PDA

Bekijk Volledige Versie : TransIP...



SEO
20/02/08, 11:02
Mede op basis van advies dat ik heb ontvangen op dit forum ben ik begonnen met een account bij TransIP voor het registreren van .nl domeinnamen.

Buiten dat hun systeem redelijk goed funktioneerd en dat het redelijk gemakkelijk is om een domein te registreren, is de support en service die ze mij bieden bijzonder slecht.

Geregeld worden er bedragen afgeschreven voor domeinen die reeds geruime tijd verhuisd zijn. Als ik hen daar dan op wijs, dan zeggen ze dat ik de domeinen had moeten afmelden...

Bij andere providers die ik ken werkt het dus niet zo, daar kun je van de beste kwaliteit service op aan zonder bang te hoeven zijn dat je geld afhandig wordt gemaakt voor niet geleverde diensten.

Als een automatische overboeking faalt dan zijn ze op geen enkele manier bereid te vinden om een betaling te accepteren of het bedrag van een andere rekening af te schrijven zodat ik weer toegang heb tot het systeem en ik dus meer dan 14 dagen geen mogelijkheid heb om mijn domeinen te beheren.

Daarbij zijn ze ook verre van vriendelijk en reageren ze alsof ze eigenlijk geen tijd voor mij hebben, en eigenlijk alweer met de volgende klant bezig zijn wat soms tot frustraties lijdt.

Het is nu niet zo dat ik veel domeinen heb ondergebracht bij TransIP en dus een grote klant ben, maar desondanks verwacht ik toch wel enige klantvriendelijkheid.

Ik wilde mijn ervaring met dit bedrijf delen, zodat anderen ervoor behoed kunnen zijn en kunnen starten met de beste provider.

Swiftway-UK
20/02/08, 11:08
Geregeld worden er bedragen afgeschreven voor domeinen die reeds geruime tijd verhuisd zijn. Als ik hen daar dan op wijs, dan zeggen ze dat ik de domeinen had moeten afmelden...


Ik ben het hiermee eens, het staat zelfs letterlijk in het SIDN formulier dat je moet invullen om een NL domeinnaam te verhuizen, je moet de provider laten weten dat je het domein wil gaan verhuizen en je moet aangeven op het formulier dat je de huidige provider hiervan op de hoogte hebt gesteld..

Dit is helemaal geen vreemde procedure, je moet gewoon netjes domeinen opzeggen bij je provider.

Mikey
20/02/08, 11:14
Ik ben het hiermee eens, het staat zelfs letterlijk in het SIDN formulier dat je moet invullen om een NL domeinnaam te verhuizen, je moet de provider laten weten dat je het domein wil gaan verhuizen en je moet aangeven op het formulier dat je de huidige provider hiervan op de hoogte hebt gesteld..

Dit is helemaal geen vreemde procedure, je moet gewoon netjes domeinen opzeggen bij je provider.

maar de keerzijde beslaat nog steeds, je kan niet iets verkopen/verlenen wat je niet (meer) bezit.

®on
20/02/08, 11:15
Ik ben het hiermee eens, het staat zelfs letterlijk in het SIDN formulier dat je moet invullen om een NL domeinnaam te verhuizen, je moet de provider laten weten dat je het domein wil gaan verhuizen en je moet aangeven op het formulier dat je de huidige provider hiervan op de hoogte hebt gesteld..
En uit het hoofd: TransIP meldt het ook uitdrukkelijk dat je de diensten moet opzeggen. Mensen die regelmatig gebruik maken van TransIP zullen dit waarschijnlijk wel kunnen bevestigen.

SEO
20/02/08, 11:22
En uit het hoofd: TransIP meldt het ook uitdrukkelijk dat je de diensten moet opzeggen. Mensen die regelmatig gebruik maken van TransIP zullen dit waarschijnlijk wel kunnen bevestigen.

Bij andere providers werkt dit niet zo, mogelijk om niet wetende klanten hiervoor te beschermen.

Als het domein verhuisd is, dan lijkt het mij duidelijk dat het dienstverband voor het betreffende domein verbroken is.

Ga er dan op zijn minst actief achteraan via een automatische email zodat klanten weten dat het domein nog afgemeld moet worden. Nu lijkt het er op dat ze het verzwijgen en zo extra inkomsten derven voor domeinen die niet meer bij transip ondergebracht zijn.

TCM
20/02/08, 11:24
Bij de meeste is dit ook gewoon zo alleen doen ze er minder moeilijk over..
Wij krijgen ook vaak onverwachte verhuizingen binnen maar door de klant eventjes te mailen weten we of dit terecht is of onterecht is..

Bedrijven zoals TransIP moeten dit soort dingen wel doen omdat het anders te makkelijk wordt voor iemand om een domein te verhuizen.. en dan klaag je weer dat het te makkelijk gaat...

SEO
20/02/08, 11:26
Bij de meeste is dit ook gewoon zo alleen doen ze er minder moeilijk over..
Wij krijgen ook vaak onverwachte verhuizingen binnen maar door de klant eventjes te mailen weten we of dit terecht is of onterecht is..

Bedrijven zoals TransIP moeten dit soort dingen wel doen omdat het anders te makkelijk wordt voor iemand om een domein te verhuizen.. en dan klaag je weer dat het te makkelijk gaat...

Dat is niet aan de orde lijkt mij, ik heb n.l. getekend/akkoord gegeven voor de verhuizing binnen TransIP. De betreffende domeinen zijn al maanden bij een andere provider ondergebracht.

almar
20/02/08, 11:33
Mmm, het is maar hoe een provider hier mee omgaat. De overeenkomst die jij hebt met TranspIP (ken ze verder niet) wordt niet verbroken door een uitverhuizing. De provider houdt bepaalde faciliteiten aan voor het domein.

Het maakt verder niet uit, maar als je gewoon opgezegd had zoals op het SIDN formulier staat en waar een HANDTEKENING onderstaat dat dit ook is gedaan, was er niets aan de hand geweest.

De meeste providers hier zullen het wel met me eens zijn dat er niets vervelender is als een klant die uitverhuisd zonder op te zeggen.

SEO
20/02/08, 11:38
Mmm, het is maar hoe een provider hier mee omgaat. De overeenkomst die jij hebt met TranspIP (ken ze verder niet) wordt niet verbroken door een uitverhuizing. De provider houdt bepaalde faciliteiten aan voor het domein.

Ok, dat wist ik niet.

Kun je me uitleggen wat het nut daarvan is en wat voor diensten dat dan zijn?

crazycoder
20/02/08, 11:40
Lijkt mij niet zo moeilijk om een abonnement op te zeggen.. toch?

Dat het bij een ander niet op dezelfde manier zegt niets over transip.

Vervelend wordt het pas als een domeinnaam wordt verhuisd zonder dat het jou wordt gemeld. Het zou elegant zijn als je leverancier (ik ken er meerdere die zo werken) dat zouden melden.

Swiftway-UK
20/02/08, 11:41
Ok, dat wist ik niet.

Kun je me uitleggen wat het nut daarvan is en wat voor diensten dat dan zijn?

DNS, administratie. Het is gewoon erg vervelend als een klant denkt dat een verhuizing gelijk is aan opzegging, dit is gewoon niet zo.

SEO
20/02/08, 11:44
Lijkt mij niet zo moeilijk om een abonnement op te zeggen.. toch?

Dat het bij een ander niet op dezelfde manier zegt niets over transip.

Vervelend wordt het pas als een domeinnaam wordt verhuisd zonder dat het jou wordt gemeld. Het zou elegant zijn als je leverancier (ik ken er meerdere die zo werken) dat zouden melden.

