PDA

Bekijk Volledige Versie : HP Procurve 2324 of Cisco Catalyst 2924-XL-A



Dion Wales
10/02/08, 20:56
Hoi,

Voor in ons rack (servers backuppen naar de raid-server) zijn we op zoek naar een andere switch.

De HP Procurve 2324 of Cisco Catalyst 2924-XL-A hebben onze voorkeur.

De Procurve is geloof ik unmanaged en de Catalyst is voor zover ik weet managed, maar ben je mijn inziens niet nodig bij het interne gebruik.

Welke van de 2 raden jullie aan? Ze kosten voor mij hetzelfde (2 leveranciers hebben nog een 2e handsje liggen).

Rob77
10/02/08, 22:39
Managed kan prettig zijn hoor, voor het troubleshooten van bijvoorbeeld vage klachten.
Geen id of de Procurve ook via SNMP te pollen is.

Dion Wales
10/02/08, 23:29
Managed kan prettig zijn hoor, voor het troubleshooten van bijvoorbeeld vage klachten.
Geen id of de Procurve ook via SNMP te pollen is.

Gezien jouw onderschrift kies je ook voor Cisco neem ik aan? Ik kan er niet achter komen of de Cisco 2924-XL-A ook gewoon met een patchkabel te managen is of dat ik ook daar weer aparte console kabels voor moet aanschaffen. Weet jij hier meer van?

Paul Z.
10/02/08, 23:49
Ja, de cisco kan je gewoon managen over het netwerk. Echter moet je wel in VLAN0 zitten om de switch te bereiken.. (Als ik mij goed herinner)

Ramoonus
20/02/08, 10:39
Ja, de cisco kan je gewoon managen over het netwerk. Echter moet je wel in VLAN0 zitten om de switch te bereiken.. (Als ik mij goed herinner)
met standaardinstellingen ja

MediaServe
20/02/08, 10:51
Wij hebben zowel Procurve als Catalyst draaien. Ze zijn allebei van topkwaliteit, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Over het algemeen is Cisco iets duurder. Deze Cisco 2924XL heeft management, handig voor poorten dichtzetten, dataverkeer meten, VLAN's bouwen etc. Deze HP 2324 heeft betere performance en is wat nieuwer.

Cisco 2924XL
3.0 million packets/second
3.2 Gbps switching fabric
Managed

HP 2324
6.6 million packets/second
9.6 Gbps switching fabric
Unmanaged

Kijk anders ook eens naar een Cisco 3524XL die gelijke performance heeft als die HP switch.