PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin Bug?



SF-Jeroen
22/02/08, 22:53
Ik heb een probleempje met een DirectAdmin reseller pakket. Ik heb zegmaar 2 IP adressen, het standaard server IP en een extra.

Nu heb ik op een avond een account aangemaakt met 7500Mb bandbreedte en 300Mb Space, op dat extra IP. De volgende ochtend blijkt alles geblokkeerd en zou er 70GB dataverkeer verbruikt zijn.

Volgens de logs zou dit om ALLEEN ftp verkeer gaan, ook zou er alleen maar ingelogd zijn door mijn IP en het IP van de klant. De klant zegt niets te hebben gedaan behalve 1 maal te hebben ingelogd en alles even te hebben bekeken.

Als ik even bereken: 300MB Space, 70GB verkeer = ca. 233 FTP transfers in 1 avond door 1 persoon.

Daarnaast staat Suspend on Limit op ON, dus waarom hij pas suspend nadat de limit 900% gebruikt is snap ik ook niet.

Is er toevallig een bug bekend die hier mee te maken zou kunnen hebben?

Luana IS
22/02/08, 23:17
Niet dat ik weet. Je kan bijvoorbeeld proberen de account te verwijderen en opnieuw aan te maken?

Dotdns
22/02/08, 23:17
Je moet kijken naar de cron van DA
pas als de cron in werking is getreden, zal DA de users op suspended plaatsen

Cron om 23.59 bvb
De users die meer gebruiken VOOR 23.59 zullen nog niet gesuspend worden.
Pas om 0.00

frvge
22/02/08, 23:34
Klopt. Suspenden gaat per cron. In principe is het scenario dus mogelijk.
Misschien is de FTP software van je klant kapot en is het gaan loopen?

Paul Z.
22/02/08, 23:41
Klopt het getal van 70GB wel? Kan je dit terugvinden in de stats van de server of de switch?
Klinkt mij meer in de oren als een counter overflow...

SF-Jeroen
22/02/08, 23:51
Klopt het getal van 70GB wel? Kan je dit terugvinden in de stats van de server of de switch?
Klinkt mij meer in de oren als een counter overflow...

Daar zal ik even naar kijken, dank voor de suggestie