PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameservers



rochtus
21/02/08, 16:52
Ik heb een eigen managed server met direct admin paneel... Ik heb steeds gebruik gemaakt van andermans nameservers voor url directing, maar zou nu graag mijn eigen nameservers instellen daar ik nu 2ip's heb, ik weet dat je die kan maken ik directadmin, maar geen idee hoe? Heeft iemand hier een tutorial voor of goede instructies???
Het idee is gwn dat als iemand website1.com bezoekt dat die daar terecht kom dmv de nameserver op de juiste plek uiteraard...

mvg

rochtus

WebXtra
21/02/08, 16:53
Als u alle 2 de nameservers op 1 server zet, zitten wat nadelen aan.
Bent u zich hiervan bewust?

Mark17
21/02/08, 17:04
Vraag even aan je leverancier of hij het in wil stellen, het gaat immers om een managed dedicated server. Je leverancier kan het in 5 minuten instellen als het goed is.

SF-Jeroen
21/02/08, 17:14
Kan gewoon bij je reseller hoor, staat ergens bij IPs ofzo. Gewoon 2 ips selecteren en op nameserver maken klikken.

Maar iid het hele idee van nameservers is dat ze NIET op dezelfde machine staan

INEXPro
21/02/08, 17:22
Maar iid het hele idee van nameservers is dat ze NIET op dezelfde machine staan

Inderdaad maar ook dat ze niet in hetzelfde subnet staan, echter heb je daar wat meer resources voor nodig (2 netwerken op ieder apparte locaties)

SF-Jeroen
21/02/08, 17:23
Inderdaad maar ook dat ze niet in hetzelfde subnet staan, echter heb je daar wat meer resources voor nodig (2 netwerken op ieder apparte locaties)

Wat je bijvoorbeeld kan doen is een VPS huren bij een betrouwbaar bedrijf in het buitenland.

rochtus
21/02/08, 18:02
Mja uiteraard ken ik de nadelen van twee ip's op dezelfde daracenter... nuja, als het dedicated servers zijn bij leaseweb... Kan je hen dan gwn vragen om 2 nameservers in te stellen??

VinceSTM
21/02/08, 18:08
Er zijn bedrijven die secondary nameserver diensten aanbieden (zoals wij). We mogen dat niet hier aanbieden, u kunt een aanvraag indienen in het daarvoor bestemde subforum.