Niet moeilijk? Bij transip werkt het zo:

1) je kiest een domein uit de lijst
2) je selecteerd de actie: "Dienst opzeggen"
3) je klikt "Ja, ik wil opzeggen"
4) je ontvangt een soort factuur en moet die bevestigen
5) je ontvangt een bevestigings pagina met daarop aangegeven dat je via email een bevestiging ontvangt die je ondertekend terug moet sturen.
6) in de mail is een .html bestand bijgevoegd die je moet printen, ondertekenen en via post of via fax moet opsturen.

Stel je voor dat je dit voor honderden domeinen moet doen, het is kost ongelooflijk veel tijd en is voor veel mensen te omslachtig en onduidelijk.

Het gaat daarbij om reeds verhuisde domeinen waarvoor ook al getekend moest worden!


DNS, administratie. Het is gewoon erg vervelend als een klant denkt dat een verhuizing gelijk is aan opzegging, dit is gewoon niet zo.

Als een klant dat denkt, is het aan jou om hem of haar goed te informeren lijkt mij?

®on
20/02/08, 11:51
1) je kiest een domein uit de lijst
2) je selecteerd de actie: "Dienst opzeggen"
3) je klikt "Ja, ik wil opzeggen"

Stap 4 is je elektronische handtekening als ik me niet vergis. Opsturen etc. is daarmee niet nodig, en verkort de procedure enorm.

davinci
20/02/08, 11:52
Uhm de kracht van Transip is ONLINE ondertekenen...
Niks moeilijks aan...

martysmarty
20/02/08, 11:55
Niet moeilijk? Bij transip werkt het zo:

1) je kiest een domein uit de lijst
2) je selecteerd de actie: "Dienst opzeggen"
3) je klikt "Ja, ik wil opzeggen"
4) je ontvangt een soort factuur en moet die bevestigen
5) je ontvangt een bevestigings pagina met daarop aangegeven dat je via email een bevestiging ontvangt die je ondertekend terug moet sturen.
6) in de mail is een .html bestand bijgevoegd die je moet printen, ondertekenen en via post of via fax moet opsturen.

Stel je voor dat je dit voor honderden domeinen moet doen, het is kost ongelooflijk veel tijd en is voor veel mensen te omslachtig en onduidelijk.

Het gaat daarbij om reeds verhuisde domeinen waarvoor ook al getekend moest worden!



Als een klant dat denkt, is het aan jou om hem of haar goed te informeren lijkt mij?


En daarom kun je ook bulk acties doen door middel van de domeinen in een werkmap te stoppen. En daarna hoef je maar 1 keer online te ondertekenen.

SEO
20/02/08, 12:04
Stap 4 is je elektronische handtekening als ik me niet vergis. Opsturen etc. is daarmee niet nodig, en verkort de procedure enorm.

Hmm, dat werkte niet. Terwijl ik wel een online handtekening geconfigureerd had en bij registratie wel online kan ondertekenen.

Triloxigen
20/02/08, 12:06
maar de keerzijde beslaat nog steeds, je kan niet iets verkopen/verlenen wat je niet (meer) bezit.

Maar de service bestaat nog wel, alles staat nog in het systeem, etc.

SEO
20/02/08, 12:08
Maar de service bestaat nog wel, alles staat nog in het systeem, etc.

Maar als het domein verhuisd is naar een andere provider, waarom is het dan niet logisch dat het domein is komen te vervallen bij de oude provider?

Is daar een reden voor?

Dreas
20/02/08, 12:10
Ik vind het juist makkelijk bij TransIP om weg te kunnen gaan. Inderdaad alleen online de domeinnaam opzeggen en digitaal ondertekenen. Je ontvangt direct keurig "bewijs". Ze laten ook de domeinnaam pas verlopen als deze daadwerkelijk verlopen is. Ik ken weinig domeinregistrars waar dat zo helder en makkelijk geregeld is.

Wanneer je online handtekening niet werkt zou ik ze daarover aanschrijven. Dat werkt voor mij prima. Wellicht is dan je frustratie ook opgelost :)

SEO
20/02/08, 12:15
Ik vind het juist makkelijk bij TransIP om weg te kunnen gaan. Inderdaad alleen online de domeinnaam opzeggen en digitaal ondertekenen. Je ontvangt direct keurig "bewijs". Ze laten ook de domeinnaam pas verlopen als deze daadwerkelijk verlopen is. Ik ken weinig domeinregistrars waar dat zo helder en makkelijk geregeld is.

Wanneer je online handtekening niet werkt zou ik ze daarover aanschrijven. Dat werkt voor mij prima. Wellicht is dan je frustratie ook opgelost :)

Ik maak nu gebruik van www.registratiecentrale.nl en daar is online ondertekenen niet eens aan de orde. Het registreren van een domein en het beheren gaat vele malen sneller en gemakkelijker dan bij TransIP, eigenlijk net zoals bij grote internationale registrars (is mijn ervaring).

Daarbij zijn ze ook nog eens vele malen goedkoper (4.44 euro per domein).

Wat betreft de frustratie, het is gewoon zeer frustrerend als je een domein moet registreren en ze je account blokkeren omdat een automatische incasso niet is geaccepteerd en dat zij niet bereid zijn om je te helpen, om een overboeking te accepteren of het bedrag af te schrijven van een andere rekening. Ze deden het af met: "We zullen over 5 dagen opnieuw proberen om het bedrag van uw rekening af te schrijven".

Ik ervaar dat niet als klantvriendelijk.

pierce
20/02/08, 12:20
Ik heb laatst nog een aantal domeinen opgezegd bij transip, alle in no time met een elektronische handtekening. Je moet de digitale handtekening echter wel eerst instellen, anders werkt het natuurlijk niet.

BsHosting
20/02/08, 12:21
Dit alles staat duidelijk in hun voorwaarden.
Ze werken qua kostenbesparing alleen met auto incasso dus als jij geen geld erop hebt staan is dat hun probleem niet.

Boekhoudkundig willen ze alles overzichtelijk houden en gaan dus niet akkoord met zelf overboeken dat is hun keus.
Als er na 5 dagen geld afgeschreven kan worden is je account weer actief, heb je weer geen saldo is het tot ziens.

Je geeft zelf je rekening op waar het af moet aan jou dus zelf om te zorgen dat er saldo opstaat.

Dat het ergens anders sneller gaat ok dat kan, goedkope prijzen ( en ja er zijn zat voorbeelden die het niet meer trokken qua prijs en waar mensen nu met troubles zitten ) dat is nu eenmaal zo.

Feit blijft daar ook geen saldo of geen incasso omdat ie teruggeboekt wordt kan je ook niks meer doen.


Wat betreft de frustratie, het is gewoon zeer frustrerend als je een domein moet registreren en ze je account blokkeren omdat een automatische incasso niet is geaccepteerd en dat zij niet bereid zijn om je te helpen, om een overboeking te accepteren of het bedrag af te schrijven van een andere rekening. Ze deden het af met 1 zin: "We zullen over 5 dagen opnieuw proberen om het bedrag af te schrijven van uw rekening".

SEO
20/02/08, 12:22
Ik heb laatst nog een aantal domeinen opgezegd bij transip, alle in no time met een elektronische handtekening. Je moet de digitale handtekening echter wel eerst instellen, anders werkt het natuurlijk niet.

Ok, het is iig. duidelijk dat jullie het logisch vinden dat je een domein na een verhuizing bij de oude provider moet afmelden en ik zal er in het vervolg op letten ;)

Desondanks heb ik liever dat het geautomatiseerd is zoals bij mijn huidige provider.

Swiftway-UK
20/02/08, 12:23
Ik maak nu gebruik van www.registratiecentrale.nl en daar is online ondertekenen niet eens aan de orde. Het registreren van een domein en het beheren gaat vele malen sneller en gemakkelijker dan bij TransIP, eigenlijk net zoals bij grote internationale registrars (is mijn ervaring).


