, maar die gast is compleet gestoord, dus graag reactie van iemand die alles wel op een rijtje heeft. Een beetje zoeken op 'bodemrecht' en wat stukjes aan elkaar plakken kan iedereen wel. In de meeste artikelen hebben ze het over, en ik citeer (http://www.financieel-management.nl/posts/view/1488): "crediteuren die zaken hebben geleverd onder eigendomsvoorbehoud". Bij colocatie is dat niet aan de orde lijkt mij. Dus graag een inhoudelijke reactie of bodemrecht van toepassing is in de situatie van colocatie klanten.

Het deel van zijn reactie dat alles nu in overleg moet met de curator is correct (curator beslist!). Over het deel bodemrecht durf ik niet met zekerheid uitspraken te doen, maar het lijkt mij dat dit niet op gaat zolang duidelijk is van wie welke server is (denk aan stikkers/facturen).

t.bloo
29/02/08, 08:23
Ik heb de reactie van Swiftway-UK gelezen, maar die gast is compleet gestoord, dus graag reactie van iemand die alles wel op een rijtje heeft.

ahum...

laten we ter verdediging aanvoeren dat deze "gast" ervaring heeft met dit soort "problemen".

ProServe
29/02/08, 08:38
Ik weet uit het verleden toen we nog bij Ebone/KPNQwest stonden, dat het belangrijk was dat je de apparatuur duidelijk merkt wie de eigenaar is. Als Telecity je geen toegang geeft tot je eigendom, is dat pure diefstal, en kan je gewoon aangifte doen. Zolang je met een factuur kan aantonen bij Telecity dat iets je eigendom is, moet je dit gewoon op kunnen halen. Daar kan een curator volgens mij vrij weinig aan veranderen. Doordat een partij failliet gaat waar apparatuur staat van andere, betekent het niet direct dat het dan maar eigendom is van de curator. Dat lijkt me pure diefstal, en ook aan te vechten. De curator kan je ook niet aan je contract houden, als bijv. de stroom er af gehaald wordt. Dan leveren ze de diensten niet meer zoals in het contract staan, en kan je dat net zo makkelijk weer aanvechten.

nielsrenselaar
29/02/08, 09:06
Ik weet uit het verleden toen we nog bij Ebone/KPNQwest stonden, dat het belangrijk was dat je de apparatuur duidelijk merkt wie de eigenaar is. Als Telecity je geen toegang geeft tot je eigendom, is dat pure diefstal, en kan je gewoon aangifte doen. Zolang je met een factuur kan aantonen bij Telecity dat iets je eigendom is, moet je dit gewoon op kunnen halen. Daar kan een curator volgens mij vrij weinig aan veranderen. Doordat een partij failliet gaat waar apparatuur staat van andere, betekent het niet direct dat het dan maar eigendom is van de curator. Dat lijkt me pure diefstal, en ook aan te vechten. De curator kan je ook niet aan je contract houden, als bijv. de stroom er af gehaald wordt. Dan leveren ze de diensten niet meer zoals in het contract staan, en kan je dat net zo makkelijk weer aanvechten.

Het aanvechten is het probleem ook niet... maar in de tijd dat jij het aan wilt vechten heb jij je apparatuur nog niet. Ik heb er zelf geen ervaring mee (gelukkig) maar ik heb wel vaker van die horror verhalen gehoord van een aantal hosting bedrijven, die inderdaad hun apparatuur niet meekregen. Het is heel goed aan te vechten, maar je server is wel een goede tijd offline. Ze willen zelfs niet even aan het stroom hangen om hem te laten migreren...

Hoop natuurlijk voor iedereen dat het hier beter loopt, een currator met ervaring in deze business scheelt al heel veel, dus daar hopen we maar op.

Glenn
29/02/08, 09:44
Wat ik kwalijker vindt is het gebrek aan communicatie. Het mailtje of brief waar op tweakers over wordt gesproken en Swiftway naar refeert hebben wij niet ontvangen. En ik vind het onzin dat Harmen Dam roept dat ze geen mogelijkheid hadden om klanten vooraf te informeren. Zo moeilijk is het niet om een mailing te versturen en dan had je je klanten een hoop potentiele ellende bespaard.

Het vreemde is dat wij door mevrouw Dam in eerste instantie gisteren wel zijn gebeld met het verzoek de domeinen daar weg te halen. Ik was in gesprek dus kon haar niet beantwoorden. Bij het terugbellen sprak ik haar collega die hetzelfde zei. Waarom wij als slechts domeinklant dan wel geïnformeerd zijn?

ATN-Networks
29/02/08, 09:57
Ik weet niet direct welk artikel het exact is maar er is een artikel in de Nederlandse wet welke het jou als zijnde eigenaar mogelijk maakt om 24 uur per dag, 7 dagen per week (eventueel met Politie begeleiding) te kijken hoe het met je eigendommen staat en deze eventueel met je meenemen.

Beste blijft in ieder geval om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen waarmee je kan aantonen dat een bepaalde server van jou is. Neem aankoopnota's, serienummers van bepaalde hardware in de server. Het is ten alle tijden handig om even een lokale advocaat te vragen om zijn/haar advies.

Afwachten heeft trouwens geen zin, je kan het beste resultaat gericht te werk gaan.

hires
29/02/08, 10:07
De curator is verantwoordelijk voor alles bij een faillisement. De curator zal een overzicht willen krijgen van voormalig DIS waaruit blijkt dat de hardware die in het rack van DIS hangt, eigenaar is van dit of dat bedrijf. De curator weet in principe niet eens in welk datacenter de boel hangt in eerste instantie. En als er in het ergste geval geen goed overzicht is bijgehouden en alleen op factuur aangetoond kan worden dat een server van dit of dat bedrijf is, dan vergt dat dus uitzoekwerk. De curator kan moeilijk een persbericht uitbrengen met het bericht: als iemand een colo-server bij DIS heeft hangen; kom maar ophalen! Dit zal hij structureel willen regelen en hij is ook verantwoordelijk. En misschien geeft hij dan de stapel facturen aan een voormalig secretaresse om al die bedrijven te bellen, wie zal het zeggen. Dit alles even als voorbeeld zoals het zou kunnen lopen.

Aan de andere kant wil hij er ook zo snel mogelijk van af dus zal de vaart er wel ingezet worden. Maar elk faillisement is anders en hoe diep zit DIS in de sores en heeft men al hun zaakjes op orde gehad.

Je kan gewoon je server opeisen, je bent eigenaar. Maar je moet het wel aan kunnen tonen en het liefs heeft DIS hier ook een bewijs van. Lijkt me handig om contact op te nemen met DIS of de curator, als deze al bekend is. Er wordt alleen een rack verhuurd door DIS. Lijkt mij dat bij een faillisement je eigen server per direct opeisbaar is, maar dan moet je die ook wel opeisen, mede omdat misschien wel voor de curator geheel onduidelijk is op dit moment van wie welke server is.

EDIT: ATN-Networks is me voor met een soortgelijk bericht :)

Glenn
29/02/08, 10:21
Gezien op iSPAM:

www.hadaro.nl

Meer info:
http://www.ispam.nl/archives/1663/vuil-spel-bij-faillissement-dis-hosting/

uniekenaam
29/02/08, 11:04
Ik heb net even met DIS hosting gebeld, en die zeggen dat de curator alle servers heeft vrij gegeven, en met telecity heeft geregeld dat iedereen deze kan komen ophalen (waarbij wordt aangeraden dit wel voor Maandag te doen), zelfs zonder van te voren een afspraak te maken.

Swiftway-UK
29/02/08, 11:09
Een beetje zoeken op 'bodemrecht' en wat stukjes aan elkaar plakken kan iedereen wel. In de meeste artikelen hebben ze het over, en ik citeer (http://www.financieel-management.nl/posts/view/1488): "crediteuren die zaken hebben geleverd onder eigendomsvoorbehoud". Bij colocatie is dat niet aan de orde lijkt mij. Dus graag een inhoudelijke reactie of bodemrecht van toepassing is in de situatie van colocatie klanten.

Jammer dat je altijd komt zeiken over andermans posts maar nauwelijks of nooit inhoudelijke reacties komt posten, dat even terzijde.

Ik ben in de colocatie markt actief vanaf 1995, dat is een stukje langer dan de meeste hier op dit forum. In deze periode heb ik twee keer te maken gehad met een colocatie aanbieder (leverancier) die failliet ging en waar bodemrecht was toegepast door de Fiscus. Ondanks onze bezwaren mochten we fijn onze eigen spullen terugkopen.

Even op Bodemrecht googlen kan iedereen, maar niet iedereen weet dat er zoiets is als bodemrecht.
http://www.schaaprdam.nl/content/news_detail.asp?id=16&langid=1&idNews=114

"Daarnaast beschikt de Belastingdienst over het zogenaamde ‘bodemrecht’. Dat wil zeggen dat de Belastingdienst, anders dan ‘normale’ schuldeisers, verhaal kan nemen op bepaalde roerende zaken die zich op de bodem van de belastingschuldenaar bevinden. Hoewel in dit verband ook wel gesproken wordt over ‘bodembeslag’ is die term minder correct; de Belastingdienst heeft enkel een voorrecht op de goederen op de bodem, maar niet alle goederen op de bodem zijn vatbaar voor beslag."

Niet alle goederen zijn vatbaar voor beslag, dit klopt. Maar alles word eerst in beslag genomen, hierna kan je een bezwaarschrift indienen en dat word al dan niet goedgekeurt door de fiscus zelf.

"Met dit bodemrecht is aan de Belastingdienst een vergaand recht toegekend. Het bodemrecht beperkt zich niet tot zaken die in eigendom toebehoren aan de belastingschuldenaar maar strekt zich - onder omstandigheden - ook uit over zaken van derden die zich op de ‘bodem’ bevinden."

Even voor het beeld van de lezers, bodem is in dit geval ook de suite, cage of zelfs footprint van de cabinet die gehuurd word.

"Dit kan er bijvoorbeeld toe leiden dat goederen die aan de belastingschuldige zijn geleverd onder eigendomsvoorbehoud of zijn geleasd – en dus geen eigendom zijn van de belastingschuldige – door de Belastingdienst executoriaal worden verkocht. Deze derden kunnen hiertegen opkomen door bijvoorbeeld een beroepschrift in te dienen of verzet aan te tekenen. Voorts zijn er verschillende ‘constructies’ denkbaar om te voorkomen dat geleverde goederen zullen worden geraakt door het bodemrecht van de Belastingdienst."

Hier word een voorbeeld gegeven (bijvoorbeeld eigendomsvoorbehoud, bijvoorbeeld geleased) Maar strekt zich initieel tot alle goederen die de wanbetaler onder zich heeft, ook die van derden, ook gecoloceerde servers.

----

De curator kan de servers inderdaad niet onder zich houden als aantoonbaar gemaakt kan worden dat de servers niet in de boedel thuishoren. Maar indien er een bodembeslag ligt dan mag de curator niets laten 'verdwijnen' maar moet je direct bezwaar aantekenen bij de fiscus.

Meer over bodemrecht:
http://www.deleunstoel.nl/archief_artikelen.php?artikel_id=703&subrubriek_id=24

Een citaat
"Maar het middel bij uitstek waarmee de ontvanger zijn spierballen kan laten zien is het fiscale bodemrecht. Op grond daarvan kan hij beslag leggen op roerende zaken van derden die zich op de bodem van de belastingplichtige bevinden. Wijken doet hij daarbij op grond van de wet slechts voor een eigenaar die zijn zaken onvrijwillig is kwijtgeraakt, bijvoorbeeld door diefstal of verlies."

Hoopgevend is:

"Al heeft de fiscus op het gebied van invordering het laken behoorlijk naar zich toegetrokken, helemaal blind voor de onbillijkheden die daaruit kunnen voortvloeien is hij ook weer niet. In de praktijk is hij daarom terughoudender met de uitoefening van het bodemrecht dan volgens de wet mogelijk is. In gevallen van reëele eigendom – dat wil zeggen eigendom die niet slechts geheel of gedeeltelijk dient tot juridische zekerheid van vorderingen, zoals in het geval van eigendomsvoorbehoud, huurkoop of lease – wordt geen beroep gedaan op het bodemrecht."

Maar het blijft nog steeds zo, dat de fiscus eerst beslag legt en dan per case/bezwaarschrift behandeld of zij het doorzetten of niet.

Lees het hele artikel.

remoteoffice
29/02/08, 11:11
1 van mijn servers zitten bij een onderliggende partij van Dis hosting.
Ik heb nog even gebeld maar mijn server zit nog wel vast, en wordt binnenkort vrijgegeven. Het is zwaar balen dat ik nu een vps moet nemen om alles vlug over te krijgen om dat het niet zeker is dat de partij maandag plat gaat.
Ik vraag me alleen af dat het wel mag om een server vast te houden ?

Savvas
29/02/08, 11:17
Ik vraag me alleen af dat het wel mag om een server vast te houden ?

Ik heb het een keer voor een klant in orde moeten maken die toevallig ook bij Telecity3 stond. Er zijn enkele weken overheen gegaan voordat RedBus het papierwerk goed keurde en een afspraak liet maken . Hou er ook rekening mee dat je je eigendommen in uiterst detail moet kunnen omschrijven, betaalde colocatie facturen en de aankoopbonnen moet overleggen.

Glenn
29/02/08, 11:19
Ik heb net even met DIS hosting gebeld, en die zeggen dat de curator alle servers heeft vrij gegeven, en met telecity heeft geregeld dat iedereen deze kan komen ophalen (waarbij wordt aangeraden dit wel voor Maandag te doen), zelfs zonder van te voren een afspraak te maken.
Dat is wel erg netjes.

Dat zou dus ook inhouden dat ik zomaar een server weg kan nemen?

jeffrey
29/02/08, 12:25
Dat is wel erg netjes.

Dat zou dus ook inhouden dat ik zomaar een server weg kan nemen?
Hierboven stond al vermeld dat dit gebeurd door het bewijzen dat deze server eigendom is d.m.v. facturen e.d.

Glenn
29/02/08, 12:29
Hierboven stond al vermeld dat dit gebeurd door het bewijzen dat deze server eigendom is d.m.v. facturen e.d.

Savvas heeft het over een andere situatie volgens mij dan deze. Wat ik begrijp gaat dit in overleg met de curator en niet met Redbus :)

rj02
29/02/08, 12:34
dit topic is niet bedoeld voor spam

-knip Janneman-
Bord voor je kop: BAN

uniekenaam
29/02/08, 13:09
Ik heb nog eens een keer met DIS gebeld (deze keer technisch i.p.v. administratief), en voor zover aan hen bekend was had de curator de servers toch nog niet vrijgegeven, en zou dit waarschijnlijk pas aan het eind van de middag gebeuren.
Stroom blijft waarschijnlijk nog een maand lopen (maar dat konden ze me niet met zekerheid beloven).

Oh, en ze zijn nog steeds aan het proberen een partij te vinden om alles in het geheel over te nemen. Wedden dat dat HaDaRo wordt?

Swiftway-UK
29/02/08, 13:18
Al bekend wie de curator is?

phreak
29/02/08, 13:25
Al bekend wie de curator is?


J.H. van der Meulen


Bron: ispam.nl

Glenn
29/02/08, 14:07
Oh, en ze zijn nog steeds aan het proberen een partij te vinden om alles in het geheel over te nemen. Wedden dat dat HaDaRo wordt?

Ik weet het haast wel zeker!

Domenico
29/02/08, 14:35
www.hadaro.nl (http://www.hadaro.nl)

HaDaRo staat dus voor Harmen Dam Rottum. :)

Glenn
29/02/08, 14:52
HaDaRo staat dus voor Harmen Dam Rottum. :)

De boef...

