PDA

Bekijk Volledige Versie : booten Supermicro SC512L-260



stoneh
13/02/08, 23:17
Oke! Vast een hele domme vraag maar via me werk heb ik een Supermicro SC512L-260 1u behuizing kunnen krijgen met asus moederboard. EChter in dit model zit geen cdrom drive... op het moederboard zit wel een aansluiting voor diskette drive maarja wie heeft er tegenwoordig nog een diskette..

Hoe kan je die dingen dan normaal booten via cdrom :S

Kan de HD er ook niet effe snel aan me laptop aansluiten want mijn asus heeft geen s-ata aansluiting...
gr

pierce
13/02/08, 23:20
Deksel eraf, ide kabel met cdrom eraan aansluiten en gaan met die banaan!
Na installatie de cdrom en kabel verwijderen en klaar.

IT-worX
13/02/08, 23:21
Wat voor moederbord is het?
Zou mij enorm verbazen als daar geen ata aansluiting op zit hoor.

stoneh
13/02/08, 23:31
LOL goede avond :) ide stond nog uit in de bios (Schaam schaam schaam)
thanks voor snelle reactie!

swedendedicated
13/02/08, 23:32
Deksel eraf, ide kabel met cdrom eraan aansluiten en gaan met die banaan!
Na installatie de cdrom en kabel verwijderen en klaar.

Usb dvd speler gaat wat makkelijker :) gebruik hiervoor wel boot from other device of boot from usb.

pierce
13/02/08, 23:38
Usb dvd speler gaat wat makkelijker :) gebruik hiervoor wel boot from other device of boot from usb.

Ja, maar de kans dat je nog een oude ide cdrom speler hebt liggen is groter ;)
Bovendien ondersteund niet ieder moederbord deze optie, helaas.

roel@s3s.be
19/02/08, 12:59
Ivm andere moederborden dan supermicro borden in 512L kasten:

regel 1: let op de plaats van de memory (kan blokkage veroorzaken van luchtstroom
regel 2: Let op de positie van de front panel connectoren, kan je verlengen en splitsen nameilijk met spare parts
regel 3: binnenkort heeft supermicro zijn SNK-0032A4 op de markt, die actief is ipv passief, kan je gelijk die 5000rpm fan vervangen (bij lage cpu frequentie)

mvg
Roel De Frene

WouterG
08/03/08, 14:30
Maakt de casefan van deze kast altijd zo'n enorm hard geluid? Die van mij in ieder geval wel. Een jaar of twee terug deze kast gekocht en hij blijft het doen dus ik heb er wel vertrouwen in maar vergeleken met andere servers is het echt een takkeherrie ;)

Luke B
08/03/08, 15:16
Maakt de casefan van deze kast altijd zo'n enorm hard geluid? Die van mij in ieder geval wel. Een jaar of twee terug deze kast gekocht en hij blijft het doen dus ik heb er wel vertrouwen in maar vergeleken met andere servers is het echt een takkeherrie ;)
Jup, zijn herrieschoppertjes.
Tijdens installatie kun je die kabel er gewoon uit halen (mits je een actieve CPU cooler hebt), en dan blijft 'ie ook wel koel genoeg hoor ;)

w3rd
09/03/08, 18:54
Jup, zijn herrieschoppertjes.
Tijdens installatie kun je die kabel er gewoon uit halen (mits je een actieve CPU cooler hebt), en dan blijft 'ie ook wel koel genoeg hoor ;)

Wel aan te raden om terug aan te zetten als je hem in je rack hangt (daar is herrie geen probleem).

Luke B
09/03/08, 19:21
Wel aan te raden om terug aan te zetten als je hem in je rack hangt (daar is herrie geen probleem).
Daarom zei ik ook tijdens installatie.
In een rack met allemaal servers erop en eronder moet je dat ding wel gewoon aanzetten, want dan kan die herrie inderdaad geen reet schelen:D