PDA

Bekijk Volledige Versie : Input: onderzoek



sl@mer
13/02/08, 18:50
Beste WHT'ers,

Ik ben op zoek naar wat input voor een onderzoek die ik wil beginnen naar klant tevredenheid, om zo de diensten verder te ontwikkelen en waar nodig te verbeteren.

Ik kom niet verder dan 3 vragen die ik heb bedacht, maar het lijkt me wat sumier (de standaard dingen zo een beetje)

Ik vraag dan ook of mensen hier wat input kunnen posten die ik eventueel kan gebruiken of uitwerken om zo een mooi onderzoek tot stand te laten komen, waar ik dan ook wat aan heb.

Ik lees graag de reacties zodat ik het dus kan uitwerken.

Bedankt alvast voor de moeite.

AlfaHosting
13/02/08, 19:55
Laat anders alvast je drie vragen zien ?

sl@mer
13/02/08, 20:07
Laat anders alvast je drie vragen zien ?

Ok hieronder de drie vragen die ik zelf al heb bedacht:


* Wat voor product(en) /dienst(en) neemt u op dit moment af bij {bedrijfsnaam}?
* Hoe vind u de prijs / service verhouding van de afgenome product(en) / dienst(en)
* Hoe vind u de prijs / service verhouding van de afgenome product(en) / dienst(en)

Tot zover mijn 3 vragen die ik nu heb bedacht.

Deimos
13/02/08, 20:28
Ok hieronder de drie vragen die ik zelf al heb bedacht:


* Wat voor product(en) /dienst(en) neemt u op dit moment af bij {bedrijfsnaam}?
* Hoe vind u de prijs / service verhouding van de afgenome product(en) / dienst(en)
* Hoe vind u de prijs / service verhouding van de afgenome product(en) / dienst(en)

Tot zover mijn 3 vragen die ik nu heb bedacht.Nofi, maar je weet welk product iemand afneemt, tenzij het volledig anoniem is. Verder zijn het openvragen of geslotenvragen?

sl@mer
13/02/08, 20:32
Nofi, maar je weet welk product iemand afneemt, tenzij het volledig anoniem is. Verder zijn het openvragen of geslotenvragen?

Het is ondertussen aardig gegroeid en weet niet alle klanten/producten die klanten afnemen uiteraard.

Het idee van de vragen is dat het van alles kan zijn, zowel meerkeuze als met radio buttons etc.

AlfaHosting
13/02/08, 20:47
Ok hieronder de drie vragen die ik zelf al heb bedacht:


* Wat voor product(en) /dienst(en) neemt u op dit moment af bij {bedrijfsnaam}?
* Hoe vind u de prijs / service verhouding van de afgenome product(en) / dienst(en)
* Hoe vind u de prijs / service verhouding van de afgenome product(en) / dienst(en)

Tot zover mijn 3 vragen die ik nu heb bedacht.

Vraag 2 en 3 lijken me vrij identiek. Let ook op taalfouten .. 'afgenomen'

sl@mer
13/02/08, 21:41
Vraag 2 en 3 lijken me vrij identiek. Let ook op taalfouten .. 'afgenomen'


Oops, gelijk heb je (niet opgelet met kopieren)

Vraag 3 had ik zo bedacht:

* Geeft uw mening over onze telefonische helpdesk?
(goed/matig/etc)

Ik zal idd op de taal fouten letten, had het even snel neergezet (wordt ook nagekeken door een derde)

Suggesties wat je verder nog kan vragen?

AlfaHosting
13/02/08, 22:03
(goed/matig/etc)



Ik zou alvast niet werken met goed/matig .. maar eerder met een score van 1 tot 10. Daaruit kan je meer leren.




Suggesties wat je verder nog kan vragen?


Vraag ook de vragen die je eigenlijk wil te weten komen zoals:

- Wat zijn volgens u onze sterke punten ?

- Wat zou u graag verbeterd zien ?

IT-worX
13/02/08, 22:12
iets van "mocht u in het verleden kunnen terugkeren, zou u terug kiezen voor ons"?
Hoe belangrijk is telefonische ondersteuning voor u
hoe belangrijk is email ondersteuning voor u
...

Deimos
13/02/08, 23:12
Misschien vragen of ze ervaring hebben met .... ondersteuning. En zoja hierop in gaan. Niets is zo irritant als vragenlijsten met elementen ertussen die je door één simpele vraag kan uitsluiten.

Verder zijn je vragen te algemeen. Met de resultaten zal je niets kunnen, je kunt beter specifiek ingaan op de diverse aspecten en daar een schaal aanhangen. Zoals eerder gezegd heb je aan 1 t/m 10 meer dan slecht, matig, goed. Vergeet hierbij niet om te definiëren wat 1 en 10 betekenen. Heb al meer dan eens een enquete gezien, waarbij dit volkomen onduidelijk was.....
Zorg er voor dat vragen niet sturend zijn. Laat echt de klant beslissen.
Verder zou ik vragen naar bijv Control Panels. Dat is iets dat veel hosters belangrijk vinden maar geldt dat bijvoorbeeld ook voor de klant? Probeer verder te achterhalen waarom er voor jullie is gekozen en niet voor aanbieder x, y of z.
Hiernaast zijn er nog genoeg vragen te bedenken. Wil wel meehelpen met het opzetten en stijlen, als de info wordt gepubliceerd ;)

hires
14/02/08, 00:28
Misschien kan je hier ook nog wat mee:
http://www.onderzoek-online.nl/vb/kto.htm

infiltrator
14/02/08, 08:27
Bevalt de snelheid.
Wat wens je nog te zien.
uptime / beperkingen.

jeffrey
14/02/08, 09:27
Ik heb me toevallig hier laatst mee bezig gehouden en kwam op de volgende zaken:

Service:
Denk hierbij aan:
Bereikbaarheid?
Persoonlijk contact?
Kennis medewerkers?
Snelheid afhandeling van gestelde vragen?

Betrouwbaarheid
Denk hierbij aan:
Privacybeleid?

Kwaliteit
Denk hierbij aan:
Uptime?
Verbindingen?
Klantgerichtheid?
Goede prijs-kwaliteitverhouding?

Je moet hier zelf natuurlijk even structuur inbouwen qua opzet, maar wellicht heb je er iets aan.

sl@mer
14/02/08, 11:11
Ik heb me toevallig hier laatst mee bezig gehouden en kwam op de volgende zaken:

Service:
Denk hierbij aan:
Bereikbaarheid?
Persoonlijk contact?
Kennis medewerkers?
Snelheid afhandeling van gestelde vragen?

Betrouwbaarheid
Denk hierbij aan:
Privacybeleid?

Kwaliteit
Denk hierbij aan:
Uptime?
Verbindingen?
Klantgerichtheid?
Goede prijs-kwaliteitverhouding?

Je moet hier zelf natuurlijk even structuur inbouwen qua opzet, maar wellicht heb je er iets aan.

Met wat voor programma hebben jullie dit onderzoek uitgevoerd, aangezien ik niets geschikts kan vinden.

Michel1988
14/02/08, 13:20
Qua enquêteren en onderzoeken is een geschikt programma SPSS.
Je kunt met dit programma ook gelijk je percentages bekijken.

www.spss.nl