Fokko
29/02/08, 15:58
goh..

phreak
29/02/08, 16:53
goh..

Zozo, wat een openingspost..

uniekenaam
29/02/08, 17:07
Urgh, wat zijn ze totaal waardeloos daar bij DIS hosting. Ben in het afgelopen kwartier drie keer uit de wachtrij geknikkerd (en nu is het na vijfen dus zijn ze dicht). Het laatste woord dat ik van de "technische" afdeling heb (achter menu item 2) is dat de servers nog achter slot zitten, en niet opgehaald kunnen worden en dat het dus niet mogelijk is een afspraak te maken.
Bij administratief (menu item 3) riepen ze vanochtend dus van dat de curator alles had vrij gegeven en dat telecity hier van wist, maar telecity zei dat ik een afspraak nodig heb, en ik heb hier dus geen vertrouwen in. Hoewel... als ik wat dichter bij Amsterdam zou wonen zou ik het gewoon gaan proberen.
Zijn hier nog andere gedupeerden die toevallig wel in de buurt wonen en die gok gewoon eens willen nemen?

santema
29/02/08, 17:10
En in deze fase kunnen klanten deze brief ook niet serieus nemen. De curator kan acties tot een jaar terugdraaien (waaronder de zekerstelling) en de fiscus kan dus het bodemrecht toepassen waardoor deze afspraak zowieso niet meer geld.

Ik ben nog steeds benieuwd wie er achter die kredietverstrekker Bon Advies BV zit, iemand die dit kan nazoeken?

http://whois.domaintools.com/vanbon.net

Via: http://www.knzb.nl/knzbhosted_com/66887878e6266dee9238d466ee8b2d1f.php


De inschrijving sluit op maandag 4 juni (poststempel), Stuur de inschrijving, per vereniging gebundeld, naar: KNZB Taakgroep Masters,
p/a Lidia van Bon
Berg en dalweg 12a
7361 TS Beekbergen

Voor vragen:
Loekie van Huissteden: huisgoot@xs4all.nl , 030-2203888
Lidia van Bon: lidia@vanbon.net, 055-5061223

uniekenaam
29/02/08, 17:32
whois.domaintools.com/vanbon.net
Admin Name........... Dijkstra Harry (HD275)

Goh.

PimEffting
01/03/08, 01:34
Wat een speculaties allemaal...
Even de feiten uit zeer betrouwbare bron: alles is nog online en blijft ook online. Er wordt netjes gezorgd voor de klanten en servers. De curator heeft een afkoelperiode ingelast voor de servers van klanten en die kunnen de apparatuur dan ook niet ophalen. Er is één klant geweest waarvoor een uitzondering is gemaakt.
Mijn inschatting is dat er begin volgende week meer bekend wordt gemaakt.

hires
01/03/08, 01:44
De curator heeft i.i.g. ervaring met afwikkelen van providers; hij heeft ook het faillisement van Internet Online B.V. en Harmen Dam Holding B.V. geregeld.

internettoday.nl
01/03/08, 08:07
Goedemorgen,

Ik heb gisteren tot 19:00 zelf in de onderhandelingen gezeten voor de overnamen.

Er waren 8 patijen die Dis-Hosting, Internet Online en ISD Holland wilden overnemen.De curator wilde alles in zijn geheel verkopen. 4 partijen waren aanwezig de andere 4 waren telefonisch aanwezig en hebben niet gezien wat er nog over is. In totaal waren er +/- 80 19" kasten waarvan er misschien nog 10 a 15 gevuld waren. tot afgelopen donderdag 15.00 konden mensen die daar hun spullen hadden staan spullen weg halen. Donderdag om 15:00 uur is de boel definitief door de rechtbank in Leeuwarden failliet verklaar en mocht niemand meer naar binnen van de curator tot dat er een oplossing was. Voor de curator was allemaal erg nieuw om dat een curator normaal niet in 24 uur een boedel verkoopt maar daar maanden over kan doen. Maar haast was geboden omdat TeleCity maandag om 09.00 uur de stroom eraf haalt. TeleCity was/is bereid om de stroom een week langer aan te laten tegen een behoorlijke vergoeding die de nieuwe koper dan moet betalen.

Ik kan je vertelen dat er niet veel meer over is van de boedel. De waarde van alles werd per uur minder. Harmen Dam zat er zelf ook bij en het kan zijn dat hij via de achter deur mee bood op de spullen. Dit weet ik niet zeker maar zou kunnen. Hij hoorde precies wat er geboden werd. Als de stroom er wel af gaat maandag is boel niks meer waard. De koper (wij niet) is iemand die niet aanwezig was bij TeleCity gisteren maar een telefonisch contact van de curator en heeft dus niet gezien wat er over was. Het bedrag wat TeleCity wilde voor het handhaven van de stroom voor 1 week was veel te hoog en haal je nooit uit de omzet. Er waren nog 3700 domeinnamen over waarvan er al 600 in de rij stonden om verhuist te worden. De SIDN heeft op last van de curator de domeinnamen bevroren.

Ik ben om 19:00 gebeld door de curator dat wij het niet zijn geworden. Hij kon mij verder niks vertellen omdat hij nog bezig was met de koper. Dus wat er na 19:00 is gebeurd kan ik niet vertellen. Ik weet wel dat er ergens iets niet klopt.

We zullen dus moeten afwachten wie de (gelukkige) is geworden en of de stroom het maandag nog doet.

O'ja. Ik liep om 18:30 het gebouw uit bij TeleCity en daar stonden zeker 15 tot 20 te wachten tot zij hun spullen uit het rek konden halen (-;; Zij mochten niet naar binnen van de Curator tot dat er een deal was.

Daniel

Fokko
01/03/08, 08:52
Ook wij zijn bezig geweest met de overname van dis-hosting ( zelfs nog voor het faillissement ) maar onze jurist en fiscalist raadden ons de overname af na de boekencontrole.
Na het het faillissement heeft de curator contact opgenomen en heeft ons om een bod gevraagd, maar aangezien het er wel heel duidelijk op leek dat de webhostingklanten overgegaan waren naar HADARO en VanBon.net waren wij er wel klaar mee .
Saillaint detail: Van Bon was eerst de accountant van DIs Europe (Harry Dijkstra ) en daarna accountant van Dis-hosting ( Harmen Dam )

Toon
01/03/08, 09:27
De .eu's van ISD liepen gedeeltelijk via ons, deze zijn nog gewoon beschikbaar, en zullen dat ook gewoon blijven voor mensen die ze wegverhuizen.

PimEffting
01/03/08, 09:45
Let op dat alle contracten vermoedelijk tot de boedel behoren en niet zomaar beëindigd kunnen worden!

entrepreneur
01/03/08, 14:56
Leuk is dat. Ik heb daar ook nog een server draaien en heb via de officiële kanalen nog niets gehoord over het faillissement. Hopelijk gaat het verhuizen bij iedereen een beetje 'soepel'.

Heeft iemand meer info om de spullen terug te halen? Want ik mag op het moment niet naar binnen :(

Glenn
01/03/08, 16:22
Leuk als je dit weekend een storing hebt en bij je server wilt :)

pierce
01/03/08, 16:24
Leuk als je dit weekend een storing hebt en bij je server wilt :)

ach, maandag gaat de stroom er toch af volgens de verhalen, dus die ene dag extra... ;)

Glenn
01/03/08, 16:31
ach, maandag gaat de stroom er toch af volgens de verhalen, dus die ene dag extra... ;)

Dan til je gewoon de vloertegel op en ga je onder het hek door :)

dennis0162
01/03/08, 16:35
Dan til je gewoon de vloertegel op en ga je onder het hek door :)

haha denk dat ze dat zo door hebben.
Als je meerdere servers hebt wordt het wel lastig.

entrepreneur
01/03/08, 17:55
Leuk als je dit weekend een storing hebt en bij je server wilt :)

Precies, de curator is natuurlijk weekend aan het vieren...

Glenn
01/03/08, 18:24
haha denk dat ze dat zo door hebben.
Als je meerdere servers hebt wordt het wel lastig.

Tot een jaar geleden had het personeel van Redbus amper wat door :) Volgens mij is dat nu wel aan het veranderen, maar je kon altijd zonder vragen spullen meenemen.

Mark17
01/03/08, 18:34
Het lijkt mij dat het probleem groter is als de curator tot halverwege aankomende week geen servers vrij geeft en maandag de stroom eraf gaat. Voor de partijen die er nu nog een server hebben is het verstandig extra externe backups te maken lijkt mij.

Waar mogelijk zou verhuizen van domeinnamen/naamservers op andere locaties ook wel verstandig zijn.

dreamhost_nl
01/03/08, 19:55
Precies... elders een identieke server inrichten, data overpompen van de ene naar de andere server en daarna de web sites / backups, etc. via de nieuwe server laten draaien.

Jovana
01/03/08, 21:04
Uit betrouwbare bron hebben ik vernomen dat inmiddels alles (de contracten en klanten) zijn overgenomen van Internet Online (Onderdeel van DIS Hosting). Alles zal worden weg verhuist nog voordat redbus de steker er uit trekt, en een tijdje later elders online te zetten. De stroom gaat maandag (rond) 9 uur uit, voor die tijd moet alles weg verhuist zijn en elders operationeel en online.

Alle contracten behoren dus tot de boedel en kunnen niet zomaar beëindigd worden. Dus de klanten welke hun diensten / domeinnamen hebben weg verhuist, zijn niet van hun verplichtingen af. Het is dus beter om even af te wachten, dan dubbelen kosten te gaan maken (door elders een nieuwe contract af te sluiten).

Toon
01/03/08, 21:38
Als klant zijnde heb je natuurlijk allang een verhuizing ingezet, je gaat niet zitten wachten op hete kolen om te zien wat er gaat gebeuren.
Bij een faillisement, vervalt het contract dan niet automatisch?

Phu
01/03/08, 21:42
Uit betrouwbare bron hebben ik vernomen dat inmiddels alles (de contracten en klanten) zijn overgenomen van Internet Online (Onderdeel van DIS Hosting). Alles zal worden weg verhuist nog voordat redbus de steker er uit trekt, en een tijdje later elders online te zetten. De stroom gaat maandag (rond) 9 uur uit, voor die tijd moet alles weg verhuist zijn en elders operationeel en online.

Alle contracten behoren dus tot de boedel en kunnen niet zomaar beëindigd worden. Dus de klanten welke hun diensten / domeinnamen hebben weg verhuist, zijn niet van hun verplichtingen af. Het is dus beter om even af te wachten, dan dubbelen kosten te gaan maken (door elders een nieuwe contract af te sluiten).

als de contracten worden overgenomen hoef je als klant daar niet direct mee akkoord te gaan immers het contract is niet meer getekend met dezelfde leverancier

Pur
01/03/08, 21:46
Als klant zijnde heb je natuurlijk allang een verhuizing ingezet, je gaat niet zitten wachten op hete kolen om te zien wat er gaat gebeuren.


Maar niet iedereen heeft de middelen om even een extra setje hardware te kopen (nog maar afgezien van eventuele levertijden van de hardware en doorloop tijden bij andere colo providers).

Toon
01/03/08, 21:47
Ik heb anders genoeg zien verhuizen.
Volgens mij staan er nog minder dan 5 racks 'vol'.

De rest is helemaal leeg, aldus een ooggetuige.

entrepreneur
01/03/08, 21:53
De ruimte kom je nu niet meer in, zonder toestemming van de curator, welke in het weekend onbereikbaar is. Ik kan mijn spullen nu dus niet verhuizen (de data gelukkig wel).

Die contracten? Ik denk dat er inmiddels wel sprake is van een wanprestatie van IO/DIS/Andere BV's.


Uit betrouwbare bron hebben ik vernomen dat inmiddels alles (de contracten en klanten) zijn overgenomen van Internet Online (Onderdeel van DIS Hosting). Alles zal worden weg verhuist nog voordat redbus de steker er uit trekt, en een tijdje later elders online te zetten. De stroom gaat maandag (rond) 9 uur uit, voor die tijd moet alles weg verhuist zijn en elders operationeel en online.

Alle contracten behoren dus tot de boedel en kunnen niet zomaar beëindigd worden. Dus de klanten welke hun diensten / domeinnamen hebben weg verhuist, zijn niet van hun verplichtingen af. Het is dus beter om even af te wachten, dan dubbelen kosten te gaan maken (door elders een nieuwe contract af te sluiten).

Het zomaar gaan verplaatsen van spullen van derde die daar in gehuurde ruimte staan, dat geloof je zelf toch niet? Dan trekken ze zeker ook de stekker eruit om de servers af te sluiten. Ik mag hopen dat ze nog een beetje verstand hebben...

Pur
01/03/08, 22:01
Ik heb anders genoeg zien verhuizen.
Volgens mij staan er nog minder dan 5 racks 'vol'.

De rest is helemaal leeg, aldus een ooggetuige.

Ik ben wel benieuwd naar hoe dat kan. Met de uitspraak van het faillisement was het volgens mij ook niet meer mogelijk om toegang tot de suite te krijgen. Dus dan zou de tam-tam flink moeten hebben gewerkt op donderdag.

Toon
01/03/08, 22:04
Het nieuws is altijd vrij snel de wereld rond.

entrepreneur
01/03/08, 22:05
Het nieuws is altijd vrij snel de wereld rond.

Blijkbaar gingen ze daar bij DIS ook vanuit, want hun eigen klanten zijn geen eens op de hoogte gesteld, een kwalijke zaak.

remoteoffice
01/03/08, 22:46
ze kunnen nu toch niks verplaatsen ?
Ik zit zelf bij een partij die daaronder zit.
als maandag om 9 uur de stroom daar uitvalt, rij ik daar gelijk naar toe en haal ik mijn server op en plaats hem direct bij een andere colocentrum.
Kan toch niet zo zijn dat ze me tegen gaan houden, dan mis ik ook omzet. (heb wel een andere manier dat alles in de lucht blijft)

entrepreneur
01/03/08, 22:53
ze kunnen nu toch niks verplaatsen ?
Ik zit zelf bij een partij die daaronder zit.
als maandag om 9 uur de stroom daar uitvalt, rij ik daar gelijk naar toe en haal ik mijn server op en plaats hem direct bij een andere colocentrum.
Kan toch niet zo zijn dat ze me tegen gaan houden, dan mis ik ook omzet. (heb wel een andere manier dat alles in de lucht blijft)

Nou, ik kreeg vanavond geen toegang, pas met een verklaring van de curator wil TC3 meewerken.

Haroldweller
01/03/08, 22:58
Geachte domeinnaamhouder,

Betreft domeinnaam : xxxxxx.nl

Intention Internet heeft voor genoemde domeinnaam een verhuizing aangevraagd. Dat wil zeggen dat uw domeinnaam bij Intention Internet ondergebracht zal worden.

Indien u van mening bent, dat deze verhuizing ten onrechte is aangevraagd, kunt u hiertegen binnen drie werkdagen bezwaar aantekenen.
Wij verzoeken u dan contact op te nemen met de organisatie waar uw domeinnaam tot op heden is ondergebracht.

PimEffting
02/03/08, 00:20
Nu staat het volgende bericht op de site:


Hervatting van de dienstverlening

Na de laatste paar hectische dagen komt er eindelijk rust in de situatie rond Dis Hosting. De activiteiten en contracten worden van de Curator overgenomen door Real Hosting. Er wordt nu hard gewerkt om per maandag u allen via de datacentra van Real Hosting te laten draaien, tot dan gaat alles op de gebruikelijke wijze door op de bestaande locaties.

De lopende contracten voor dienstverlening door Dis Hosting worden overgenomen en wij zullen met alle klanten contact opnemen om waar nodig de verplichtingen over en weer helder te krijgen.