Tekenen is een harde eis van SIDN, wil je dus zeggen dat je huidige registrar niet werkt volgens de regels van SIDN en bij een controle geschorst kan worden als SIDN deelnemer, met alle nare gevolgen van dien?

BsHosting
20/02/08, 12:25
Geregeld worden er bedragen afgeschreven voor domeinen die reeds geruime tijd verhuisd zijn. Als ik hen daar dan op wijs, dan zeggen ze dat ik de domeinen had moeten afmelden...

Dit is dus een fout van jezelf als je een domein opzegt moet je hem bevestigen en dan verloopt ie op het einde looptijd of per direct kan jezelf kiezen.

Verkoop je een domein krijg je netjes een mail dat er een fout is geconstateerd en daar staat in dat je zelf het domein dient op te zeggen in het paneel.

Dus dat jij niet leest is niet de schuld van transip lijkt me zo.

SEO
20/02/08, 12:26
Tekenen is een harde eis van SIDN, wil je dus zeggen dat je huidige registrar niet werkt volgens de regels van SIDN en bij een controle geschorst kan worden als SIDN deelnemer, met alle nare gevolgen van dien?

Bij de registratie dien je te tekenen, daarna is het geautomatiseerd. Net zoals bij TransIP maar dan met minder moeite.


Dit is dus een fout van jezelf als je een domein opzegt moet je hem bevestigen en dan verloopt ie op het einde looptijd of per direct kan jezelf kiezen.

Verkoop je een domein krijg je netjes een mail dat er een fout is geconstateerd en daar staat in dat je zelf het domein dient op te zeggen in het paneel.

Dus dat jij niet leest is niet de schuld van transip lijkt me zo.

Wel, het is blijkbaar mijn fout geweest, maar ik vind het dus niet meer dan logisch dat een domein bij de oude provider vervalt als het verhuisd is (waarvoor je ook tekend).

Bij mijn huidige provider werkt het iig. zo, en dat zorgt dus voor minder stress. Ik kan mijn huidige provider erop vertrouwen dat er geen addertjes onder het gras zitten en dat hij zijn klanten van de meest optimale service wil voorzien.

crazycoder
20/02/08, 12:29
Tekenen is een harde eis van SIDN, wil je dus zeggen dat je huidige registrar niet werkt volgens de regels van SIDN en bij een controle geschorst kan worden als SIDN deelnemer, met alle nare gevolgen van dien?
Uhm, digitaal registreren is er zelfs bij sidn al een tijdje hoor :)

Swiftway-UK
20/02/08, 12:32
Uhm, digitaal registreren is er zelfs bij sidn al een tijdje hoor :)

Did not know ;)

BsHosting
20/02/08, 12:33
Wel, het is blijkbaar mijn fout geweest, maar ik vind het dus niet meer dan logisch dat een domein bij de oude provider vervalt als het verhuisd is (waarvoor je ook tekend).

Als jij een domein bv bij je webhoster wegverhuisd of je pakket opzegt dien jij ook netjes op te zeggen simpel zat.
Jij bent klant het is jou domein dus jou pakkie aan, ben blij dat er dubbele controle opzit.


Bij mijn huidige provider werkt het gelukkig zo, en dat zorgt dus voor minder stress. Ik kan mijn huidige provider erop vertrouwen dat er geen addertjes onder het gras zitten en dat hij zijn klanten van de meest optimale service wil voorzien.

Dit heeft niks met addertjes te maken gewoon met goed beleid.
Je schuift jou eigen pakkie an bij een ander in zijn schoenen.

Triloxigen
20/02/08, 13:02
Maar als het domein verhuisd is naar een andere provider, waarom is het dan niet logisch dat het domein is komen te vervallen bij de oude provider?

Is daar een reden voor?

Het zou niet handig zijn als bij iedere spontane melding domeinnamen uit een systeem vallen.
Bevestiging van de klant is gewenst om fouten te voorkomen.

Het is een fout van de klant niet van het bedrijf, de klant heeft eenmaal niks opgezegd.

SEO
20/02/08, 13:20
Het zou niet handig zijn als bij iedere spontane melding domeinnamen uit een systeem vallen.
Bevestiging van de klant is gewenst om fouten te voorkomen.

Het is een fout van de klant niet van het bedrijf, de klant heeft eenmaal niks opgezegd.

Dit is gewoon onzin, het domein is n.l. middels een handtekening verhuisd. De domeinen staan al maanden niet meer bij TransIP ondergebracht en ik heb nu al 2 maal voor tal van dergelijke domeinen betaald...

Het gaat hier gewoon om een betaling voor niet geleverde diensten.

Maar bij mij is dit maar voor 10-20 domeinen, stel je voor hoeveel mensen dit vergeten of mensen die veel meer domeinen hebben/verhandelen.

Natuurlijk moet je zelf opletten en de kleine regeltjes lezen, maar ik wil gewoon een provider die mij voor dit soort dingen behoed en die mij goed informeerd.

crazycoder
20/02/08, 13:30
Wel, het is blijkbaar mijn fout geweest, maar ik vind het dus niet meer dan logisch dat een domein bij de oude provider vervalt als het verhuisd is (waarvoor je ook tekend).

Je teken voor verhuizing en je verklaar dat je bij de oude provider op heb gezegd. Dat laatste heb jij dus niet gedaan.

Bij mijn huidige provider werkt het iig. zo, en dat zorgt dus voor minder stress. Ik kan mijn huidige provider erop vertrouwen dat er geen addertjes onder het gras zitten en dat hij zijn klanten van de meest optimale service wil voorzien.
De kreet "addertjes onder het gras" wordt hier op wht te pas en te onpas gebruikt. Zolang het duidelijk vermeld wordt; en ik durf te wedden dat het bij transip in de voorwaarden staat, is er geen sprake van addertjes onder het gras. Meer een kwestie van "niet goed gelezen" dat is duidelijk jouw verantwoording en niet de verantwoording van je leverancier.

Ik snap dan ook niet helemaal waarom je achteraf hier kom klagen. Of is het inderdaad om anderen te waarschuwen? Dan vraag ik mezelf af waarom je niet meer benadruk dat men vooraf goed moet lezen in plaats van als het te laat is.

Het helpt echt om vooraf beter te lezen en te informeren.

DutchTSE
20/02/08, 13:30
Dit is gewoon onzin, het domein is n.l. middels een handtekening verhuisd. De domeinen staan al maanden niet meer bij TransIP ondergebracht en ik heb nu al 2 maal voor tal van dergelijke domeinen betaald...

Het gaat hier gewoon om een betaling voor niet geleverde diensten.

Maar bij mij is dit maar voor 10-20 domeinen, stel je voor hoeveel mensen dit vergeten of mensen die veel meer domeinen hebben/verhandelen.

Natuurlijk moet je zelf opletten en de kleine regeltjes lezen, maar ik wil gewoon een provider die mij voor dit soort dingen behoed en die mij goed informeerd.
En nadat je zag dat er een bedrag afgeschreven was was je zo boos dat je helemaal vergeten bent contact met transip op te nemen en vriendelijk om een creditfactuur te vragen? Ik heb in de afgelopen 3 jaar ook wel eens een bedrag afgeboekt zien worden wat in mijn ogen onterecht was, 1 ticket aanmaken en het werd gecorrigeerd.

SEO
20/02/08, 13:35
Je teken voor verhuizing en je verklaar dat je bij de oude provider op heb gezegd. Dat laatste heb jij dus niet gedaan.

