PDA

Bekijk Volledige Versie : cursus aftrekbaar



ShowU
25/02/08, 17:12
Pikt de belastingdienst het als ik een taalcursus opgeef als bedrijfskosten (en dus betaal van mijn zakelijke rekening en als aftrekpost gebruik) in het kader van ik wil zaken gaan doen met het buitenland?
En maakt het dan nog uit of ik de kosten wel of niet als aftrekpost gebruik?

heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

jeffrey
25/02/08, 19:02
Een cursus kun je gewoon via het bedrijf laten lopen zolang het iets te maken heeft met je zaak.

groenleer
26/02/08, 07:42
Volgens mij valt dat onder studiekosten ;)

crazycoder
26/02/08, 08:17
Als je het zakelijk als kosten af wil boeken EN als aftrekpost op wil voeren zou je wel eens wat problemen kunnen krijgen.

Als je daadwerkelijk naar het buitenland wil gaan verkopen dan denk ik dat je er wel mee weg kan komen dat het zakelijke kosten betreft.

Twijfel je, neem dan contact op met je accountant of met de belastingdienst.

Freezer
26/02/08, 09:59
Als je een cursus swahili gaat volgen, en je gaat alleen maar op vakantie een keertje naar swahili dan zijn het geen zakelijke kosten. Ben je bv van plan frans te volgen, dan is dat prima verdedigbaar dat dit puur zakelijk is.

Uiteindelijk zijn dit geen schokkende bedragen en als je het normaal aannemelijk kan maken is het geen enkel probleem.

Arjen @ ARKOis
26/02/08, 11:26
Alle kosten wat betreft cursussen zijn aftrekbaar als het maar met je zaken te maken heeft.

umf
26/02/08, 11:53
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/aftrek_studiekosten_of_andere_scholingsuitgaven_20 08_ib2751t82fd.pdf

bovenstaand geldt voor particulieren maar voor zakelijk is er niet veel verschil
een opfriscursus/workshop voor mij bedrijf kon ik bijvoorbeeld gewoon opgeven voor zakelijk zonder problemen