Voor nadere informatie gelieve een mail met uw vragen te sturen naar new [@] realhosting.nl
Gezien de situatie kunnen wij niet direct reageren en vragen wij uw geduld en begrip.


Wat gaat er gebeuren? Gaat de stekker eruit?

De diensten van Dis Hosting zullen gewoon door gaan. Klanten hebben geen reden om zich zorgen te maken over de continuiteit. Uw website is in het beheer van professionals en zij zullen ervoor zorgen dat een overgang zo soepel mogelijk zal verlopen.
Op zondag 2 maart 2008 zullen de servers van Dis Hosting worden verplaatst naar een ander datacentrum om de continuiteit te kunnen waarborgen. Hierdoor kan het zijn dat uw website of server enkele uren in de middag en/of avond onbereikbaar is. Vanaf maandag 3 maart 2008 zou alles echter weer moeten functioneren.
Meer informatie volgt spoedig.

santema
02/03/08, 00:33
Wat een speculaties allemaal...
Even de feiten uit zeer betrouwbare bron: alles is nog online en blijft ook online. Er wordt netjes gezorgd voor de klanten en servers. De curator heeft een afkoelperiode ingelast voor de servers van klanten en die kunnen de apparatuur dan ook niet ophalen. Er is één klant geweest waarvoor een uitzondering is gemaakt.
Mijn inschatting is dat er begin volgende week meer bekend wordt gemaakt.

Verklaard ook zijn post.

Er staan wel een aantal BV's ingeschreven op dat adres, maar webzilla/realhosting is volgens mij geen slechte partij.

PimEffting
02/03/08, 00:40
Moraal van het verhaal: alles komt goed !!

En nu ga ik slapen want we hebben morgen een paar honderd servers te verhuizen. Speculaties dat er maar drie kasten vol staan, zijn niet juist.

Stewie
02/03/08, 01:03
Gefeliciteerd webzilla :)

Pur
02/03/08, 01:42
Moraal van het verhaal: alles komt goed !!

En nu ga ik slapen want we hebben morgen een paar honderd servers te verhuizen. Speculaties dat er maar drie kasten vol staan, zijn niet juist.

Hrm ben benieuwd naar hoe lang we downtime zullen hebben en of er nog ip adressen veranderd moeten gaan worden.

En ook benieuwd waar de servers heen worden verhuisd want kan zo 1-2-3 vinden van welke data centra real hosting gebruik maakt.

Succes in ieder geval.

hanskind
02/03/08, 07:44
Er is hier een aantal malen gesteld, en dan kort samengevat, dat bij een faillissement, de contracten automatisch over gaan naar de nieuwe eigenaar.

Dat is niet het geval.

Juridisch moet de nieuwe eigenaar de klant een nieuw contract aanbieden, die dat vervolgens kan accepteren of afwijzen.


Alle contracten behoren dus tot de boedel en kunnen niet zomaar beëindigd worden. Dus de klanten welke hun diensten / domeinnamen hebben weg verhuist, zijn niet van hun verplichtingen af.

De opmerking van Realhosting dat de contracten tot de boedel hoort is correct, maar dat deze niet beëindigd kunnen worden absoluut niet.

poiuytr
02/03/08, 08:50
De boef...

Harmen Dam Rottum heeft al heel wat ellende op zijn naam staan.
Het ene faillissement na het andere vindt haar oorsprong bij deze man.
Je kunt er beter geen zaken mee doen!

Toon
02/03/08, 08:52
Tjah, en Harry Dijkstra is ook de ene kant van het verhaal, en toch doen er heel veel klanten zaken met Fiberworld.

PimEffting
02/03/08, 08:54
Hrm ben benieuwd naar hoe lang we downtime zullen hebben en of er nog ip adressen veranderd moeten gaan worden.

En ook benieuwd waar de servers heen worden verhuisd want kan zo 1-2-3 vinden van welke data centra real hosting gebruik maakt.

Succes in ieder geval.
De IP adressen zullen niet veranderen maar worden omgerouteerd.
Over de downtime is het speculeren, we verwachten rond 11u00 te beginnen met de minst belangrijke apparatuur (replicatie SAN, backup servers, et cetera). Rond 14u00 gaat het netwerk om naar de nieuwe locatie en dan hopen we al een hoeveelheid servers onderweg te hebben. Inschatting (zonder enige garantie) is eind van de middag / begin van de avond. Zal ook per klant verschillen.

Wij zitten zelf in Easynet, Telecity2, Evoswitch en Wedare. De apparatuur zal naar één van deze locaties worden verplaatst. Het gehele netwerkverkeer wordt straks gerouteerd via Leaseweb. Oneindige respect voor deze mannen (met name Roy en Bastiaan) omdat ze een complete datacentrummigratie mogelijk maken binnen 48 uur (in het weekend).

Jovana
02/03/08, 08:55
Er is hier een aantal malen gesteld, en dan kort samengevat, dat bij een faillissement, de contracten automatisch over gaan naar de nieuwe eigenaar.

Dat is niet het geval.

Juridisch moet de nieuwe eigenaar de klant een nieuw contract aanbieden, die dat vervolgens kan accepteren of afwijzen.



De opmerking van Realhosting dat de contracten tot de boedel hoort is correct, maar dat deze niet beëindigd kunnen worden absoluut niet.

Hoe het juridisch in elkaar zit weet ik echt niet (en wil ik ook niet weten, daar hebben we mensen voor in dienst die daar voor gestudeerd hebben). Wat ik wel weet is dat de curator bepaalt wat er gebeurt met de contracten. Hij heeft bepaalt dat alles mee gaat en in stand blijft.

Toon
02/03/08, 08:58
Hoe het juridisch in elkaar zit weet ik echt niet (en wil ik ook niet weten, daar hebben we mensen voor in dienst die daar voor gestudeerd hebben). Wat ik wel weet is dat de curator bepaalt wat er gebeurt met de contracten. Hij heeft bepaalt dat alles mee gaat en in stand blijft.

Daarvoor mensen in dienst? Je klinkt als een multinational.
Hoeveel mensen heeft Realhosting wel niet in dienst?

PimEffting
02/03/08, 09:00
Daarvoor mensen in dienst? Je klinkt als een multinational.
Hoeveel mensen heeft Realhosting wel niet in dienst?
Die specialist staat niet op de loonlijst, maar is interim aangesteld door ons om dit soort zaken af te wikkelen.
In feite in dienst dus maar niet belastingtechnisch.

Toon
02/03/08, 09:02
Die specialist staat niet op de loonlijst, maar is interim aangesteld door ons om dit soort zaken af te wikkelen.
In feite in dienst dus maar niet belastingtechnisch.

Duidelijk :-) Maakt me verder ook niet veel uit, was gewoon benieuwd.
Maar goed, on-topic, succes met de verhuizing, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het geen pretje is.

hanskind
02/03/08, 10:09
Denk dat het van belang is, dat zaken op de juiste wijze worden weer gegeven.

Zoals ik al eerder zei, contracten vallen onder de boedel. Het doel van een curator is om de best mogelijke oplossing te vinden, vanuit het oogpunt van de schuld eisers. Het in 1 pakket verkopen aan 1 partij, is vanuit dat oogpunt, het beste. Op het moment dat dit rond is, is het werk van de curator in feite gedaan.

Maar daar houd het niet op. De contracten staan op naam van de partij dat failliet is gegaan, en moeten dus worden omgezet op naam van de nieuwe eigenaar. Klanten dienen dus een voorstel van nieuw contract krijgen, en kunnen die vervolgens accepteren of weigeren.

Alleen wanner er sprake is van een doorstart, dan verandert er in feite niets aan de juridische overeenkomst, en blijven bestaande contracten rechts geldig.

Als de curator zou beslissen dat alles mee zou gaan, betekend dat ook dat alle schulden voortkomend uit contracten met leveranciers mee zouden gaan, dat is het laatste wat je wilt.

Al met al is een overname uit een faillissementen een riskante zaak, zeker in onze business. Als kopend partij loop je aardig risico, omdat je geen zekerheid hebt, en die is ook niet te krijgen, dat het klanten bestand blijft.

Tot slot, de mensen die vandaag bezig zijn met het verhuizen van de servers, veel succes en sterkte, been there and done that, dus ik weet hoe het is.

Pur
02/03/08, 12:24
Nou onze machine is inmiddels in ieder geval down.

Nog even snel vooraf aangezet dat je via ctrl-alt-del de machine netjes kon afsluiten (staat normaal gesproken)

PimEffting
02/03/08, 13:13
We proberen zoveel mogelijk machines netjes af te sluiten.
De eerste servers staan inmiddels in de vrachtauto's!

Swiftway-UK
02/03/08, 17:22
Denk dat het van belang is, dat zaken op de juiste wijze worden weer gegeven.

<knip>

Maar daar houd het niet op. De contracten staan op naam van de partij dat failliet is gegaan, en moeten dus worden omgezet op naam van de nieuwe eigenaar. Klanten dienen dus een voorstel van nieuw contract krijgen, en kunnen die vervolgens accepteren of weigeren.

Dit verhaal klopt, ook staat vaak in de overeenkomst of Algemene Voorwaarden aangegeven dat indien een van de partijen failliet gaat, dat de overeenkomst niet meer geldig is.

Maar voor de klanten van DIShosting is dit natuurlijk een goede oplossing, aangezien de dienstverlening voortgezet zal worden zonder dat zij daar zelf stappen voor hoeven ondernemen.

uniekenaam
02/03/08, 17:30
We proberen zoveel mogelijk machines netjes af te sluiten.Wat voor communicatie komt er - of is er gekomen - van jullie naar de klanten toe? Voor mij is het nog steeds toeval dat ik eind van de dag op Donderdag achter het faillissement kwam. Als dat niet was gebeurd, dan was het nu niet bereikbaar zijn van mijn server het eerste teken dat ik gehad zou hebben dat er iets mis was, en ik heb naar mijn weten verder nog geen enkele communicatie van jullie ontvangen.
Verder zou ik erg prijs stellen op enigszins uitgebreide informatie over wie jullie zijn (soort bedrijf, aantal mensen, ervaring, wat jullie relatie is met Harry Dijkstra of Harmen Dam Rottum, etc). Ik wil heel graag vertrouwen in jullie krijgen, dat ik bij jullie kan blijven en niet van de week nog eens een keer downtime van m'n server moet hebben als ik zelf ga verhuizen - maar dan moet ik wel echt vertrouwen hebben.

Novaweb
02/03/08, 18:24
Wanneer komen de nameservers weer in de lucht?

Mark17
02/03/08, 19:13
Maar niet iedereen heeft de middelen om even een extra setje hardware te kopen (nog maar afgezien van eventuele levertijden van de hardware en doorloop tijden bij andere colo providers).

Voor 1 a 2 racks moet iets dergelijks als colocatie binnen 24 uur te regelen zijn lijkt mij (lukt bij ons ten minste wel). Bij een paar U (los) moet het binnen 3 uur lukken (wij hebben het voor klanten gerealiseerd om binnen 2 uur na bestelling te plaatsen).

Als het moet kan het dus zeker snel gaan.

Sorcer
02/03/08, 19:21
Hier precies hetzelfde. Zoiets dergelijks moet gewoon snel geregeld kunnen worden. Indien beide partijen overeenstemmen kan het meestal binnen een aantal uur opgeleverd worden. Succes :)

Pur
02/03/08, 19:26
Wat voor communicatie komt er - of is er gekomen - van jullie naar de klanten toe? Voor mij is het nog steeds toeval dat ik eind van de dag op Donderdag achter het faillissement kwam. Als dat niet was gebeurd, dan was het nu niet bereikbaar zijn van mijn server het eerste teken dat ik gehad zou hebben dat er iets mis was, en ik heb naar mijn weten verder nog geen enkele communicatie van jullie ontvangen.

Ik gok op dat communicatie niet de 1e prioriteit is gezien -blijkbaar- morgen de stroom er vanaf gaat en het ongetwijfeld meer dan genoeg moeite kost om op zulk kort termijn de servers en diensten te verhuizen.

Ze zullen ongetwijfeld volgende week op hun gemakje de administratie bekijken en contact opnemen met ons.

Jovana
02/03/08, 19:38
Hier even een update;

Op dit moment zijn alle servers verhuisd. Er wordt hard gewerkt om alles vanavond weer te laten draaien.
Wat betreft de communicatie, dat is inderdaad dit weekend niet de eerste prioriteit, aangezien morgen inderdaad het stroom eraf gaat.
Alle klanten worden zeker z.s.m. geinformeerd.

Pur
02/03/08, 19:47
Voor 1 a 2 racks moet iets dergelijks als colocatie binnen 24 uur te regelen zijn lijkt mij (lukt bij ons ten minste wel). Bij een paar U (los) moet het binnen 3 uur lukken (wij hebben het voor klanten gerealiseerd om binnen 2 uur na bestelling te plaatsen).

Als het moet kan het dus zeker snel gaan.

Tuurlijk kan het best als het moet. Maar voornamelijk de kleine partijen hebben niet zomaar een server op de plank liggen en als ze wel de financiele middelen hebben is een server ook niet altijd dezelfde of de volgende dag geleverd en geinstalleerd.

Dus dan krijg je wel heel veel 'het moet' op het 'het moet' gestapeld.

Either way..Voor ons maakt het niet zo heel veel uit. We konden de diensten nog kwijt op andere machines. Dus alleen nog een fallback MX draait er op waarvan we er meerdere hebben. Dus ik wacht rustig de communicatie van Real Hosting af.

entrepreneur
02/03/08, 19:58
Hier even een update;

Op dit moment zijn alle servers verhuisd. Er wordt hard gewerkt om alles vanavond weer te laten draaien.
Wat betreft de communicatie, dat is inderdaad dit weekend niet de eerste prioriteit, aangezien morgen inderdaad het stroom eraf gaat.
Alle klanten worden zeker z.s.m. geinformeerd.

Vreemd, de klanten weten dus geen eens waarom hun server niet online is...

XF-RICK
02/03/08, 20:04
<knip>
Geen advertentie forum.

fvdb
02/03/08, 20:05
Wel heel erg jammer dat de verhuizing van de DNS servers niet stapsgewijs is uitgevoerd, het was een kleine moeite geweest, maar nu liggen klanten die een eigen mailserver hebben daar onnodig door plat...

Novaweb
02/03/08, 20:09
Dit is inderdaad erg jammer, maar waarschijnlijk niet mogelijk gezien de IP adressen stonden ze allebei op de zelfde locatie. Hopenlijk doen ze deze als eerste weer up.

Mark17
02/03/08, 20:14
Tuurlijk kan het best als het moet. Maar voornamelijk de kleine partijen hebben niet zomaar een server op de plank liggen en als ze wel de financiele middelen hebben is een server ook niet altijd dezelfde of de volgende dag geleverd en geinstalleerd.

Dus dan krijg je wel heel veel 'het moet' op het 'het moet' gestapeld.

Either way..Voor ons maakt het niet zo heel veel uit. We konden de diensten nog kwijt op andere machines. Dus alleen nog een fallback MX draait er op waarvan we er meerdere hebben. Dus ik wacht rustig de communicatie van Real Hosting af.

Als de financiele middelen er zijn is hardware ook niet echt een groot probleem voor veel partijen lijkt mij. Dat het niet precies dezelfde hardware is kan voorkomen (maar hardware die op dat moment voldoet zou voldoende moeten zijn).

