PDA

Bekijk Volledige Versie : Postfix SMTP Beveiligen



dupondje
11/02/08, 01:33
Hallo,

Ik ben bezig een Postfix smtp server aan het opzetten, het ontvangen van emails werkt al perfect, en elke user (virtueel) heeft zijn eigen mailbox etc. (POP3/IMAP met dovecot). Maar nu wil ik gebruikers (virtueel) ook emails laten verzenden via mijn postfix server, nu wil ik natuurlijk maken dat enkel gebruikers via een login+pass toegang hebben tot het verzenden van emails.

In mijn config heb ik volgende toegoevoegd:

smtpd_sasl_auth_enable = yes
smtpd_client_restrictions = permit_sasl_authenticated, reject


Nu kan ik niemand geen mails meer verzenden. Maar hoe maak ik nu dat gebruikers (virtueel, dus geen system users) kunnen AUTH'en en dan wel mails kunnen verzenden ?


PS: bestaat er geen configuratieprogramma voor DNS/Postfix/Apache/Mysql etc (liefst in CentOS depository's)

Blacky
12/02/08, 21:21
Ik heb dat ook maar niet op deze manier met authoriseren. Hier op de mailserver staat pop-before-smtp geinstalleerd.
Dan moet men zich dus eerst bij de popserver authenticeren voordat je van smtp gebruik kunt maken. Dat werkt ook samen met Dovecot als het goed is.

En hier heb je evt. nog een link om Postfix met Sasl authenticatie op te zetten i.c.m. Dovecot, is wel in het Engels:
http://www.postfix.org/SASL_README.html

frankske
13/02/08, 10:29
je zal sasl moeten vertellen wat valid users, waar hij die kan opzoeken enz.

DiedX
13/02/08, 15:31
Die dovecot-methode werkt inderdaad perfect. Welke POP-Server gebruik je?

SebastiaanStok
13/02/08, 16:24
Je moet inderdaad SASL vertellen waar hij de gebruikers kan vinden.
Dit door middel van PROD-SQL maar persoonlijk adviseer ik liever de deamon methode omdat je anders geen password encryptie hebt :r

dupondje
13/02/08, 19:02
Heb het werkend gekregen met Dovecot AUTH :) bedankt voor de hulp allen!