PDA

Bekijk Volledige Versie : Spookfactuur PortNAP



Slash
14/02/08, 10:41
Zijn er meer mensen die last hebben van spookfacturen van webhoster PortNAP? Ergens in 2003 hebben wij ooit een test reselleraccount op hun systeem gehad.

In verband met de vele langdurige technische storingen en slechte bereikbaarheid van PortNAP hebben wij destijds gekozen voor eigen servers in plaats van een resellerconstructie.

Nu ineens uit het niets een factuur voor een periode van bijna 5 jaar(!!!) ontvangen terwijl wij al jaren geen gebruik maken van die club.

Not amused. Ik heb inmiddels contact met een jurist opgenomen.

Marcel M.
14/02/08, 10:48
Heb je ook al contact opgenomen met PortNAP zelf? Dit klinkt als een administratieve slordigheid en hebben ze hun administratie niet helemaal goed op orde...

martysmarty
14/02/08, 10:59
Mischien verstandig hun eerst eens te mailen/bellen? ipv direct een jurist in te schakelen. Foutje kan gebeuren

Hosted
14/02/08, 11:06
Heb je dat test reselleraccount eigenlijk wel opgezegd?

crazycoder
14/02/08, 11:07
Mischien verstandig hun eerst eens te mailen/bellen? ipv direct een jurist in te schakelen. Foutje kan gebeuren
Waarom zou je, het is natuurlijk veel beter om eerst een paar honderd euri aan een jurist te moeten betalen :)

Het heeft inderdaad veel weg van een administratief foutje, of het moet geen proefaccount maar een normaal account zijn geweest..

dreamhost_nl
14/02/08, 11:09
Contact opnemen met een jurist is m.i. een duurder grapje dan even PortNap bellen en vragen om bewijs dat er nog gebruik gemaakt wordt van de gefactureerde diensten en hen daarna iets van een opzeggingsbevestiging toefaxen...

[Blijkbaar dachten meerderen er zo over :)]

Slash
14/02/08, 11:10
Heb je ook al contact opgenomen met PortNAP zelf? Dit klinkt als een administratieve slordigheid en hebben ze hun administratie niet helemaal goed op orde...

Direct na ontvangst van deze factuur heb ik uiteraard direct contact met ze opgenomen via hun geroemde (kuch!) ticketsysteem. Ook ik was in de veronderstelling dat dit een misverstand was en dat ze deze fout wel zouden corrigeren.

Tot op heden zijn ze niet in staat gebleken om een overeenkomst te overleggen en toch blijven ze van mening dat er sprake is van een overeenkomst en dat de verzonden factuur voldaan moet worden.

Zeer opmerkelijke gang van zaken. Oppassen dus voor deze club!

crazycoder
14/02/08, 11:28
Tot op heden zijn ze niet in staat gebleken om een overeenkomst te overleggen en toch blijven ze van mening dat er sprake is van een overeenkomst en dat de verzonden factuur voldaan moet worden.

Als dat de situatie is dan niet druk om maken totdat er een dagvaarding in de bus ligt.

Slash
14/02/08, 11:35
Als dat de situatie is dan niet druk om maken totdat er een dagvaarding in de bus ligt.

Mijn (bevriende) jurist heeft mij hetzelfde geadviseerd. Omdat er geen bestaande factuur-relatie is zullen ze op verzoek eerst een rechtsgeldige overeenkomst moeten kunnen overleggen.