<knip>
Geen advertentie forum

Toon
02/03/08, 20:16
Mensen, het is hier geen aanbiedingsforum!

crazycoder
02/03/08, 20:36
Wel heel erg jammer dat de verhuizing van de DNS servers niet stapsgewijs is uitgevoerd, het was een kleine moeite geweest, maar nu liggen klanten die een eigen mailserver hebben daar onnodig door plat...
Er is een reden waarom je nameservers in verschillende netwerken moet hebben.

interact
02/03/08, 20:47
Vraag me toch wel af waarom het zo lang moet duren om die nameservers weer terug online te hebben :mad:

Toon
02/03/08, 21:14
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/5371/080302-tomaatnet_onbereikbaar_door_faillissement_dis_host ing.html

Die zijn helemaal niet blij daar.

Pur
02/03/08, 21:18
Het was wellicht slimmer van Real Hosting om eerst de website van DIS/ISD/IO te verhuizen naar het eigen platform zodat mensen die nog niet hadden gehoord van het faillisement op die manier geinformeerd zouden worden.

PVDA is wellicht ook niet blij:

Domain nameservers:
ns.isd-holland.nl 213.227.141.50
ns2.isd-holland.nl 213.227.130.22

Toon
02/03/08, 21:23
Daar komen kamervragen van ! :D

pierce
02/03/08, 21:31
zijn ook niet bereikbaar....

fvdb
02/03/08, 21:39
Er is een reden waarom je nameservers in verschillende netwerken moet hebben.

yep, als je deze dus uitbesteed ga je ervanuit dat dat ook zo is.

Wijze les......nooit meer uitbesteden.

Pur
02/03/08, 21:48
yep, als je deze dus uitbesteed ga je ervanuit dat dat ook zo is.

Wijze les......nooit meer uitbesteden.

Of uitbesteden aan een goede partij.

Spyder01
02/03/08, 22:22
Het DNS gebeuren e.d. verander je niets meer aan. Het rottigste is natuurlijk deze (in feite onnodige) downtime. Veel mensen lopen nu inkomsten en bezoekers mis.

Een verhuizing vergt normaal gesproken goede voorbereiding en een goed tijdsbestek, nu wordt alles binnen no-time verplaatst. Ik weet niet hoe de situatie exact is, maar ik had geprobeerd met een groep na 21:00 alles te verhuizen, dan neemt het de minste schade mee....

Maar goed, nu hopen voor de mensen die het betreft, dat ze snel weer online zijn!

tomaattje
02/03/08, 23:04
is er nu al duidelijk of de domeinnamen zullen blijven?

PimEffting
03/03/08, 00:06
We hadden nog wat problemen om het netwerk online te krijgen. Door enkele announceringen en verkeerde glasvezel uplinks (LH versus SX) hebben we wat vertraging opgelopen. De eerste servers zijn inmiddels onlnie.

Probleem met de DNS is bekend. Deze servers waren zelfs gewoon op elkaar gestapeld. Door complete omroutering van het netwerk was het niet mogelijk dit gefaseerd te doen.

Overigens gaat het niet om "maar drie racks" maar om plusminus 300-400 servers. Twee vrachtauto's vol.

Mark17
03/03/08, 00:17
We hadden nog wat problemen om het netwerk online te krijgen. Door enkele announceringen en verkeerde glasvezel uplinks (LH versus SX) hebben we wat vertraging opgelopen. De eerste servers zijn inmiddels onlnie.

Probleem met de DNS is bekend. Deze servers waren zelfs gewoon op elkaar gestapeld. Door complete omroutering van het netwerk was het niet mogelijk dit gefaseerd te doen.

Overigens gaat het niet om "maar drie racks" maar om plusminus 300-400 servers. Twee vrachtauto's vol.

Wanneer werken de DNS servers naar verwachting weer? Dat lijkt mij voor vrij veel klanten van belang.

MeKKeR
03/03/08, 00:18
Nou, jullie doen het netjes! Ik zie inderdaad wat 'bekende' ip's terugkomen.

Als jullie de DNS weer online kunnen brengen zijn enkele van mijn klanten ook superblij.

Keep up the good work!

virtualhost
03/03/08, 00:24
Ik snap niet waar jullie (realhosting) het lef vandaan halen om zonder aankondiging servers van anderen uit een rack te trekken. Lijkt me dat er ook wel iets met RedBus te regelen was... Briljante manier om met je net nieuwe klanten om te gaan! Ik ga er vanuit dat wij morgen direct te horen krijgen waar ONZE spullen gebleven zijn.

entrepreneur
03/03/08, 00:31
Ik snap niet waar jullie (realhosting) het lef vandaan halen om zonder aankondiging servers van anderen uit een rack te trekken. Lijkt me dat er ook wel iets met RedBus te regelen was... Briljante manier om met je net nieuwe klanten om te gaan! Ik ga er vanuit dat wij morgen direct te horen krijgen waar ONZE spullen gebleven zijn.

Daar sluit ik mij volledig bij aan! Onze servers staan momenteel ook ergens in Nederland en ik heb geen idee waar... Ondertussen alweer 12 uur onaangekondigde downtime.

Pur
03/03/08, 00:36
Ik gok op Evoswitch.

En laten we rustig de communicatie af wachten. Er is ongetwijfeld een goede reden waarom het e.e.a. stel op sprong moest worden uitgevoerd en er niks te regelen viel met Telecity. Ik neem aan dat ze bij Real Hosting ook niet direct zaten te wachten op een verhuizing op zulk kort termijn.

MeKKeR
03/03/08, 00:42
Zie ook alweer wat spul offline gaan hier en daar.

Altijd leuk zo'n migratie, altijd onverwachte dingen!

Swiftway-UK
03/03/08, 03:47
En laten we rustig de communicatie af wachten. Er is ongetwijfeld een goede reden waarom het e.e.a. stel op sprong moest worden uitgevoerd en er niks te regelen viel met Telecity.

Heb je ooit zaken gedaan met Telecity of Redbus ? Dan weet je direct waarom er niks te regelen valt als klant. Als 'prospect' is niks te gek, geen berg te hoog... maar als klant? .. ;)


We hadden nog wat problemen om het netwerk online te krijgen. Door enkele announceringen en verkeerde glasvezel uplinks (LH versus SX) hebben we wat vertraging opgelopen. De eerste servers zijn inmiddels onlnie.

Announce gewoon alle netblock apart als een /24 en alles zou goed moeten gaan (BGP kiest immers de meest specifieke route). Zijn de filters van de carriers aangepast? ik neem aan dat jullie de DIShosting netblocks op dit moment gewoon announcen?

remoteoffice
03/03/08, 04:32
vanacht ben ik bij de onderliggende partij geweest.
het ziet er echt super leeg uit bij dis hosting, als enigste staat er nog een plank met 5 1u servers.
Gelukkig is mijn server weer up and running

chrisnik
03/03/08, 06:31
Weet iemand wat de status is? Onze servers zijn nog steeds onbereikbaar!!!


vanacht ben ik bij de onderliggende partij geweest.
het ziet er echt super leeg uit bij dis hosting, als enigste staat er nog een plank met 5 1u servers.
Gelukkig is mijn server weer up and running

Waar (in welke kast) waren die 5 1U servers?

fvdb
03/03/08, 07:03
Iemand enig idee wanneer de DNS servers weer online komen ??


Ik snap niet waar jullie (realhosting) het lef vandaan halen om zonder aankondiging servers van anderen uit een rack te trekken. Lijkt me dat er ook wel iets met RedBus te regelen was... Briljante manier om met je net nieuwe klanten om te gaan! Ik ga er vanuit dat wij morgen direct te horen krijgen waar ONZE spullen gebleven zijn.

Dit kun je realhosting niet verwijten, ze doen tenminste iets!
Laakbaar is het gedrag van de curator in deze, hij dient niet alleen de rechten van schuldeisers te behartigen, maar ook van klanten. Het was een kleine moeite geweest om samen met de rechtercommisaris Redbus/Telecity te dwingen nog enkele dagen hun dienst te verlenen! Zodat een en ander fatsoenlijk afgehandeld kon worden.

crazycoder
03/03/08, 08:08
Dit kun je realhosting niet verwijten, ze doen tenminste iets!
Laakbaar is het gedrag van de curator in deze, hij dient niet alleen de rechten van schuldeisers te behartigen, maar ook van klanten. Het was een kleine moeite geweest om samen met de rechtercommisaris Redbus/Telecity te dwingen nog enkele dagen hun dienst te verlenen! Zodat een en ander fatsoenlijk afgehandeld kon worden.
Wake up.
De curator onderneemt alleen actie om:
- zijn eigen rekening betaald te krijgen
- zoveel mogelijk schuldeisers te kunnen betalen

Telecity is hierbij een schuldeiser die binnen dezelfde procedure niet gedwongen kan worden om de rekening langer op te laten lopen. Zij hadden net zo goed op het moment dat het faillisement uit was gesproken de stekker eruit kunnen trekken.

Als je iemand een verwijt wil maken, doe dat dan naar het bedrijf wat failliet is gegaan. Zij hadden ruim de tijd om vooraf klanten te informeren over het feit dat er een faillisement aan is gevraagd.
Vind het ook logisch dat zij klanten niet hebben geinformeerd, maar dat is een ander verhaal.

remoteoffice
03/03/08, 08:19
@chrisnik ; ze lagen op de grond, op een karretje.

Het is wel beter dat jullie verhuisd zijn anders zou je waarschijnlijk vandaag geen verbinding hebben gehad en dan mag je dagen lang wachten totdat je server wordt vrijgegeven.
Momenteel is mijn server ook nog niet vrijgegeven maar mocht wel de ip adres even veranderen.

virtualhost
03/03/08, 08:22
> Als je iemand een verwijt wil maken, doe dat dan naar het bedrijf wat failliet is gegaan.
Natuurlijk ligt de oorzaak daar. En daar had zeker wel wat duidelijker over gecommuniceerd kunnen worden. Juist daarom had realhosting er mijns inziens goed aan gedaan om juist te beginnen met het verstrekken van informatie / tijd te maken om alles fatsoenlijk te verhuizen. Al moet daar aardig wat voor betaald worden naar telecity..... Maar goed, nee, ik heb nooit direct contact gehad met telecity. Wellicht is er een goede reden. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke verklaring (en natuurlijk waar het spul nu is)

Wat is de status eigenlijk? DIS / IO domeinen zijn nog onbereikbaar. Tomaatnet lijkt ook nog plat.

Toon
03/03/08, 08:24
3 20ge-chnl.amsix.tc2.leaseweb.net (195.69.144.215) 2.491 ms 2.636 ms 2.768 ms
4 te5-2.sr2.evo.leaseweb.net (85.17.129.250) 3.498 ms 3.379 ms 3.156 ms
5 te5-1.sr6.evo.leaseweb.net (85.17.129.214) 3.510 ms 3.254 ms 3.388 ms
6 * * *
7 * * *

uniekenaam
03/03/08, 08:57
21 uur downtime ondertussen...

remoteoffice
03/03/08, 09:13
ik ben bang dat het nog wel enkele uren gaat duren.
Er stonden volgens mij iets van 10 a 20 kasten. ik weet niet hoevol ze stonden maar als ze allemaal vol stonden vind ik het super knap als ze vandaag weer helemaal online zijn.

Pur
03/03/08, 09:24
ik ben bang dat het nog wel enkele uren gaat duren.
Er stonden volgens mij iets van 10 a 20 kasten. ik weet niet hoevol ze stonden maar als ze allemaal vol stonden vind ik het super knap als ze vandaag weer helemaal online zijn.

Tsja Real Hosting zei in die topic rond twaalf uur vannacht dat de 1e systemen weer op zouden komen. Het is nu 9.5 uur later en de DNS servers en onze server zijn in ieder geval nog niet up & running.

Ik denk dat 24 uur downtime (waar we nu hard heen gaan) de meeste potentieel nieuwe klanten niet blij gaat maken

Hosted
03/03/08, 09:31
Ik vindt dat de alle klanten nog geluk hebben en dat dis-hosting over is genomen.
Anders hadden alle klanten vanaf dit moment helemaal niks meer gehad.

De keuze is dan makkelijk voor de klant:

- 24 uur down zijn en daarna weer gelukkig zijn dat alles draait.
Of alles kwijt zijn.

Pur
03/03/08, 09:36
De keuze is dan makkelijk voor de klant:

- 24 uur down zijn en daarna weer gelukkig zijn dat alles draait.
Of alles kwijt zijn.

Helemaal niks is een beetje overdreven lijkt me. En je bekijkt het vanuit het perspectief vanaf de hoster. De klant heeft daar wellicht een ander blik op. Die krijgt nu geen mail binnen, en krijgt geen klanten op z'n website en leidt dus (soms) omzet schade.

Daarnaast weet de klant ook vaak van niks. Neem de SP bijvoorbeeld. Die verkeren ongetwijfeld niet in het hosters kringetje dus hadden tot de machines down gingen niet gehoord over het faillisement en worden nu geconfronteerd met lange downtijden en kennen het verhaal niet over dat de stroom er vanaf zou gaan. Die krabben zich nu wellicht wel achter de oren van 'hoe goed is de nieuwe partij'.

Triloxigen
03/03/08, 09:40
Ik snap niet waar jullie (realhosting) het lef vandaan halen om zonder aankondiging servers van anderen uit een rack te trekken. Lijkt me dat er ook wel iets met RedBus te regelen was... Briljante manier om met je net nieuwe klanten om te gaan! Ik ga er vanuit dat wij morgen direct te horen krijgen waar ONZE spullen gebleven zijn.

Als het in RedBus was blijven staan kon je zeker niet meer bij je server en kwam de server zeker niet meer online.
Door de verhuizing kunnen ze alles zelf onder controle nemen waardoor het juist flexibel wordt.

Als er geen overname kwam dan had het nog wel even geduurd voordat jeje server had gehad.

Mark17
03/03/08, 09:53
pvda.nl is hier ook onbereikbaar, ik gok dat verschillende politieke partijen niet blij zijn met de huidige situatie.

umf
03/03/08, 10:06
pvda.nl is hier ook onbereikbaar, ik gok dat verschillende politieke partijen niet blij zijn met de huidige situatie.

kwestie van bij SIDN de nameservers even mass changen
aangezien de ranges van dis niet meer announcen naar buiten
(bij ons niet dan)

RobinJB
03/03/08, 10:17
Niets anders dan lof, vele klanten mogen blij zijn met een oplossing als deze.
Natuurlijk gaan er dan dingen fout, maar wat wil je met die aantallen?

t.bloo
03/03/08, 10:56
wat ik me altijd afvraag, als deze klanten al niet winstgevend waren bij de vorige partij, wat verwacht de nieuwe partij er dan mee te bereiken?

aartvg
03/03/08, 11:03
Fiberworld is ook down door dit verhaal krijg ik net te horen door mijn leveransier..

ze hebben wat te veel kasten leeg gehaald.
hebben nog meer mensen hier last van?

Glenn
03/03/08, 11:23
Fiberworld is ook down door dit verhaal krijg ik net te horen door mijn leveransier..
Down? Mijn lijnen draaien nog.

aartvg
03/03/08, 11:33
ik weet alleen dat er te veel hardware uit het datacenter gehaalt is waardoor alles plat is.
ze zijn nu bezig om alles om te routiren
wij hebben de volgende ipragen 62.221.221.201 - 208

MeKKeR
03/03/08, 12:13
ns.isd-holland.nl / 213.227.141.50 is ondertussen weer sporadisch online.

Triloxigen
03/03/08, 12:22
wat ik me altijd afvraag, als deze klanten al niet winstgevend waren bij de vorige partij, wat verwacht de nieuwe partij er dan mee te bereiken?

