PDA

Bekijk Volledige Versie : [odr] Api intergreren



mauer
13/02/08, 21:01
Hallo mede hosters,

Ik ben al een tijdje bezig met het automatisch registreren van domeinnamen. Dit i.s.m. de ODR Api. Maar nu kom ik 2 struikelblokken tegen. Voor elke handler moet er een contact aangemaakt worden, hoe regelen jullie dit? Maak je voor elke persoon een contact aan met de goeie "roles" of... ?

En welke waarden moet ik meegeven bij bepaalde functies zoals contact aanmaken etc? Dit staat namelijk niet goed ( of niet goed beschreven ) in de handleiding. Heb van alles geprobeerd maar ik vind het niet zo duidelijk.

mauer
12/03/08, 22:50
Even een kickje voor dit topic. Ben er nog steeds niet uit hoe dit te regelen.
De support reageerdt zelf niet op deze vraag helaas.

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die de API wel gebruiken, graag zou ik willen weten hoe jullie dit regelen. :)

BertvArkel
13/03/08, 01:45
Was die API niet deels niet goed ? Staat mij iets van bij...

Kijk anders ff af van TransIP ;) API is een 'Standaard' de meeste bedrijven hanteren de zelfde (of bijna) API als het goed is. Ik weet niet of het ook zo is bij ORD en TransIP.

Succes !

groenleer
13/03/08, 07:38
Hier zijn we maar gestopt met de API, juist omdat het niet goed beschreven staat.

Daarnaast is het werkbaar krijgen van de API volgens mij je eigen zaak/probleem.
Althans dat werd ons destijds medegedeeld. Je kan het hun zaak maken, moet je een implementatie traject in gaan. Prijzen kan je verkrijgen via ODR daarvoor.

Dat was althans zo in 2006 en 2007. Met ODRv2 hebben we het maar niet meer geprobeerd omdat onze .nl's naar het eigen SIDN account gingen, en we daarbij aan het rond kijken zijn voor een registrar die RRP ondersteunt.

Geert-Jan
13/03/08, 10:12
en we daarbij aan het rond kijken zijn voor een registrar die RRP ondersteunt.

Zelf rrp lid worden, fluitje van een cent....

Mikey
13/03/08, 10:19
voor diegene die het wiel niet opnieuw uit willen vinden, wij zijn inmiddels erg ver met deontwikkelingen van het drs. De reseller kant bijna betiteld worden als release ready, de admin kant huppelt daar vlotjes achteraan. Indien je iemand meer informatie wenst dan kan dat via de reguliere wegen.

royen99
13/03/08, 10:21
Zelf rrp lid worden, fluitje van een cent....

RRP is een protocol (Registry-Registrar Protocol), hoe wil je lid worden van een protocol ?

(ik denk dat je in de war bent met bv iRRP, of RRPproxy)...

Geert-Jan
13/03/08, 10:27
(ik denk dat je in de war bent met bv iRRP, of RRPproxy)...



// Gaat koffie halen....->|

groenleer
13/03/08, 13:54
Op moment van schrijven kijken we naar Enom en RRPProxy nog.
Niet dat ODR verkeerd is, maar de integratie valt tegen hier.

Mikey
13/03/08, 16:48
enom raad ik af, geen integratie met algemene handles, dat terwijl ze wel (party-)ids terug koppelen. Alleen is daar verder niets meer mee te doen...

mauer
13/03/08, 16:54
Ik zoek geen nieuw bedrijf voor de domeinnamen,maar vraag mij af hoe jullie dat zelf regelen. Slaan jullie bijvoorbeeld de handles op in een database...

Mikey
13/03/08, 23:16
Ik zoek geen nieuw bedrijf voor de domeinnamen,maar vraag mij af hoe jullie dat zelf regelen. Slaan jullie bijvoorbeeld de handles op in een database...

ho ho ho, we begrijpen mekaar verkeerd ;) de software waar ik op doel draai je zelf en heeft totaal niks met ons eigen sidn & key account te maken.

Wij fetchen, of kennen handles toe.

groenleer
14/03/08, 08:24
Wij hebben een mooie relationele database.
Is wel nodig als je veel domeinen doet.

Kan je een korte view geven hoe het er ongeveer uit ziet:

Tabel met klanten
Tabel met Contact personen gerelateerd aan klanten

Tabel met accounts (inlog accoutns voor ons systeem, gekoppeld aan contacten)

Tabel met domeinen
Tabel met nameservers

Daarnaast zit er nog billing en registratie informatie in de database :)

Maar met bovenstaande tabellen kun je in feite alle contacten van domeinen etc opvragen. Wat betreft jouw vraag, of we de handle's opslaan is het antwoord Ja.

mauer
23/03/08, 18:28
@Groenleer: Heel erg bedankt. Hoe doen jullie het wanneer je klanten een domeinnaam registreren. Laat je hun dan de handles aanmaken of zoek je een handle die bij hun gegevens matched?