De kreet "addertjes onder het gras" wordt hier op wht te pas en te onpas gebruikt. Zolang het duidelijk vermeld wordt; en ik durf te wedden dat het bij transip in de voorwaarden staat, is er geen sprake van addertjes onder het gras. Meer een kwestie van "niet goed gelezen" dat is duidelijk jouw verantwoording en niet de verantwoording van je leverancier.

Ik snap dan ook niet helemaal waarom je achteraf hier kom klagen. Of is het inderdaad om anderen te waarschuwen? Dan vraag ik mezelf af waarom je niet meer benadruk dat men vooraf goed moet lezen in plaats van als het te laat is.

Het helpt echt om vooraf beter te lezen en te informeren.


Addertje onder het gras was als metafoor bedoeld waarbij het addertje de extra kosten vertegenwoordigen en het gras de hoeveelheid informatie. De adder is opzich goed waar te nemen, maar door de grote hoeveelheid gras vrijwel niet te zien.


Je teken voor verhuizing en je verklaar dat je bij de oude provider op heb gezegd. Dat laatste heb jij dus niet gedaan.

Ik weet hier niets van, ik heb gewoon getekend waar ik om gevraagd werd en het domein is verhuisd.

Ik ging er vanuit dat alles geregeld zou zijn, en bij mijn huidige provider is dat ook zo. Bij een verhuizing is alles geregeld na het afronden van het verhuizings proces en ontvang ik daarna geen factuur meer van mijn oude provider voor een domein die daar inmiddels niet meer ondergebracht is.

DennisWijnberg
20/02/08, 13:37
maar de keerzijde beslaat nog steeds, je kan niet iets verkopen/verlenen wat je niet (meer) bezit.

Volledig buiten schuld van de provider. Je kan volgens mij zelfs civiel worden aangeklaagd wegens een onrechtmatige daad.

Je moet gewoon expliciet opzeggen, dat staat in de overeenkomst. Als jij dat niet doet, en er dus voor zorgt dat de provider de dienst niet kan leveren dan is de provider daar niet schuldig aan.

Voorbeeld: Jij verandert de DNS instellingen zo dat ze op een andere server uitkomen. Hierdoor is jouw provider niet in staat de dienst te leveren. Dat wil niet zeggen dat deze dan niet opgezegd hoeft te worden en dus niet betaald dient te worden.



Ik weet hier niets van, ik heb gewoon getekend waar ik om gevraagd werd en het domein is verhuisd.

Ik ging er vanuit dat alles geregeld zou zijn, en bij mijn huidige provider is dat ook zo. Bij een verhuizing is alles geregeld na het afronden van het verhuizings proces en ontvang ik daarna geen factuur meer van mijn oude provider voor een domein die daar inmiddels niet meer is ondergebracht.

Dat noemen we een onderzoeksplicht. Voordat je iets tekent wordt er verwacht dat je het gelezen hebt. Anders zou ons hele civiele rechtstelsel teniet worden gedaan.

Glenn
20/02/08, 13:55
Conclusie is dus wederom dat de klant niet goed gelezen heeft. Misschien ben ik een AV-fetisjist, maar als ik serieus diensten afneem van een nieuwe toko, dan neem ik ALTIJD de AV door.

TransIP is duidelijk dat je domeinen ook moet opzeggen. Voorheen moest dit per e-mail, tegenwoordig kan dit zoals gezegd online met een handtekening. Dus misschien is het tof dat je hier je excuses maakt aan TransIP en gewoon nu je domeinen opzegt.

SEO
20/02/08, 13:57
Volledig buiten schuld van de provider. Je kan volgens mij zelfs civiel worden aangeklaagd wegens een onrechtmatige daad.

Je moet gewoon expliciet opzeggen, dat staat in de overeenkomst. Als jij dat niet doet, en er dus voor zorgt dat de provider de dienst niet kan leveren dan is de provider daar niet schuldig aan.

Voorbeeld: Jij verandert de DNS instellingen zo dat ze op een andere server uitkomen. Hierdoor is jouw provider niet in staat de dienst te leveren. Dat wil niet zeggen dat deze dan niet opgezegd hoeft te worden en dus niet betaald dient te worden.



Dat noemen we een onderzoeksplicht. Voordat je iets tekent wordt er verwacht dat je het gelezen hebt. Anders zou ons hele civiele rechtstelsel teniet worden gedaan.

Daar heb je gelijk in, ik heb reeds aangegeven dat ik begrijp dat ik in deze situatie mogelijk zelf fout ben geweest door de kleine regeltjes niet te lezen.

Desondanks breng ik mijn domeinen liever bij een provider onder die mij voor dit soort dingen behoed zodat ik mijn tijd kan investeren in het registreren van meer domeinen.

DennisWijnberg
20/02/08, 14:08
Daar heb je gelijk in, ik heb reeds aangegeven dat ik begrijp dat ik in deze situatie mogelijk zelf fout ben geweest door de kleine regeltjes niet te lezen.

Desondanks breng ik mijn domeinen liever bij een provider onder die mij voor dit soort dingen behoed zodat ik mijn tijd kan investeren in het registreren van meer domeinen.

Sportief dat je het toegeeft.

Dan moet je misschien kiezen voor een provider die net iets meer geld vraagt voor een domeinnaam. Wij zijn zeker niet de goedkoopste (10,00 p.j.) maar nemen wel contact op met de klant als we een 254 krijgen! Maar voor het geld dat TransIP vraagt moet je ook niet teveel verwachten...

254: Aanvraag verhuizing naar andere deelnemer

SEO
20/02/08, 14:09
Het zou niet handig zijn als bij iedere spontane melding domeinnamen uit een systeem vallen.
Bevestiging van de klant is gewenst om fouten te voorkomen.

Het is een fout van de klant niet van het bedrijf, de klant heeft eenmaal niks opgezegd.

Ok, duidelijk.

Er zijn bedrijven die het je makkelijk maken en er zijn bedrijven die op hun strepen staan en het onderste uit de kan willen halen en je laten betalen voor niet geleverde diensten, en die daarbij volledig in hun recht staan en je om de oren slaan met civiel recht etc.

Het doet voor mij verder niet meer ter zake, de domeinen zijn inmiddels uitgeschreven bij TransIP dus ik zal er niets meer mee te maken hebben.

martysmarty
20/02/08, 14:15
Ok, duidelijk.

Er zijn bedrijven die het je makkelijk maken en er zijn bedrijven die op hun strepen staan en het onderste uit de kan willen halen en je laten betalen voor niet geleverde diensten, en die daarbij volledig in hun recht staan en je om de oren slaan met civiel recht etc.



En er zijn klanten die AV's en contracten goed doorlezen, en klanten "die maar aannemen dat het wel goed was"

SEO
20/02/08, 14:16
En er zijn klanten die AV's en contracten goed doorlezen, en klanten "die maar aannemen dat het wel goed was"

En er zijn klanten die hun provider vertrouwen dat het allemaal voor ze geregeld wordt ;)

Swiftway-UK
20/02/08, 14:16
Er zijn bedrijven die het je makkelijk maken en er zijn bedrijven die op hun strepen staan en het onderste uit de kan willen halen en je laten betalen voor niet geleverde diensten, en die daarbij volledig in hun recht staan en je om de oren slaan met civiel recht etc.


En dan mag jij raden welke partij over 10 jaar nog bestaat:

- De partij die serieus omgaat met hun administratie
of
- De partij waar alles wel best is en die overcoulant zijn tegen klanten of ze al dan niet opzeggen.

SEO
20/02/08, 14:17
Sportief dat je het toegeeft.

Dan moet je misschien kiezen voor een provider die net iets meer geld vraagt voor een domeinnaam. Wij zijn zeker niet de goedkoopste (10,00 p.j.) maar nemen wel contact op met de klant als we een 254 krijgen! Maar voor het geld dat TransIP vraagt moet je ook niet teveel verwachten...