Andere bedrijfsvoering en -inrichting doet vaak wonderen.

uniekenaam
03/03/08, 12:53
Ok, kan iemand van real hosting een verwachting geven van wanneer alle co-located servers weer bereikbaar zijn? Ik zal jullie er niet aan houden, want ik snap dat er veel dingen niet te voorspellen vallen, maar gezien de hoeveelheid werk die tot nu toe is verzet zou toch wel een redelijke schatting gemaakt moeten kunnen worden?
Het maakt voor mij veel uit of ik weet "waarschijnlijk eind van de middag", of "niet voor middernacht" of zelfs nog later...

umf
03/03/08, 12:58
Ok, kan iemand van real hosting een verwachting geven van wanneer alle co-located servers weer bereikbaar zijn? Ik zal jullie er niet aan houden, want ik snap dat er veel dingen niet te voorspellen vallen, maar gezien de hoeveelheid werk die tot nu toe is verzet zou toch wel een redelijke schatting gemaakt moeten kunnen worden?
Het maakt voor mij veel uit of ik weet "waarschijnlijk eind van de middag", of "niet voor middernacht" of zelfs nog later...

kan je niet beter even bellen naar ze ?

Tel: 036-7508918

entrepreneur
03/03/08, 15:11
kan je niet beter even bellen naar ze ?

Tel: 036-7508918

Die telefoonverbinding daar hapert ongeveer net zo als de verbinding in het datacenter.

Fludizz
03/03/08, 15:12
Ik kwam er vanochtend pas achter dat alles down was. Er belde een klant met de melding dat hij zijn mail niet meer kon ophalen... Dit was een dienst die we in combinatie met inbel-accounts uitbesteed hadden aan ISD-Holland. Vanochtend per direct verhuizing van de betreffende domeinnaam aangevraagd, mocht deze geweigerd worden, hebben we alle papieren klaar liggen om naar SIDN te faxen om ons eigendom aan te tonen en de verhuizing te forceren. Voor zover ik uit de SIDN documentatie op kan maken kan alleen de domein-houder een verhuizing tegenhouden (via zijn Registrar) en heeft een curator of wie dan ook hier geen recht op. Indien deze alsnog bezwaar aantekend, zouden de ingevulde papieren genoeg moeten zijn om de domein alsnog verhuisd te krijgen!

Welke (financiele) gevolgen dit gerechtelijk gaat hebben weegt op tegen de downtime die we hebben door dit gezeur! Helaas is de management interface van ISD-Holland ook nog altijd dood, anders zou ik daarop kunnen inloggen om het huidige account-bestand te kopiëren en aan onze servers op te voeren, nu moeten we de klanten 1 voor 1 vragen wat ze allemaal hadden als ze bellen. (De interface bied/bood geen backup mogelijkheden en dit project is aangemaakt jaren voor ik hier werkte, enige manier om een backup te maken zou Copy/paste van iedere account+instellingen zijn.)

De machine waarop de interface draait is (net als de DNS-servers) al geruime tijd weer up, maar de services zijn niet geactiveerd. De betreffende mailservers waar o.a. het SIDN mailtje voor bezwaar bij verhuizing heen gegaan zijn, is nog altijd down! Hopelijk blijft deze ook down tot de domein verhuisd is om gedoe te voorkomen!

joriz
03/03/08, 15:15
Overname Dis hosting door Real Hosting: http://www.realhosting.nl/bedrijf/nieuws/overname-dishosting-io-internet-.html

Triloxigen
03/03/08, 15:22
Joriz, dat is oud nieuws ;)

uniekenaam
03/03/08, 15:28
Heb eindelijk de tijd gevonden om door de wachtrij van real hosting heen te zitten (inderdaad een super slechte verbinding), en ze hopen "binnen het uur" alles weer in de lucht te hebben.
Het zal mij benieuwen.

Netfreak
03/03/08, 16:00
Ik heb al meegemaakt dat er 3 ipnummers van mij zijn overgenomen door derden...

Blijkbaar is het vlan dusdanig groot dat overname van ipadressen mogelijk is.

Mocht je server daar staan en (soms) niet werken, kijk dan de logs na op arp berichten...

Pur
03/03/08, 17:04
Ik heb al meegemaakt dat er 3 ipnummers van mij zijn overgenomen door derden...

Blijkbaar is het vlan dusdanig groot dat overname van ipadressen mogelijk is.

Mocht je server daar staan en (soms) niet werken, kijk dan de logs na op arp berichten...

Dat heb je bij de meeste colo providers. Die delen toch al snel een /24 of groter uit voor de kleine colo klanten.

Either way... Mijn machine is weer up & running...!

Ben benieuwd naar wat er allemaal niet helemaal goed is gegaan.

chrisnik
03/03/08, 17:28
onze servers zijn nog steeds niet bereikbaar :-(

Ik krijg niemand van realhosting aan de telfoon al vanaf 14:30 vandaag

Het wordt echt een groot probleem voor ons! Kan iemand zeggen wat de status is???

Alvast bedankt!

eMiz0r
03/03/08, 17:45
Welke (financiele) gevolgen dit gerechtelijk gaat hebben weegt op tegen de downtime die we hebben door dit gezeur! Helaas is de management interface van ISD-Holland ook nog altijd dood, anders zou ik daarop kunnen inloggen om het huidige account-bestand te kopiëren en aan onze servers op te voeren, nu moeten we de klanten 1 voor 1 vragen wat ze allemaal hadden als ze bellen. (De interface bied/bood geen backup mogelijkheden en dit project is aangemaakt jaren voor ik hier werkte, enige manier om een backup te maken zou Copy/paste van iedere account+instellingen zijn.)

Klinkt heel stoer, maar zoals je weet kan je van een kale kip niet plukken. Reken er maar op dat je ongeveer achteraan het lijstje met schuldeisers komt te staan. Gewoon je verlies nemen, de problemen snel oplossen en weer vooruit kijken.

Randy
03/03/08, 17:52
Of gewoon zonder al die tussenresellers (lees: risico's) rechtstreeks bij een aanbieder je diensten kopen? Het blabla hoor je zo vaak hier, terwijl je het zo zou kunnen voorkomen door rechtstreeks bij een netwerk/housingprovider diensten af te nemen.

eMiz0r
03/03/08, 17:54
Naja die directe aanbieder kan ook failliet gaan. Dan heb je nog steeds hetzelfde probleem natuurlijk :)

Triloxigen
03/03/08, 18:01
Naja die directe aanbieder kan ook failliet gaan. Dan heb je nog steeds hetzelfde probleem natuurlijk :)

Maar je verminderd de kans want er zijn geen tussenbedrijven die ook nog eens failliet kunnen gaan.
De ketting is immers net zo sterk als de zwakste schakel.

Phu
03/03/08, 18:31
Of gewoon zonder al die tussenresellers (lees: risico's) rechtstreeks bij een aanbieder je diensten kopen? Het blabla hoor je zo vaak hier, terwijl je het zo zou kunnen voorkomen door rechtstreeks bij een netwerk/housingprovider diensten af te nemen.

Direct bij een netwerkboer kan wel bij een coloboer/housing provider gaat wat minder.
Housingproviders (eunetworks,interxion,globalswitch noem maar op)
willen liever wholesale partijen als klant die gelijk 10+ kasten afnemen of direct een suite beginnen.

De reden is minder gezeik met losse klantjes.

PimEffting
03/03/08, 18:49
Even een status update:
- ALLE servers staan weer aan op de nieuwe locatie
- Indien je nog problemen ondervindt met je colocatie server, gelieve contact op te nemen met new [@] realhosting.nl
- Het shared hosting platform hapert nog (ook de email)
- De inbelverbindingen schijnen ook weer te werken, met uitzondering van de email

We zijn vandaag letterlijk helemaal platgebeld en gemailed door alles en iedereen. Dat konden we niet helemaal verwerken met onze capaciteit. Voor 10 uur vanochtend hadden we al bijna 100 telefoontjes te verwerken, om je een idee te geven. Morgen hebben we wat extra mensen zitten bij de telefoon. De ticketqueue van 160 berichten (alleen de overname mailtjes) stemt ook niet gelukkig momenteel ;)
We werken kei hard aan het operationeel krijgen van alle klanten. Het is echter een zeer complexe situatie en voor de klanten die nog niet beschikbaar zijn vragen we dan ook nog wat geduld en begrip. Hoe vervelend zo'n storing dan ook is.

Iets aan achtergrondinformatie. Telecity heeft aangegeven tot maandag (vandaag) 9u00 de stroom aan te laten staan. Het was dus van groot belang om alle apparatuur van klanten zo snel mogelijk te migreren naar een locatie met stroomvoorziening. Dat hebben we dan ook gedaan in het belang van alle klanten.
Op dit moment hebben wij nog onvoldoende inzicht in welke apparatuur bij welke klant hoort, dus hebben we de policy dat niemand apparatuur zomaar kan ophalen. Hierbij moeten we de zorgvuldigheid in acht nemen juist omdat het apparatuur van anderen is.



Announce gewoon alle netblock apart als een /24 en alles zou goed moeten gaan (BGP kiest immers de meest specifieke route). Zijn de filters van de carriers aangepast? ik neem aan dat jullie de DIShosting netblocks op dit moment gewoon announcen?
We hebben het gehele netwerk uitbesteed aan Leaseweb / Fiberring. We hebben zelf niet de kennis of tijd om in 48 uur een geheel eigen netwerk op te bouwen, Leaseweb heeft dit wel. Het gaat om 79.000 IP adressen, voor de goede orde. Nog even mijn publiekelijke dankbetuiging aan Bastiaan Spandaw van Leaseweb die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt voor ons en onze klanten!

Swiftway-UK
03/03/08, 18:55
Nog even mijn publiekelijke dankbetuiging aan Bastiaan Spandaw van Leaseweb die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt voor ons en onze klanten!

Bastiaan heeft kennis van zaken en is erg goed in wat hij doet! :)

uniekenaam
03/03/08, 20:04
Even een status update:
- ALLE servers staan weer aan op de nieuwe locatie
- Indien je nog problemen ondervindt met je colocatie server, gelieve contact op te nemen met new [@] realhosting.nlIk heb dit zo'n uur geleden gedaan. Hoe snel zal dit worden afgehandeld? (Ik snap dat jullie een hele hoop werk op jullie bordje hebben liggen, maar het zou toch wel erg fijn zijn om vanavond weer in de lucht te zijn...)

PimEffting
03/03/08, 21:24
Vanavond is al volgepland met allerlei klusjes.
Morgen wordt er weer verder naar gekeken.

Pur
03/03/08, 22:15
Either way... Mijn machine is weer up & running...!


Hmm en inmiddels is de machine ook al weer onbereikbaar ergens tussen toen ik het poste en nu...

Toon
03/03/08, 22:16
Gaat lekker daar is het niet?

virtualhost
03/03/08, 23:10
Gaat lekker daar is het niet?

Ik heb ons spul ook nog niet weer up gezien sinds 1.5 dag. Gelukkig zijn wij afgelopen vrijdag al overgegaan. Wacht wel tot ze gaan rondbellen om te achterhalen van wie dat spul nou eigenlijk is en wat er mee moet gebeuren. Kunnen we het ophalen.

Succes voor de mensen die er direct hinder van ondervinden.

hax0r
04/03/08, 00:54
Er is hier een aantal malen gesteld, en dan kort samengevat, dat bij een faillissement, de contracten automatisch over gaan naar de nieuwe eigenaar.

Dat is niet het geval.

Juridisch moet de nieuwe eigenaar de klant een nieuw contract aanbieden, die dat vervolgens kan accepteren of afwijzen.



De opmerking van Realhosting dat de contracten tot de boedel hoort is correct, maar dat deze niet beëindigd kunnen worden absoluut niet.

Gezien de prijzen van Realhosting zou het een pure prijsverhoging inhouden en lopen de klanten vanzelf wel weg.

En inderdaad als faillissement is uitgesproken zijn klanten alleen jegens de curator eventuele openstaande betalingens verplichtingen na te komen maar ze zijn niet verplicht om zich aan het contract te houden omdat de rechtspersoon niet meer bestaat.

Met dit soort intimidatie zal realhosting heel binnenkort in opspraak raken en meer last dan plezier van deze aanschaf hebben.

Overigens is het verdacht snel geregelt, je zou haast denken dat alles vooraf geplanned is. Heeft iemand al gekeken wie de aandeelhouders van
Integrated Internet Services B.V. zijn ?

Immers een curator bekijkt vaak eerst of er een doorstart mogelijk is maar gezien de snelheid hoe dit is gegaan durf ik te betwijfelen of er sprake is van een grootschalige boeken onderzoek en lijkt het allemaal voor opgezet.

brinkie
04/03/08, 08:47
Overigens is het verdacht snel geregelt, je zou haast denken dat alles vooraf geplanned is. Heeft iemand al gekeken wie de aandeelhouders van
Integrated Internet Services B.V. zijn ?

Immers een curator bekijkt vaak eerst of er een doorstart mogelijk is maar gezien de snelheid hoe dit is gegaan durf ik te betwijfelen of er sprake is van een grootschalige boeken onderzoek en lijkt het allemaal voor opgezet.

Ach, iedreeen weet toch dat de zaakjes waar Harry Dijkstra bij betrokken is vaak minder fris zijn,.... al jarenlang is het "faillisement, nieuwe startup, wanbetalen, faillisement". Het artikel in Webwereld (http://webwereld.nl/articles/50088/dis-hosting-failliet-verklaard.html) gaf de indruk dat Harmen Dam, die sinds een jaar eigenaar zou zijn van niets wist:


Dam kocht de hostingprovider vorig jaar van Dis-Europe, de moedermaatschappij van onder meer Fiberworld. "De cijfers waren heel goed," zegt Dam, "maar achteraf bleken er lijken in de kast te zitten. Er was trammelant met heel veel klanten."

Alleen, .. wie is Harmen Dam? Wist die man nou écht niet dat hij een bedrijf overnam met 'lijken in de kast'?


24-09-2004 IO zet hostingland op zijn kop
De gekte in hostingland lijkt echt toegeslagen. Het gerenommeerde
internetbedrijf Internet Online uit Heerenveen komt met echte stunt
aanbiedingen. “We willen de wereld eens laten zien dat het mogelijk
is om een goede dienst neer te zetten voor een redelijke prijs”:
vertelt technisch directeur Harry Dijkstra.

[...]Knip[...]

“Kortom glasheldere acties zonder addertjes onder het gras”: meldt
algemeen directeur Harmen Dam. We gaan er voor en zullen alles
in werking stellen om onze klanten een constant betrouwbare dient
te verlenen.


Goed, die man moet dus echt niet gaan lopen beweren dat hij van niets wist. Dit riekt meer naar een 1-2-tje tussen Dijkstra en Dam om DIS Hosting op te ruimen. En ondertussen zit Dijkstra weer in Leewarden met een 'datacentrum'... nou van mij komt er nooit een server onder direct of indirect beheer van dhr. Dijkstra c.s.!!

aartvg
04/03/08, 09:00
"maar achteraf bleken er lijken in de kast te zitten. Er was trammelant met heel veel klanten."

dit is tot op heden nog niet opgelost :'(

crazycoder
04/03/08, 09:10
Overigens is het verdacht snel geregelt, je zou haast denken dat alles vooraf geplanned is. Heeft iemand al gekeken wie de aandeelhouders van
Integrated Internet Services B.V. zijn ?

Immers een curator bekijkt vaak eerst of er een doorstart mogelijk is maar gezien de snelheid hoe dit is gegaan durf ik te betwijfelen of er sprake is van een grootschalige boeken onderzoek en lijkt het allemaal voor opgezet.
Een doorstart is veel minder snel te regelen. Zeker als de leverancier van stroom de stekker eruit gaat trekken komt er toch wel wat druk op de ketel.

Zodra het spul plat ligt neemt de waarde zo ongeveer per minuut af. Iedereen had dus baat bij een snelle actie.

