PDA

Bekijk Volledige Versie : Vmware en XEN



johan.smits
14/02/08, 00:09
Ik heb een machine met debian etch draaiende en hierop staat VMware. Nu wil ik een aantal machines met xen gebruiken.
Nu heb ik de xen kernel geinstalleerd en een reconfigure voor vmware. echter nu kan ik mijn machines niet starten in vmware.
iemand een idee waarom?
Ik druk op play en er gebeurt niets.
Reboot ik in de normale kernel en ik kam vmware wel starten.

gjtje
14/02/08, 00:36
Hier op een test machine willen de vmware modules niet compileren op een Xen kernel, ik denk dat deze dus niet echt samen gaan. Het is ook wel veel gevirtualiseer. ;)

MortyDot
26/02/08, 14:02
Haha ja die combinatie heb ik eerder ook nog wel is geprobeerd :P

Het wil wel, maar erg traag en enorm veel werk om het werkend te krijgen!
:lovewht:

SmilieBG
26/02/08, 14:17
Mag ik het nut van zo een concept weten?! :|
Zit te denken, maar kan me geen enkele scenario voorstellen waarin dit nuttig zou zijn? :)

Mvg,
Aleks

MortyDot
26/02/08, 14:19
Ik denk puur om te proberen....... *Gokje*

johan.smits
26/02/08, 21:26
Het is niet proberen.
Ik heb namelijk een aantal servers die geen virtualization support hebben en windows draaien is wel noodzakelijk. Echter voor de linux ondersteuning ga je niet op vmware maar op xen draaien omdat dit sneller is. Echter om de machine zo nuttig mogelijk te gebruiken is beide gewenst.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik vmware wel op een xen kernel kan compilen alleen het starten van een vm niet werkt? als ik op een normale kernel installeer werkt het wel.

SmilieBG
27/02/08, 00:39
Ik denk omdat XEN kernel al 'beperkt' is omwille virtualisatie. Ten slotte, deze moet al een en dezelfde stuk hardware virtualiseren. Daarboven wil je dezelfde, al gevirtualiseerde (is dit een echte woord? :-) hardware nog verder virtualiseren. Ik gok dat het daar ergens omvalt.

Morty heeft het al wel werkend (maar dus niet echt bruikbaar) gekregen. Dus alles kan - maar of het handig is?

Maar ik volg je probleem nog niet. Je wilt zowel Windows als Linux op een (fysieke) server draaien? Dan installeer je alleen Xen aangezien dan kan je zowel Win als Lin op dezelfde server hebben? Probleem toch opgelost?

Mvg,
Aleks

KDISS
27/02/08, 11:52
Wil je VMware in een Xen omgeving of andersom ? Een vmware machine met daarin een virtuele Xen server is geen probleem (afgzien van snelheid), maar een Xen dom0 voorzien van VMware is niet mogelijk. Dit komt doordat ze beide van de zogenaamde ring0 gebruik willen maken in paravirt mode en die is al in gebruik op moment je Xen dom0 geinstalleerd hebt. Omdat VMware geen paravirtualisatie doet is het andersom dus wel mogelijk.
(gaat trouwens over vmware free server)

johan.smits
27/02/08, 13:48
Bedankt voor de info.
Dit was mijn vraag.