PDA

Bekijk Volledige Versie : KVM over IP



Sander-
10/02/08, 23:15
Wij zijn ons aan het orienteren op een KVM over IP oplossing. Nu heb ik wat rond gekeken en de prijzen lopen heel erg uiteen en ook de mogelijkheden. En in hoeverre zit het met USB support om bijv via USB een cd-drive oid aan te sluiten op afstand? Evt kunnen we ook via PXE de machines herinstalleren.

Nu hadden we de volgende belkin switch op het oog:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=299108

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Welke KVM-IP switches gebruiken jullie? En wat kosten die?

mihosnet
11/02/08, 01:33
De Belkin KVM switches zijn qua betrouwbaarheid prima, ze hebben alleen het nadeel dat ze enkel onder Windows XP en Internet Explorer werken. Firefox of Windows Vista werkt niet.

Je kan beter kijken naar producten van Avocent, ATEN of Raritan. Avocent en ATEN komen op basis van prijzen het meest in de buurt van Belkin.

Sander-
11/02/08, 07:06
Heb je misschien een paar modelnummers die in aanmerking komen? Ik zie door de bomen het bos nie tmeer...

Schopje :) Er moeten toch wel wat ervaringen etc te delen zijn met bepaalde series?

roel@s3s.be
20/02/08, 23:43
Koop supermicro server met KVM ingebouwd! superhandig supereasy

Mikey
21/02/08, 09:51
houd rekening dat de bekabeling bij een grotere switch meer kost dan de hardware. Verder werkt avocent met software, zit die er niet bij vergeet de switch maar. Op ebay wordt je overspoeld met avocent, echter allemaal zonder software.

almar
21/02/08, 10:45
Bij Aleto hebben ze een goed functionerend apparaat voor iets van 900 of 1000 euro in met de kabels erbij. Het apparaat is redelijk basic en voldoet voor basis kvm...

@Roel, geen idee wat dat kost, maar als je 16 machines moet voorzien van dat spul ben je denk ik iets duurder uit. Als je er niet zoveel hebt kan het idd makkelijk...

Ramoonus
21/02/08, 11:03
De Belkin KVM switches zijn qua betrouwbaarheid prima, ze hebben alleen het nadeel dat ze enkel onder Windows XP en Internet Explorer werken. Firefox of Windows Vista werkt niet.

Je kan beter kijken naar producten van Avocent, ATEN of Raritan. Avocent en ATEN komen op basis van prijzen het meest in de buurt van Belkin.

ik heb een SOHO model van Belkin (2 pc`s in, 1 controller setje) deze is gewoon plug n play onder vista

MMaI
21/02/08, 11:32
ik heb een SOHO model van Belkin (2 pc`s in, 1 controller setje) deze is gewoon plug n play onder vista

ja, maar dat is geen KVM over ip zoals de TS dat wil hebben

als je supermicro servers hebt is het denk ik de makkelijkste optie om IPMI erin te bouwen, heb je die niet dan zijn exemplaren van avocent etc prima te gebruiken.
Eventueel kun je ook een console server gebruiken als je geen behoefte hebt aan een GUI deze zijn te koop vanaf een euro of 1000 voor 16 servers

mihosnet
21/02/08, 11:57
ik heb een SOHO model van Belkin (2 pc`s in, 1 controller setje) deze is gewoon plug n play onder vista

Dat is iets totaal anders. TS wilt een KVM over IP switch, waar dus een webinterface op zit. En dit werkt -bij Belkin- niet onder Vista of een andere browser dan IE (activex)

Wynand
21/02/08, 19:19
Tussendoor vraag, als iemand ergens relatief goedkope 1 poorts KVM/IP (USB zou handig zijn) dingetjes ziet (dus puur 2xPS/2+1xVGA naar 1xRJ45), notify me. :)

nl2ger
11/03/08, 17:39
Heeft de Conrad die dingen niet?

speedbox
11/03/08, 21:35
Al eens naar Avocent gekeken. http://www.avocent.com/products/default.aspx?id=6698
Heb ik zelf erg goede ervaring mee.