Vind het wel knap dat er op korte termijn een paar vrachtwagens te organiseren zijn. Van de andere kant, moet ik op een zaterdag een paar vrachtwagens hebben weet ik 100% zeker dat ik er zonder veel problemen een stuk of 10 zou kunnen organiseren.

Fokko
04/03/08, 09:24
Immers een curator bekijkt vaak eerst of er een doorstart mogelijk is maar gezien de snelheid hoe dit is gegaan durf ik te betwijfelen of er sprake is van een grootschalige boeken onderzoek en lijkt het allemaal voor opgezet.

Een boekenonderzoek is er mi niet geweest, wij werden donderdagavond gebeld, door de curator,of we een bod wilden uitbrengen. Volgens de beste man diende er minstens de jaar omzet geboden te worden 1,2 milj.
Alleen kon onze accountant niet meer vinden dan 300.000 als jaaromzet en dat was de week daarvoor..en nog voor dat alle klanten wegliepen. En ook wij konden al zien dat er klanten in racken zaten die zwaar onder de prijs waren weggezet.
En idd je moet maar afwachten of een klant dan bij jouw een nieuw contract accepteert.

hanskind
04/03/08, 09:45
Dam en Dijkstra kennen elkaar al jaren, en hebben samen in diverse Internet bedrijven gezeten.

Die lijken in de kast die Dam vond, na overname van Dis Hosting, tja, had die zijn huiswerk maar goed moeten doen.

KvK Informatie:

Realhosting is een handelsnaam van Integrated Internet Services B.V.

Enige aandeelhouder van Integrated Internet Services B.V. is Digiter B.V., gevestigd op het zelfde adres als Integrated Internet Services B.V.

Digiter B.V. heeft 2 BV's als bestuurders, Holix BV en Jovana BV.

Wie er vervolgens achter deze 2 BV's zitten, moet iemand anders maar uitzoeken.

Overigens is Online Backup Provider BV, een onderdeel van Digiter BV.

Pur
04/03/08, 10:06
Vind het wel knap dat er op korte termijn een paar vrachtwagens te organiseren zijn. Van de andere kant, moet ik op een zaterdag een paar vrachtwagens hebben weet ik 100% zeker dat ik er zonder veel problemen een stuk of 10 zou kunnen organiseren.

Desnoods huur je zo'n bijna-vrachtwagen-bestelbus waar je nog met je B rijbewijs op mag rijden. Daar past ook genoeg in. Verhuur bedrijven zijn tenslotte op zaterdag ook wel open.

crazycoder
04/03/08, 10:37
Desnoods huur je zo'n bijna-vrachtwagen-bestelbus waar je nog met je B rijbewijs op mag rijden. Daar past ook genoeg in. Verhuur bedrijven zijn tenslotte op zaterdag ook wel open.
Heb jij wel eens een poging gedaan om op zeer korte termijn iets bij een verhuurbedrijf te huren?

Zo ja, beviel het :) Het klinkt namelijk heel eenvoudig, maar in de praktijk blijkt het toch vaak weer tegen te vallen om iets fatsoenlijks te pakken te krijgen. Er zijn namelijk rond het weekend ook vaak verhuizingen.

Daarnaast kan je servers niet zomaar ongelimiteerd op elkaar stapelen..

entrepreneur
04/03/08, 10:47
Heb jij wel eens een poging gedaan om op zeer korte termijn iets bij een verhuurbedrijf te huren?

Zo ja, beviel het :) Het klinkt namelijk heel eenvoudig, maar in de praktijk blijkt het toch vaak weer tegen te vallen om iets fatsoenlijks te pakken te krijgen. Er zijn namelijk rond het weekend ook vaak verhuizingen.

Daarnaast kan je servers niet zomaar ongelimiteerd op elkaar stapelen..

Ja, hoor. Genoeg verhuurbedrijven, totaal geen probleem.

Pur
04/03/08, 10:52
Heb jij wel eens een poging gedaan om op zeer korte termijn iets bij een verhuurbedrijf te huren?

Jup


Zo ja, beviel het :) Het klinkt namelijk heel eenvoudig, maar in de praktijk blijkt het toch vaak weer tegen te vallen om iets fatsoenlijks te pakken te krijgen. Er zijn namelijk rond het weekend ook vaak verhuizingen.

Ja hoor in het ene geval hadden we een hele mooie bus met een mooie laadklep. De andere keer een gewone grote bestel bus..


Daarnaast kan je servers niet zomaar ongelimiteerd op elkaar stapelen..

Nood breekt wetten in dit geval. Het is zeker niet de ideale manier van vervoeren.

Maar voor de echt grote verhuizingen waar ik betrokken bij ben geweest hebben we Saan gebruikt die de servers netjes in pakt.

uniekenaam
04/03/08, 11:02
47 uur downtime ondertussen, en zelfs nog geen antwoord op mijn email van gisteren. Zodadelijk maar weer eens bellen, niet dat dat iets gaat uitmaken... *sigh* Mijn vertrouwen in deze nieuwe partij gaat met rap tempo achteruit.
Pur, virtualhost: jullie al weer iets terug gezien van jullie servers?

Pur
04/03/08, 11:07
Pur, virtualhost: jullie al weer iets terug gezien van jullie servers?

Nope niet meer sinds hij heel eventjes werkte.

franszet
04/03/08, 11:07
47 uur downtime ondertussen, en zelfs nog geen antwoord op mijn email van gisteren. Zodadelijk maar weer eens bellen, niet dat dat iets gaat uitmaken... *sigh* Mijn vertrouwen in deze nieuwe partij gaat met rap tempo achteruit.
Pur, virtualhost: jullie al weer iets terug gezien van jullie servers?

Mijn servers zijn ook nog niet op. De reden blijkt te zijn dat de gateway nog niet is aangemaakt. Ik gebruikte 62.221.199.129 Ik heb support gevraagd om deze aan te maken.

Jesperw
04/03/08, 11:13
Ja, hoor. Genoeg verhuurbedrijven, totaal geen probleem.
1 Issue. De wagens waar je nog net met B-rijbewijs in mag rijden hebben een zeer laag laadgewicht. Die echte grote dingen hebben ze laten verlagen ('t te vervoeren gewicht) om nog met een B-rijbewijs te kunnen rijden.

Voor zwaar gewicht heb je er dus niet veel aan.

umf
04/03/08, 11:21
1 Issue. De wagens waar je nog net met B-rijbewijs in mag rijden hebben een zeer laag laadgewicht. Die echte grote dingen hebben ze laten verlagen ('t te vervoeren gewicht) om nog met een B-rijbewijs te kunnen rijden.

Voor zwaar gewicht heb je er dus niet veel aan.

Wij huurden bij Hertz gewoon een busje formaat Volkswagen Crafter kan je genoeg mee vervoeren en is zelf met rijbewijs B te berijden
recent van Rotterdam spullen naar Amsterdam verhuisd

Glenn
04/03/08, 11:23
Goede morgen,


Er is een storing op diverse bitstream lijnen bij Fiberworld. De oorzaak ligt in het faillsement van DIS Hosting en de patij Realhosting welke claimt de boedel van het failliete DIS Hosting te hebben gekocht.


Door Realhosting wordt (via Leaseweb) de oude IP space van DIS Hosting geannounced. Alleen wordt dat op een manier gedaan waardoor de IPranges van Fiberworld bijna onbereikbaar worden. Inmiddels is Realhosting gesommeert hier per direct mee te stoppen. Op dit moment hebben we nog geen reactie gehad van Realhosting.

Zodra we meer nieuws hebben zullen we dat bekend maken op deze pagina.


Fiberworld

pierce
04/03/08, 11:26
Als ik dat zo lees krijg ik het idee alsof ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn....
sterkte!

Pur
04/03/08, 11:48
1 Issue. De wagens waar je nog net met B-rijbewijs in mag rijden hebben een zeer laag laadgewicht. Die echte grote dingen hebben ze laten verlagen ('t te vervoeren gewicht) om nog met een B-rijbewijs te kunnen rijden.

Voor zwaar gewicht heb je er dus niet veel aan.

Maar voor een datacenter verhuizing waar je het netwerk op beide locaties hebt werken en waar de afstand tussen de locaties laag is kan een bestel bus of mini-vrachtwagen prima werken. Je moet alleen een paar keer rijden.

Voordeel is mijn inziens wel dat de downtime voor jezelf of voor je klanten lager wordt omdat je bus sneller vol is en je dus per keer minder systemen uit zet.

Als je dan ook nog eens 3 teams hebt kan het evengoed vrij snel gaan. 1 dat systemen uit racks haalt op locatie A, een wat rijdt, en een dat weer racked op locatie B.

Maar goed dan moet je wel je netwerk hebben op 2 locaties

uniekenaam
04/03/08, 11:51
update van realhosting (http://www.realhosting.nl/bedrijf/nieuws/update-dis-hosting.html):

Update DIS Hosting (04-03-2008)
Realhosting is momenteel nog druk bezig met het omzetten van alle overgenomen servers van DIS Hosting. Het kan zijn dat sommige websites en email nog niet functioneert. Wij verwachten dat de websites en e-mail in de loop van de dag weer beschikbaar zijn.

Wij vragen uw begrip voor de situatie.
Wij zullen zo spoedig mogelijk alle klanten informeren over de verdere gang van zaken.

Belt u alstublieft alleen indien het om een zwaarwegend belang gaat, de helpdesk is sterk overbelast. Liever emailt u naar new(@)realhosting.nl.

PimEffting
04/03/08, 12:04
hax0r en hanskind:
Wij zijn niet gelieerd aan andere vennootschappen uit de voormalige onderneming. Enige aandeelhouder is Digiter BV, en die is weer eigendom van Holix BV (mijn holding, Pim Effting), Jovana BV (PH van mijn compagnon Joël van Amerongen) en een minderheidsbelang van een investeerder.
We hebben voldoende ervaring en cash (voor de investeringen) om de klanten een zachte landing te geven.
De tijdsdruk werd vooral veroorzaakt door Telecity die maandag om 9u00 de stroom heeft uitgeschakeld in alle datacentra.

uniekenaam, bedankt voor het plaatsen van de update!

Glenn
04/03/08, 12:28
@Unexplained:

M. Soetens werkt dus niet meer bij jullie?

Triloxigen
04/03/08, 12:43
@Unexplained:

M. Soetens werkt dus niet meer bij jullie?

Ik ben inderdaad niet (meer) werkzaam bij Real Hosting/Webzilla/Integrated Internet Services. Mijn naam zie je soms wel voorbij komen omdat ik bepaalde zaken extern oppak (met name als het gaat om websites).

brinkie
04/03/08, 13:05
En het moest snel verkocht worden omdat Redbus dus de toegang ging ontzeggen en de stroom eraf ging gooien.
Denk je echt dat RedBus kosteloos de ruimte ter beschikking stelt aan een bedrijf dat failliet is?

Maar heb je bij colocated klanten niet de (op zijn minst morele) plicht om eerst eens even contact met die klanten op te nemen of ze het wel goed vinden dat er met hun servers gesleept gaat worden door een partij waar ze geen overeenkomst mee hebben? Of is dat wel gebeurd?

Als ik hier sommige mensen hun reacties lees, dan zijn hun machines al tijden down, en wisten ze van niets. Vreemde handelwijze van de curator en de nieuwe eigenaar. Een curator kan ook beslissen om Telecity te vragen nog een week de stroom er op te houden en niet zo overhaast de boel van de hand te doen. Een curator dient namelijk wel degelijk in het belang van de klanten van de failliete eigenaar te handelen c.q. de toko tijdelijk door te laten draaien wanneer nodig..

Ik zou het niet accepteren als m'n servers zomaar zouden worden versleept. Ik kies namelijk niet primair voor de colocator, maar voor het datacentrum waar deze gevestigd is..

Stel dat mijn colocator failliet zou gaan (laten we hopen dat ze nog lang, voorspoedig en succesvol voortbestaan!), dan zou ik per direct mijn servers er weg willen hebben en in een ander rack geplaatst willen zien in hetzelfde datacentrum bij een andere aanbieder.. En niet opeens op een heel andere locatie met andere beheerders.. men dient er gewoon af te blijven, want het zijn _mijn_ machines, een curator heeft daar niets mee te maken (ik huur immers alleen maar wat ruimte + een verbinding!).

Triloxigen
04/03/08, 13:09
Maar heb je bij colocated klanten niet de (op zijn minst morele) plicht om eerst eens even contact met die klanten op te nemen of ze het wel goed vinden dat er met hun servers gesleept gaat worden door een partij waar ze geen overeenkomst mee hebben? Of is dat wel gebeurd?

Hier was geen tijd voor zover ik heb begrepen. Alles _moest_ weg uit RedBus.


Ik zou het niet accepteren als m'n servers zomaar zouden worden versleept. Ik kies namelijk niet primair voor de colocator, maar voor het datacentrum waar deze gevestigd is..

Als de servers niet waren weggehaald, dan stonden ze nu achter slot en grendel en wordt het allemaal nog moeilijker.

PimEffting
04/03/08, 13:18
Inderdaad, dan zet Telecity alle servers in een depot waarbij je de apparatuur pas krijgt na ingewikkelde procedures. Dan zou elke klant minimaal een maand offline zijn.
In het belang van de klanten hebben wij deze noodprocedure uitgevoerd.

virtualhost
04/03/08, 13:31
Maar heb je bij colocated klanten niet de (op zijn minst morele) plicht om eerst eens even contact met die klanten op te nemen of ze het wel goed vinden dat er met hun servers gesleept gaat worden door een partij waar ze geen overeenkomst mee hebben? Of is dat wel gebeurd?

Als ik hier sommige mensen hun reacties lees, dan zijn hun machines al tijden down, en wisten ze van niets. Vreemde handelwijze van de curator en de nieuwe eigenaar.

Men dient er gewoon af te blijven, want het zijn _mijn_ machines, een curator heeft daar niets mee te maken (ik huur immers alleen maar wat ruimte + een verbinding!).

Helemaal mee eens. Als overname kandidaat hadden ze natuurlijk met redbus / telecity moeten overleggen over stroom etc. En ja natuurlijk had dat (evt veel) geld gekost. Maar ja, als je wil dat klanten blijven is het naar mijn idee je enige keus. Daarnaast moet je natuurlijk de colo klanten direct de mogelijkheid geven om dingen op te halen en niet zomaar verslepen naar ???

Neem niet aan dat er dan ook maar één colo-klant blijft bij deze partij. Zitten inmiddels op 2 dagen downtijd (er staat niks meer op gelukkig). Als we besloten hadden om gewoon de servers in een ander rack te hangen, hadden we dus een groot probleem gehad. En dat meekrijgen van die servers... ja dat moet idd langs de curator. Papierwerk meenemen van eigendom etc. Het gaat er bij mij niet in dat hij vast kan houden als vaststaat dat je de eigenaar bent en geen schulden hebt bij de failliete partij.

PimEffting
04/03/08, 13:56
Zoals gezegd was het alternatief dat alle servers in depot zouden geraken bij Telecity.
In het belang van de klanten hebben we dit zo uitgevoerd.
We hadden destijds nog geen klantenlijst en konden dus onmogelijk de klanten vooraf informeren. Anders hadden we dat zeker gedaan.

Ik vind het allemaal prima dat iedereen kritiek levert op de gang van zaken. Feit blijft wel dat wij als hosting partij onze nek uitsteken voor de klanten en proberen de schade te minimaliseren voor hen. En zo'n migratie in een paar dagen gaat minder vlekkenloos dan dat we een paar maanden de tijd zouden hebben.
Jullie als techneuten zouden dat moeten begrijpen denk ik en hiervoor begrip moeten hebben. Ondanks dat het in individuele gevallen niet goed uitpakt.

hax0r
04/03/08, 14:41
Ach, iedreeen weet toch dat de zaakjes waar Harry Dijkstra bij betrokken is vaak minder fris zijn,.... al jarenlang is het "faillisement, nieuwe startup, wanbetalen, faillisement".

