PDA

Bekijk Volledige Versie : Mailen naar hotmail vanaf eigen mailserver



cyberbrain
16/02/08, 14:28
Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een eigen server in een datacentrum in amsterdam. Deze werkt prima, draait DNS, mailserver en webserver voor diverse domeinen.

Nu kom ik echter het probleem tegen dat emails naar hotmail emailadressen niet aankomen. Ik heb flink wat research gedaan, maar alles wat ik tegenkom heb ik al geregeld: reverse dns klopt, SIDN ns-check geeft geen enkele foutmelding, ik heb een spf record en alle DNS-updates zijn allang rond. Verder gebruik ik normale headers en komt mijn mail bij alle andere providers cq webhosters aan, zelfs bij gmail.

Enig idee waar het aan kan liggen?

MikeN
16/02/08, 14:42
Het ligt aan hotmail. Blijkbaar staat je IP op hun 'gooi maar weg zonder wat te melden'-list. Wel apart dat ze dat ook bij niet-thuis IP's doen. Heb hier hetzelfde, maar die staat op een thuisaansluiting (die overigens niet in de dial-up RBL's staat)

Een andere mogelijkheid is misschien dat je mailserver een andere hostname adverteert (zie config) dan je rDNS.

cyberbrain
16/02/08, 16:04
Mijn hoofddomein is cyberbrain.nl, de hostname van mijn server is server01.cyberbrain.nl

Als ik een rdns query doe, komt daar cyberbrain.nl uit. Dat zou voor zover ik weet voldoende moeten zijn voor alle hosts onder dat domein? Of heb ik het verkeerd en moet ik dat aanpassen?

MikeN
16/02/08, 21:15
Ik denk dat dat het probleem is. Als de hostname van je server server01.cyberbrain.nl is moet je rDNS dat ook teruggeven.

TCM
16/02/08, 23:21
Meer info over hoe je geaccepteerd kan worden door de hotmail-servers kan je hier vinden:

http://postmaster.msn.com

Veel succes.. meer kunnen de andere mensen niet doen... alleen je rDNS goedzetten is helaas nooit voldoende bij hun..

-TCM

Julian
17/02/08, 02:51
Krijg je een melding terug vanaf Hotmail of hoor je niets en komen je mails gewoon echt niet aan?

cyberbrain
17/02/08, 13:37
Nee ik krijg geen enkel bericht terug. In mijn serverlog zie ik dat de mail afgeleverd is bij hotmail en 'will be delivered to repicient'

TCM
17/02/08, 14:23
Al die link van mij doorgelezen? Daar staat alles wat je moet doen om geaccepteerd te worden...
Ook moet je je aanmelden voor Sender ID door je servernaam te mailen.. nadat je dat gedaan hebt dan wordt je pas geaccepteerd...

-TCM

Xolphin
17/02/08, 14:27
Ook moet je je aanmelden voor Sender ID door je servernaam te mailen.. nadat je dat gedaan hebt dan wordt je pas geaccepteerd...


SenderId / SPF is iets wat je in je DNS doet hoor, je hoeft echt hotmail niet te mailen.

Op http://www.openspf.org/ kun je vinden hoe je het instelt.

cyberbrain
17/02/08, 16:20
Jah ik heb die SPF record toegevoegd aan mijn DNS, en je kunt inderdaad wel een formulier invullen bij hotmail om problemen met je mailserver door te geven en acceptatie te bevorderen, maar zonder enige garantie dat je mail daarna wel aankomt.

Ik heb die link inderdaad helemaal doorgelezen, inclusief alle koppelingen naar andere sites. Ook de officiele site van SPF: openspf.org heb ik helemaal gelezen en alles wat daar staat had ik al toegepast om mijn server.

TCM
17/02/08, 17:10
https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=senderid&ct=eformts

Veel plezier...

Luana IS
17/02/08, 17:32
heb je spamhaus al gechekt of je er niet tussen staat?

cyberbrain
17/02/08, 23:23
Dat formulier voor SenderID heb ik dus al ingevuld, plus nog een ander formulier dat ik tegenkwam bij webmasterinfo voor hotmail/livemail. En mijn domeinnaam of server IP's staan in geen enkele spamlist.

TCM
18/02/08, 00:17
Zo een aanvraag duurt eventjes.. ongeveer 2 dagen..
Geduld hebben...

cyberbrain
18/02/08, 07:50
* dat is al meer dan een week geleden * :rolleyes: