PDA

Bekijk Volledige Versie : Intel Management Card



davhog
27/02/08, 08:49
Beste WHT'ers,

In een nieuwe Intel server (Serverplatform 2U SR2500ALBRP (Alcolu
Blackford Board, 1xPSU, active Midplane,
Riser)) hebben we een remote management kaart laten zetten.
Meer info over de kaart: www . intel . cc/design/servers/ism/rmm2.htm?iid=server_body+sw_rmm

Volgens de specs moet deze kaart een embedded webserver en remote console bevatten. Klinkt goed toch? Scheelt weer een ritje naar het datacentrum.

Het apparaat is te configureren m.b.v. de intel management boot cd, die waar je ook je BIOS mee kunt updaten. Na het instellen van het ip-adres en herstarten ben ik vol goede moet naar het ip adres gesurfd.... geen reactie, even een port-scan uitgevoerd.... niets. Het ip-adres is overigens wel te pingen.

Nu mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze kaart?

Suggesties?

Voorbaat dank
Dave

umf
27/02/08, 08:57
heb je de tools al geinstalleerd misschien dat je via de tool naar de remote console moet inloggen

davhog
27/02/08, 09:10
Ik heb geen tools geïnstalleerd, omdat het een OS onafhankelijke oplossing moet zijn lijkt me dat niet nodig eigenlijk.

dreamhost_nl
27/02/08, 09:48
Ik denk dat umf de tools aan client-side bedoelt en davhog aan server-side.
Feit is wel dat het out-of-the-box niet direct zal werken. Je zult diverse parameters vooraf moeten instellen.

frankske
27/02/08, 10:42
Is dat de "standaard" kaart in die servers of de advanced? De standaard doet "enkel" ipmi 2 dingen. De advanced heeft inderdaad een ingebouwde webserver. Heb je alles met die command line tools geconfigureerd (zijn stuk of 10 parameters die je moet zetten of zo)

davhog
27/02/08, 20:08
@frankske

De leverancier vertelde dat er tegenwoordig nog maar 1 type is en die zou een embedded webserver moeten hebben.

Niemand ervaring met deze kaart?



Features and Benefits of the Intel® Remote Management Module 2
Features Benefits

Embedded Web Server Connects administrators to remote servers over a secured connection to monitor system health and
perform a variety of maintenance tasks with a supported web browser

Soft Keyboard via KVM Multiple language support
Customized Branding Promotes OEM brand through selection of icons, colors, and logos on user interface

Remote KVM Provides full keyboard, mouse, and video access to the server over the LAN

Virtual Media Redirection Allows remote OS and/or software installation and maintenance to access locally attached devices such
as floppy drives, CD-ROM drives, hard disks, and USB Flash devices

Dedicated Network Segments management traffic onto dedicated networks for administrative and bandwidth optimization

Interface Card

Security SSL, SSH, KVM Encryption, authentication using LDAP or RADIUS
Remote Management, Power control or reset remote servers, monitor system sensors, and view the hardware event log
SMASH CLP, WS-MAN

Email Alert Sends system administrators notifications via email of system changes

marcel5
27/02/08, 20:47
Ik heb vorige week de LX versie van dit chassis binnen gekregen dus ik heb een klein beetje ervaring.

D'r is een standaard IP adres ingesteld (192.168.1.122?), maar je hebt een tooltje waarmee je de RMM2 kan vinden en configureren:

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?ProductID=2305&DwnldID=14689&lang=eng

Als je dit tooltje draait dan zie je de het MAC adres van de RMM2 in een drop down box verschijnen. Je kan handmatig een ip, mask en gateway instellen. Je moet wel in hetzelfde subnet zitten. Daarna kon ik gewoon in mijn browser naar het IP toe browsen en kreeg ik de login page.

KVM over het netwerk werkt allemaal vlekkeloos, erg handig.

Een ander punt: kijk ook even heel goed of de 'bridge board' connector goed in de midplane steekt. Bij mij zat de connector scheef in de midplane (www.cgtextures.com/.Temp/sr2500_midplane_problem2.jpg).
Het blijkt dat de bodem van de kast doorgezakt is, waardoor het moederbord en de midplane een hoek tov elkaar hebben. Normaal is dit geen probleem maar omdat het bridge board niet flexibel is maakt de connector geen goed contact. Waarschijnlijk moet het hele chassis omgeruild worden. :(

frankske
28/02/08, 08:23
@davhog: de SR2500's die wij bestellen hebben standaard onboard een remote management ding wat eigenlijk een verbeterde IPMI is, echter zonder web access en full KVM (wel console redirect). Als optie is er een uitgebreidere module, waarschijnlijk heb jij die.

Voor de standaardmodule te configuren booten wij met een dos-usb diskje en moeten daar een 10 tal commando's ingeven, gaande van username/pass tot het feit of dat ding moet antwoorden op ping requests enz.

davhog
28/02/08, 08:46
Geweldig, hier zocht ik naar.

Meestal ben ik toch wel redelijk handig met google maar deze tool had ik echt niet gevonden.

Duizend maal dank.

P.S. erg mooi die webinterface, met name de kvm console.

EDIT: de oplossing van marcel5 bedoel ik.... Iedereen bedankt voor de hulp

marcel5
28/02/08, 10:23
Graag gedaan, ik ben blij dat ik eens een keer iets terug kan doen op Webhostingtalk, normaal stel ik alleen de vragen :)

Het heeft mij ook heel wat zoeken gekost om dat tooltje te vinden, de documentatie over de RMM2 is slecht te vinden op de Intel site.

Hier staat trouwens de PDF met de technical specifications van de RMM2:

http://www.intel.com/support/motherboards/server/sb/CS-025844.htm

Deze wordt niet gelinkt vanaf de pagina met het verkooppraatje over de RMM2, vandaar dat ie nogal lastig te vinden is.

Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de standaard netwerkverbinding van het mainboard te gebruiken ipv. de dedicated netwerk port?

marcel5
23/04/08, 20:17
Ik heb zowaar de user guide van de RMM2 gevonden (Intels site is niet altijd even overzichtelijk). Voor wie er wat aan heeft:

http://download.intel.com/support/motherboards/server/sb/e27084_001_intel_rmm2_user_guide_fw5990.pdf