Er is een tijd geweest (vorige eeuw) dat hij zijn zaakjes wel op orde had.

Swiftway-UK
04/03/08, 14:45
Er is een tijd geweest (vorige eeuw) dat hij zijn zaakjes wel op orde had.

Bedoel je de Cybercomm voor verkoop aan Scarlet periode ?

hax0r
04/03/08, 14:48
Een doorstart is veel minder snel te regelen. Zeker als de leverancier van stroom de stekker eruit gaat trekken komt er toch wel wat druk op de ketel.

Een leverancier is verplicht om aan te geven wat hij gaat doen, indien hij dat niet doet en onaangekondigd de stekker eruit trekt kan de curator hem aansprakelijk stellen voor de gevolg schade, dus een waarschuwing behoord tot een standaard procedure.



Zodra het spul plat ligt neemt de waarde zo ongeveer per minuut af. Iedereen had dus baat bij een snelle actie.


Idd..



Vind het wel knap dat er op korte termijn een paar vrachtwagens te organiseren zijn. Van de andere kant, moet ik op een zaterdag een paar vrachtwagens hebben weet ik 100% zeker dat ik er zonder veel problemen een stuk of 10 zou kunnen organiseren.

In het weekend bij een verhuur bedrijf eventjes een vrachtwagen regelen is minder makkelijk dan gezegd, maar aangezien je er maar eentje nodig hebt (1 tonner) is het niet onmogelijk.

Wat wel raar is, dat er meteen nadat rechter uitspraak heeft gedaan de curator ipv boeken te onderzoeken meteen een lijst van gegadigden heeft gebeld of ze blind een boedel willen overnemen. Immers aangezien het rechtspersonen zijn kun je niet zomaar in een uurtje alle boek stukken vanaf het begin bestuderen om tot een afweging te komen dan wel een waarde te bepalen. Deze snelheid lijkt mij erg verdacht. Mocht het wel allemaal volgens het boekje zijn gegaan dan nomineer ik deze curator tot Nationale curator die in alle ICT gerelateerde zaken betrokken moet worden, mogelijk had hij KPNQWEST in een maandje van de hand weten te doen :D


Bedoel je de Cybercomm voor verkoop aan Scarlet periode ?

Je kent je klassiekers.

uniekenaam
04/03/08, 14:51
En zo'n migratie in een paar dagen gaat minder vlekkenloos dan dat we een paar maanden de tijd zouden hebben.
Jullie als techneuten zouden dat moeten begrijpen denk ik en hiervoor begrip moeten hebben. Ondanks dat het in individuele gevallen niet goed uitpakt.De meeste kritiek heb ik over jullie bijna totale gebrek aan communicatie. (De berichten hier op dit forum zijn het enige licht puntje, maar dat gaat natuurlijk niet over individuele gevallen.)
Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn, welke activiteiten bij jullie op dit moment prioriteit hebben, en ik weet dus niet waar ik aan toe ben, welke acties ik moet nemen.

Ik heb twee emails gestuurd naar dat new@ email adres, zonder enige reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging. Hebben jullie geen ticketing systeem?

Jullie schrijven "Wij verwachten dat de websites en e-mail in de loop van de dag weer beschikbaar zijn." - maar gisteren zouden ook alle servers weer in de lucht moeten zijn, en hoewel dit volgens jullie inderdaad zo is blijken er dus vervolgens routing problemen of wat dan ook te zijn waardoor onze servers dus nog steeds onbereikbaar zijn. Gaan die problemen "in de loop van de dag" ook opgelost zijn, of liggen die nu onderop de stapel?

Domenico
04/03/08, 14:54
Zoals gezegd was het alternatief dat alle servers in depot zouden geraken bij Telecity.
In het belang van de klanten hebben we dit zo uitgevoerd.
We hadden destijds nog geen klantenlijst en konden dus onmogelijk de klanten vooraf informeren. Anders hadden we dat zeker gedaan.

Ik vind het allemaal prima dat iedereen kritiek levert op de gang van zaken. Feit blijft wel dat wij als hosting partij onze nek uitsteken voor de klanten en proberen de schade te minimaliseren voor hen. En zo'n migratie in een paar dagen gaat minder vlekkenloos dan dat we een paar maanden de tijd zouden hebben.
Jullie als techneuten zouden dat moeten begrijpen denk ik en hiervoor begrip moeten hebben. Ondanks dat het in individuele gevallen niet goed uitpakt.

Kom kom, er is kritiek en er is lof. Als hoster weet je zelf ook dat er vaker geklaagd word dan dat er word gezegd dat je het goed doet dus zo erg is het nou ook weer niet en dat zouden jullie ook kunnen begrijpen net zoals jij zegt dat anderen dat moeten doen over deze situatie.

Het beste voor alle partijen is dat alles word opgelost en dan kunnen we daarna praten over wie, hoe en wat. :)

SUCCES!

hax0r
04/03/08, 14:57
Een boekenonderzoek is er mi niet geweest, wij werden donderdagavond gebeld, door de curator,of we een bod wilden uitbrengen. Volgens de beste man diende er minstens de jaar omzet geboden te worden 1,2 milj.


Donderdag avond al?

Super curator, zou hij al aangesteld zijn voordat faillissement is uitgesproken? (formeel niet mogelijk overigens)

Dus hij word door rechters aangesteld heeft lijst met bedrijven klaar liggen en gaat ze meteen benaderen ?

Lijkt mij dat de gerechtelijke bureaucratie al een paar dagen kost, immers het ziet er nu naar uit dat voor publicaties waren verschenen deze zaak al was afgerond, wat gewoon op zijn zachts gezegd opmerkelijk te noemen is.



Alleen kon onze accountant niet meer vinden dan 300.000 als jaaromzet en dat was de week daarvoor..en nog voor dat alle klanten wegliepen. En ook wij konden al zien dat er klanten in racken zaten die zwaar onder de prijs waren weggezet.

Dus er is tijd geweest dat jullie accountant fysiek de boeken heeft kunnen inzien. Speelde dit af nadat faillissement was uitgesproken ? (hoogtijd voor een tijdslijn)



En idd je moet maar afwachten of een klant dan bij jouw een nieuw contract accepteert.

Je raakt standaard een deel bij overname al kwijt, daarna door slechte dienstverlening omdat je organisatie er niet op is ingericht raak je er nog meer kwijt, uiteindelijk is het maar de vraag of je je geld terug zal verdienen.



KvK Informatie:

Realhosting is een handelsnaam van Integrated Internet Services B.V.

Enige aandeelhouder van Integrated Internet Services B.V. is Digiter B.V., gevestigd op het zelfde adres als Integrated Internet Services B.V.

Digiter B.V. heeft 2 BV's als bestuurders, Holix BV en Jovana BV.

Wie er vervolgens achter deze 2 BV's zitten, moet iemand anders maar uitzoeken.

Overigens is Online Backup Provider BV, een onderdeel van Digiter BV.

Integrated Internet Services B.V. ---> Digiter B.V. ---> Holix BV en Jovana BV.

Leuke kerstboom. Klapboom organisatie?


hax0r en hanskind:
Wij zijn niet gelieerd aan andere vennootschappen uit de voormalige onderneming. Enige aandeelhouder is Digiter BV, en die is weer eigendom van Holix BV (mijn holding, Pim Effting), Jovana BV (PH van mijn compagnon Joël van Amerongen) en een minderheidsbelang van een investeerder.
We hebben voldoende ervaring en cash (voor de investeringen) om de klanten een zachte landing te geven.
De tijdsdruk werd vooral veroorzaakt door Telecity die maandag om 9u00 de stroom heeft uitgeschakeld in alle datacentra.

uniekenaam, bedankt voor het plaatsen van de update!


Beste Pim, bedankt voor de uitleg, maakt veel duidelijk.
In hoeveel tijd hebben jullie boeken onderzoek kunnen doen ?
Konden jullie niet met Telecity een overbruggingsperiode regelen, immers Telecity is er bij gebaat dat er een goede verstandhouding ontstaat, waaraan ze een nieuwe klant (al dan niet niet tijdelijk) aan kunnen overhouden.

fvdb
04/03/08, 15:11
1 ding is in ieder geval zeker, realhosting vertikt het om domeinnamen af te staan die on der de naam dishosting staan, van andere domeinen heb ik bericht ontvangen en is de verhuizing in gang gezet, maar waar dishosting als contact opstaat niet. Kan iemand me zeggen hoe ik de verhuizing van een "com" domein kan forceren? Mijn MX records blijven maar wijzen naar halffunctionerende mailservers, iets wat nog erger is dan totaal niet functionerende mailservers.........

Swiftway-UK
04/03/08, 15:11
Dus er is tijd geweest dat jullie accountant fysiek de boeken heeft kunnen inzien. Speelde dit af nadat faillissement was uitgesproken ? (hoogtijd voor een tijdslijn)


Een wilde gok:

Ik heb zo het vermoeden dat Harm Dam voor faillisement een aantal bedrijven heeft benaderd om zijn bedrijf te verkopen. Toen dat niet van de grond kwam (of niet snel genoeg gerealiseerd kon worden) heeft Dam een faillisement aangevraagd.

De curator heeft hierna alle bedrijven, die eerder betrokken waren bij een eventueel overname, opnieuw benaderd vanwege de tijdsdruk voor verkoop van de boedel.

Ik denk dat het zo gelopen is :)

PimEffting
04/03/08, 15:12
Donderdag avond al?
Integrated Internet Services B.V. ---> Digiter B.V. ---> Holix BV en Jovana BV.

Leuke kerstboom. Klapboom organisatie?
We zijn een solide en professionele organisatie en daar absoluut niet op uit. Persoonlijke holdings met een tussenholding is een zeer gebruikelijke constructie in dit soort situaties. Dat de werkmaatschappijen aparte BVs zijn is niets ongebruikelijks.

Beste Pim, bedankt voor de uitleg, maakt veel duidelijk.
In hoeveel tijd hebben jullie boeken onderzoek kunnen doen ?
Konden jullie niet met Telecity een overbruggingsperiode regelen, immers Telecity is er bij gebaat dat er een goede verstandhouding ontstaat, waaraan ze een nieuwe klant (al dan niet niet tijdelijk) aan kunnen overhouden.
Met Telecity viel weinig te onderhandelen helaas...

Swiftway-UK
04/03/08, 15:14
Integrated Internet Services B.V. ---> Digiter B.V. ---> Holix BV en Jovana BV.

Leuke kerstboom. Klapboom organisatie?


Hoeft niet, veel organisaties worden zo opgezet, om investeerders de mogelijkheid te geven om ergens in te stappen als aandeelhouder. In het huidige investeringsklimaat is een investeerder/aandeelhouder een logische keuze (vaak met mogelijkheid om later een management buyout te realiseren).

Pur
04/03/08, 15:22
De meeste kritiek heb ik over jullie bijna totale gebrek aan communicatie. (De berichten hier op dit forum zijn het enige licht puntje, maar dat gaat natuurlijk niet over individuele gevallen.)
Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn, welke activiteiten bij jullie op dit moment prioriteit hebben, en ik weet dus niet waar ik aan toe ben, welke acties ik moet nemen.

Ik heb twee emails gestuurd naar dat new@ email adres, zonder enige reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging. Hebben jullie geen ticketing systeem?

Jullie schrijven "Wij verwachten dat de websites en e-mail in de loop van de dag weer beschikbaar zijn." - maar gisteren zouden ook alle servers weer in de lucht moeten zijn, en hoewel dit volgens jullie inderdaad zo is blijken er dus vervolgens routing problemen of wat dan ook te zijn waardoor onze servers dus nog steeds onbereikbaar zijn. Gaan die problemen "in de loop van de dag" ook opgelost zijn, of liggen die nu onderop de stapel?

2nd that... Dat planningen niet gehaald worden en het dus tegen valt kan ik wel begrijpen. Als men roept om rond twaalf uur 's nachts dat de eerste systemen weer aan zouden moeten gaan dan kan ik best begrijpen dat het soms wat tegen zit en je uitloopt hebt tot de volgende ochtend...

Dat het tegen valt met mail systemen, DNS systemen en alles wat verder aan dienst verlening werd gedaan kan ik me ook voorstellen omdat je het niet zelf hebt opgezet.

Maar dat het inmiddels al 51 uur moet duren om colocatie servers in de lucht te brengen zonder dat duidelijk is waarom dit zo lang moet duren daar heb ik een heel stuk minder begrip voor. Zou ik weten waar jullie tegen aan zouden lopen zou ik wellicht nog wat begrip kunnen kweken. Al zal ik vast ook nog een hoop onbegrip houden want ik kan me weinig situaties bedenken waar het langer dan 1 - 1.5 dag moet duren (tenzij er hardware matig wat kapot is aan de colocatie server etc)

Overigens heb ik wel reactie gehad op mijn mail, maar dat was van het niveau "We werken er aan, heb geduld en begrip"

hax0r
04/03/08, 15:29
Als ik hier sommige mensen hun reacties lees, dan zijn hun machines al tijden down, en wisten ze van niets. Vreemde handelwijze van de curator en de nieuwe eigenaar. Een curator kan ook beslissen om Telecity te vragen nog een week de stroom er op te houden en niet zo overhaast de boel van de hand te doen. Een curator dient namelijk wel degelijk in het belang van de klanten van de failliete eigenaar te handelen c.q. de toko tijdelijk door te laten draaien wanneer nodig..


Je zult eerst geïnformeerd moeten worden wat deze partij uit de boedel heeft genomen, het lijkt me sterk dat deze partij co-lo servers over kan nemen daar deze al niet van DIS-hosting waren. Het is onrechtmatig om zonder instemming van de fysieke eigenaar van een co-lo server te verplaatsen. Ook een curator kan niet hierover beslissen omdat deze zaken buiten de boedel blijven zolang er geen sprake is van een betalingsachterstand en derhalve beslag op de server is gelegd.

Dus de vraag is wat heeft de rechtspersoon achter de handelsnaam Realhosting nu exact uit de boedel overgenomen, er zal toch wel een informatie plicht bestaan bij de curator jegens belanghebbende ?


1 ding is in ieder geval zeker, realhosting vertikt het om domeinnamen af te staan die on der de naam dishosting staan, van andere domeinen heb ik bericht ontvangen en is de verhuizing in gang gezet, maar waar dishosting als contact opstaat niet. Kan iemand me zeggen hoe ik de verhuizing van een "com" domein kan forceren? Mijn MX records blijven maar wijzen naar halffunctionerende mailservers, iets wat nog erger is dan totaal niet functionerende mailservers.........

Zolang domeinhouder de klant is heeft Realhosting geen enkele poot om op te staan, zelfs in gevallen waarin er een betalingsachterstand richting Dis-Hosting zou bestaan. Immers Realhosting is niet gemachtigd om deze achterstanden te incasseren dat is namelijk het werk van de curator.

Het enige wat Realhosting kan doen is een nieuw aanbod aanbieden indien klanten niet daar vanaf zien dan is Realhosting verplicht om mee te werken aan het verhuizen van domeinen. Daar is voldoende jurisprudentie over.


Een wilde gok:

Ik heb zo het vermoeden dat Harm Dam voor faillisement een aantal bedrijven heeft benaderd om zijn bedrijf te verkopen. Toen dat niet van de grond kwam (of niet snel genoeg gerealiseerd kon worden) heeft Dam een faillisement aangevraagd.