254: Aanvraag verhuizing naar andere deelnemer

Mijn huidige provider regelt alles voor me, en registreren gaat veel sneller en makkelijker als bij TransIP en zij rekenen maar 4.20 euro per domein (ex.).

Automatisering = kostenbesparing ;)


En dan mag jij raden welke partij over 10 jaar nog bestaat:

- De partij die serieus omgaat met hun administratie
of
- De partij waar alles wel best is en die overcoulant zijn tegen klanten of ze al dan niet opzeggen.

Een partij die klanten informeerd dat er bepaalde acties ondernomen moeten worden of het gewoon automatiseerd als het niet echt nodig is.

DennisWijnberg
20/02/08, 14:20
4.20? Da's geeeeeen geld. Sterker nog, praktisch onder kostprijs. Welke partij is dat?

SEO
20/02/08, 14:21
4.20? Da's geeeeeen geld. Sterker nog, praktisch onder kostprijs. Welke partij is dat?

Even ter informatie, deze topic was niet bedoeld als promomtie voor mijn huidige provider.

www.registratiecentrale.nl

Het oogt eenvoudig, maar het werkt gewoon allemaal. Registreren binnen 10 seconden.

Triloxigen
20/02/08, 14:27
Ok, duidelijk.

Er zijn bedrijven die het je makkelijk maken en er zijn bedrijven die op hun strepen staan en het onderste uit de kan willen halen en je laten betalen voor niet geleverde diensten, en die daarbij volledig in hun recht staan en je om de oren slaan met civiel recht etc.

Het doet voor mij verder niet meer ter zake, de domeinen zijn inmiddels uitgeschreven bij TransIP dus ik zal er niets meer mee te maken hebben.

Het heeft niks te maken met het onderste uit de kan halen maar met veiligheid.
Wat als het systeem een automatische melding krijgt van droppen of overname en het systeem zou dan het domeinnaam laten gaan.

Maar de klant heeft dit dus niet handmatig ingegeven, wie is er dan verantwoordelijk? ;)
Daarom willen bedrijven dat klanten dit zelf aangeven.

Mark17
20/02/08, 14:27
Even ter informatie, deze topic was niet bedoeld als promomtie voor mijn huidige provider.

www.registratiecentrale.nl

Het oogt eenvoudig, maar het werkt gewoon allemaal. Registreren binnen 10 seconden.

Hoelang heb je domeinnamen gemiddeld bij een leverancier? Voor 4,20 euro ex btw wil en kan ik het zeker niet leveren ;)

SEO
20/02/08, 14:28
Het heeft niks te maken met het onderste uit de kan halen maar met veiligheid.
Wat als het systeem een automatische melding krijgt van droppen of overname en het systeem zou dan het domeinnaam laten gaan.

Maar de klant heeft dit dus niet handmatig ingegeven, wie is er dan verantwoordelijk? ;)
Daarom willen bedrijven dat klanten dit zelf aangeven.


Dat kan toch niet? Ik moet tekenen voor de verhuizing...

Dus het is dubbel op zo lijkt het, bij mijn huidige provider hoeft het iig. niet.


Hoelang heb je domeinnamen gemiddeld bij een leverancier? Voor 4,20 euro ex btw wil en kan ik het zeker niet leveren ;)

Ik weet niet wat je met die vraag bedoeld, echter, als je klanten wil winnen moet je ze gewoon van de beste service en prijs voorzien.

Mark17
20/02/08, 14:40
Ik weet niet wat je met die vraag bedoeld, echter, als je klanten wil winnen moet je ze gewoon van de beste service en prijs voorzien.

Puur als ik even een simpele rekensom maak komen ze op een verlies uit als je veel domeinnamen registreert (puur uitgaande van de prijs van .NL-domeinnamen en wat SIDN in rekening brengt het eerste jaar!).

jeffrey
20/02/08, 14:53
Dat heb je inderdaad goed gezien Mark17.

Triloxigen
20/02/08, 15:03
Dat kan toch niet? Ik moet tekenen voor de verhuizing...

Dus het is dubbel op zo lijkt het, bij mijn huidige provider hoeft het iig. niet.

En wie stel je dan verantwoordelijk als het domeinnaam ineens niet meer van jou is omdat het systeem het automatisch verwerkt heeft? ;)

SEO
20/02/08, 15:05
Het zou niet handig zijn als bij iedere spontane melding domeinnamen uit een systeem vallen.
Bevestiging van de klant is gewenst om fouten te voorkomen.

Het is een fout van de klant niet van het bedrijf, de klant heeft eenmaal niks opgezegd.

Ze doen het iig. goed en de support is ook perfect, vrijwel altijd binnen 1 uur reactie en gedurende de dag vaak realtime live chat support.

En echt betrokken, vriendelijk en zakelijk. Gewoon professioneel en zeer klantgericht (mijn ervaring).


En wie stel je dan verantwoordelijk als het domeinnaam ineens niet meer van jou is omdat het systeem het automatisch verwerkt heeft? ;)

Als ik moet tekenen voor de verhuizing kan dat niet?

maxnet
20/02/08, 15:25
Mijn huidige provider regelt alles voor me, en registreren gaat veel sneller en makkelijker als bij TransIP en zij rekenen maar 4.20 euro per domein (ex.).

Automatisering = kostenbesparing


Dan heb je of een provider die niet kan rekenen, of eentje die ter promotie onder de kostprijs verkoopt.
In beide gevallen kan je verwachten dat de tarieven vroeg of laat een keer omhoog gaan.

Bij SIDN betaal je een kwartaal extra dan je verbruikt.
Registreer je een .nl domein voor precies een jaar dan rekenen ze 5 kwartalen, en betaal je als inkoopprijs: 0,92 * 5 + 0,51 = 5,11 EUR
(5% betalingskorting en deelnemerbijdrage buiten beschouwing gelaten).

DennisWijnberg
20/02/08, 15:27
Dan heb je of een provider die niet kan rekenen, of eentje die ter promotie onder de kostprijs verkoopt.
In beide gevallen kan je verwachten dat de tarieven vroeg of laat een keer omhoog gaan.

Bij SIDN betaal je een kwartaal extra dan je verbruikt.
Registreer je een .nl domein voor precies een jaar dan rekenen ze 5 kwartalen, en betaal je als inkoopprijs: 0,92 * 5 + 0,51 = 5,11 EUR
(5% betalingskorting en deelnemerbijdrage buiten beschouwing gelaten).

En dan wil zij ook nog eens niets verdienen. Gratis support leveren etc? Dan moet je de domeinen bijna registreren via een sociale werkplaats en dan subsidie krijgen als je daar een domein afneemt ofzo...

crazycoder
20/02/08, 15:29
Dan heb je of een provider die niet kan rekenen, of eentje die ter promotie onder de kostprijs verkoopt.
In beide gevallen kan je verwachten dat de tarieven vroeg of laat een keer omhoog gaan.

Of ineens van de aardbodem verdwenen is :) we kunnen natuurlijk helpen door allemaal massaal daar te registreren en na het eerste jaar de domeinnamen daar weg te halen :p

Triloxigen
20/02/08, 15:31
Als ik moet tekenen voor de verhuizing kan dat niet?

Heb je iets getekend en opgestuurd naar transip dan?

BsHosting
20/02/08, 15:38
http://www.registratiecentrale.nl/tarieven.php

Dus indien men 45 euro per jaar betaald is de prijs pas 4,20.
Zonder die betaling kost een nl ook 7,50 dus duurder dan transip.

SEO
20/02/08, 15:43
Dan heb je of een provider die niet kan rekenen, of eentje die ter promotie onder de kostprijs verkoopt.
In beide gevallen kan je verwachten dat de tarieven vroeg of laat een keer omhoog gaan.

