PDA

Bekijk Volledige Versie : Serverhuur kosten



Bambino
23/02/08, 19:10
Vraagje? boeken jullie de maandelijkse serverhuur onder Investeringen? Wil beginnen met een beetje boekhouding bij houden maar vraag me nu al af waar dat moet komen.

AlfaHosting
23/02/08, 19:16
Vraagje? boeken jullie de maandelijkse serverhuur onder Investeringen? Wil beginnen met een beetje boekhouding bij houden maar vraag me nu al af waar dat moet komen.

Je kan daarover best je boekhouder raadplegen lijkt me.

t.bloo
23/02/08, 19:22
Onze boekhouder neemt server huur niet mee als investering, maar server koop wel. Alles dat per maand of jaar gaat nemen ze niet mee als investering.

Mark17
23/02/08, 19:41
Vraagje? boeken jullie de maandelijkse serverhuur onder Investeringen? Wil beginnen met een beetje boekhouding bij houden maar vraag me nu al af waar dat moet komen.

Het is geen investering (want na die maand is het weg), zou het een huurkoop overeenkomst zijn dan zou je het eventueel geheel/gedeeltelijk onder investering kunnen boeken. Colocatie ruimte huren is ook boekhoudkundig gezien geen investering.

Phu
24/02/08, 03:53
volgens mij valt server huur onder abbonnementen
het is namelijk een maandelijkse terugkerende dienst

een investering is een tastbaar iets zoals koop hardware of ontwerp product

dreamhost_nl
24/02/08, 09:27
Klopt... de huur die je betaalt voor colospace of een dedicated server is inderdaad een abonnement.

Bambino
25/02/08, 17:23
Algemene kosten dan zeker.

crazycoder
25/02/08, 17:44
Algemene kosten dan zeker.
Dat ligt eraan wat jij met je administratie wens te bereiken. Als je alleen maar wil weten wat je exact heb verdiend (of hebt verloren) dan kan je alle kosten onder 1 noemer schoffelen.
Wil je meer met je administratie dan deel je het zo goed mogelijk op.

Ik vraag mezelf wel af of het verstandig is dat jij zelf een administratie voer. Je doe er wellicht goed aan om een boekhouder te zoeken.

nl2ger
11/03/08, 16:26
zou ik zeker doen een boekhouder die weet meestal ook veel kosten om te cijferen

Freezer
11/03/08, 16:44
Het zijn gewoon aftrekbare kosten, je kan bv een rekening aanmaken (w&v) voor bv serverhuur of colocatiekosten. Zo hou je ook een beetje overzicht waar je uitgaven aan uitgegeven worden.