De curator heeft hierna alle bedrijven, die eerder betrokken waren bij een eventueel overname, opnieuw benaderd vanwege de tijdsdruk voor verkoop van de boedel.

Ik denk dat het zo gelopen is :)

Scherp!
Het blijft speculeren, maar als je alle statistieken mbt doorlooptijd faillissement dat deze afhandeling met stip op nummer 1 staat.


We zijn een solide en professionele organisatie en daar absoluut niet op uit. Persoonlijke holdings met een tussenholding is een zeer gebruikelijke constructie in dit soort situaties. Dat de werkmaatschappijen aparte BVs zijn is niets ongebruikelijks.


Uit het feit dat jullie (tenminste een formele bestuurder) openlijk het dialoog aangaat blijkt wel dat jullie geen kat vangers zijn.

Dus dat is een goed teken richting klanten die besluiten bij jullie blijven.

Ik las hier ook dat jullie van klanten verwachten (eisen) dat ze niet mogen verhuizen en daarbij niet meewerken aan een verhuizing, als jullie professioneel zijn en vooruitdenken dan mag ik aannemen dat dit niet waar is en dat jullie gewoon aan de wet houden inzake dezes.

Verder hoop ik alleen maar dat jullie het geïnvesteerde bedrag zullen terug verdienen, immers als blijkt dat jullie straks omwille van dit zelf het loodje gaan leggen (wat met bedrijven uit Heerenveen vaker is gebeurd) zal in de toekomst de rij om een dergelijke boedel over te nemen alleen maar korter worden.


Met Telecity viel weinig te onderhandelen helaas...

Raar, het is niet zo dat telecity beteraf is met een aantal lege racks.


Hoeft niet, veel organisaties worden zo opgezet, om investeerders de mogelijkheid te geven om ergens in te stappen als aandeelhouder. In het huidige investeringsklimaat is een investeerder/aandeelhouder een logische keuze (vaak met mogelijkheid om later een management buyout te realiseren).

Wederom scherp!

Ja het klopt dat dit niet ongebruikelijk is bij grotere organisaties.

Ik ken deze organisaties niet en kan er niet over oordelen. Maar er zullen weinig niet beurs genoteerde hosting bedrijven zijn met een dergelijke constructie.

Pur
04/03/08, 15:49
J

Raar, het is niet zo dat telecity beteraf is met een aantal lege racks.


Ik neem aan dat het voor Real Hosting ook geen optie was in TC3 te blijven en dat Telecity dus sowieso geen potentiele klant er bij zou hebben. Real Hosting heeft geen eigen netwerk volgens mij en lift mee op Leaseweb en dus de locaties waar Leaseweb haar diensten aanbiedt (?).

Glenn
04/03/08, 16:00
De ruimte van DIS bij telecity is zo weer opgevuld, ze hebben zelfs ruimtegebrek.

Ghumpie
04/03/08, 16:46
Ik volg DIS en Harry Dijkstra al een tijdje. Host of co-locate er zelf ook al niet meer sinds jaren. Bekenden van mij wel, kregen een brief van verpanding contract aan ene "van Bon". Domeinnaam was te linken aan Harry Dijkstra, eigenlijk wist ik toen al genoeg.

Plots contracten verpanden voorspelt weinig goeds. Benieuwd of de curator dit nog gaat of al heeft teruggedraaid.

Daarnaast Real Hosting, die ongevraagd servers verplaatst. Ik weet dat enkele co-locators daar bezwaar tegen hadden en hadden kenbaar gemaakt. Toch verplaatst, benieuwd wat dit juridisch doet.

Ook denk ik dat ze gaan schrikken hoe bizar veel klanten alsnog weg willen (of nu al bezig/weg zijn) omdat ze totaal geen verplichting hebben t.o.v. Real Hosting of gewoon een goed contract (voor hun dan, maand opzegtermijn bijv.)

Denk dat andere partijen er goed aan hebben gedaan zich deze ellende niet op de hals te halen...

Of had kostte wat het kost nog een week de stroom betaald, je klanten eens fatsoenlijk geinformeerd en hun de keuze gelaten: "DIS failliet, we betalen deze week nog een fikse prijs voor bla bla maar daarna zouden wij u graag verhuizen etc. tegen bijna identieke condities en uw contract etc."

De dwangmatigheid waarmee het nu is gegaan tezamen met de non-communicatieve vaardigheden zetten overduidelijk snel kwaad bloed.

fvdb
04/03/08, 17:23
Zolang domeinhouder de klant is heeft Realhosting geen enkele poot om op te staan, zelfs in gevallen waarin er een betalingsachterstand richting Dis-Hosting zou bestaan. Immers Realhosting is niet gemachtigd om deze achterstanden te incasseren dat is namelijk het werk van de curator.

Het enige wat Realhosting kan doen is een nieuw aanbod aanbieden indien klanten niet daar vanaf zien dan is Realhosting verplicht om mee te werken aan het verhuizen van domeinen. Daar is voldoende jurisprudentie over.

.

Het blijft gissen zolang geen communicatie met Realhosting mogelijk is, en dit zal het idee van de "overgenomen klanten" sterken in het idee dat Realhosting het niet aankan. Wij hebben nu al 2.5 dag geen zakelijke email kunnen ontvangen. Als ze inschatten dat ze maandagmorgen weer dingen online hebben en nu (dinsdagavond) nog geen smtp server in de lucht hebben....... dan is mijn conclusie nu al getrokken.....

Ik zal daar niet alleen in zijn.............

Jesperw
04/03/08, 17:33
Ik vind het moedig van realhosting om zo'n bak ellende in huis te halen. Ik zou het persoonlijk niet durven. Ik zou serieus bang zijn om mijn hele bedrijf op het spel te zetten door een blik zeer ontevreden of zelfs woedende klanten in huis te nemen. Ik denk ook niet dat er veel klant blijven.

Wel wens ik ze heel veel succes.

Pur
04/03/08, 17:45
Ik vind het moedig van realhosting om zo'n bak ellende in huis te halen. Ik zou het persoonlijk niet durven. Ik zou serieus bang zijn om mijn hele bedrijf op het spel te zetten door een blik zeer ontevreden of zelfs woedende klanten in huis te nemen. Ik denk ook niet dat er veel klant blijven.

Moedig inderdaad. En zeker op zulk kort termijn terwijl - krijg ik de indruk - de boeken ook niet helemaal klopten. Sowieso was er *iets* mis lijkt me gezien blijkbaar meerdere partijen een due dilligance hebben uitgevoerd maar niemand het interessant genoeg vondt om het boeltje over te nemen.

Wij zijn in ieder geval nog niet weg overigens.. Als ze met een goed aanbod komen zal ik er zeker over denken om ze onder een normale omstandigheden een kans te geven. Want dat dit een uitzonderlijke situatie is lijkt me duidelijk :)

Domenico
04/03/08, 17:52
Inderdaad kom op mannen. Wat was er gebeurt als er geen partij was gekomen om alles over te nemen? Waarschijnlijk waren de servers dan langer offline dan nu helaas het geval is dus probeer het aub ook eens van de positieve kant te zien.
Aan de andere kant snap ik heel goed dat als je al dagen geen zakelijke mail kan ontvangen ontzettend baalt. Ik denk dat op zo'n moment niemand meer goed kan doen en je alleen nog maar kunt klagen, of dit nu wel of niet terrecht is maakt dan al niet meer uit.

crazycoder
04/03/08, 17:53
Ik vind het moedig van realhosting om zo'n bak ellende in huis te halen. Ik zou het persoonlijk niet durven. Ik zou serieus bang zijn om mijn hele bedrijf op het spel te zetten door een blik zeer ontevreden of zelfs woedende klanten in huis te nemen. Ik denk ook niet dat er veel klant blijven.

Zeker met belangrijke klanten is het vaak wel mogelijk om de lucht met een goed gesprek te klaren. Het is uiteindelijk zeer de vraag of er wel zoveel klanten zullen vertrekken als sommigen nu denken.

Van de andere kant, je weet niet hoeveel ze hebben betaald / gaan betalen en onder welke condities de overeenkomst is gesloten. Ik verwacht ook niet dat ze dat openbaar gaan maken.

Jesperw
04/03/08, 17:54
Ik denk dat die overname voor de klanten ook top is. En dat die daar alleen maar blij mee moeten zijn. Voor Real hosting lijkt het me alleen een hele riskante move. Zeker op zo'n korte termijn en gezien de historie van DIS en IO.

Ze hebben er vast goed over nagedacht. :)

Tegengas
04/03/08, 17:57
We zitten hier nog steeds te wachten op smtp virus.visp.isd-holland.nl, maar die lijkt offline (houdt op bij leaseweb). Is het wel de bedoeling dat die primary MX blijft? Onze secondary, fallback-1.isd-holland.nl reageert wel, om een blije 452 4.3.1 Insufficient system storage te produceren. Deze heeft ook nog geen enkel mailtje doorgegeven.

Roeller
04/03/08, 18:03
De telefoon van Fiberworld (algemeen/helpdesk en fax) wordt niet opgenomen!
ASOCIAAL!

Eén van mijn klanten heeft een storing (komt wel is vaker voor), normaal is het dan even bellen en opgelost. Nu kunnen we ze niet bellen.

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk alle Fiberworld lijnen naar een andere provider migreren... tips ? (namen?)

Glenn
04/03/08, 18:11
Roeller, Fiberworld is al maanden niet meer bereikbaar op haar oude nummers. Je kunt ze nu bellen door contact op te nemen met de receptie van Abel Telecom (www.abeltelecom.nl) en te vragen naar Fiberworld Resellerdesk.

Triloxigen
04/03/08, 18:59
Uit het feit dat jullie (tenminste een formele bestuurder) openlijk het dialoog aangaat blijkt wel dat jullie geen kat vangers zijn.

Ik kan ook bevestigen dat er verder niks mee is.
Ik ken beide personen (Pim en Joel) zowel zakelijk als prive vele jaren en daar is verder niks mee.


Raar, het is niet zo dat telecity beteraf is met een

Zeker wel. Lege racks zijn vele malen goedkoper dan racks met 300 servers die flink wat stroom verbruiken maar niet betaald zullen worden omdat het bedrijf failliet is.



Pim en Joel kennende doen ze er alles aan om het zo snel en goed mogelijk weer in elkaar te zetten..

fvdb
04/03/08, 19:20
Inderdaad kom op mannen. Wat was er gebeurt als er geen partij was gekomen om alles over te nemen? Waarschijnlijk waren de servers dan langer offline dan nu helaas het geval is dus probeer het aub ook eens van de positieve kant te zien.
Aan de andere kant snap ik heel goed dat als je al dagen geen zakelijke mail kan ontvangen ontzettend baalt. Ik denk dat op zo'n moment niemand meer goed kan doen en je alleen nog maar kunt klagen, of dit nu wel of niet terrecht is maakt dan al niet meer uit.

Uiteraard heb je daar een punt, maar als je alles al op vrijdag geregeld hebt en van de curator persoonlijk hoort dat hij dat "niet geblokkeerd heeft", maar "even geen toestemming gegeven heeft". Dan is het meer dan balen dat je daarna tegen een muur aanloopt.

Ik snap wel waarom die muur opgetrokken is, juist een techneut weet dat je niet zomaar een paar servers ergens wegtrekt en dat het daarna werkt.... en als er daarna niet eens communicatie mogelijk is. Dan is het middel erger dan de kwaal.

crazycoder
04/03/08, 19:32
Zeker wel. Lege racks zijn vele malen goedkoper dan racks met 300 servers die flink wat stroom verbruiken maar niet betaald zullen worden omdat het bedrijf failliet is.

Ik denk dat waar zij op doelen is dat TC betaald had kunnen worden om het spul langer in de lucht te houden.

1 of 2 weken extra tijd voor een verhuizing als deze kan voor de uptime een wereld van verschil maken. Het bied ook veel meer gelegenheid om alles beter communiceren.

Aangezien er naar eerder uit dit topic bleek niet met tc te praten viel maakt het verder eigenlijk niet meer uit..

Fokko
04/03/08, 19:50
Donderdag avond al?

Super curator, zou hij al aangesteld zijn voordat faillissement is uitgesproken? (formeel niet mogelijk overigens)

Dus hij word door rechters aangesteld heeft lijst met bedrijven klaar liggen en gaat ze meteen benaderen ?

Lijkt mij dat de gerechtelijke bureaucratie al een paar dagen kost, immers het ziet er nu naar uit dat voor publicaties waren verschenen deze zaak al was afgerond, wat gewoon op zijn zachts gezegd opmerkelijk te noemen is.



Dus er is tijd geweest dat jullie accountant fysiek de boeken heeft kunnen inzien. Speelde dit af nadat faillissement was uitgesproken ? (hoogtijd voor een tijdslijn)


Het faillissement is donderdagmiddag uitgesproken en wij werden benaderd door de curator op donderdagavond evenals een zestal andere partijen.
De reden dat wij benaderd werden was niet alleen voor de overname maar ook vanwege het feit dat wij het netwerkbeheer voor Dis-hosting deden in Telecity.
Er is voor ons tijd geweest om een boekencontrole te doen voor het faillissement. Dat was voor ons de reden om af te haken.

Stewie
04/03/08, 20:19
Ik denk dat waar zij op doelen is dat TC betaald had kunnen worden om het spul langer in de lucht te houden.

1 of 2 weken extra tijd voor een verhuizing als deze kan voor de uptime een wereld van verschil maken. Het bied ook veel meer gelegenheid om alles beter communiceren.

Aangezien er naar eerder uit dit topic bleek niet met tc te praten viel maakt het verder eigenlijk niet meer uit..
Het was ook niet in het voordeel van Realhosting als ze Telecity betaalde om langer online te blijven. Een deel van de klanten was toch meteen verhuisd omdat ze hun leverancier niet meer vertrouwden na het faillissement en geen binding hebben met de nieuwe eigenaar. Dan zou realhosting flink betalen zonder er iets voor terug te zien.

PimEffting
04/03/08, 20:46
Bij Telecity ging het om dermate hoge bedragen dat dit absoluut onredelijk was (ruim in de zes cijfers).

Ons grootste probleem is dat wij nog geen volledig inzicht hebben in het klantenbestand. We kunnen simpelweg niet iedereen informeren omdat we de adressen niet hebben.

Technisch gezien is er nog een probleem met de loadbalancer waardoor de mailcluster niet goed functioneert. En enkele colo servers werken nog niet goed, hier wordt hard aan gewerkt!

santema
04/03/08, 20:52
Bij Telecity ging het om dermate hoge bedragen dat dit absoluut onredelijk was (ruim in de zes cijfers).

Ons grootste probleem is dat wij nog geen volledig inzicht hebben in het klantenbestand. We kunnen simpelweg niet iedereen informeren omdat we de adressen niet hebben.

Technisch gezien is er nog een probleem met de loadbalancer waardoor de mailcluster niet goed functioneert. En enkele colo servers werken nog niet goed, hier wordt hard aan gewerkt!

Ik vraag me af wat jullie hier ongeveer voor betaald hebben (totaal plaatje) aangezien de curator blijkbaar vrij snel akkoord was en dit normaal denk ik toch wat langer duurt.

Stewie
04/03/08, 20:54
Ik vraag me af wat jullie hier ongeveer voor betaald hebben (totaal plaatje) aangezien de curator blijkbaar vrij snel akkoord was en dit normaal denk ik toch wat langer duurt.
Hoe langer de curator wacht, des te minder zal hij ervoor krijgen.

t.bloo
04/03/08, 22:23
Hoe langer de curator wacht, des te minder zal hij ervoor krijgen.

het lijkt wel verse waar... met dat verschil dat je in de koelcel geen cold corridor nodig hebt :)