PDA

Bekijk Volledige Versie : HostingDiscounter en Software updates



Zwerver91
13/02/08, 17:05
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een site gehost door HostingDiscounter en ik wou mijn CMS installeren maar hij geeft een fout omdat de versie van PHP te laag is.

Dus heb HostingDiscounter gemailt met de vraag of zei misschien alles kunnen updaten zodat alles werkt. Dit kreeg ik terug:
"Er zijn plannen om de versie te upgraden. Het is echter nog niet exact bekend wanneer dit zal plaatsvinden."

Nou daar heb ik dus niet veel aan en wou dus concrete plannen hebben want mijn website moet de lucht in! En dit was hun reactie:
"Deze informatie kunnen wij u helaas nog niet verstrekken."

Nu staat dit in hun FAQ vermeld: "Onze engineers installeren steeds de laatste stable versie." Wat dus al niet klopt omdat ze al een aantal versies achterlopen.

Wat kan ik doen? Want als de website niet online komt verlies ik bezoekers + inkomsten dus ben ik de dupe van hun 'luiigheid'.
Alvast bedankt! Mvg, Robin

SF-Jeroen
13/02/08, 17:12
Je website is toch nog niet online, dus hoe kun je nou bezoekers verliezen. Als er in je contract niks over de versie wordt gezegd, kan je niets doen.

gjtje
13/02/08, 17:13
Ze zullen voor jou niet PHP gaan updaten dus ik zou een andere host zoeken en dan eens gaan kijken of je onder dit contract kan uit komen.

Zwerver91
13/02/08, 17:15
Mijn website heb ik er compleet af gehaald om de nieuwe versie erop te zetten, dus verlies ik bezoekers.

Ik kan niet bij een instantie een klacht indienen? (Zelfde principe als Kassa.)

gjtje, ik heb net mijn hosting kosten betaald. Dus die ben ik dan kwijt....

SF-Jeroen
13/02/08, 17:17
Nee, je kunt geen klacht indienen, je had zelf kunnen zien dat je host nog PHP4 (gok ik) draaide. Er zijn zelfs klanten die dat liever hebben namelijk.

Je had gewoon eerst moeten kijken voordat je ging updaten

Inmeso
13/02/08, 17:21
Informeren of iets wel gaat werken voor je je hele site offline haalt lijkt me toch ook wel handig hoor.
Zeker als je weet dat je inkomsten mis gaat lopen als het niet werkt.

Beetje hetzelfde als bij de benzinepomp ineens geen labels bij de slangen hangen, beetje raar.. toegegeven, maar dan ga je echt wel vragen wat erin moet of naar een andere benzinepomp en niet klakkeloos een slang pakken en voltanken maar.

Zwerver91
13/02/08, 17:26
Dit staat toch in hun FAQ vermeld: "Onze engineers installeren steeds de laatste stable versie."

Waarom zou ik dan helemaal gaan achterhalen welke versie hebben? Ze zeggen toch dat ze steeds de laatste versie installeren?

Inmeso
13/02/08, 17:31
de gehele FAQ zegt :

Onze engineers installeren steeds de laatste stable versie. Voor de laatste versie verwijzen wij u naar https://www.hostingdiscounter.nl/support/question/153/clicked/.

Op die link vind ik duidelijke gegevens over de PHP versie die ze momenteel draaien.

En die versie draait dus niet op jouw site?

SF-Jeroen
13/02/08, 17:31
Maak eens een php bestand aan met

<? phpinfo() ?>

en zeg wat voor versie er bij php staat

Inmeso
13/02/08, 17:33
Sorry vergat de titel van het FAQ onderwerp aan te geven, dat was
"Welke versie van PHP gebruiken jullie?"

DutchTSE
13/02/08, 17:33
Zet je oude versie weer terug en je hebt genoeg tijd om een oplossing te vinden ipv hier te komen terwijl we toch geen oplossing voor je hebben :)

Zwerver91
13/02/08, 17:37
PHP Version 5.2.5

Het zou ook aan de MySQL versie kunnen liggen.

SF-Jeroen
13/02/08, 17:40
Welk CMS probeerde je te installeren dan?

Inmeso
13/02/08, 17:41
Volgens hun FAQ draaien ze op alle servers :

Webserver Software
PHP 5.2
MySQL 4.0.24 Standard
Apache 2.2
Bind9
Postfix
Qmail (POP3)
Perl 5.8.4

Ben benieuwd wat de eisen zijn van het script dat je probeert te installeren....of de naam...

