PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar op te letten bij webosting campagne?



iekske85
21/02/08, 20:13
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare webhosting voor een internetcampagne. Dit wordt een grote, landelijke campagne die (direct na lancering) heel veel bezocht zal worden!

Nu zoek ik een goede, betrouwbare, professionele hosting. Maar ik heb totaal geen idee waar ik op moet letten bij het zoeken van zo'n hosting.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten? Of heeft iemand toevallig ervaring met een goede hosting?

Alvast bedankt!

AlfaHosting
21/02/08, 20:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare webhosting voor een internetcampagne. Dit wordt een grote, landelijke campagne die (direct na lancering) heel veel bezocht zal worden!

Nu zoek ik een goede, betrouwbare, professionele hosting. Maar ik heb totaal geen idee waar ik op moet letten bij het zoeken van zo'n hosting.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten? Of heeft iemand toevallig ervaring met een goede hosting?

Alvast bedankt!

Let erop dat de server waar je account op komt voldoende zwaar is om een eventuele toestroom van bezoekers te kunnen houden. Let dus op dat je de overvolle budget servers vermijd.

Luana IS
21/02/08, 20:35
Als je een landelijke campagne voert, kan je volgens mij ook wel een dedicated server financieren. Lijkt me handiger.

Mark17
21/02/08, 21:16
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare webhosting voor een internetcampagne. Dit wordt een grote, landelijke campagne die (direct na lancering) heel veel bezocht zal worden!

Nu zoek ik een goede, betrouwbare, professionele hosting. Maar ik heb totaal geen idee waar ik op moet letten bij het zoeken van zo'n hosting.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten? Of heeft iemand toevallig ervaring met een goede hosting?

Alvast bedankt!

Vraag gewoon aan enkele hosters die mogelijk interessant zijn of ze onderstaande zaken voor je kunnen regelen (je weet immers de datum waarop de reclame campagne begint!):
- Of ze reserve capaciteit achter de hand willen houden in de betreffende week om bij te schalen als dat nodig is (kost wel een paar euro).
- Of ze 24/7 bij storingen actief zijn om het op te lossen (niet na school heb ik pas tijd of tijdens kantoortijden lossen we de storing op...) (kost bij een goede hoster mijn inziens niks extra).
- Of ze voldoende capaciteit hebben.
- Bij een grote reclame campagne kan ik me ook heel goed voorstellen dat je voor de tijd even bij de hoster op de koffie gaat of even langs gaat in het datacentrum. Even kijken of alles een beetje goed geregeld is.
- Vraag of ze reserve onderdelen van de hostingservers op voorraad hebben.

Daarnaast:
- Vraag een scripter (eventueel ook nog je hoster) om de site na te lopen om te kijken in hoeverre hij efficienter gemaakt kan worden voor de server zonder dat de functionaliteit minder wordt (kost bij een grote site wel een paar euro)

Mocht het om een reclame gaan waarbij je meer dan 100.000 mensen denkt te bereiken dan is het misschien verstandig om ten minste 3 dedicated servers te nemen (wat je hebt kun je gebruiken, bij schalen kost gauw weer meer dan een uur). Anders zou ik voor 1 of 2 dedicated servers gaan. Overleg dit even met je hoster (die kan het na je site bekeken te hebben + een schatting van het aantal bezoekers wel een minimale schatting doen als het goed is).

Als laatste tip:
Vraag om een nummer wat je in de betreffende periode kunt bellen als er iets down is/extra capaciteit nodig is. Mogelijk vraagt de hoster hier wel iets voor als het buiten kantoor tijden moet en er is geen server offline, maak hierover goede afspraken voordat je de dienst(en) afneemt.

<knip>

crazycoder
21/02/08, 23:30
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede, betrouwbare webhosting voor een internetcampagne. Dit wordt een grote, landelijke campagne die (direct na lancering) heel veel bezocht zal worden!

Nu zoek ik een goede, betrouwbare, professionele hosting. Maar ik heb totaal geen idee waar ik op moet letten bij het zoeken van zo'n hosting.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten? Of heeft iemand toevallig ervaring met een goede hosting?

Alvast bedankt!
Het is altijd weer jammer dat diverse personen gelijk denken even een klant te kunnen scoren terwijl dat in het geheel niet de intentie van de poster is.

WHT kent de mogelijkheid van zoeken. Dan had je o.a. dit topic:
http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/130889-hoe-kan-ik-zoeken-naar-een-nieuwe-goede-host.html#post933828
kunnen vinden. Ik denk dat je met die posting misschien wel iets kan?

Voordat je op zoek ga moet je ervoor zorgen dat je eigen zaakjes op orde zijn. Als je iemand om een technisch advies ga vragen, of wil weten of men een bepaalde dienst kan leveren, moet je zelf voor jouw deel weten waar je over praat. "heel veel" kan bijvoorbeeld niet doorgaan voor kwalificatie van een bepaalde hoeveelheid bezoekers.
Zorg er ook voor dat je op schrift heb staan welke techniek(en) je site gebruikt, of het weet. Een hoster kan dat interessant vinden om een goed advies te kunnen geven en een aanbieding te kunnen maken.

Als je denk een interessante hoster te hebben gevonden informeer dan ook of ze ervaring hebben met sites die wat meer bezoekers in korte tijd trekken.