PDA

Bekijk Volledige Versie : Sophos waarschuwt voor besmetting Linuxservers



rgh
17/02/08, 22:52
http://webwereld.nl/articles/49915/sophos-waarschuwt-voor-besmetting-linuxservers.html

Hopelijk hebben jullie providers op jullie linux servers toch wel allemaal een Antivirus programma staan?

crazycoder
17/02/08, 23:52
http://webwereld.nl/articles/49915/sophos-waarschuwt-voor-besmetting-linuxservers.html

Hopelijk hebben jullie providers op jullie linux servers toch wel allemaal een Antivirus programma staan?
Wij draaien alleen antivirus op mailservers. Op alle andere servers is dat niet noodzakelijk.

Natuurlijk zal een antivirusverkoper waarschuwen tegen een virus. Zij leven immers van de angst.. Een server waar je het door sophos bedoelde virus tegen zal komen heeft al meer en grotere problemen :)

Smart-Guyz
18/02/08, 00:16
Inderdaad, ik denk dat als je als webhoster een antivirus nodig hebt, dan mag je je wel een keer achter de oren krabben ;-) Een goede beheerder weet hoe je een linux bak waterdicht maakt.

Luana IS
18/02/08, 04:55
@Smart-Guys: Een bak kan nooit waterdicht zijn, neem dat maar van mij aan ;)

crazycoder
18/02/08, 06:56
@Smart-Guys: Een bak kan nooit waterdicht zijn, neem dat maar van mij aan ;)
Netwerkkabel eruit halen :)

Luke B
18/02/08, 07:36
Netwerkkabel eruit halen :)
Lullig als je Wi-Fi hebt... :D (of een server? Juist ja...)

We draaien alleen ClamAV voor de mail, en daar heb je het mee gehad.
Sophos leeft van haar scanner en zal dus inderdaad dit soort dingen lichtelijk overdrijven.

KDISS
18/02/08, 13:59
http://webwereld.nl/articles/49915/sophos-waarschuwt-voor-besmetting-linuxservers.html

Hopelijk hebben jullie providers op jullie linux servers toch wel allemaal een Antivirus programma staan?

toch jammer dat er op geen enkele manier wordt aangegeven HOE die worm dan in een server zou moeten geraken en wat ie dan doet... En localrootsploits lijken mij niet echt zin hebben als het om 6 jaar oude code gaat...
Kortom, dit is weer ontzettende onzin.
En het komt ook van webwereld :p

Smart-Guyz
18/02/08, 14:47
@Smart-Guys: Een bak kan nooit waterdicht zijn, neem dat maar van mij aan ;)

I know ;-) Maar je kan wel zo veel mogelijk voorkomen, wij draaien ook alleen voor de mail een virus scanner anders niet.

host3000
18/02/08, 14:48
[offtopic]Over rotzooi gesproken, er is overigens weer een phishing mail aktief:

Message ID: mx1-<knip>
Remote IP: <knip>
Subject: Notification_of_Limited_Account_Access_
Sender: service@paypal.nl
Recipient(s): <knip>
Virus Detected: 'HTML.Phishing.Pay-131'

ju5t
18/02/08, 15:46
Netwerkkabel eruit halen :)

Dat ga ik thuis proberen. Weg angst voor dijkdoorbraak.

Smart-Guyz
18/02/08, 19:38
Dat ga ik thuis proberen. Weg angst voor dijkdoorbraak.

[offtopic]
Effectief, kostenloos en 100% betrouwbaar ;-)

Ramon Fincken
18/02/08, 20:31
De Linux-computers blijken een interessante prooi voor hackers omdat ze continu staan ingeschakeld. Consumenten schakelen Windows pc's meestal uit wanneer de gebruiker klaar is met werken of gaat slapen.

owja? bronnetje ?

of bedoelen ze echt puur webservers ( en dan nog staan die continue aan, ongeacht het OS )

Update: ja dus, en dan nog is het kort door de bocht :)

Smart-Guyz
18/02/08, 20:45
owja? bronnetje ?

of bedoelen ze echt puur webservers ( en dan nog staan die continue aan, ongeacht het OS )

Update: ja dus, en dan nog is het kort door de bocht :)

Ik vond die zin ook al raar, ze vergelijken servers met workstations naar mijn mening. Een windows server zal ongetwijfeld ook dag en nacht draaien.
Misschien hebben ze de KvK site erbij gepakt ;-)

Ramon Fincken
18/02/08, 20:56
Gheghe tja.. maar dan nog verwacht je dat de KVK server(s?) ook draaien maar niet voor het gewone publiek :)