PDA

Bekijk Volledige Versie : domainkey by TransIP



zebrafilm
25/02/08, 15:27
Wij zijn aan het testen met een domainkey systeem omdat Google en Yahoo dit gebruiken als spam beveiliging.
Het werkt prima op onze lokale MS DNS door een subdomain aan te maken in de records en daar een text record met de Key te zetten.

Nu lukt het me niet om dit bij TransIP te doen en daar krijg ik wat weinig echte hulp. (Wel snelle niet ter zake doende standaard antwoorden).

Kortom werken jullie met domainkeys en hoe doen jullie dat bij TransIP?

Bastiaan

dreamhost_nl
25/02/08, 15:55
Bedoel je wellicht een SPF-record?

zebrafilm
25/02/08, 15:58
Nee dat bedoel ik zeer zeker niet.
Als je er nog niet eerder van gehoord hebt, was een beetje Googlen ook een optie geweest? :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/DomainKeys

PowerSp00n
25/02/08, 16:24
Je krijgt het niet in de TransIP interface of dat lukt wel maar het werkt niet? In ieder geval als je je vraag duidelijk maakt naar TransIP weet ik zeker dat ze gewoon willen antwoorden, of misschien vertellen ze je dat het op het moment niet mogelijk is natuurlijk.

vsuser
25/02/08, 20:24
Wat lukt er dan precies niet?
In het TransIP systeem kun je prima text DNS records instellen.
Een DomainKey lijkt mij niets anders dan een versleutelde text DNS record, of heb ik het verkeerd?

PowerSp00n
25/02/08, 22:52
Maar een tikkie aan de grote kant vermoed ik. Zonder een reactie van de TS zullen we het niet weten ;)...

zebrafilm
26/02/08, 13:23
OK beste mannen, ongetwijfeld vol goede bedoeling om te helpen, gebeurt het omgekeerde. Juliie vragen en vragen zonder even te kijken waar het precies om gaat bij domainkeys...
Dus ipv van een antwoord waar ik mee door kan moet ik er nu tijd insteken om het uit te gaan leggen?

Anyway hopelijk wordt het zo een groeps project :-)

On topic:

Ik draai test server Win2008 met hyper-v met Plesk 8.3 en Smartermail Enterprise 4.xx en 5.xx onder (wederom) Win2008ent.
Voor Smartermail is de volgende domainkey oplossing voorhanden:
http://smartermail.exhalus.net/domainkeys/

Je creert een key die gebonden is aan je domainname en een 'selector' naam die later weer terug komt in je DNS.

Bij het versturen van je mail, wordt de key mee gestuurd en die kan dan door de ontvanger in je DNS gecheckt worden.

In een windows DNS maak je dus binnen je domain een subdomain (folder) aan met de naam _domainkey.
daarbinnen plaats je de TXT record met de selector naam en key.
(selector._domainkey TXT record doet dit automatisch)

Simpel en doeltreffend ware het niet dat dit (volgens mij)niet kan bij Transip en dan zijn we weer terug bij af.

Ja je kunt TX records maken, ja je kan een subdomain instellen maar hoe krijg je een tekst record in een subdomain op dat systeem.

VinceSTM
26/02/08, 13:25
kan niet bij transip. Zelf je dns draaien :-)

zebrafilm
26/02/08, 13:27
heb ik maar ik moet er dan 2 gaan draaien..... :-(

SDGM
26/02/08, 13:41
Recordnaam: selector._domainkey.domein.com
Type: txt
Value: je_key

Zou het zo niet werken? Heb dit nooit bij transip geprobeerd enkel bij een andere registrar.

zebrafilm
26/02/08, 14:04
Inderdaad lijkt jouw suggestie te werken, ik had alleen selector._domainkey geprobeerd.
Als ik het domain erachter hang, verschijnt het niet in de listing maar lijkt wel ingevoerd te zijn. Tijdens het 'hoveren' geeft het de volledige invoer. Ik kijk het even aan en laat het hier weten.
Dank!