PDA

Bekijk Volledige Versie : Supermicro IPMI kaart initialisatie



Enieuw
14/02/08, 16:13
Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe Supermicro 5015-BT inclusief AOC-SIMSO+ kaart. Helaas krijg ik op geen manier de IPMI kaart aan de praat, bij het opstarten hangt hij in de bios op


IPMI card is first powered.
System waits for its initialization and will reset once it completes.
Dit blijft hij doen totdat ik of de server uitzet, of de server reset. Na een reset werkt alles echter wel gewoon behalve de IPMI kaart en kan ik er dan ook op geen manier bijkomen, ook niet via de tool van SM, die geeft simpelweg aan dat er geen kaart gevonden is. Het lampje op de kaart licht ook niet op, alleen die op de NIC soms.

Hebben deze kaarten soms een standaard IP waarop je eerst eenmalig de instellingen moet doorlopen? Iemand enig idee?

hrodenburg
14/02/08, 16:49
Hoe lang heb je gewacht met die melding? Heb het nooit echt opgemeten of op gewacht, maar volgens mij kan dat wel een minuutje duren.
Anders zou ik contact opnemen met je leverancier en overleggen. Waarschijnlijk je ipmi kaartje dan gewoon stuk.

Enieuw
14/02/08, 16:50
Meer dan een uur, dus daar zal het niet aan liggen denk ik zo.

Phu
14/02/08, 18:15
ook al geprobeerd bios update te doen en dan bios van ipmi flash ?

Enieuw
14/02/08, 18:16
Het moederbord heeft al de nieuwste BIOS en ook het ipmi flashtooltje vind helaas de kaart niet.

MMaI
14/02/08, 19:30
klassiek gevalletje van kaartje retour afzender en een nieuwe erin
heb je al geprobeerd de IPMI kaart te testen?
als ook de IPMI flashtool de kaart niet vind is dde kans groot dat de kaart danwel los zit (kleine kans) of dat het exemplaar stuk is