PDA

Bekijk Volledige Versie : Irri websites



mordor
15/02/08, 00:52
Beste Forumleden,

Jullie zullen het vast ook wel vaak zijn tegengekomen websites met enkel inhoud van Google-Adsense.
Domeinnamen met bedoelingen van informatie en dergelijke bevatten dus alleen maar links door Google-Adsense.
Ik wil zelf informatieve websites maken en nu blijkt dat die domeinnamen bezet zijn omdat men daar enkel links van Google-Adsense plaatst.
Ik weet de redenen wel dat het geld opleverd maar bezoekers hebben er verder geen moer aan.
Nu had ik volgens mij gehoord dat Google of een andere instantie dit ging verbieden dus de website met enkel Google-Adsense.
Weet iemand wanneer dit wordt verboden?

Erg irri dit....

Planera
15/02/08, 01:37
Voor zover ik hiermee bekend ben mag dit officieel ook niet van Google, echter is er de uitzondering (apart Adsenseprogramma) voor mensen / bedrijven met een zeer grote domeinportfolio. Er zijn bedrijven waar ook particulieren hun domeinnaam onder kunnen brengen, vervolgens ontvangen ze een deel van de advertentie-inkomsten.

Deze domeinnamen zijn overigens meestal wel te koop, maar of je bereid bent om meer te betalen dan de normale registratiekosten is natuurlijk maar de vraag.

Triloxigen
15/02/08, 10:09
Als Google het niet meer toelaat binnen Adsense wil niet zeggen dat de domeinnamen vrij komen (die kans is namelijk erg klein).

Luana IS
15/02/08, 11:46
Je mag als het goed is niet meer dan drie advertenties op 1 pagina hebben. Daarnaast is het moeilijk voor Google te bepalen of het nou wel of geen MFA (Made for Adsense) site is.

Domenico
15/02/08, 12:12
Ik weet de redenen wel dat het geld opleverd maar bezoekers hebben er verder geen moer aan.

Als het goed is staan er relevante links dus de klant heeft er uiteindelijk wel wat aan toch?

Als je het domein wilt hebben waarom dan geen goed bod doen aan de eigenaar?

mordor
15/02/08, 14:44
Als het goed is staan er relevante links dus de klant heeft er uiteindelijk wel wat aan toch?

Als je het domein wilt hebben waarom dan geen goed bod doen aan de eigenaar?

Nee de links zijn juist meestal niet relevant.
Ik heb de domeinnaam houder al gecontacteerd maar vindt het schandalig dat men domeinnamen koopt met alleen maar Google-Adsense links erop.

Planera
15/02/08, 14:54
Het kan inderdaad vervelend zijn, maar schandalig vind ik het niet. De eigenaar heeft het domein waarschijnlijk in de eerste plaats gekocht omdat het een goed domein is, niet omdat hij graag sites met adsense wil. Vervolgens doet de eigenaar er 'niets' mee, en zet in afwachting van verkoop er (relevante) adsense op.

Tenminste, dat is volgens mij het idee achter dergelijk opgezette webpagina's (en waar ik het zelf ook voor inzet bij enkele domeinnamen).

Ingvald
15/02/08, 15:08
Als Google het niet meer toelaat binnen Adsense wil niet zeggen dat de domeinnamen vrij komen (die kans is namelijk erg klein).
Inderdaad, maar dan worden ze wel minder waard omdat Adsense met een beetje inzet best aardig kan opbrengen.

@topicstarter

Er bestaat zelfs een naam voor dit soort websites: MFA (made for Adsense). Het is inderdaad verboden om Adsense hiervoor te misbruiken, maar zoals hierboven ook al gezegd het is soms een grijze zone wat MFA is en wat niet.

Maar indien Google vindt dat het wel een MFA is, dan bestaat de kans dat ze je account bannen of bv de domein naam bannen voor gebruik met Adsense.

Je kan trouwens ook zo'n websites melden bij Google indien je vindt dat het een MFA is ;)

umf
15/02/08, 16:29
als je vind dat iets MFA is kan je sites zoals
ndparking en sedoparking al gelijk opgeven

maar het is lastig om direct te zien of ze MFA zijn

aan de andere kant wat jij irritant vind kan voor de andere juist een makkelijke portalsite zijn
dan hebben we het niet over domeinkaping sites zoals idprof dat doet

Ingvald
15/02/08, 17:47
als je vind dat iets MFA is kan je sites zoals
ndparking en sedoparking al gelijk opgeven

Ik veronderstel dat zij wel een overeenkomst met Google zullen hebben.

Henky!
15/02/08, 22:53
Ik veronderstel dat zij wel een overeenkomst met Google zullen hebben.

Als dat zo is zou dat wel lullig zijn voor ons als betalende adverteerders. Je betaalt immers met als bedoeling dat jouw advertentie op relevante pagina's terecht komt. Ik heb niet zoveel zin om mee te betalen aan lucratieve overeenkomsten tussen Google en mensen die vage advertentie pagina's beheren.

Ingvald
16/02/08, 18:01
Als dat zo is zou dat wel lullig zijn voor ons als betalende adverteerders. Je betaalt immers met als bedoeling dat jouw advertentie op relevante pagina's terecht komt. Ik heb niet zoveel zin om mee te betalen aan lucratieve overeenkomsten tussen Google en mensen die vage advertentie pagina's beheren.
Ik denk dat je vooral betaald voor clicks. Als je bv bij Sedo het correcte keyword aangeeft krijg je bijna altijd goede advertenties.

Wij hebben redelijk wat domeinen bij Sedo staan en sommigen halen +50% clickthrough rate. Dat ga je bij een "gewone" website nooit halen denk ik.

Lilopel
19/02/08, 12:51
wie is Sedo ?

Henky!
19/02/08, 13:02
wie is Sedo ?

Probeer er eens punt NL achter te zetten, kom je al een heel eind :)