PDA

Bekijk Volledige Versie : Contractbreuk



pim1991
13/02/08, 14:07
Hallo,
mijn huidige hoster heeft gisteren een ddos attack gehad. Deze heeft hij niet opgelost bij mijn weten maar hij heeft gewoon zijn netwerk uit gezet.
In het contract staat dat hij een uptime van 99,8% garandeerd maar komt deze niet na.
Er is wel maar 1 van de 3 servers offline die daar staan.
Na vele eerdere problemen wil ik graag weg. Jammer van de da licentie maarja.

De uiteindelijke vraag. Kan ik gewoon mijn servers pakken en deze ergens anders plaatsen, omdat in het contract ook staat dat ik er 6 maanden moet blijven waar er nu 3 van om zijn.

Graag hulp omtrend het contract.

Alvast bedankt en sorry voor de scheve zinnen want ik typ dit via mijn mobieltje ;)

Wynand
13/02/08, 14:12
Als er in je contract staat dat die 99,8% uptime maandelijks is en niet over de hele contract periode (6 maanden), voorzie ik geen problemen als je weg wilt, met die ene server dan toch. Staan die onder hetzelfde contract, of zijn dat er verschillende?

phreak
13/02/08, 14:14
Is je leverancier ook echt beheerder van het netwerk? anders is het overmacht en pleegd je leverancier geen contractbreuk.

pim1991
13/02/08, 14:20
Is je leverancier ook echt beheerder van het netwerk? anders is het overmacht en pleegd je leverancier geen contractbreuk.

wat bedoel je met leverancier en beheerder? Hij was, teminste wat hij zij, in heb dc om het op te lossen. Het netwerk is van liteserver, een partner van hem.

Ik heb 1 contract hier dus ik neem aan dat alles daaronder valt

dreamhost_nl
13/02/08, 14:31
Een DDOS, net zoals een stroomuitval in een DC, kan beschouwd worden als overmacht en dus kan het zijn dat dit niet wordt gerekend bij de uptime garantie. Daarnaast dien je je coloprovider eerst in gebreke te stellen en deze een redelijke - tsja, wat is redelijk bij een "downtime"? - termijn te geven waarop het opgelost dient te zijn voordat er sprake is van contractbreuk. Is de DDOS specifiek op jouw server gericht (je zegt immers dat maar 1 van je 3 servers "down" is)?

jeffrey
13/02/08, 14:31
Beste,

Lees het contract en de algemene voorwaarden van je leverancier door en stap met je bevindingen naar hem toe.

Wellicht is het gemakkelijker dit op een volwassen manier op te lossen dan zomaar de servers oppakken en ze te verplaatsen.

Je kunt uiteraard wel zo de server oppakken maar de vraag blijft dan of je onder de facturen uitkomt die nog zullen worden uitgeschreven.

crazycoder
13/02/08, 14:32
Natuurlijk kan je er onmiddelijk weg. Je zal dan nog wel de kosten voor de komende maanden moeten betalen totdat het contract om is.

Als je wil weten of je nu gronden hebt om je contract op te zeggen zonder de overig maanden te moeten betalen, dan moet je dat in het contract en van toepassing zijnde AV opzoeken..

pim1991
13/02/08, 14:38
Ik ga wat jullie allemaal zeggen eens goed onderzoeken. Heb hem al vanaf vanmorgen proberen te bereiken per sms en email (want zijn site is wel online) maar nog geen reactie.
Die attack was niet op mijn server gericht. Die andere 2 zijn online omdat deze in een ander rack staan geloof ik. Hij had die 2 tenminste geswitcht...

Het is trouwens de vps die het niet meer doet. De andere 2 zijn van mij zelf

SF-Jeroen
13/02/08, 14:41
Maar dan is het netwerk dus niet offline, anders zouden al je servers offline zijn lijkt me

Swiftway-UK
13/02/08, 14:58
Misschien was het getroffen deel offline. Vaak kunnen de routers en coreswitches prima omgaan met de vele PPS maar de einduser switch kan het wat minder goed hebben.

De zwakke schakel in het geheel, tenzij de DDOS bij de deur (firewall, IDS, DDOS protectie/filter) word tegengehouden gaat de eindswitch bijna altijd onderuit.

pim1991
13/02/08, 15:06
Alles is weer online (enkele minuten geleden).

DDOS was ontstaan door een dedi gebruiker.

De hoster was vergeten de eindswitch weer aan te sluiten :S

Door die fout heb ik een compensatie gekregen en hebben we het volwassen opgelost.

Topic kan van mij op slot :)

Geoffrey
13/02/08, 15:24
Het zou toch een stuk netter zijn moesten mensen echt eerst eens proberen met hun eigen host te spreken in plaats van meteen moord en brand te roepen op het internet (Pim, wil netjes dat je de naam van je hoster niet noemt!). Onderling kan er zoveel opgelost worden zonder dat er moeilijk moet worden over gedaan... Maar ja....

Yahiko
13/02/08, 16:34
Het zou toch een stuk netter zijn moesten mensen echt eerst eens proberen met hun eigen host te spreken in plaats van meteen moord en brand te roepen op het internet (Pim, wil netjes dat je de naam van je hoster niet noemt!). Onderling kan er zoveel opgelost worden zonder dat er moeilijk moet worden over gedaan... Maar ja....Mee eens, maar dan moet je hoster echter wel reageren op e-mail en eventueel telefoon ... Mijn huidige hoster is daar helaas geen ster in.

Ik ga ook maar eens kijken wat ik hier aan kan gaan veranderen, helaas.

pim1991
13/02/08, 16:42
maar dan moet je hoster echter wel reageren op e-mail en eventueel telefoon ... Mijn huidige hoster is daar helaas geen ster in.

Blijkbaar hier ook niet.

Heb geen email gezien. Toen ik het pas vroeg op MSN wat er gaande was hoorde ik het pas.
Ook geen mail gezien dat het opgelost was. En reageren op een email die ik vanmorgen om 7 uur had gestuurd was er ook niet bij.
's morgens vroeg ga ik hem niet uit zijn bed bellen. Als hij om 9 uur gewoon even een mail terug stuurt was ik ook al zeer tevreden.

Maarja bij deze nogmaals

{xx}