PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke functies moet een gamepanel hebben?



pim1991
23/02/08, 02:23
Hallo wht'ers,

Ik ben op het moment met een gamepanel bezig maar wat vinden jullie dat een gamepanel zeker moet hebben op starten en stoppen na.
Mijn eisen zijn naast starten etc. Gebruiksvriendelijk, config wijzigen, herinstalleren.
Welke functies vinden jullie nog belangrijk.

Ter info: het gamepanel is voor linux en maakt gebruik van ssh, daar liggen dus een paar restricties op (denk ik).

alleen serieuze reacties aub.

Stewie
23/02/08, 03:18
Belangrijker dan de functies is of het uberhaupt werkt, generiek is, en onderhouden wordt. Er zijn al een tiental gamepanels aangekondigd op WHT, geen enkele is af danwel actief onderhouden. Als je het volume daarvoor mist, dan is het vaak al te kostbaar om actief tijd te investeren in de software.

Wij werken intern aan onze eigen software, werkt uitstekend, is cross platform (pc, xbox360, ps3) en geschikt voor windows en linux. We draaien er al 4 jaar volledig op en zijn er zeer tevreden mee. Voordeel van het inhouse ontwikkelen is de flexibiliteit!
Als ik je een tip kan geven: is gaming je core business, zet dan door en maak er wat moois van.

pim1991
23/02/08, 10:23
Stewie, maken jullie ook de verbinding met linux servers via ssh2 of doen jullie dat anders?

WF WebHosting
23/02/08, 17:17
Hey Pim,

Volgens mij maak je toch ook gebruik van gccontrol?
Deze wordt via een java toepassing gestuurd.

Via ssh2 dien je eerst een user aan te maken (je control panel) die dan de games en users aanmaakt. Maar wat ik je zeker aanraad is een ftp, naast stop start en herinstall.
Verder zou ik voor de master denken aan facturatie.

TCadmin is bv zoiets (windows based).

Groet,

Blade

pim1991
23/02/08, 19:32
Met gc ben ik gestopt. En ik draai ook geen windows op het moment dus tc heeft ook geen zin.
Heb nu trouwens een eigen paneel die zo al werkt. Ga die alleen nog uitbreiden en daarom vraag ik jullie wat volgens jullie er nog in moet.

daanl
24/02/08, 19:34
Wij hebben nu:

stop
start
restart
gameserver overview
voiceserver overview
klanten database overview
facturen
dienst toevoegen
games toevoegen
klant toevoegen
nieuws toevoegen
config editten
webftp
wijzig gegevens
uitloggen uiteraard

en nog meer meuk

pim1991
24/02/08, 20:13
Gameserver overview
Voiceserver overview
Klant toevoegen
Dienst toevoegen
Games toevoegen
Klanten database overview
nieuws toevoegen
Config bewerken
Wijzigen gegevens
Login/loguit

Heb ik al in mijn eigengemaakte klantenpaneel zitten.
Daar wordt het gamepanel ook aan gelinkt zodat alles maar 1x moet. en dat is wel zo gebruiksvriendelijk voor mijzelf en mijn klanten.

Alleen webFTP nog niet maar daar ben ik wel naar aan het kijken

SF-Jeroen
24/02/08, 21:06
Je kan toch gewoon bij TCadmin kijken en de functies die je leuk lijken ook zelf maken, <

dingen zoals mods installeren, command line veranderen, maps veranderen