PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkoop virtuele producten



TinCan
27/02/08, 21:08
Beste WHT'ers,

Wat is volgens jullie de beste betaalmethode om virtuele producten te verkopen? De betalingen worden automatisch afgehandeld. Met PayPal is er dus een probleem, daar kunnen mensen met 1 druk op de knop een chargeback uitvoeren en moet ik de hele tijd die chargebacks gaan aanvechten, dat is natuurlijk niet om te doen. Zijn er bedrijven die dit voor je doen? Dus een bedrijf die zeer veel betaalmethodes wereldwijd aanbiedt en tevens ervoor zorgt dat ze je kunnen verzekeren dat chargebacks aan worden gevochten?

Dit is dus voor "normale" betaalmiddelen, ook ben ik op zoek naar een goed, internationaal, bedrijf dat betaling via telefoon in zeer veel landen ondersteunt. Zo heb ik gekeken naar Mollie, maar die ondersteunt niet genoeg landen, en naar DaoPay, die weer een, in mijn ogen, te hoge % afsnoept van je inkomsten.

Hebben jullie verder nog tips waar ik rekening mee moet houden met het verkopen van virtuele producten?

Alvast bedankt voor de hulp!

TinCan

Apoc
28/02/08, 11:42
Met PayPal is er dus een probleem, daar kunnen mensen met 1 druk op de knop een chargeback uitvoeren en moet ik de hele tijd die chargebacks gaan aanvechten, dat is natuurlijk niet om te doen.

Dat is niet waar, je kunt niet zomaar met een druk op de knop een chargeback doen bij PayPal. Je kan hooguit een dispute aanvragen bij PayPal, maar daarmee heeft iemand niet gelijk de transactie omgekeerd. Als iemand een betaling via PayPal maakt met een creditcard, dan zou hij wel een chargeback kunnen aanvragen bij zijn creditcard maatschappij, maar dat hou je altijd.

Paypal is een prima betaalmethode, maar je zou eigenlijk alleen betalingen moeten accepteren van "verified" paypal accounts. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat de hoeveelheid fraude drastisch verminderd. Als een echte klant (dus niet iemand met een gestolen creditcard) een chargeback wil doen, dan kan dat toch altijd wel (of je nu paypal gebruikt of niet). Part of the business.


Zijn er bedrijven die dit voor je doen? Dus een bedrijf die zeer veel betaalmethodes wereldwijd aanbiedt en tevens ervoor zorgt dat ze je kunnen verzekeren dat chargebacks aan worden gevochten?

Je zou eens kunnen kijken naar Multipay of Ogone. Hou er wel rekening mee dat als je creditcard wilt accepteren, je in principe altijd een eigen Merchant account zult moeten regelen. Er zijn diverse bedrijven die dit voor je kunnen bewerkstelligen, maar hou er wel rekening mee dat er vrij hoge vereisten zijn. Multipay en Ogone kunnen je hier wel meer over vertellen. Als je geen eigen merchant account kunt of wilt krijgen, zul je moeten uitwijken naar bijvoorbeeld 2checkout. Werkt prima maar is wel prijzig (5.5%).

Wat betreft het aanvechten van chargebacks; dat kun je sowieso alleen maar zelf doen. Je kunt van een payment provider niet verwachten dat zij standaard alle chargebacks aanvechten. Ten eerste mag dat niet, maar ten tweede kan het ook niet omdat het niet altijd zo is dat jij gelijk hebt/krijgt.


Hebben jullie verder nog tips waar ik rekening mee moet houden met het verkopen van virtuele producten?

Ja; verwerk nieuwe bestellingen niet 100% automatisch maar screen ze altijd eerst handmatig. Met de tegenwoordige hoeveelheid internetfraude (gestolen creditcards en dergelijke) is dat de enige manier om fraude echt te bestrijden. Zodra een klant eenmaal door de fraud screening heen is kun je alle toekomstige facturen natuurlijk wel geheel automatisch verwerken.

Topic overigens verhuisd naar het juiste forum.

dreamhost_nl
28/02/08, 13:33
...verwerk nieuwe bestellingen niet 100% automatisch...

...de fraud screening...
Ook dat kan volledig automatisch gebeuren en wordt soms standaard en anders tegen geringe meerprijs aangeboden door een credit card processor.

Henky!
28/02/08, 14:28
Moet een mooie handel zijn, het verkopen van denkbeeldige producten:-)

Arjen @ ARKOis
28/02/08, 20:38
Moet een mooie handel zijn, het verkopen van denkbeeldige producten:-)

Wat was het ook alweer, een gitaar van lucht?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtgitaar




Persoonlijk zal ik voor PayPal kiezen, de transactie is niet zomaar ongedaan te maken.
Apoc verteld al hoe fraude is tegen te gaan, wel is het zo dat PayPal vaak nog gezien word als een betrouwbare manier om te betalen net als iDeal. Klanten zullen niet zomaar een credit card trekken, de meeste kennen PayPal al.. Daarom is mijn voorkeur Paypal.

Mark17
28/02/08, 21:02
Ik zou een combinatie van PayPal/iDeal en eventueel (afhankelijk van het bedrag) micropayments (SMS/telefoon).

cardgate
11/03/08, 17:20
Je zou eens kunnen kijken naar Multipay of Ogone. Hou er wel rekening mee dat als je creditcard wilt accepteren, je in principe altijd een eigen Merchant account zult moeten regelen. Er zijn diverse bedrijven die dit voor je kunnen bewerkstelligen, maar hou er wel rekening mee dat er vrij hoge vereisten zijn. Multipay en Ogone kunnen je hier wel meer over vertellen. Als je geen eigen merchant account kunt of wilt krijgen, zul je moeten uitwijken naar bijvoorbeeld 2checkout. Werkt prima maar is wel prijzig (5.5%).

Het is in Nederland inderdaad zo dat er hoge eisen gesteld worden aan de aanvraag van een merchant account. Echter, er zijn echter diverse partijen die tegen gunstigere tarieven en minder strenge eisen een merchant account kunnen aanvragen bij een Europese bank welke ook Nederlandse merchants mag aansluiten.