Bij SIDN betaal je een kwartaal extra dan je verbruikt.
Registreer je een .nl domein voor precies een jaar dan rekenen ze 5 kwartalen, en betaal je als inkoopprijs: 0,92 * 5 + 0,51 = 5,11 EUR
(5% betalingskorting en deelnemerbijdrage buiten beschouwing gelaten).

Voor die prijs rekenen ze 45 euro per jaar abonnementskosten, standaard registratie via iDEAL, PayPal, overboeking of creditcard zonder abonnementskosten kost 7.50 euro per jaar.

Als je meer dan een x aantal domeinen hebt is het winstgevend en worden beide partijen ermee gediend. Het is voor gebruikers bedoeld die veel domeinen registreren, die willen gewoon de allerlaagste prijs + beste service.


http://www.registratiecentrale.nl/tarieven.php

Dus indien men 45 euro per jaar betaald is de prijs pas 4,20.
Zonder die betaling kost een nl ook 7,50 dus duurder dan transip.

In dat geval exact even duur, de tijdelijke aanbieding niet meegerekend. Maar ik vind de service beter en je betaald iig. niet voor niet geleverde diensten ;)

BsHosting
20/02/08, 15:54
Service bij Transip niks over te klagen hier.

Je betaald bij transip ook niet voor diensten die niet geleverd zijn DAT JIJ ZELF VERZAAKT OM JE DIENSTEN OP TE ZEGGEN zoals het ook duidelijk in de email staat die je krijgt kan je en mag je transip niet in zijn schoenen schuiven.

Hoe je het ook keert of draait of je nu bij transip zit of bij registratiecentrale betalen zul je toch moeten.
Dat jij geen geld op je rekening hebt staan is niet het probleem van transip maar van jou.

Als jij bij registratiecentrale betaald via auto incasso en het wordt gestorneerd door de bank mag jij daar ook niks registreren simpel zat.

Ok dan kan je het via overschrijving alsnog voldoen, dus dan komt de tijd er nog bij van overschrijving en verwerking.
Dus eind van het verhaal precies hetzelfde zoals bij transip na 5 dagen incasseren ze nogmaals.

En ik weet uit ervaring dat transip pas de 2e keer blokkeert dus MAW het is niet de 1ste keer dat je geen geld had.

Geoffrey
20/02/08, 16:05
Bij andere providers werkt dit niet zo, mogelijk om niet wetende klanten hiervoor te beschermen.

Als het domein verhuisd is, dan lijkt het mij duidelijk dat het dienstverband voor het betreffende domein verbroken is.

Ga er dan op zijn minst actief achteraan via een automatische email zodat klanten weten dat het domein nog afgemeld moet worden. Nu lijkt het er op dat ze het verzwijgen en zo extra inkomsten derven voor domeinen die niet meer bij transip ondergebracht zijn.

Het is niet omdat andere providers misschien zo niet werken dat Transip het recht niet heeft om het op die manier te doen toch? Je hebt toch de overéénkomst en voorwaarden gelezen? Met andere woorden, je weet toch waar je aan begint als je bij een registrar inschrijft? Als er in de voorwaarden staat dat je domeinnamen uit het paneel dient te verwijderen indien je niet wenst te verlengen (bij hun) dan moet je dat gewoon doen. Een bedrijf bepaalt nog altijd de procedure en niet de klant zelf.

Als je met een dergelijk punt niet akkoord kunt gaan (en dat kan best!) dan moet je gewoon niet voor een registrar als Transip kiezen, er zijn er zat te vinden die wel persoonlijke service leveren, maar dan zullen er weer andere zaken zijn die niet zo vlot verlopen. Het gaat er allemaal een beetje om dat je een keuze moet maken, ga je voor de goedkoopste prijs? Ga je voor het beste paneel? Ga je voor persoonlijke service? enz...

Ik vrees een beetje dat het "weer" zo'n topic is van een klant die eigenlijk zelf de oorzaak is van het probleem / de problemen en die wil afschuiven op zijn leverancier.. Beetje jammer toch altijd...

BsHosting
20/02/08, 16:10
@ geoffrey

Het staat zowel in de AV als in de mail die je meteen bij aanvaarding van de verhuizing krijgt.
Dus indien men niet leest is dat zijn eigen probleem en wordt transip onterecht zwart gemaakt.

DennisWijnberg
20/02/08, 16:11
Het is niet omdat andere providers misschien zo niet werken dat Transip het recht niet heeft om het op die manier te doen toch? Je hebt toch de overéénkomst en voorwaarden gelezen? Met andere woorden, je weet toch waar je aan begint als je bij een registrar inschrijft? Als er in de voorwaarden staat dat je domeinnamen uit het paneel dient te verwijderen indien je niet wenst te verlengen (bij hun) dan moet je dat gewoon doen. Een bedrijf bepaalt nog altijd de procedure en niet de klant zelf.

Als je met een dergelijk punt niet akkoord kunt gaan (en dat kan best!) dan moet je gewoon niet voor een registrar als Transip kiezen, er zijn er zat te vinden die wel persoonlijke service leveren, maar dan zullen er weer andere zaken zijn die niet zo vlot verlopen. Het gaat er allemaal een beetje om dat je een keuze moet maken, ga je voor de goedkoopste prijs? Ga je voor het beste paneel? Ga je voor persoonlijke service? enz...

Ik vrees een beetje dat het "weer" zo'n topic is van een klant die eigenlijk zelf de oorzaak is van het probleem / de problemen en die wil afschuiven op zijn leverancier.. Beetje jammer toch altijd...

Idd, dubbeltje eerste rang verhaal.

SEO
20/02/08, 16:31
Service bij Transip niks over te klagen hier.

Je betaald bij transip ook niet voor diensten die niet geleverd zijn DAT JIJ ZELF VERZAAKT OM JE DIENSTEN OP TE ZEGGEN zoals het ook duidelijk in de email staat die je krijgt kan je en mag je transip niet in zijn schoenen schuiven.

Hoe je het ook keert of draait of je nu bij transip zit of bij registratiecentrale betalen zul je toch moeten.
Dat jij geen geld op je rekening hebt staan is niet het probleem van transip maar van jou.

Als jij bij registratiecentrale betaald via auto incasso en het wordt gestorneerd door de bank mag jij daar ook niks registreren simpel zat.

Ok dan kan je het via overschrijving alsnog voldoen, dus dan komt de tijd er nog bij van overschrijving en verwerking.
Dus eind van het verhaal precies hetzelfde zoals bij transip na 5 dagen incasseren ze nogmaals.

En ik weet uit ervaring dat transip pas de 2e keer blokkeert dus MAW het is niet de 1ste keer dat je geen geld had.

Het lijkt er op dat deze situatie je persoonlijk aan het hart ligt, wellicht ben je gewoon een tevreden klant van TransIP en ik heb begrip voor je stellingname.

Ik vind het echter gewoon prettig dat ik niet voor onvoorziene kosten kom te staan en het afschrijven van bedragen voor niet geleverde diensten vind ik al helemaal vervelend dus dan zoek ik liever een voor mij meer geschikte/vertrouwde partij.

En dat TransIP alleen via automatische incasso werkt is ook een beperking. Ik wilde graag betalen maar ze lieten mij gewoon stikken op dat moment en zouden de betaling 5 dagen later opnieuw proberen te incaseren. Tot die tijd had ik geen toegang tot mijn domeinen.

Hoe het ook zij, mijn ervaring met TransIP is verre van een goede. Ik vind ze niet professioneel en de service bijzonder onvriendelijk.

Swiftway-UK
20/02/08, 16:38
Hoe het ook zij, mijn ervaring met TransIP is verre van een goede. Ik vind ze niet professioneel en de service bijzonder onvriendelijk.