Zwerver91
13/02/08, 17:42
Welk CMS probeerde je te installeren dan?

AV Arcade v3, ik heb daar een hele hoop uren aan codering en layout aan besteed dus heb het liefst dat hij gewoon gaat draaien.

Inmeso
13/02/08, 17:46
.. ook ergens de systeemeisen?
Want ik vind ze niet op hun site... maar kan er overheen lezen natuurlijk..

WebXtra
13/02/08, 17:47
Ze zeggen dat ze de laatste stable versie draaien.

Wellicht kan de bestaande controlpanel software nog niet omgaan met de nieuwste versie van php/mysql..

Inmeso
13/02/08, 17:51
ze geven ook direct een link waar de gebruikers kunnen zien welke versies er draaien... dus gebruiker had het gewoon kunnen weten. hij vind wel het deel waar ze zeggen "laatste versie" maar een regel verder waar staat welke versie ze daadwerkelijk draaien is gemist... maargoed..

we gingen kijken voor een oplossing voor dat arcade v3 ... :)

Waren de systeemeisen al bekend?

TCM
13/02/08, 17:56
Een betere vraag is welke versie zegt die CMS software nodig te hebben?
Meestal als je zoiets installeert dan staat er bij welk het moet zijn..
Ook is 5.2.5 de laatste versie die op de php.net site staat dus nieuwer als nieuw kan niet..

edit: ik vond dit op het forum van dat script:


Version 3.1.1 is minor bug and exploit fix release which includes
Fixes problem with 5 star rating, yes you can now actually rate a game 5 stars
Fixes exploits which could allow people to add comments/ratings without logging in
Is now compatible with php5

Welke versie heb je ;)

Zwerver91
13/02/08, 18:20
Dit is de fout code, het zal dus aan de MySQL versie liggen?

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=0' at line 1

Mark17
13/02/08, 18:24
verander die AUTO_INCREMENT=0 eens in AUTO_INCREMENT=1, want de SQL syntax is fout (ligt aan je script).

Zwerver91
13/02/08, 18:34
Ik heb deze regel eruit gehaald en hij is succes vol geïnstalleerd! Ik wil jullie bedanken voor de sneller reactie!
ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1

Inmeso
13/02/08, 18:36
Ben je nu niet blij dat je niet naar Kassa bent gegaan? :D

Zwerver91
13/02/08, 18:48
Nouja vind het nog wel raar dat ze in hun FAQ zetten dat hun software altijd up-to-date is terwijl ze al best wel achterlopen.

TCM
13/02/08, 18:53
Hoezo? Versie 5.2.5 is de laatste? :s
Het ligt aan dat script zoals je zag...

-TCM

dreamhost_nl
13/02/08, 19:05
Hoe kwam je eigenlijk op het idee dat de versionering van PHP de reden was dat je script niet wou installeren? Ik zie hier alleen maar een MySQL foutmelding...

Inmeso
13/02/08, 19:16
In datzelfde FAQ zeggen ze precies welke (up2date) software ze draaien.. dus ik zie het punt niet helemaal... maargoed, probleem is verholpen!

Swiftway-UK
13/02/08, 19:45
Kwestie van RTFM dus voor de TS. Misschien kunnen de moderators dit topic een beetje aanpassen zodat google aardig blijft tegen de leverancier van de Topicstarter?

Meeste mensen lezen alleen de google resultaten, geeft dat even een fout beeld ;)

crazycoder
13/02/08, 20:13
Kwestie van RTFM dus voor de TS.
Of gewoon de juiste vraag aan de helpdesk stellen.

Dus niet: hallo willen jullie php updaten?

Maar: hallo ik krijg deze foutmelding [copy/paste foutmelding hier] ik weet niet wat ik hiermee moet, kunt u mij een zetje in de goede richting geven?

Antwoord op de eerste vraag is duidelijk: nee.
Antwoord op de tweede vraag is hier in het topic gegeven, beetje hoster zal hetzelfde antwoord geven.

Swiftway-UK
13/02/08, 20:24
Of gewoon de juiste vraag aan de helpdesk stellen.
.

Inderdaad. Maar dat is vaak het probleem met gebruikers die 'denken' dat ze de juiste kennis in huis hebben, ze stellen niet de juiste vragen.

ju5t
13/02/08, 22:10
Buiten de hele 'klacht' om; check je niet voor je iets gaat doen of alles wel gaat werken op de server voor je er uren aan besteed? Dat snap ik nooit.