PDA

Bekijk Volledige Versie : connectie stats



EHS-Jerre
27/02/08, 22:58
Ik ben op zoek naar een soort tool die het mogelijk maakt om het aantal connecties per gameserver(/poort?) bij te houden

voornaamste doel is om adh hiervan een overzicht te krijgen van de load van een server, en tevens algemen statussen.

Maakt niet uit in welk formaat het terechtkomt (grafieken/excell/...)

Alvast bedankt voor de reacties

pim1991
27/02/08, 23:08
Bedoel je dat je wilt weten wanneer iemand de server joint en weer leaved?

EHS-Jerre
27/02/08, 23:42
bijvoorbeeld, of enkel joint, of ...

Kenneth
28/02/08, 09:59
eerder gebruikte ik daar 'uglygs' icm 'qstat' en 'rrdtool' voor.. helaas zijn uglygs en qstat redelijk dood en *denk* ik dat ze niet alle games supporten.

alhoewel ze via ASE protocol en al gegevens binnen kunnen trekken, dus valt mss te proberen? :)

Mikejuh!
28/02/08, 11:14
Voor gameservers zijn daar hele mooie bannertjes voor te krijgen, zoals gametracker, Game-monitor. Het is natuurlijk branded, maar volgensmij wel wat jij zoekt. Uitgebreide statistieken over de uren die je hebt gespeeld, en wanneer.

EHS-Jerre
28/02/08, 11:20
het gaat niet over de xfire banners en dergelijke
bedoeling is om een idee te krijgen van de load van de servers, bvb adhv het aantal connecties etc.

pim1991
28/02/08, 11:22
Je kan ook een script schrijven die om de 5 minuten de server checkt, dat zet je in een database en leest dat uit.
Daarna laat je het weer door een ander script uitlezen.
Hetzelfde systeem als gametracker alleen dan zelf gemaakt ;)
Zoiets maken is trouwens niet moeilijk. Beetje google gebruiken en dan vindt je alles wel.

EDIT: Laatste reactie van jouw net gelezen.
Wanneer je aantal bezet weet dan kan je dat vermenigvuldigen met een getal. Het is ver gezocht maar meer weet ik ook niet.
Gccontrol heeft dat trouwens ook. Mischien daar een kijken/vragen

EHS-Jerre
28/02/08, 12:21
wel misschien even wat duiding geven (we gebruiken gccontrol zelf ook trouwens ;) )
de vraag kwam van een lanparty organisatie, waar we de gameservers verzorgen.
ivm server sponsors zouden ze graag laten zien dat deze goed gebruikt werden.

Hendrik83
29/02/08, 00:00
Ik weet niet of het wat is maar had ooit eens een aantal scripts gevonden voor cacti. Die doet zoiets als pim1991 zegt om de 5 minuten het aantal slots tellen en dan kun je alles in een grafiek zien tot een jaar terug.