Ik heb helemaal geen banden met TransIP maar dit moet me van het hart.
Afgelopen jaar hebben we al twee of drie keer op dit forum gezien hoe registrars die prijzen rekenen die rond de prijs liggen van je huidige NL domeinnaam leverancier opeens kopje onder gingen, met alle nare gevolgen van dien voor de domeinnaamhouders.

Ik ken de partij niet waar je nu registratie uitvoert, maar ik kan je verzekeren dat 4,20 euro onder of tegen kostprijs is, zeker als jij ook nog met paypal of CC kunt betalen, die betaalmethodes rekenen kosten door aan de ontvangende partij.

TransIP is een gezond bedrijf, met een eigen netwerk, eigen datacentrum en realistische prijzen voor dienstverlening (waaronder domeinregistratie).

BsHosting
20/02/08, 16:42
Ik vind het echter gewoon prettig dat ik niet voor onvoorziene kosten kom te staan en het afschrijven van bedragen voor niet geleverde diensten vind ik al helemaal vervelend dus dan zoek ik liever een voor mij meer geschikte/vertrouwde partij.


Het zijn geen onvoorziene kosten het zijn kosten die je hoort te betalen omdat je zelf niets hebt opgezegd.
Moet het met arial 72 in die mail staan dat je dat moet doen.


En dat TransIP alleen via automatische incasso werkt is ook een beperking. Ik wilde graag betalen maar ze lieten mij gewoon stikken op dat moment en zouden de betaling 5 dagen later opnieuw proberen te incaseren. Tot die tijd had ik geen toegang tot mijn domeinen.[/

Automatische incasso weet je al bij aanmelding dus geen excuses achteraf.
Je wilde niet betalen schijnbaar anders had je al gezorgd dat er geld opstond.

Nl je krijgt ook een mail met een factuur waarin duidelijk staat wanneer er afgeschreven word.
Dus die mails lees je dus duidelijk ook niet.

Als je een mail krijgt 25-02-2008 schrijven wij dit bedrag van uw bank/giro af weet je dat je geld er op moet hebben.
Als je dat niet hebt moet je niet de schuld op een ander afschuiven.

SEO
20/02/08, 16:53
Het zijn geen onvoorziene kosten het zijn kosten die je hoort te betalen omdat je zelf niets hebt opgezegd.
Moet het met arial 72 in die mail staan dat je dat moet doen.



Automatische incasso weet je al bij aanmelding dus geen excuses achteraf.
Je wilde niet betalen schijnbaar anders had je al gezorgd dat er geld opstond.

Nl je krijgt ook een mail met een factuur waarin duidelijk staat wanneer er afgeschreven word.
Dus die mails lees je dus duidelijk ook niet.

Als je een mail krijgt 25-02-2008 schrijven wij dit bedrag van uw bank/giro af weet je dat je geld er op moet hebben.
Als je dat niet hebt moet je niet de schuld op een ander afschuiven.

Je leest zelf klaarblijkelijk ook niet, want ik heb inmiddels tig maal uitgelegd dat ik wel degelijk wilde betalen maar dat ze mij lieten stikken en vertelde dat ze het over 5 dagen nog eens zouden proberen af te schrijven.

Mijn aanbod om het nu direct van een andere rekening te laten incaseren of het over te maken werd gewoon niet op gereageerd. Dat is erg vervelend, want tot het bedrag werd geincaseerd had ik dus geen toegang tot mijn domeinen.

En wat betreft je stellingname, ik begrijp het dat ik bepaalde akties zou moeten hebben uitvoeren NADAT het domein verhuisd was maar ik ben er vanuit gegaan dat de verhuizing automatisch betekende dat het domein niet meer bij TransIP zou zijn ondergebracht. Dat lijkt mij nu nog steeds logisch en bij mijn huidige provider is dat ook logisch.

BsHosting
20/02/08, 17:00
Volgens mij lees jijzelf alleen wat je wilt lezen, ik weet goed wat jij typt maar jij snapt niet wat ik typ.

Je wilde betalen ja ok maar ten tijde van de betaling HAD JIJ GEEN GELD op je rekening dus is het je eigen schuld.
Dat transip alleen via auto incasso werkte wist je al daar ben je immers mee akkoord gegaan dus moet je zelf zorgen dat je geld hebt als je wat aanschaft.

Heb je dat niet moet je niks bestellen, of transip je nu wel of niet een optie geeft voor een andere rekening doet niet terzake jij bent degene die die rekening heeft opgegeven en moet dus zelf zorgen voor saldo.

En je zegt ik ben er vanuit gegaan dus jij leest kortweg gezegd de emails niet die transip je zend na de aanvraag verhuizing.

In elke mail staat het notabene vermeld, dus dat jij het niet leest is niet de schuld van transip.

SEO
20/02/08, 17:02
Volgens mij lees jijzelf alleen wat je wilt lezen, ik weet goed wat jij typt maar jij snapt niet wat ik typ.

Je wilde betalen ja ok maar ten tijde van de betaling HAD JIJ GEEN GELD op je rekening dus is het je eigen schuld.
Dat transip alleen via auto incasso werkte wist je al daar ben je immers mee akkoord gegaan dus moet je zelf zorgen dat je geld hebt als je wat aanschaft.

Heb je dat niet moet je niks bestellen, of transip je nu wel of niet een optie geeft voor een andere rekening doet niet terzake jij bent degene die die rekening heeft opgegeven en moet dus zelf zorgen voor saldo.

En je zegt ik ben er vanuit gegaan dus jij leest kortweg gezegd de emails niet die transip je zend na de aanvraag verhuizing.

In elke mail staat het notabene vermeld, dus dat jij het niet leest is niet de schuld van transip.

Wat is je probleem precies? Ik werd gewoon onbeleefd en onvriendelijk behandeld door TransIP, jij hebt blijkbaar een andere ervaring met ze. Je hoeft mij toch niet persoonlijk aan te vallen, je weet niet eens waar je over praat?

UDIS
20/02/08, 17:06
Ik vrees een beetje dat het "weer" zo'n topic is van een klant die eigenlijk zelf de oorzaak is van het probleem / de problemen en die wil afschuiven op zijn leverancier.. Beetje jammer toch altijd...

Moet ik je gelijk in geven, als ik dit topic zo eens doorlees zie ik inmiddels meer van "maar dit" "maar dat" door de TS en dat het bij TransIP anders werkt dan bij een ander... ja het werkt misschien anders, maar gelukkig werkt het normaal gezien gewoon snel en goed en zijn er weinig zaken op te merken aan de werkwijze van TransIP. Zeg hier zowat wekelijks domeinen op en bestel ze ook weer bij, gaat altijd goed en na een week of 2 of soms sneller word er automatisch geïncasseerd zonder omkijken (alleen even kijken of het allemaal klopt, meer hoef je niet te doen) Als je niet/niet tijdig opzegt, geen geld hebt op de rekening zodat er niet kan worden geïncasseerd is er meer bij jezelf fout dan bij TransIP.. ;)

SEO
20/02/08, 17:11
Moet ik je gelijk in geven, als ik dit topic zo eens doorlees zie ik inmiddels meer van "maar dit" "maar dat" door de TS en dat het bij TransIP anders werkt dan bij een ander... ja het werkt misschien anders, maar gelukkig werkt het normaal gezien gewoon snel en goed en zijn er weinig zaken op te merken aan de werkwijze van TransIP. Zeg hier zowat wekelijks domeinen op en bestel ze ook weer bij, gaat altijd goed en na een week of 2 of soms sneller word er automatisch geïncasseerd zonder omkijken (alleen even kijken of het allemaal klopt, meer hoef je niet te doen) Als je niet/niet tijdig opzegt, geen geld hebt op de rekening zodat er niet kan worden geïncasseerd is er meer bij jezelf fout dan bij TransIP.. ;)

Ok, ik hoop dat mijn mening in deze ook duidelijk is. Ik vind dus dat je klanten voor dergelijke problemen moet behoeden, ook al sta je in je recht. Want uiteindelijk betaal ik toch voor een domein dat niet meer bij TransIP is ondergebracht, en dat is zonde en zorgt voor een verminderde klanttevredenheid, in mijn geval.

Costeijn
20/02/08, 17:13
Wat is je probleem precies? Ik werd gewoon onbeleefd en onvriendelijk behandeld door TransIP, jij hebt blijkbaar een andere ervaring met ze. Je hoeft mij toch niet persoonlijk aan te vallen, je weet niet eens waar je over praat?

Daar is BsHosting er goed in. Zie ook het drukwerk ervaringen topic.:X

:lovewht:

maxnet
20/02/08, 17:15
Mijn aanbod om het nu direct van een andere rekening te laten incaseren of het over te maken werd gewoon niet op gereageerd.

Houd er rekening mee dat incasso opdrachten normaal gesproken in batches worden verstuurd, en dat je bij het afsluiten van een incassocontract met de bank afspreekt hoe vaak je die gaat insturen. Bijvoorbeeld eens per week of maand.
Stuur je ze vaker in of voor hogere bedragen dan in het contract staat, dan moet de batch eerst door de de bank worden goedgekeurd.

Even direct iets van een andere rekening incaseren is dus niet altijd mogelijk.



Met betrekking tot de verplichting tot het opzeggen staat dit duidelijk op het SIDN verhuisformulier: "en verklaart tevens de huidige deelnemer tijdig op de hoogte te hebben gesteld van deze verhuizing en op de door de huidige deelnemer voorgeschreven wijze te hebben opgezegd. "

Helaas lezen veel mensen daar overheen.
Voorheen moest men ook de datum van de opzegging op het formulier invullen, dat was een stuk duidelijker.

BsHosting
20/02/08, 17:17
Wat is je probleem precies? Ik werd gewoon onbeleefd en onvriendelijk behandeld door TransIP, jij hebt blijkbaar een andere ervaring met ze. Je hoeft mij toch niet persoonlijk aan te vallen, je weet niet eens waar je over praat?

Onbeleefd en onvriendelijk ligt toch echt aan jezelf, jouw vraagstelling bepaalt hun antwoord.

je hebt 2 opties nette support mail is net antwoord terug
aso support mail met weet ik wat voor opmerkingen krijg je dito antwoord terug.

voorbeelden zat te vinden hier op wht, van mensen die zelf de oorzaak zijn van een rot antwoord.

Ik val niemand persoonlijk aan ik zeg gewoon dat het jouw probleem is dat je geen geld had.
Dat kan je niet transip kwalijk nemen.

En weet ik niet waar ik over praat ik zit allang genoeg bij transip als klant om te weten hoe men met support omgaat.

Ik weet 1 ding wel heel zeker jij schuift je eigen probleem en schuld op een bedrijf af wat je onderhand zwartmaakt hier.

Feit blijft dat al de dingen die je noemt je eigen schuld zijn.

domein niet opzeggen terwijl het duidelijk in elke mail staat
geen geld op de rekening hebben
mails van transip zelf niet lezen
etc etc

Geoffrey
20/02/08, 17:43
SEO: ik wil helemaal niet persoonlijk worden, maar we proberen je gewoon te doen inzien dat zo goed als alles wat je nu opnoemt als zijnde "de schuld van Transip" eigenlijk je eigen schuld is. Je kan een bedrijf niet verplichten om per klant individuele regels te gaan hanteren, dat is nu éénmaal zo. Voordat je begint het paneel te gebruiken bij een registrar dien je de voorwaarden, de overéénkomst, etc. gewoon goed te kennen en ook te respecteren. Het spijt me, maar in mijn ogen (en kennelijk ook in die van vele anderen) treft Transip hier geen schuld. Je had alle problemen kunnen voorkomen door goed te lezen en de regels te volgen. Als je in je domeinnamen niet zelf de nodige tijd en energie wil spenderen om ze op een correcte manier te beheren dan geef je naar mijn idee het beheer beter uit handen.

Nogmaals vat het niet persoonlijk op, maar ik denk dat velen hier onderhand de "riebedebie" (heerlijk woord toch!) krijgen van dit soort topics.... Oja, ik heb helemaal niks te maken met Transip, ben ook geen klant bij ze, ik hou dus enkel rekening met wat in dit topic gezegd wordt.

Glenn
20/02/08, 17:52
En er zijn klanten die hun provider vertrouwen dat het allemaal voor ze geregeld wordt ;)
Dat is geen vertrouwen, dat is gewoon naïef en dom :)

TransIP doet gewoon goed z'n werk, houdt zich aan de afspraken en rekent gezonde prijzen. En besef gezond != goedkoopste.

Dat jouw ervaringen bij registratiecentrale goed zijn is fijn voor je, maar dat waren de klanten in het begin bij Zor.in en Registrant en al die andere failliete toko's ook. Totdat hun domeinen niet weg te verhuizen waren en hun klanten dreigbrieven van de SIDN kregen.

Ik wens je alle succes en hoop met heel m'n hart dat je voortaan wel goed je voorwaarden leest.

Erik H.
20/02/08, 17:53
Ik snap het niet helemaal. Als je een domein wegverhuist bij TransIP krijg je automatisch een mail van hun probleemoplosser dat je het domein nog netjes moet opzeggen in het panel en dat zijn dan 2 klikjes.

En daarbij: de regels ZIJN dat je op moet zeggen bij je provider

SEO
20/02/08, 18:16
Onbeleefd en onvriendelijk ligt toch echt aan jezelf, jouw vraagstelling bepaalt hun antwoord.

je hebt 2 opties nette support mail is net antwoord terug
aso support mail met weet ik wat voor opmerkingen krijg je dito antwoord terug.

voorbeelden zat te vinden hier op wht, van mensen die zelf de oorzaak zijn van een rot antwoord.

Ik val niemand persoonlijk aan ik zeg gewoon dat het jouw probleem is dat je geen geld had.
Dat kan je niet transip kwalijk nemen.

En weet ik niet waar ik over praat ik zit allang genoeg bij transip als klant om te weten hoe men met support omgaat.

Ik weet 1 ding wel heel zeker jij schuift je eigen probleem en schuld op een bedrijf af wat je onderhand zwartmaakt hier.

Feit blijft dat al de dingen die je noemt je eigen schuld zijn.

domein niet opzeggen terwijl het duidelijk in elke mail staat
geen geld op de rekening hebben
mails van transip zelf niet lezen
etc etc


We zijn het gewoon niet eens met elkaar ;) Ik vind dat je ook minder "beleefde" klanten gewoon netjes en vriendelijk te woord moet staan, maar dat is mijn mening.


Ik snap het niet helemaal. Als je een domein wegverhuist bij TransIP krijg je automatisch een mail van hun probleemoplosser dat je het domein nog netjes moet opzeggen in het panel en dat zijn dan 2 klikjes.

En daarbij: de regels ZIJN dat je op moet zeggen bij je provider


Hier koste het toch echt meer moeite, n.l. het insturen van ondertekende documenten etc. (online ondertekenen was niet mogelijk, voor registratie wel).

Ik vind het iig. onlogisch, als ik een domein verhuis dan betekend dat dat het domein opgezegd moet worden. Waarom automatiseer je dat niet? Dan kun je dit soort problemen voorkomen.

Ber|Art
20/02/08, 18:20
Goed je punt is duidelijk verder kan je dit met Trans-IP oplossen...